Betalen voor je eigen surprise party

15-08-2016 23:04 1711 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog nooit eerder iets op een forum gepost, maar ik heb vandaag iets raars meegemaakt en ik weet zelf niet wat ik ermee aanmoet, dus ik hoop hier advies te vinden.



Ik ben 23 jaar, net afgestudeerd en vanaf september heb ik een fulltime baan. Het afgelopen jaar was heel druk voor me (afstuderen, mantelzorgen voor een familielid, wat kleinere dingen) waardoor ik destijds mijn verjaardag niet heb gevierd. Nu is het inmiddels maanden later en is mijn leven een stuk rustiger. Sinds het begin van mijn studie heb ik een hechte vriendinnengroep van zes. Afgelopen zaterdag hebben zij me onverwacht mee uit eten genomen, omdat ze vonden dat ik dat verdiende, en daarna hebben ze een feest georganiseerd waarvoor ze ook andere gemeenschappelijke vrienden hadden uitgenodigd. Ze hadden met z'n allen een leuk cadeau geregeld en zeiden dat ik dit als een verrassingsfeest mocht beschouwen voor mijn verjaardag en afstuderen.



Ik vond het een geweldige avond en we hebben het heel leuk gehad. Tot een van mijn zes vriendinnen vandaag een bedrag in onze groepsapp plaatste en aan mij vroeg of ik dat wilde overmaken, want dat was 1/7 van de kosten van het uit eten gaan en het feest. Toevallig was ik vandaag bij mijn moeder op bezoek en zij zei dat ik dat bedrag absoluut niet over hoefde te maken, want dat een verrassingsfeest betekende dat ik er zelf niets aan bij hoefde te dragen en zeker geen 1/7 deel van de kosten terwijl er van tevoren alleen "wij nemen je mee uit eten!" gezegd was.



In de app heb ik voorzichtig gezegd dat ik dacht dat ik mee uit eten genomen werd en dat in elk geval de eetkosten als verrassing kwamen (van het feest wist ik niets, en aangezien ik in september pas fulltime ga werken ben ik op dit moment voorzichtig met geld uitgeven) en iemand anders noemde me "ondankbaar" en een derde persoon had spijt dat ze een feest voor mij georganiseerd hadden.



Ik denk dat ik het bedrag gewoon over ga maken, maar ik weet niet goed hoe ik kan aangeven dat ik die onverwachte kosten niet fijn vond en dat ik die in de toekomst liever wil voorkomen. Het is niet zo dat ik gierig ben, maar ik wil liever de keuze hebben of ik geld uitgeef. Hebben jullie misschien een advies om minder ondankbaar te lijken?
Alle reacties Link kopieren
Wat een teef is dat wijf zeg. Sorry, geen advies. Wou het alleen even kwijt. Echt een kreng. Ik word er gewoon plaatsvervangend boos van.
Alle reacties Link kopieren
Mensen die zulke dramatische posts plaatsen, dat zijn de mensen die ik zelf ontvolg of verwijder. Ik vind zo'n schreeuw om aandacht zo ontzettend triest en sneu, ik geef onmiddellijk de andere partij het voordeel van de twijfel. En ik denk dat de meeste mensen dat doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:rosanna08 schreef op 26 augustus 2016 @ 09:27:

juist door allerlei dingen op je eigen fb te plaatsen hoe leuk je leven wel niet is, laat zien dat je er heel erg mee bezig bent. Tenzij je altijd al heel actief was Dat denk ik ook.
Veritas vos liberabit
Alle reacties Link kopieren
quote:missfitz schreef op 26 augustus 2016 @ 09:31:

Mensen die zulke dramatische posts plaatsen, dat zijn de mensen die ik zelf ontvolg of verwijder. Ik vind zo'n schreeuw om aandacht zo ontzettend triest en sneu, ik geef onmiddellijk de andere partij het voordeel van de twijfel. En ik denk dat de meeste mensen dat doen.Dat is wel waar ja. Zo zou ik ook reageren. Wat er ook is gebeurd tussen mensen, te zielig voor woorden om zo'n update te plaatsen.
quote:Aureel schreef op 26 augustus 2016 @ 09:41:

[...]





Dat is wel waar ja. Zo zou ik ook reageren. Wat er ook is gebeurd tussen mensen, te zielig voor woorden om zo'n update te plaatsen.En daarbij, zo denk ik altijd, als je je écht zorgen maakt om de geestelijke gesteldheid van een vriendin, zet je zoiets JUIST niet op Facebook, maar ben je er achter de schermen erg druk mee. De mensen met gewoon Gezond Boeren Verstand prikken direct door zo'n post heen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Charlotte717 schreef op 26 augustus 2016 @ 09:14:

[...]





Dat dacht ik ook, tot ik op dit botste:



How do I report inappropriate or abusive things on Facebook (ex: nudity, hate speech, threats)?



We're sorry you're having a bad experience on Facebook, and we want to help. If you want to report something that goes against our Community Standards (ex: nudity, hate speech, violence), use the Report link near the post, photo or comment to report it to us.



(weet niet of linkjes mogen, maar is makkelijk te vinden)



Dat 'hate speech' gaat over racisme e.d. ik denk niet dat ze zich bemoeien met persoonlijke vetes. Maar je kunt het proberen Piet.

Het beste lijkt me inderdaad niet reageren op die post.

Mbt die verjaardag, ik zou even afwachten hoe je je tegen die tijd voelt. Als je het idee hebt dat je niet uit je tent te lokken bent, dan zou ik gaan.



Van de ene verbazing in de andere, echt bizar weer
Alle reacties Link kopieren
Daarom zou ik ook niet op social media reageren, zeker niet uitgebreid. Als je kijkt naar die programma's als Burenruzies en de Rijdende Rechter en beide partijen zijn elkaar met de grond gelijk aan het maken dan is dat a) iets waar mensen van smullen en b) vinden mensen beide partijen flink aso. Dan kijken ze amper nog welke partij nou eigenlijk de stereo te hard zette of de schutting twee centimeter te ver over de erfgrens heeft geplaatst. Dus zodra je mee gaat doen op haar niveau, al heb je duizend keer gelijk, vinden mensen jou net zo'n schreeuwerd. Als je het negeert is zij de schreeuwerd. Dus laat haar lekker de aso en de schreeuwerd zijn, precies wat ze verdient.



Facebook benaderen valt nog te proberen, maar dat zou ik nogmaals niet aankondigen, dat zou ik gewoon doen. Nee heb je, ja kan je krijgen, en als het nee is komt zij daar toch niet achter.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Wat een verhaal,Ik vraag me Trouwens echt af hoe oud to en vriendinnen zijn want wil niet geloven Dat volwassenen dit Doen



Maar goed TO. Wat super irritant hoe fyb zich gedraagt op is fb, Ik Zou het zelf ook niet kunnen laten Om iets terug te zeggen. Ik Zou echt iets onder haar post zetten en de Zelfde tekst op mijn eigen fb voor het geval ze het verwijderd ;)

Vooral het stukje dat ze jouw (ex) vriend heeft gedaan tijdens jullie relatie zou ik daarbij zeker niet vergeten. Maar goed dat zou mijn eerste reactie zijn, ook omdat ik juist geen zin zou hebben dat je als mensen je aanspreken je er iets of niets over moet zeggen. Maar goed misschien na een nachtje slapen dat ik ook zal denken, stik erin mens.

Ze is waarschijnlijk ook wel zo gek dat ze doordraait wanneer de echte waarheid boven water komt . Al met al heel lastig verhaal dit. Hoop dat je dalijk dit achter je kan laten en verder kan gaan met mensen die je energie en tijd wel waard zijn
Als je reageert dan bevestig je wat zij al zegt: dat je uitbarstingen hebt en psychisch niet in orde bent. Zo zullen mensen met sensatiezucht dat lezen. Als je níet reageert dan staat zij voor lul, hoe oneerlijk het ook lijkt, maar normale mensen zetten dat soort dingen niet open en bloot op facebook en alle normale mensen weten dat. En zien dus iemand die dat wél doet als nogal hysterisch en niet al te slim. Het is gewoon ontzettend tokkie om dat soort statements op je facebook te zetten, je gaat niet aankondigen dat je een vriendschap verbreekt en je zorgen om iemands psychische welzijn uit je ook niet op die manier.



Elke reactie maakt jouw positie zwakker. Dus ik zou het laten gaan, er niet aan refereren en er niet over beginnen tegen anderen. Het waait over.
quote:fashionvictim schreef op 26 augustus 2016 @ 07:56:

Oh, ik weet niet of ik dat over mijn kant zou kunnen laten gaan, hoor. Misschien zou ik ook wel de behoefte voelen om het screenshot van mijn betaling en haar terugboeking met de woorden fuck jou te delen en er fijntjes iets bij te zeggen als "nu al dement, Truusje?'



Niet heel sjiek, maar ik zou me misschien niet kunnen bedwingen.







Ik zou uiteindelijk liever de eer aan mezelf houden, maar over dit soort dingen nadenken zou me erg veel plezier geven!
Alle reacties Link kopieren
quote:Kastanjez schreef op 26 augustus 2016 @ 09:58:

[...]









Ik zou uiteindelijk liever de eer aan mezelf houden, maar over dit soort dingen nadenken zou me erg veel plezier geven!Wat ik meestal doe als ik me echt heel erg onheus bejegend voel is gewoon even helemaal niets. En wel dit soort dingen bedenken, maar er in het echt even helemaal niks mee doen. Als de ergste emotie dan gezakt is dan vind ik het sop meestal de kool niet meer waard. Maar dat duurt wel even hoor, ik moet me dan direct na het gebeuren wel echt actief bedwingen.
Am Yisrael Chai!
Negeren is echt het beste. Dan waait het het snelste over. Precies wat cumulus zegt. Alles wat je aandacht geeft groeit.



Ik heb zelf iets soortgelijks meegemaakt. Ook mijn "zogenaamde" vriendin wilde mijn man wat overigens niet gelukt is. Ze heeft de meest vreselijke dingen over ons rondbaziunt en heeft zelfs valse aangifte bij de politie gedaan. Ook ik ben hierdoor vriendinnen verloren die geen partij wilden kiezen. En ook zij zat te rellen op fb.

Voor mij werkte het het beste om haar compleet te negeren en ook de mensen uit haar kringetje die het niet voor me op hebben genomen.

Dit is al jaren geleden en gelukkig heeft het nadat ze genegeerd werd niet lang meer geduurd. Van 1 vriendin die toen geen partij kon kiezen hoor ik nu nog af en toe van gezamenlijke vrienden dat ze me mist en spijt heeft dat ze voor de verkeerde partij heeft gekozen. Jammer voor haar, die hoef ik niet meer in m'n leven.
quote:rosanna08 schreef op 26 augustus 2016 @ 09:27:

juist door allerlei dingen op je eigen fb te plaatsen hoe leuk je leven wel niet is, laat zien dat je er heel erg mee bezig bent. Tenzij je altijd al heel actief was Doseer het daarom goed. Niet de hele dag jubelen.
quote:missfitz schreef op 26 augustus 2016 @ 09:31:

Mensen die zulke dramatische posts plaatsen, dat zijn de mensen die ik zelf ontvolg of verwijder. Ik vind zo'n schreeuw om aandacht zo ontzettend triest en sneu, ik geef onmiddellijk de andere partij het voordeel van de twijfel. En ik denk dat de meeste mensen dat doen.



Klopt, dat doe ik ook.



Ook als ik er helemaal niet bij betrokken ben. Want de volgende keer kan het opeens over jou gaan.Vér weg uit mijn aura, dit soort dramaqueens en ook -kings (want die zijn er ook).
quote:Doreia schreef op 26 augustus 2016 @ 09:45:

[...]

En daarbij, zo denk ik altijd, als je je écht zorgen maakt om de geestelijke gesteldheid van een vriendin, zet je zoiets JUIST niet op Facebook, maar ben je er achter de schermen erg druk mee. De mensen met gewoon Gezond Boeren Verstand prikken direct door zo'n post heen.



Het gaat puur om ikke ikke ikke, dit soort berichtjes. Kijk mij eens een zielig slachtoffer zijn.



En wie er niet doorheen kan prikken hoort niet in je leven thuis.
quote:titato schreef op 26 augustus 2016 @ 09:53:

Jeetje Wat een verhaal,Ik vraag me Trouwens echt af hoe oud to en vriendinnen zijn want wil niet geloven Dat volwassenen dit Doen(...)Geloof me gerust als ik zeg dat dit onder alle leeftijden gebeurt.
quote:Rhaegal schreef op 26 augustus 2016 @ 09:54:

Als je reageert dan bevestig je wat zij al zegt: dat je uitbarstingen hebt en psychisch niet in orde bent. Zo zullen mensen met sensatiezucht dat lezen. Als je níet reageert dan staat zij voor lul, hoe oneerlijk het ook lijkt, maar normale mensen zetten dat soort dingen niet open en bloot op facebook en alle normale mensen weten dat. En zien dus iemand die dat wél doet als nogal hysterisch en niet al te slim. Het is gewoon ontzettend tokkie om dat soort statements op je facebook te zetten, je gaat niet aankondigen dat je een vriendschap verbreekt en je zorgen om iemands psychische welzijn uit je ook niet op die manier.



Elke reactie maakt jouw positie zwakker. Dus ik zou het laten gaan, er niet aan refereren en er niet over beginnen tegen anderen. Het waait over.



Helemaal mee eens.



Als je een reactie geeft krijg je al snel het effect. En FYB straalt van alle aandacht. Gun haar dat niet.
quote:Evien schreef op 26 augustus 2016 @ 10:08:

Negeren is echt het beste. Dan waait het het snelste over. Precies wat cumulus zegt. Alles wat je aandacht geeft groeit.



Ik heb zelf iets soortgelijks meegemaakt. Ook mijn "zogenaamde" vriendin wilde mijn man wat overigens niet gelukt is. Ze heeft de meest vreselijke dingen over ons rondbaziunt en heeft zelfs valse aangifte bij de politie gedaan. Ook ik ben hierdoor vriendinnen verloren die geen partij wilden kiezen. En ook zij zat te rellen op fb.

Voor mij werkte het het beste om haar compleet te negeren en ook de mensen uit haar kringetje die het niet voor me op hebben genomen.

Dit is al jaren geleden en gelukkig heeft het nadat ze genegeerd werd niet lang meer geduurd. Van 1 vriendin die toen geen partij kon kiezen hoor ik nu nog af en toe van gezamenlijke vrienden dat ze me mist en spijt heeft dat ze voor de verkeerde partij heeft gekozen. Jammer voor haar, die hoef ik niet meer in m'n leven.



Ook al eentje die een slachtofferrol aanneemt.



Brrr, ik merk dat ik daar zo allergisch voor ben geworden!
quote:cumulus schreef op 26 augustus 2016 @ 08:42:

Mijn advies wijkt af van de meeste andere: NIETS DOEN.



De ultieme wraak is laten zien dat het goed met je gaat, is een veel gegeven advies aan mensen die uit een schadelijke relatie komen. En dat kun je hier ook toepassen.



Dat betekent: geen weerwoord geven. Niet op FB en niet in real life. De FYB was iemand die je ooit hebt gekend, lang geleden, en die allang geen rol meer speelt in je leven, dat moet je uitstralen.



Als er weer iemand met een kopie van haar Facebook komt zeg je vriendelijk: "Ehm, wie is dat ook weer? Oh ja, nou, bedankt voor de moeite maar het interesseert me echt niets meer, ik ben allang in een volgende fase in mijn leven." En hoe nieuwsgierig je ook bent, kijk er dan ook niet naar. Straal onverschilligheid uit. De FYB en haar onderdanen is iets dat ooit een rimpeltje in je leven veroorzaakte (dat het in werkelijkheid veel schokkender was, laat je niet weten).



Waarom laat iemand überhaupt haar FB-berichten aan je zien? Ik vind het een vorm van sensatiezucht. Straal uit dat het je totaal niet boeit.



Schrijf op je eigen FB hoe goed het met je gaat. Hoe heerlijk jij geniet van het zonnetje, een kop koffie op een terras, leuke dingen die je doet. De FYB en haar onderdanen maken geen deel meer uit van je leven. Immers, de ultieme wraak is laten zien dat het je niet raakt. Doen alsof je het hele gebeuren bent vergeten.



Vergeet niet: alles wat aandacht krijgt, groeit. Elke reactie is koren op haar molen. Gun haar die lol niet. Zij is onbelangrijk (ook al voelt het anders voor je). Daardoor kan zij niet meer groeien als dramaqueen in haar eigen theaterstuk.



Wat die uitnodiging betreft: lastig. Ik zou heel enthousiast reageren en dan zogenaamd teleurgesteld zeggen: "He shit, ik zie dat ik bezet ben, balen!" Geef geen verdere verklaring, vertel dat je een volgende keer gráág van de partij bent.



Als de FYB geen voer meer krijgt vindt ze vanzelf een nieuw slachtoffer.Helemaal mee eens. Sta erboven en doe alsof het je allang niet meer boeit wat FY uitkraamt. FY zet zichzelf voor lul door zoiets te plaatsen.
quote:missfitz schreef op 26 augustus 2016 @ 09:31:

Mensen die zulke dramatische posts plaatsen, dat zijn de mensen die ik zelf ontvolg of verwijder. Ik vind zo'n schreeuw om aandacht zo ontzettend triest en sneu, ik geef onmiddellijk de andere partij het voordeel van de twijfel. En ik denk dat de meeste mensen dat doen.Dit inderdaad. Ontzettend onvolwassen en puberaal. Wat een ontzettende bitch is zij zeg. En als je inmiddels niets meer hoort van de andere 5, dan zou ik dat ook laten doodbloeden. Wat een lafaards.
quote:cumulus schreef op 26 augustus 2016 @ 10:18:

[...]





Geloof me gerust als ik zeg dat dit onder alle leeftijden gebeurt.Inderdaad, mijn nicht is al langer volwassen dan dat ze ooit kind is geweest, maar wat e rop haar Facebook staat.... als mijn nicht hou ik haar in de lijst, maar ik vind het soms tenenkrommend
Alle reacties Link kopieren
Wauw die durft zeg. Wat een mafkees.
Man, dat wijf heeft ook niets beters te doen in haar leven he? :') Ze zou het misschien aan haar studie en werk kunnen besteden, zou gelijk verklaren waarom ze zo jaloers was op TO die kennelijk 'alles komt aanwaaien'.



Ik sluit me aan bij de rest, al zou ik het er zelf heel moeilijk mee hebben: negeren. Ik had haar als bystander waarschijnlijk uitgekafferd, zelfs als ik niet alle details zou kennen. Je gaat niet op FB roeptoeteren over iemand psychische gezondheid met naam en toenaam, tenzij je een ranzig stuk vreten bent.



Wat betreft dat feestje: ik zou wel gaan als je er zin in hebt, kun je gelijk laten zien dat je niet bepaald psychisch zwaar verward bent. Zo niet, kennis even contacteren waarom niet zonder heel veel detail. Al zou ik stiekem wel vals genoeg zijn om iets te laten vallen over die affaire of heel onschuldig dat je je een beetje zorgt maakt over FYB want ze doet zo raar over geld naar jou toe... Al werkt die affaire iets beter om FYB's reputatie te beschadigen. Er zijn maar weinig mensen die gaan juichen van een matennaaier. Slim? Nee, dat niet. Dat zou ik alleen niet zo heel interessant vinden. Bye Bitches!
Als iemand van mijn fb-connecties een dergelijk bericht zou plaatsen zou ik het niet eens serieus nemen. Openbaar een ander zwart maken en 'goed bedoeld' twijfelen aan haar psychische toestand? Dan ben je wat mij betreft zelf niet goed in je kop en probeer je een situatie voor jezelf goed te praten.



Dus mijn advies is ook niets doen via fb.

Maar als er goede kennissen zijn die dit bericht lezen bij fyb dan zou ik toch mijn kant van het verhaal doen bij hen. Even bellen of face-to-face. Gewoon voor mijn eigen gevoel.

Wat een rotstreek.
Alle reacties Link kopieren
Wauw..... die spoort echt niet. Ongelooflijk.

Tja, de verstandige keuze is om niet te reageren en lekker je eigen weg te gaan. Die route zou ik dan ook kiezen.

Maar gevoelsmatig zou ik haar heel graag even de les lezen. Zou ik reageren met een screenshot van het bedrag dat ze zelf terugstortte met haar 'Fuck You' erbij.



Ik zou zelf wel naar het feestje gaan, ervanuitgaande dat er veel meer mensen zijn. Als het zo is dat de andere dames uit het groepje geen contact met je zoeken nav dit FB-debacle dan zou ik hen ook op alle social media blokkeren, zodat je daar niet meer mee wordt geconfronteerd. Hou de eer aan jezelf, jij weet hoe het zit.

Ik geloof erg in karma......



Overigens vraag ik me af of die andere 'vriendinnen' niet snappen dat 1 van hen het volgende slachtoffer is van deze FYB.



Dikke knuffel voor jou, Piet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven