Bij de bevalling van zusje zijn.

26-10-2016 17:33 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag jullie mening over het volgende.



Mijn zusje is volgende maand uitgerekend van haar eerste kindje. De vader is reeds uit beeld, details zal ik jullie besparen. Hij is dus ook niet bij de bevalling.



Zus heeft gevraagd of ik bij de bevalling wil zijn, natuurlijk wil ik dat. Ik zat eraan te denken om te vragen op mijn werk of ik hier eventueel vrij voor kan krijgen ( werk zelf 3 dagen in de week). Ik wil alles doen om haar de eerste periode te steunen, ook al wist ze van te voren watvoor iemand de vader is. Kwestie van eigenwijs zijn en niet willen luisteren. Bovendien ben ik degene die het dichtst bij haar woont ( ruim 30 minuten met de auto). Ook zit ik eraan te denken om de eerste nacht bij haar te slapen zodat ik voor de baby kan zorgen terwijl zij uitrust.



Mijn vriend zegt dat ik veel te ver ga en dat het niet mijn probleem is. Ik vrees dat ik hier ook woordenwisseling over ga krijgen thuis... Wij hebben trouwens een dochtertje van 2 jaar



Wat vinden jullie hiervan?
Geen woorden aan vuil maken met je man! Gewoon er voor je zus zijn.

Dat je vent dat zelf niet ziet
Ik zie het probleem niet zolang jij daar niet permanent zit natuurlijk.



Bij de bevalling zijn, eerste nacht helpen en dan de kraamzorg en je zusje het over laten nemen.



En dan kun je best boodschappen of een schaal eten komen brengen natuurlijk.
Natuurlijk naar je zus gaan en erbij zijn en blijven slapen de eerste nacht. Vind het nergens op slaan dat je vriend dat te ver vindt gaan, het is je zus!
Ik vind je vriend een sukkel en jou een lieve zus
Alle reacties Link kopieren
Voor mij zouden alle extra redenen om het niet te doen (eigen schuld, vriend vindt het niks) niet relevant zijn. Als mijn zus mij bij haar bevalling zou willen hebben omdat er geen vader in beeld is dan zou ik dat doen (als het voor mij enigszins te regelen valt).
Alle reacties Link kopieren
ik vind het heel lief van je!
Lief dat je dat wil doen, zou als ik jouw vriend was dit respecteren, ook al was ik het er niet mee eens. Ligt wat anders als jij altijd voor je zusje klaar staat en niet vice versa, maar dan nog zou ik bij zoiets speciaals het wel doen/respecteren als jij het wil doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een heel goed plan van je om je zus zo te steunen.



Ook de eerste nacht bij haar slapen. Lijkt me erg fijn voor haar. Als je net een baby hebt, weet je nog niet zo goed wat je ermee aan moet. Dat leert ze van de kraamhulp. Maar die is er 's nachts niet.
quote:Middag schreef op 26 oktober 2016 @ 17:36:

Geen woorden aan vuil maken met je man! Gewoon er voor je zus zijn.

Dat je vent dat zelf niet zietIdem. Vind het erg nobel van je!
Alle reacties Link kopieren
Sinds wanneer is "er zijn voor je zus" een probleem?



Wat lief van je dat je zo voor haar klaar wil staan! Onbegrijpelijk dat je vriend daar tussen wil komen. Je gaat het kind toch niet onderhouden ofzo? Je bent er gewoon bij, voor je zus. Natuurlijk doe je dat, als je van haar houdt.
Zou precies hetzelfde doen.

Daar ben je zussen voor.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet hoe of waarom je hier een woordenwisseling over zou kunnen krijgen, als je doet wat voor jezelf goed voelt. Durft je vriend niet een hele nacht alleen thuis te zijn als enige volwassene?
Ben je iemand die vaak nogal doorslaat in hulp geven? Doe je nu ook extreem veel voor je zus en verlies je je man en kind daarbij uit het oog? Dan zou ik je man kunnen begrijpen. In het andere geval moet een nachtje kunnen toch, en daarna laat je het over aan kraamhulp.

Je bent uiteraard niet verantwoordelijk voor haar, helpen mag best, zolang je er maar niet in doorslaat.
Ik wil alles doen om haar de eerste periode te steunen, ook al wist ze van te voren watvoor iemand de vader is.







Wat bedoel je met alles doen? Ergens heb ik toch het idee dat je je nogal erg verantwoordelijk voelt voor haar. Kan het dan zijn angst terecht is?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou precies hetzelfde doen. Ik begrijp de reactie van je partner niet en vind het eerlijk gezegd ook zijn zaak niet. Jij wil dat voor haar doen, en zij zal het vast heel fijn vinden. Dat is het enige wat belangrijk is. Niet alsof je máánden verdwijnt, het is maar een dag of twee .
Alle reacties Link kopieren
Vriend zegt dat ik me de situatie veel te veel aantrek (wat missschien wel zo is, ik heb letterlijk slapeloze nachten van deze hele situatie) en dat als ik me ermee 'bemoei' dit alleen maar erger wordt.



Maar ik wil er gewoon zijn voor haar. Als ze gaat bevallen heeft ze alleen haar 'schoonvader' in de buurt. Een hele lieve man, maar het is gewoon echt niet ideaal om alleen je schoonvader bij de bevalling te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Zelfs al heb je de neiging om door te slaan en zelfs al trek je het je teveel aan: bij de bevalling zijn en de eerste nacht daar blijven is echt niet overdreven.



En dat je er slapeloze nachten van hebt, begrijp ik ook prima trouwens. Het is je zús hè. Niet de nicht van de vriendin van je buurvrouw.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het ook zo doen TO maar na de eerste nacht wel weer thuis gaan slapen. Tenzij complicaties of zo
Alle reacties Link kopieren
quote:mow1986 schreef op 26 oktober 2016 @ 17:47:

Ik zou het ook zo doen TO maar na de eerste nacht wel weer thuis gaan slapen. Tenzij complicaties of zoDat is ook wat ik wil. Ik heb ook gewion een eigen leven.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook weleens een slapeloze nacht van mijn familie (vele redenen ) maar halverwege de nacht concludeer ik dan toch maar dat het niet mijn leven is en dat het hun eigen keuzes zijn.



Je kunt de last niet dragen voor een ander. Zo simpel is het. Dus dat vooral ook niet doen. Je kunt het wel lichter maken door er voor de ander te zijn, en dat is ook het enige dat je hoeft te doen als je dat wil. In die zin begrijp ik je voornemen heel goed. Meer kun je en hoef je niet te doen, het is haar leven.
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik zou hetzelfde doen. Hoezo zou het niet 'mijn probleem' zijn, het is toch mijn zus en mijn neefje/nichtje? Op zo'n moment ga je toch niet iemand een trap nageven omdat ze het in het verleden niet handig heeft aangepakt? Toch niet meer relevant?



Die man kon van mij op het dak gaan zitten hoor.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
quote:lemoos2 schreef op 26 oktober 2016 @ 17:50:

Nou, ik zou hetzelfde doen. Hoezo zou het niet 'mijn probleem' zijn, het is toch mijn zus en mijn neefje/nichtje? Op zo'n moment ga je toch niet iemand een trap nageven omdat ze het in het verleden niet handig heeft aangepakt? Toch niet meer relevant?



Die man kon van mij op het dak gaan zitten hoor.Om het weggewaaid dakraam te vervangen.
Is jouw vriend soms bang dat hij dagen alleen voor jullie kind moet zorgen ofzo?



Dat gevoel bekruipt mij een beetje.
quote:Star schreef op 26 oktober 2016 @ 17:36:

Ik vind je vriend een sukkel en jou een lieve zus



Dit.

Gewoon doen hoor TO.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven