Bindingsangst of gewoon geen zin

25-02-2017 20:10 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al een aantal maanden aan het flirten met een man. De gesprekken (via chat en whatsapp) gaan steeds verder.

Ook tref ik hem wel eens een dag persoonlijk om mijn werk (hij is geen collega, maar werkt soms op ons kantoor).



De ene keer is hij cold as ice. De andere keer zit hij bewust hele dagen naast me en slaat zelfs zijn lunchpauze over. Als je vraagt of hij niet moet eten mompelt hij dan iets als 'ik ben toch veel liever hier'. Ook vraagt hij bijvoorbeeld wel eens met een (overdreven) puppy blik om een massage.



Hij weet ondertussen wel dat ik hem heel leuk vind. Dat heb ik hem gezegd. Hij vind dat geloof ik heel lastig. Soms is het een paar dagen stil, dan begint het flirten weer. Donderdag was een hele leuke intieme dag met fijne gesprekken, aanrakingen en geflirt. Maar vrijdag stond hij weer in de 'uit' stand. Hij ging me non-stop berichten sturen in de trent van ' er zijn veel leukere mannen dan ik ' ' wees nou verstandig en zoek een betere man' er zijn anderen die je beter kunnen steunen. Etc. etc etc.



Ik vind hem super leuk dus roepen dat ik hem maar moet vergeten mag best, maar ik ga dat toch niet doen.



Ben eigenlijk maar benieuwd naar 1 ding. Denken jullie dat dit een geval bindingsangst / heeft tijd nodig is? Of vind hij me oprecht niet leuk.



Ik ben al zo vaak heen en weer gegaan dat ik het niet weet. Afgelopen donderdag was voor mij een heel duidelijk teken dat hij ook verliefd is. Ik voel dat gewoon aan hoe hij doet en is. Maar vrijdag ben ik dan weer gelijk helemaal in de war.



Vind het helemaal niet erg om te wachten of geduldig te zijn. Maar ben benieuwd of jullie het met mij eens zijn dat een man die om je geeft niet gaat zeggen dat een ander beter voor mij is? Dan zegt hij toch gewoon 'ik mot je niet' .... maar dan in andere woorden.



Graag advies
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt alsof hij gewoon een flirt is en ondertussen een vrouw/vriendin heeft.
Alle reacties Link kopieren
Hij is single. Dat weet ik zeker.
Hij is je gewoon een beetje aan het pesten, ik denk niet dat hij serieuze bedoelingen heeft
Alle reacties Link kopieren
Een man die zegt dat er betere en leukere mannen zijn dan hijzelf moet je geloven. Direct.
Pff vermoeiend zo'n figuur.



Geloof hem maar gewoon,als hij zegt dat er betere mannen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap wel jullie zeggen. Maar een week of 3 geleden heb ik hem een heel serieus bericht gestuurd, dan ik er niet meer goed tegen kon en dat als het voor hem gewoon een leuk flirt spelletjes was, hij er dan mee moest stoppen. Hij reageerde daar serieus op dat hij dat zou doen. En vervolgens begon het flirten een dag later weer. Ik doe er zelf aan mee hoor, het ligt niet alleen aan hem.

Maar ik heb gewoon echt het gevoel dat hij steeds meer ontdooit en zoals hij naar me kijkt voel ik gewoon dat er meer in zit.

Volgens mij doet hij zichzelf vreselijk tekort en dat vind ik jammer. Maar misschien heb ik het wel helemaal fout. Ik zit niet voor niks op dit forum
Alle reacties Link kopieren
Hij vind je leuk, maar er is een reden dat hij toch niet wil. Waarom dat is kunnen wij niet raden. Ik zou eens een goed gesprek met hem voeren, dat is de enige manier om erachter te komen.
kennis is knowledge
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor, het is gewoon een eikel die wat egostreling en bevestiging nodig heeft.
quote:SubterraneanHomesickAlien schreef op 25 februari 2017 @ 20:19:

Hij vind je leuk, maar er is een reden dat hij toch niet wil. Waarom dat is kunnen wij niet raden. Ik zou eens een goed gesprek met hem voeren, dat is de enige manier om erachter te komen.Ik betwijfel of hij TO echt leuk vindt, naar mijn idee is het een spelletje voor hem.
Een man die jou leuk zou hebben gevonden had allang z'n moves gemaakt.

Na maanden is er nog steeds niets.

Ik denk dat hij het spannend vindt de aandacht die hij van je krijgt, maar meer ook niet.

Voorderest vind ik zijn uitspraak over andere mannen een slecht teken.
quote:Tjeetjemineetje schreef op 25 februari 2017 @ 20:19:

Ik snap wel jullie zeggen. Maar een week of 3 geleden heb ik hem een heel serieus bericht gestuurd, dan ik er niet meer goed tegen kon en dat als het voor hem gewoon een leuk flirt spelletjes was, hij er dan mee moest stoppen. Hij reageerde daar serieus op dat hij dat zou doen. En vervolgens begon het flirten een dag later weer. Ik doe er zelf aan mee hoor, het ligt niet alleen aan hem.

Maar ik heb gewoon echt het gevoel dat hij steeds meer ontdooit en zoals hij naar me kijkt voel ik gewoon dat er meer in zit.

Volgens mij doet hij zichzelf vreselijk tekort en dat vind ik jammer. Maar misschien heb ik het wel helemaal fout. Ik zit niet voor niks op dit forum Ja maar ja maar ja maar wil het zo graag.. en hij hefet dus al toeggeven dat het een flirtspelletje is voor hem?
quote:Wolkig schreef op 25 februari 2017 @ 20:16:

Een man die zegt dat er betere en leukere mannen zijn dan hijzelf moet je geloven. Direct.Dit
Alle reacties Link kopieren
Misschien moet ik erbij zeggen dat het nu zo? 6 maanden gaande is, maar dat ik de eerste 3 maanden daarvan nog getrouwd was (lag al wel in scheiding).

Dat was in het begin uiteraard een grote belemmering. Ik woon pas sinds een paar weken op mezelf.



Als het voor hem een spelletje was, waarom zou het dan al zoveel maanden doorgaan? En als ik hem whatsapp krijg ik altijd binnen een paar minuten antwoord. Iemand die niet geinteresseerd is reageert toch niet of alleen als hij zich verveelt bijv.
Ik denk dat hij je gewoon leuk vindt. Hij weet heel goed dat jij onder de indruk van hem bent, dat heb je hem zelf verteld, en daar geniet hij van. Beetje flirten, plagen.

Hij pakt ook niet door met jou, spreekt buiten werktijd niet met jou af.

Het kan ook zijn dat hij geen gezeik op het werk wil. Jullie zijn geen collega's maar werken soms naast elkaar. Als het na een of meer wippartijen niet werkt, heb je toch nog met elkaar te maken. Kan erg ongemakkelijk zijn.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als een man waar je veel te veel energie in moet steken voor er wat uit komt, met de hoop er iets leuks uit te krijgen. Waarbij de kans op oets leuks niet groot genoeg is om er zoveel energie in te gaan steken.
Ik kan me trouwens goed voorstellen dat hij dan toch weer met je gaat flirten, ook al zegt hij de dag ervoor hiermee te stoppen; als jij helemaal stralend hem probeert in te pakken, dan vraag je er eigenlijk ook wel een beetje om dat hij het spel met jou meespeelt.
Wat is de reden dat jij geen voorstel doet om met hem iets te gaan eten/drinken?
quote:Wolkig schreef op 25 februari 2017 @ 20:16:

Een man die zegt dat er betere en leukere mannen zijn dan hijzelf moet je geloven. Direct.Je steelt mijn tekst! WTF??
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer te laten doordringen wat jullie zeggen :-) Misschien ben ik er nog niet aan toe om het af te kappen.



Soms negeer ik hem een paar dagen en dan zoekt hij toch ook zelf altijd weer contact. Ik heb al die tijd gedacht dat hij inderdaad een spel speelde, maar sinds het massage gedoe en het 'ik zit toch veel liever hier' met een bepaalde toon / blik erbij ben ik er zo van overtuigd dat hij mij ook leuk vind :(



Hij is een beetje een vreemde vogel. Zat vandaag te googlen op bindingsangst en dat past echt 110% bij hem. Maar ja, dat vul ik natuurlijk voor hem in omdat ik eht graag wil.



Voel me dom...
Alle reacties Link kopieren
quote:Ivy_Signe schreef op 25 februari 2017 @ 20:37:

Wat is de reden dat jij geen voorstel doet om met hem iets te gaan eten/drinken?





Omdat ik nog getrouwd was (op papier) en het niet gepast vond.



Nu zal ik dat ook wel gaan doen> Maar steeds als ik te direct word schrikt hij af. Dus ik ben liever geduldig als dat beter is. Het is nogal een alfa man dus weet ook niet of hij het prettig zou vinden.
Hij is vijftien of heeft in een vreselijk huwelijk gezeten? Vandaar de bindingsangst?
Alle reacties Link kopieren
quote:Wolkig schreef op 25 februari 2017 @ 20:16:

Een man die zegt dat er betere en leukere mannen zijn dan hijzelf moet je geloven. Direct.

Dit. Je hebt jezelf in een afhankelijke positie gebracht door te zeggen dat je hem leuk vindt en te vragen aan hem om alleen te flirten bij serieuze bedoelingen, maar het vervolgens te accepteren dat hij aantrek- en afstootspelletjes met je blijft spelen.

Een man die serieus geïnteresseerd in je is, heeft wel wat meer respect voor je dan je kwetsbare verzoek te negeren. Neem de touwtjes zelf in handen wat betreft je relatie tot hem.
Je bent niet dom hoor, gewoon verliefd.



Ik zou als ik jou was zoveel mogelijk het contact vermijden zodat die verliefdheid niet meer gevoed wordt.
Een alfaman die bang is als jij een voorstel doet, en ook nog met bindingsangst? Wat een complexe man.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven