Bindingsangst

28-02-2015 08:57 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na drie dagen niet eten van verdriet probeer ik hier even mijn verhaal van mij af te schrijven en hopelijk wat adviezen te krijgen waar ik wat aan heb.



Ik heb ooit al eerdere topics over deze man geschreven, maar even een korte recap: Ik ken hem al best een poosje, in het begin was het echt fantastisch hij was hotel de botel van mij, waarna hij mij ineens liet stikken. Na twee maanden stilte stond hij ineens weer voor mijn neus en bouwde we een soort van vriendschap op die later meer werd (ontwikkelde over ongeveer de periode van 3/4 maanden). Toen het echt serieus werd (als in: we zouden het bijna een naampje kunnen geven) kapte hij het af. Hij dumpte me omdat hij zich niet goed genoeg voor mij voelde, niet het gevoel had klaar te zijn voor een relatie.



Na een paar weken kwam hij terug (en ja ik accepteerde dit), en begon het echt serieus te worden. Het heeft een paar maanden geduurd en de relatie was perfect, alles wat ik zocht of ooit gezocht heb ik een relatie dat kreeg ik hierin. Het was enorme passie, liefde en intens gelukkig zijn. Vorige week zaterdag werd er nog gezegd: Dat gelukkig zijn zo makkelijk kan zijn. Hij sneed zelf het onderwerp samenwonen aan; aangezien het zo perfect zat zei hij; waarom niet, het is gaat toch niet ineens veranderen als je samen gaat wonen etc. Het was echt intens geluk dat je niet kunt faken, dat zegt iedereen ook die ons kent.



Deze week ging er wat mis in onze communicatie, een beste vriend van hem vertelde mij wat en dat had hij niet moeten doen. Mijn vriend had hem dat verteld in vertrouwen, zoals je gewoon een gesprek kan hebben met je best vriend. Dat ging over het feit dat hij af en toe nog wel twijfelt, niet aan mij, maar aan het feit of hij in staat is een relatie te hebben (moeilijke jeugd gehad/ slechte relatie met ouders). Die vriend legde het echter anders aan mij uit (had hij nooit moeten doen), ik raakte in paniek en confronteerde mij vriend hiermee die als reactie helemaal dichtsloeg, en in blinde woede verkeerde. Naar mij en naar zijn beste vriend.

Het waren een paar hele emotionele dagen maar hij zei dat hij er met mij wel uit zou komen.



Gister heeft hij het uitgemaakt, door de situatie van eerder deze week zegt hij dat zijn bindingsangst weer erger dan ooit is op komen zetten en hij oprecht niet in staat is om een relatie te hebben. Hij houdt heel erg veel van me maar kan geen relatie meer met mij hebben. Ik weet dat hij bindingsangst heeft door dingen die hij heeft meegemaakt, maar ik dacht echt dat we de goede kant opgingen. En hij zei ook; de twijfel werd steeds minder. Maar door wat er gebeurd is, en doordat ik nu op de hoogte ben van die twijfel, kan het gewoon niet meer. Hij zei ik wil niet dat jij continu het gevoel hebt dat onze relatie op losse schroeven staat.

Ikw eet zeker dat hij heel erg veel van mij houdt, dat zegt hij ook. Ik hou niet minder van je, het gaat me ook niet om het feit dat ik vrijgezel wil zijn (daar vroeg ik naar), hij zegt gewoon dat hij niet klaar is om een relatie te hebben.



Hij is de liefde van mijn leven, en ik weet niet hoe ik verder moet. Hoe ga ik hier mee om, en wat kan ik doen om hem terug te krijgen :(
Love my life
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft je drie keer laten zitten.



Wat maakt dat je wederom door die onzekerheid dat dat nog een keer gebeurt heen wil gaan?



Ik denk dat hij je een grote gunst heeft bewezen. Nu kun je door met iemand die wel echt voor je gaat.



Niet nu misschien maar op de langere termijn is dit beter. Echt. Ook al voelt het nu niet zo.
Bindingsangst is een veelgebruikte smoes.

Het komt erop neer dat hij je niet leuk genoeg vindt.

En maak jij de relatie niet perfecter dan hij is?
Je kunt hem niet genezen, maar je kunt jezelf wel beschermen.
Alle reacties Link kopieren
Weet je , liefdesverdriet suckt hard. Ik snap helemaal dat je alleen maar denkt over hem terugkrijgen. Je toekomstbeeld is in duigen gevallen.



Wij staan aan de zijlijn en zien alleen de feiten.
Hij is nu dus heel duidelijk geweest,hij kan geen relatie hebben althans niet met jou.!

Dan houdt het dus op hè..

Dit is nu de derde keer dat hij je laat zitten en als je verstandig bent dan is dit ook de laatste keer..

Fijne vriend heeft hij trouwens ook om meteen door te kletsen wat hij hem in vertrouwen verteld heeft.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat hij vind je niet leuk genoeg heel kort door de bocht is, ik begrijp dat jullie aan de zijlijn staan, maar ik weet wel 100% zeker, en zo iedereen in onze omgeving, dat dat niet waar is. Zo vaak kijkt hij mij in de ogen en zegt ie god wat ben ik toch dom geweest om jou ooit te laten gaan. Of hij zegt; Jezus dat je zoveel van iemand kan houden.



Dat zegt hij ook tegen ze beste vrienden; Ze is het beste dat me ooit is overkomen. Krijg gister nog een printscreen: God ik hou zoveel van haar, maar ik kan haar die twijfel niet nog een keer aandoen met haar verleden. Ik ben gewoon niet klaar om mij te binden aan niemand niet.



Zijn verleden is trouwens wel zo ongelofelijk heftig (meerdere pleeg gezinnen, nooit echt een thuis gehad, regelmatig in elkaar geslagen thuis en ook gezien hoe dat bij zijn biologische ouders gebeurde)
Love my life
Alle reacties Link kopieren
Wat zegt zijn psycholoog er van?

Ik neem tenminste wel aan dat hij met zijn bindingsangst bij een psycholoog loopt.



Daar wil je al mens toch van af lijkt me. De angst om te binden.



Mocht hij nou enkel de zelf gegooglde diagnose bindingsangst hebben dan moet je misschien je topictitel veranderen in: Help, waar is mijn zelfrespect
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Help waar is mijn zelfrespect? Nee, hij loopt inderdaad bij een psycholoog en een psychiater.



Waarom wordt er direct vanuit gegaan dat er helemaal niets van waar is wat ik schrijf?
Love my life
Alle reacties Link kopieren
Misschien is het wel echt bindingsangst. Maar het maakt niet eens uit. Want het is zijn probleem, niet het jouwe. Jij kunt hem niet 'beter' maken.



Je hebt maar 1 leven, en je weet stiekem best wat goed voor je is, als je niet alleen maar naar je gevoel luistert.



Hier word je niet gelukkig van.
Alle reacties Link kopieren
Als jij blij wordt van het stempeltje "bindingsangst", moet je dat gewoon gebruiken maar verwacht niet dat je situatie er door zal veranderen.



Wat jullie allemaal meegemaakt hebben is niet relevant, hij is niet in staat een relatie met jou te hebben dus koop wijn, chocola, ijs, zet een jankfilm op en ga door met je leven.

Hoe onwaarschijnlijk het nu ook lijkt, je komt er wel overheen als je hem maar volledig uit je leven laat.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
Bindingsangst is een veel gebruikte smoes.

Zoals jij zijn verleden beschrijft kan het best zo zijn dat hij echt bindingsangst heeft. Dit is lastig voor zowel jij als hem zelf.



Hij wil wel graag een relatie maar kan het niet. Grote kans dat hij binnenkort weer spijt heeft dat hij jou heeft weggeduwd. Aan jouw de vraag of je hier mee kan leven of niet.
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk vind ik het niet echt getuigen van zelfrespect om je Tot 3x toe als een deurmat te laten gebruiken.

Dat moet je toch niet willen voor jezelf?



Je wil toch iemand die 100% voor je gaat?



Ik zou niet met mezelf door de deur kunnen als ik steeds in mijn achterhoofd zou hebben, O je straks gebeurt er weer wat en is hij weer weg

Ik gun mezelf meer dan dat
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou proberen om weer wat te eten als is het beschuit met thee.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet hoe kut het is. Ik zit nu in dezelfde situatie, met 1 verschil: na 1 plotseling vertrek en zijn verhaal dat hij heel graag vrienden wil blijven om daar vervolgens absoluut geen blijk van te geven zit de deur hier potdicht. Ik herken zijn angsten en begrijp die (zelf ook veel meegemaakt, ook relatie issues gehad ( geen bindingsangst) maar deze overwonnen dmv therapie) mar dat geeft hem niet het recht om mij zo te behandelen. Hij hoeft hier niet aan te kloppen. Ik kan namelijk niet met hem verder, ook niet als vrienden, simpelweg omdat de hele basis van vertrouwen weg is. Dan zegt en doet hij het een en morgen kan het weer 180 graden gedraaid zijn. Als je iemand niet kan vertrouwen op wat hij zegt en ook niet kan vertrouwen op wat hij doet, waarop kan je dan vertrouwen??



Je bent naar jezelf verplicht om voor jezelf te zorgen en jezelf te beschermen. Hem kan je niet helpen, dat kan hij alleen zelf doen door in therapie te gaan. Iets wat sowieso onwaarschijnlijk is zolang jij hem met open armen blijft ontvangen. Hij heeft nu namelijk geen last van zijn probleem, jij des meer!



Ik zeg niet dat het makkelijk is. Ik zit ook nog met veel verdriet, boosheid en frustratie. De pijn wordt alleen maar groter als je dit nog langer laat door etteren. Geloof hem: hij kan geen relatie aan! Dit gaat niet werken. Alleen hij kan zijn issues oplossen en dat is zo'n langdurig traject dat je daar niet op zou moeten willen wachten. Jij kan niks voor hem doen maar des te meer voor jezelf
Alle reacties Link kopieren
De vraag is niet of hij van je houdt, de vraag is of jij dit drama in je leven wilt? Een man die je bij het minste of geringste harteloos aan de kant kan schuiven, daar wordt je toch hartstikke onzeker van? Jij kunt zo geen enkele veilige basis bouwen en hij walst over jou heen en weet dat er geen consequenties aan zijn verbonden omdat je hem toch wel terugneemt. Pas op hoor, je houdt meer van hem dan van jezelf en dat is nooit goed, ook niet voor hem. Hou in de eerste plaats van jezelf en misschien is hij wel je grote liefde, hij is niet je leven.

Als hij echt van je houdt, dan gaat hij professionele hulp zoeken (voor een diagnose: wat is er werkelijk aan de hand dat ik deze geweldige vrouw van wie ik zoveel hou telkens kwets en laat vallen? En wat kan ik doen om hiermee om te gaan?). Maar dat doet hij niet en waarom niet?

Zodra jij nu het heft in eigen handen neemt en eindelijk " nee " zegt, zal hij merken dat hij echt een grens bij jou is overgegaan.

Het erge is nog dat hij niet boos is op zichzelf, maar zijn beste vriend en misschien ook op jou, terwijl jullie beiden het beste met hem voor hebben. Besef je dat dat de omgekeerde wereld is? Hij mag zijn excuses aanbieden aan jullie. En verder vraag ik me af als hij echt van jou houdt, maar dus geen relatie aan kan gaan, hoe ziet hij dat in de toekomst: voor altijd scharrelen ofzo?

Kortom: kies voor jezelf, want dit maakt je kapot. Hou meer van jezelf dan van hem!
Alle reacties Link kopieren
De vraag is niet of hij van je houdt, de vraag is of jij dit drama in je leven wilt? Een man die je bij het minste of geringste harteloos aan de kant kan schuiven, daar wordt je toch hartstikke onzeker van? Jij kunt zo geen enkele veilige basis bouwen en hij walst over jou heen en weet dat er geen consequenties aan zijn verbonden omdat je hem toch wel terugneemt. Pas op hoor, je houdt meer van hem dan van jezelf en dat is nooit goed, ook niet voor hem. Hou in de eerste plaats van jezelf en misschien is hij wel je grote liefde, hij is niet je leven.

Als hij echt van je houdt, dan gaat hij professionele hulp zoeken (voor een diagnose: wat is er werkelijk aan de hand dat ik deze geweldige vrouw van wie ik zoveel hou telkens kwets en laat vallen? En wat kan ik doen om hiermee om te gaan?). Maar dat doet hij niet en waarom niet?

Zodra jij nu het heft in eigen handen neemt en eindelijk " nee " zegt, zal hij merken dat hij echt een grens bij jou is overgegaan.

Het erge is nog dat hij niet boos is op zichzelf, maar zijn beste vriend en misschien ook op jou, terwijl jullie beiden het beste met hem voor hebben. Besef je dat dat de omgekeerde wereld is? Hij mag zijn excuses aanbieden aan jullie. En verder vraag ik me af als hij echt van jou houdt, maar dus geen relatie aan kan gaan, hoe ziet hij dat in de toekomst: voor altijd scharrelen ofzo?

Kortom: kies voor jezelf, want dit maakt je kapot. Hou meer van jezelf dan van hem!
nou ik zou maar eens wat gaan eten en wat beter voor jezelf zorgen om mee te beginnen.



en terwijl je dan toch met lange tanden zit te kauwen, ga je nadenken over hoe JIJ nu verder gaat ZONDER hem.

want er zit geen toekomst in deze relatie.



bindingsangst is in de meeste gevallen dikke bullshit. Hij is gewoon bang voor gebonden zijn aan specifiek jouw persoon.



Maak je geen illusies. Dat hij nog twee keer daarna is terug gekomen heeft alles te maken met het feit dat jij toegankelijk voor hem was en geen grenzen voor jezelf stelde. Dat heeft niets te maken met liefde voor jou. Als hij je werkelijk lief heeft, laat hij je dit soort perikelen niet meemaken.



Tot drie keer toe zelfs.



Hou op met dingen voor hem in te vullen. Slechte jeugd of weet ik veel wat. Iedereen heeft wel slechte dingen meegemaakt in de jeugd. Dat is geen excuus om jou nu zo te behandelen. Een beetje volwassen kerel snapt dat en handelt ook niet zo.



Dan nog een dingetje.... geen enkele relatie is perfect. in het begin misschien als je net verliefd bent en je iemand nog niet helemaal kent. maar



je kent hem wel want je weet dat hij 'een slechte jeugd' heeft gehad. daa ga je dus dingen voor hem invullen omdat je eigenlijk beseft dat het allemaal niet zo perfect is en was.



het is allemaal heel logisch hoor en ik neem je niets kwalijk. luddeveddu is het klootste gevoel dat er is maar stop met de dramatiek en ga werken aan herstel.

verwerk je gevoel, werk aan jezelf (hoe cliché, ik weet het en toch is het waar) en je zult zien dat het iedere dag beter gaat. ZONDER deze oetlul.



enne..... wel eten he? anders moet ik weer uit mijn stoel komen om je op je sodemieter te geven en zo.... en daar word ik veel te oud voor.



succes met verwerken... houdt moed. je bent verdorie op de wereld gezet om het beste van je zelf te geven... you live you learn
Alle reacties Link kopieren
Misschien is het verstandig om voor jezelf hulp te zoeken.



Waarom laat je zo over je grenzen gaan? Is dit voor het eerst of is dit een patroon bij je?

Wat beweegt je ertoe om te proberen te redderen? Is dit een patroon? Wat voel je als je dit bewust niet doet?

Voel je je vaker aangetrokken tot beschadigde mannen? (Ik wel bv. Ondanks therapie heb ik hier nog wat werk te verrichten) Wat is daar aantrekkelijk aan? Wat herken je? Wat raakt je? Wat raakt jouw eigen pijn? Wordt het niet eens tijd om aan die eigen pijn te gaan werken?
Alle reacties Link kopieren
Beste meisje, deze labiliteit zit in iemands persoonlijkheid en tot jullie 80ste zal hij aan jullie relatie blijven twijfelen, tenzij hij ondertussen een betere deal tegenkomt. Dan is hij eerder weg. In jullie huidige relatie speelt hij de hoofdrol en jij de bijrol (als er plaats over is op het podium).



Jij verdient een goede man met een stabiel karakter die niets liever wil dan de rest van zijn leven bij je zijn en als de dood is dat hij je gaat verliezen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Als hij echt van jou zou houden zou hij je niet laten gaan. Ik vind dat er snel bindingsangst word geroepen en ja dat is in sommige gevallen ook heus wel zo maar vele gebruiken het ook als een smoesje. Ik denk dat hij je niet leuk genoeg vind om zich te binden
.
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft je drie keer laten zitten en hij heeft je duidelijk gezegd dat hij een relatie nu niet aankan.

Hoeveel meer duidelijkheid wil je nog hebben?

Houden van lost niet alles op!!!
Alle reacties Link kopieren
Zal ik je eens iets verklappen?

Er zijn echt veel leukere mannen dan hij. Echt
Alle reacties Link kopieren
Thanks voor al jullie reacties. Ik weet dat ik ook wel leukere mannen kan vinden, alleen als je verliefd bent dan is het niet zo makkelijk om je dat te beseffen. Nu ben ik gewoon stapel gek op hem, heb ik weer een hele dag lopen janken en vind ik het vooral erg pijnlijk dat hij na al deze tijd ook gewoon weigert om met mij te praten.



Ik heb niet echt een geschiedenis waarin ik op "beschadigde mannen" val. Ik hou er wel op een bepaalde manier van om voor mensen te zorgen, dus ik ben wel een zorgzaam type.



Ik dacht gewoon; this is the one. En vorige week ging het nog over samenwonen en waren we lekker uit eten... Nu: precies een week later, zit ik hier thuis te janken.
Love my life
quote:daisybel schreef op 28 februari 2015 @ 09:15:

Krijg gister nog een printscreen: God ik hou zoveel van haar, maar ik kan haar die twijfel niet nog een keer aandoen met haar verleden. Ik ben gewoon niet klaar om mij te binden aan niemand niet.





Bedoel je hiermee dat je van zijn vrienden een printscreen krijgt van de gesprekken die hij met hun voert? Want zo ja: met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig. En dan kan ik zijn bindingsangst wel begrijpen als mensen om je heen niet te vertrouwen zijn en je gesprekken niet vertrouwelijk.



Of stuurt hij jou zelf een printscreen ervan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven