binnen 2,5 jaar wil hij scheiden

01-11-2014 20:26 1204 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik moet mijn verhaal gewoon even kwijt. Weet niet wat ik van jullie verwacht, maar misschien tips of steun.

Mijn man en ik zijn 12 jaar samen waarvan bijna 2,5 jaar getrouwd. Mijn man heeft 2 maanden geleden verteld dat hij verliefd is op een ander en dat hij ook al langer niets meer voor mij voelt. Volgens hem staan deze 2 zaken los van elkaar. Hij is eerst op zichzelf gaan wonen en heeft nu aangegeven dat het mooi geweest is en dat hij wil scheiden. Ik voel me wanhopig en ben perplex. Ik wist niet dat er iets niet goed was aan onze relatie en ik kan die verliefdheid niet los zien van het niets meer voelen voor mij. Ik heb het gevoel dat hij overhaast beslist. Hij zegt dat hij het zeker weet, maar hij zegt ook dat hij nu niet meer verder wil met ons samen, maar objectief gezien niet weet of hij er over een half jaar anders over denkt. Is het stom dat ik daardoor toch hoop blijf houden? Hij heeft duidelijk gezegd dat hij wil scheiden. Ik vind dat hij ons geen kans heeft gegeven en dat hij iets najaagt wat uiteindelijk hoogstens even goed als onze relatie zal zijn. Hij zegt dat hij zich belemmerd voelde in onze relatie. Ik zou zo graag willen laten zien dat ik kan veranderen (niet alleen voor hem, maar juist ook voor mijzelf). Maar hij wil mij deze kans niet geven. Hij wil vrij zijn en alles nog eens anders doen, want hij is nu nog jong.
Heb je hem gevraagd waarom hij met je is getrouwd? Heeft hij het gedaan om te kijken of daarmee zijn liefde toch weer kon aanwakkeren bijvoorbeeld? Had hij toen al twijfels, maar kon of durfde hij het niet meer terug te draaien?



Evengoed denk ik dat je hem moet laten gaan. Iemand die niet getrouwd wil blijven, kun je daar niet toe dwingen. Ga als goede vrienden uit elkaar. Wie weet of jullie toch weer bij elkaar komen. Maar ga op dit moment uit dat het allemaal voor eens en voor altijd uit zal zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Maria, wat vervelend.

Denk alleen dat je gaat trekken aan een dood paard.

Hij is verliefd en volgens mij houdt het dan op.

Alle ratio is bij hem verdwenen.

Probeer geen energie meer in hem te steken, maar alleen in jezelf en in het opbouwen van een toekomst zonder hem.

Sterkte.
Because when you stop and look around this life is pretty amazing.
Alle reacties Link kopieren
Het is niet stom dat je hoop blijft houden... Maar je moet het niet willen! Waarom wachten o een man die je nu zo ineens verlaat? Zonder duidelijke uitleg of jou nog een kans te geven..

Als er nog kans van slagen zou zijn voor hem denk ik dat hij er wel aan zou willen werken..

Het doet pijn, het is moeilijk.. Maar als ik het zo lees zou ik hem loslaten.. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Hij geeft aan dat door zijn verliefdheid op haar hij "ineens" veranderd is, is gaan inzien dat dingen die hij altijd goed vond dat hij die niet meer wil. Dat hij nu bewuster over dingen nadenkt. Dat toen hij met mij trouwde, dat hij toen voor altijd met mij samen wilde blijven, in de toekomst een huis wilde kopen en kinderen wilde en dat hij nu gewoon van mening veranderd is.

Ja, je hebt gelijk. Ik kan hem niet dwingen om te blijven. Het doet alleen zo'n pijn, ook omdat ik tot 2 maanden geleden dacht dat we een goede relatie hadden.
Ik denk inderdaad dat hij zich laat meeslepen door de nieuwe vlam! Het vervelende is dat je er niets aan zal kunnen doen. Hij zal zich dit zelf moeten realiseren. Dus niet drammen, zuigen maar geef hem zijn tijd. En over 2 jaar weet ie pas wat ie mist... Maar dan zeg jij: Jaaaas houdoe!
Alle reacties Link kopieren
Laat ik met de deur in huis vallen: zolang hij een relatie heeft met die ander, kun jij het vergeten.

die ander is alles wat jij al 10 jaar niet meer bent , spannend ,uitdagend

die ander zal dat over een jaar ook niet meer zijn, maar daar heb jij niets aan.



alle energie die je nu nog steekt in je man om hem te behouden zullen vergeefs zijn.

hoe lastig ook maar je zult moeten accepteren dat hij iets anders wil.



Ik wens je dan ook veel sterkte toe
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Ik zou de rollen 's ff lekker omdraaien TO. Óf hij gaat nu samen met jou werken aan een betere relatie óf jij hakt de knoop door.
Hij had overigens wel eerder zij onvrede mogen delen... Nu heb je daar ook niets meer aan
Alle reacties Link kopieren
@happy-daddy: hij heeft geen relatie met haar. Hij is wel vlak voor hij onze relatie beëindigde vreemd gegaan met haar (gezoend). Zij heeft ook een relatie, maar er kennelijk ook geen probleem mee om vreemd te gaan. Zij gaat het haar vriend niet vertellen.

@ StoraHuntur: hij heeft de knoop al doorgehakt. Hij heeft vanaf het moment dat hij vertelde wat er aan de hand was, gezegd dat hij niet wist of hij wel zin had om ervoor te vechten. En nu zegt hij dus dat hij er de energie er niet voor heeft en dat het "mooi geweest" is.
Happy-daddy : ik lees nergens dat hij een relatie met een ander heeft hoor...



TO : laat hem los. Je trekt idd aan een dood paard. Dat heeft geen zin. Als de liefde maar van 1 kant komt, kan je veranderen wat je wil en trekken wat je wil, maar dat zal weinig veranderen. En je zegt dat je hem wil laten zien dat je kan veranderen, maar waarom? Hij wil je nu niet meer, zoals je bent. Maar jezelf veranderen voor een ander werkt niet, blijf lekker jezelf en zoek iemand die dat wel wil ipv jezelf te proberen te veranderen en je dan voordoen als iemand anders. Blijf jezelf! Heel veel sterkte
O sorry, ik dacht dat je bedoelde dat hij binnen nu en 2 1/2 jaar wil scheiden. Niet goed gelezen.
Alle reacties Link kopieren
‘Ik ben nu nog jong’, alsof hij zijn beste jaren weggooit door ze met jou te besteden… Hij gaat ‘het' ook niet bij die ander vinden, omdat het probleem een leegte in hem zelf is. Jammer dat-ie voor die zoektocht bereid is om een spoor van vernieling na te laten in de levens van anderen. Betrek dit niet op jezelf alsof het aan jou ligt, dit is echt zijn probleem.
it's not who I am underneath, but what I do that defines me
Dan gaan jullie nu samen op zoek naar een mediator of een scheidingsmakelaar en zorgen dat jullie samen de hele boel netjes afhandelen.



En bedenk: wil jij blijven bij iemand die zo wispelturig blijkt te zijn? Die jou van de een op de andere dag blijkbaar zo kan bedanken voor de gedane arbeid, maar dat je nu aan de kant wordt gezet? En dat hij je dan ook nog eens zegt: maar ik hou je op mijn stapeltje, 'als er een vacature vrij komt, dan kijk ik nog eens of je in aanmerking komt'.



Nu is het allemaal nog onwijs vers en verdrietig. Maar op de lange duur zul je dit gaan inzien
Alle reacties Link kopieren
Hij pakt het heel lomp en egoistisch aan.

Maar laat hem gaan. Poeh dat wil je jezelf toch niet aandoen? Of pikken? En weet je? Dit gaat hij misschien ook krijgen bij deze vrouw.
Alle reacties Link kopieren
Oh wacht.. die vrouw heeft al een relatie.
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik wil ook niet alleen voor hem veranderen. Door deze hele situatie ben ik gaan nadenken over onze relatie en ik realiseer me dat mijn rol daarin niet altijd zo was als ik achteraf gewild had. Ik heb veel angsten, waardoor ik veel dingen ben gaan mijden en hij is daar in mee gegaan. Ik vind dat dit van ons allebei niet goed is geweest. Los van hem wil ik daar nu iets aan gaan doen. Afgelopen week ben ik dan ook naar een psycholoog gegaan. Het is niet dat ik daar nooit eerder aan gedacht heb, maar die ansten waren altijd groter en het "kwam nooit uit". Ondanks dat ik het voor mezelf doe, zou ik wel aan hem willen laten zien hoe het ook anders kan.

Ik merk ook gewoon dat ik heen en weer ga van "hij is de schuldige en geeft ons geen kans" tot "ik was ook niet de leukste partner".

Bedankt voor jullie steun.
Denk erom dat je er geen verborgen agenda van maakt dat je nu naar de psycholoog gaat om je man terug te winnen. Ga er puur en alleen voor jezelf heen, om een beter mens te worden. En niet om je man te laten zien wat jij nu aan het doen bent. Want dat had je eerder moeten doen en hij had het je eerder moeten vertellen, hij had eerder zijn mond open moeten trekken.
Alle reacties Link kopieren
Doreia, daar heb je helemaal gelijk in. Dat is ook niet de bedoeling ervan. Juist omdat ik alleen verder moet is het belangrijk dat ik mijn angsten aanpak. Dat ik dingen wel ga doen die ik in het verleden meed of waar ik me erg angstig bij voel. Om een voorbeeld te noemen: ik ben erg bang om ziek te worden (noem het maar hypochondrie). Daardoor durfde ik ook niet goed op vakantie. We gingen wel, maar niet langer dan 10 dagen en daar kwamen wel een heleboel angsten bij kijken en we gingen bijv. vrijwel nooit met het vliegtuig, want ook dat durfde ik niet en ook niet met de boot.
Dat lijkt me loodzwaar (geweest) voor je man. Ook omdat je er niet structureel iets aan het willen/kunnen doen al die jaren. Kijk er niet raar van op dat je straks van hem de opmerking krijgt: oh, en nu opeens kan het wel? Nu kan je opeens wel in therapie? Je kan het dus nog een keer ingepeperd krijgen van hem. Geef hem de ruimte.
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat snap ik. En daar zou hij ook gelijk in hebben. Ik wil het ook niet goed praten, maar hij heeft nooit geopperd dat ik eens naar een psycholoog zou moeten gaan of dat het toch echt niet normaal was. Als ik iets niet durfde, dan nam hij het wel van me over. Ik snap dat hij dat deed om mij te helpen, maar achteraf gezien is het mede daardoor steeds erger geworden.
Al schrijvende, denk je dat wanneer je relatie therapie voorstelt in combinatie met hulp krijgen met je eigen weg vinden in het te boven komen van je angsten jullie huwelijk nog een kans heeft?
Alle reacties Link kopieren
Binnen een week nadat hij vertelde dat hij het niet voelde en verliefd was, zaten we bij de relatietherapeut. De eerste keer apart, toen 3x samen en bij de laatste keer had hij 's ochtends de relatie met mij verbroken. Effectief gezien voor mij dus 3x. Daarnaast hebben we nog ongeveer 4x met elkaar afgesproken en een paar keer gesmst en gemaild. Hij ervaart dat als dat we heel veel met elkaar hebben gesproken. Ik denk dat je in zo'n korte tijd niet weer nader tot elkaar kan komen. Ook omdat bij hem de wil er niet was om zich ervoor in te zetten, of hij kon het niet. Hij zei in ieder geval dat hij niet wist of hij er wel voor wilde vechten en vanuit mijn perspectief heeft hij dat dan ook niet gedaan.

Ik hoop dat op één of andere manier meekrijgt dat ik aan het veranderen ben en dat hij dat ook als een positieve verandering ziet en mogelijk zo weer open komt te staan voor ons. Dan zou relatietherapie nog een kans hebben. Ik ben nu al veranderd en denk dat ik ook veel ga hebben aan die psychologe. Als hij het niet als een verandering ten goede ziet, jammer dan. Ik heb een beeld voor ogen hoe ik wil zijn en ik ga proberen om dat te bereiken. En wie weet spreekt hem dat ook aan. Jaja, ik weet dat dat een fantasie is. Ik ben zo'n dromerig type die in gedachten Robert ten Brink al voor de deur ziet staan "hij heeft zo'n spijt en wil je terug". Dat dat niet gaat gebeuren snap ik met mijn verstand wel, maar het is moeilijk los te laten.
Maar zie je dan niet hoe jij in deze relatie staat/stond. Je zei dat je niet wist dat er iets mis was in je relatie. Terwijl je allerlei angsten hebt.

Je zegt dat hij niet wilde vechten. Terwijl hij jarenlang al je angsten heeft geslikt en manieren heeft geprobeerd te vinden om daarmee om te gaan.



Wat hij niet heeft geprobeerd is praten met jou. Wat jij niet hebt gedaan is werkelijk gekeken wat jouw angsten met hem en je omgeving doen. Hoe alles om jou en je angsten draait.

En nu heeft hij iemand ontmoet en is hij verlost van alle piekerij over jou gebruiksaanwijzing.



Je zou hem een brief kunnen sturen waarin je schrijft dat je aan je angsten gaat werken. En dat je inziet hoezeer dit van invloed is geweest op jullie relatie. En dat je nu de stap zet om een beter mens te worden. Dus misschien moet jij wel spijt betuigen over jou aandeel in jullie relatie.
Alle reacties Link kopieren
Dat klopt. Zo had ik het nog niet gezien, dat hij eigenlijk al jaren aan het vechten was voor de relatie.

Ik zie inderdaad nu pas in wat mijn angsten met hem en mijn omgeving gedaan hebben. Ik dacht altijd dat alleen ik erdoor belemmerd werd en zie nu pas dat ik niet alleen hem daardoor ook belemmerde, maar ook andere mensen in mijn omgeving, die zich aan mij gingen aanpassen.

Ik heb hem verteld dat ik aan die angsten ga werken en dat ik nu ook realiseer hoeveel invloed dat op hem en anderen heeft gehad (maar inderdaad ook op onze relatie, dat heb ik niet gezegd). Hij vindt het goed dat ik eraan ga werken, maar verder ook niet. Dat geeft ook niet, ik snap het wel. Ik heb wel gezegd dat ik het allemaal anders had willen doen, maar geen spijt betuigt. Je hebt gelijk, dat ga ik doen. Niet omdat je het zegt, maar omdat ik het ook zo ervaar.

Zodra we weer een contactmoment hebben (het lijkt mij verstandig om het contact van hem uit te laten gaan) zal ik mijn nieuwe inzichten met hem delen. Bedankt voor je goede raad, Doreia.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven