binnen 2,5 jaar wil hij scheiden

01-11-2014 20:26 1204 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik moet mijn verhaal gewoon even kwijt. Weet niet wat ik van jullie verwacht, maar misschien tips of steun.

Mijn man en ik zijn 12 jaar samen waarvan bijna 2,5 jaar getrouwd. Mijn man heeft 2 maanden geleden verteld dat hij verliefd is op een ander en dat hij ook al langer niets meer voor mij voelt. Volgens hem staan deze 2 zaken los van elkaar. Hij is eerst op zichzelf gaan wonen en heeft nu aangegeven dat het mooi geweest is en dat hij wil scheiden. Ik voel me wanhopig en ben perplex. Ik wist niet dat er iets niet goed was aan onze relatie en ik kan die verliefdheid niet los zien van het niets meer voelen voor mij. Ik heb het gevoel dat hij overhaast beslist. Hij zegt dat hij het zeker weet, maar hij zegt ook dat hij nu niet meer verder wil met ons samen, maar objectief gezien niet weet of hij er over een half jaar anders over denkt. Is het stom dat ik daardoor toch hoop blijf houden? Hij heeft duidelijk gezegd dat hij wil scheiden. Ik vind dat hij ons geen kans heeft gegeven en dat hij iets najaagt wat uiteindelijk hoogstens even goed als onze relatie zal zijn. Hij zegt dat hij zich belemmerd voelde in onze relatie. Ik zou zo graag willen laten zien dat ik kan veranderen (niet alleen voor hem, maar juist ook voor mijzelf). Maar hij wil mij deze kans niet geven. Hij wil vrij zijn en alles nog eens anders doen, want hij is nu nog jong.
Een mediator is daar in getraind. Ik zou daar geen vrienden voor gebruiken. Dat kan de vriendschap onder druk zetten. Beter is iemand die er emotioneel buiten staat en jullie beiden goed aan wil horen.



Dat stukje over dat de verliefdheid eerst helemaal weg moet zijn vind ik wat vreemd en klinkt mij wat teveel als een smoesje.
goeie vriendin inderdaad
Alle reacties Link kopieren
quote:maria30 schreef op 17 januari 2015 @ 19:25:

maar ook proberen begrip voor hem te tonen,

..................

En ik wil ook rekening met hem houden;



Denk je dat hij ook begrip voor jou toont ? Volgens mij was hij dan nooit vreemd gegaan.



Houd hij ook rekening met jou ?



Volgens mij zit je in een bijzonder eenzijdige relatie waarbij alles van jou uit moet komen.



Ik schreef vorige week al een keer ergens, geen besluit nemen is ook een besluit nemen. Ook wanneer iemand geen besluit neemt heeft dit bepaalde gevolgen.



Heeft niemand jou ooit geadviseerd dat het de hoogste tijd wordt dat jij jouw grenzen aan gaat geven en die ook gaat bewaken ?



J.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Bitje93, ik snap je reactie, maar in het verleden toonde hij juist heel veel begrip voor mij en hield hij juist heel erg rekening met mij. Dat krediet heeft hij opgebouwd en ja ik weet ook niet of het nog gaat werken als hij mij nog een kans zou willen geven.



Je hebt gelijk dat geen besluit nemen ook een besluit is.



Ja, natuurlijk adviseert iedereen mij dat ik mijn grenzen moet bewaken, maar ze snappen ook wel dat ik voor mijn huwelijk wil vechten, ook al zouden ze zelf een andere keuze maken.
Welk huwelijk Maria, hij woont niet meer bij je en wil scheiden
Er valt niets in je eentje te vechten,snap je dat nu nog niet?

Je kunt gaan trekken aan een dood paard zo hard je wilt maar het paard blijft dood.!
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 21 januari 2015 @ 21:18:

Welk huwelijk Maria, hij woont niet meer bij je en wil scheidenTja, en dat weet hij dus niet zeker.
quote:maria30 schreef op 23 januari 2015 @ 06:27:

[...]





Tja, en dat weet hij dus niet zeker.Dus blijf jij geduldig wachten en je eigen leven in de ijskast zetten i.p.v. grenzen stellen en dan zelf die scheiding maar te regelen.
Alle reacties Link kopieren
Op dit moment is het meer ongeduldig wachten, in dat geduld moet ik nog oefenen. De grenzen blijken vloeiend te zijn. Een half jaar geleden had ik nooit gedacht dat dit zou gebeuren en dat ik hem dan ook nog zou terug willen. Ik weet niet of ik mijn leven stil gezet heb. Ik ga door met waarmee ik bezig ben, maar het klopt wel dat ik in bepaalde dingen terughoudend ben (bijvoorbeeld op zoek gaan naar een baan aan de andere kant van het land). Het is niet zo dat ik alleen hem meer tijd geef. Mezelf namelijk ook. Net zo min als ik hem kan dwingen bij mij te blijven, kan niemand mij dwingen om tegen mijn overtuiging in de scheiding in gang te zetten. Ik moet eraan toe zijn of hij moet zelf stappen ondernemen. De mensen om mij heen mogen hun mening met mij delen. Soms kan dit tot nieuwe inzichten leiden.
quote:maria30 schreef op 23 januari 2015 @ 06:27:

[...]





Tja, en dat weet hij dus niet zeker.Hij gedraagt zich niet bepaald als een twijfelaar, vind je wel?
Ik ben bang dat jullie op deze manier hele erge ruzie gaan krijgen, maar doe wat jij denkt dat het beste is.
Het is jouw leven Maria en daarmee mag je doen wat je zelf wilt maar onthoud wel dat je maar 1 leven hebt en laat die niet voorbij gaan door eindeloos te blijven trekken aan een dood paard want hoe hard je ook trekt het paard blijft dood.!
Alle reacties Link kopieren
quote:shehot schreef op 23 januari 2015 @ 21:51:

Ik ben bang dat jullie op deze manier hele erge ruzie gaan krijgen, maar doe wat jij denkt dat het beste is.



Hoi,



ik begrijp het niet. Waarom zouden we op deze manier hele erge ruzie krijgen?
Je hebt een besluit genomen om het in je eigen tempo aan te kijken en te zien hoe het zich ontwikkeld en ik denk dat dat altijd wijs is. Het is jouw leven en jij moet er later een goed gevoel over hebben hoe je dit aanpakt. Niemand heeft hier een glazenbol en weet hoe het gaat lopen. Ik hoop dat je blijft schrijven hier.
Alle reacties Link kopieren
quote:waterplant schreef op 23 januari 2015 @ 23:22:

Je hebt een besluit genomen om het in je eigen tempo aan te kijken en te zien hoe het zich ontwikkeld en ik denk dat dat altijd wijs is. Het is jouw leven en jij moet er later een goed gevoel over hebben hoe je dit aanpakt. Niemand heeft hier een glazenbol en weet hoe het gaat lopen. Ik hoop dat je blijft schrijven hier.Ja, daar gaat het me om. Dat ik het in mijn eigen tempo blijf doen. Ik besef me heel goed dat ik straks misschien zoiets heb van "had ik toen maar eerder doorgezet", maar dan weet ik hopelijk nog dat ik dat toen niet kon en dat ik nog dat spronkje hoop had. Mijn toekomstdromen zijn nog veel samen met hem, maar ik probeer ook dromen te vormen die los van hem staan. Dat gaat me het best af wanneer ik me voorstel dat ik dan in een andere woonplaats woon.
Alle reacties Link kopieren
quote:maria30 schreef op 23 januari 2015 @ 22:38:

[...]





Hoi,



ik begrijp het niet. Waarom zouden we op deze manier hele erge ruzie krijgen?



Omdat hij nu niet voorzichtig is met jou en niet bezig is met wat voor jou of jullie relatie het beste is? Hij is bezig met wat het beste is voor hemzelf.

Jij kijkt naar wat het beste is voor jezelf en jullie relatie, en dan kun je bedrogen uitkomen wanneer hij puur voor zichzelf kiest (of voor een andere vrouw).



Je hebt gelijk dat je het in je eigen tempo moet doen en er zelf volledig achter moet staan, maar pas ook goed op jezelf.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel Millennial voor je toelichting. Ik weet dat hij er anders in staat dan ik en dat zorgt voor veel verdriet en ook wel verontwaardiging, maar ben niet bang dat we slaande ruzie krijgen.



Heb net heel lang met hem gesproken. Hij blijkt ineens zo anders in het leven te staan dan ik en ik weet niet of ik daar wel gelukkig van kan worden. Hij vindt dat als je getrouwd bent dat dat dan niets zegt over de intentie voor altijd. Je moet gewoon je hart volgen en als je dus verliefd wordt op iemand anders dan ga je daar voor. Hij kan nu wel zeggen dat hij het nooit weer doet, maar hij dacht ooit ook dat hij het niet zou doen en toen gebeurde het toch, dus daar kun je geen uitspraken over doen zegt hij. Ik begrijp wel wat hij probeert te zeggen, maar je kunt wel de intentie uitspreken dat je het niet nog een keer wilt doen en dat je dan eerst praat over wat er niet goed zit en eerst de relatie beëindigd voordat je iets met iemand anders begint.
Alle reacties Link kopieren
Hij wil scheiden en hij heeft een ander?

Weg met die vent!

En er nooit meer in!

Opgeruimd staat netjes!
quote:maria30 schreef op 24 januari 2015 @ 14:34:

Dankjewel Millennial voor je toelichting. Ik weet dat hij er anders in staat dan ik en dat zorgt voor veel verdriet en ook wel verontwaardiging, maar ben niet bang dat we slaande ruzie krijgen.



Heb net heel lang met hem gesproken. Hij blijkt ineens zo anders in het leven te staan dan ik en ik weet niet of ik daar wel gelukkig van kan worden. Hij vindt dat als je getrouwd bent dat dat dan niets zegt over de intentie voor altijd. Je moet gewoon je hart volgen en als je dus verliefd wordt op iemand anders dan ga je daar voor. Hij kan nu wel zeggen dat hij het nooit weer doet, maar hij dacht ooit ook dat hij het niet zou doen en toen gebeurde het toch, dus daar kun je geen uitspraken over doen zegt hij. Ik begrijp wel wat hij probeert te zeggen, maar je kunt wel de intentie uitspreken dat je het niet nog een keer wilt doen en dat je dan eerst praat over wat er niet goed zit en eerst de relatie beëindigd voordat je iets met iemand anders begint.Wat hij dus zegt is: vrouw, ik ben met je getrouwd, maar als ik opnieuw verliefd wordt op een ander, ga ik het nog eens doen. Want ik ben een produkt van mijn hormonen. Aan jou of jij akkoord wil gaan met een soort van open huwelijk, want hij kan zijn driften niet onder controle houden als hij iemand ziet....
quote:maria30 schreef op 24 januari 2015 @ 14:34:

Dankjewel Millennial voor je toelichting. Ik weet dat hij er anders in staat dan ik en dat zorgt voor veel verdriet en ook wel verontwaardiging, maar ben niet bang dat we slaande ruzie krijgen.



Heb net heel lang met hem gesproken. Hij blijkt ineens zo anders in het leven te staan dan ik en ik weet niet of ik daar wel gelukkig van kan worden. Hij vindt dat als je getrouwd bent dat dat dan niets zegt over de intentie voor altijd. Je moet gewoon je hart volgen en als je dus verliefd wordt op iemand anders dan ga je daar voor. Hij kan nu wel zeggen dat hij het nooit weer doet, maar hij dacht ooit ook dat hij het niet zou doen en toen gebeurde het toch, dus daar kun je geen uitspraken over doen zegt hij. Ik begrijp wel wat hij probeert te zeggen, maar je kunt wel de intentie uitspreken dat je het niet nog een keer wilt doen en dat je dan eerst praat over wat er niet goed zit en eerst de relatie beëindigd voordat je iets met iemand anders begint.Hij heeft dus totaal geen berouw van zijn daad en hij praat het goed. Wat zei hij over scheiden?
Alle reacties Link kopieren
Het verst wat er kwam was dat hij zich wel schuldig voelde. Maar hij toonde ook zoiets van bewondering dat zij (die collega/minnares) zo leefde van ik ga gewoon voor wat ik op dat moment voel en hou me niet bezig met de consequenties. Hij is eerlijk, maar wat is dit moeilijk en waarom komt dit ineens nu naar boven? En eigenlijk kan ik niets met zijn antwoorden. Hij vindt het maar raar dat ik stellige uitspraken doe, want zelf twijfelt hij aan alles wat hij zegt. Zo van nu is het waar, maar misschien over een uur, een dag, een maand, een jaar enz. niet meer, dus eigenlijk kan ik er geen uitspraak over doen en al helemaal niet omdat jij dan zegt 'op 3 december zei je...'. Aan wie ligt het dan? Is een van de twee dan fout of denken we 'gewoon' anders?

Over het scheiden zei hij dat hij niet weet wat ie wil en dat hij het wil los kunnen zien van die verliefdheid en toen zei ik (wat iemand hier zei) niets doen is ook een keuze en toen zei hij ja, maar dat is wel het makkelijkst. Heb hem gezegd dat dat niet zo is en dat hij voor zichzelf een moment moet bedenken dat hij de knoop wil doorhakken. Dan vraagt hij zal ik dat dan half februari doen. Ik antwoordde dat hij dat zelf moet weten, dat hij voor zichzelf een moment moet bepalen en dat ik voor mijzelf een datum zal moeten bedenken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Doreia schreef op 24 januari 2015 @ 14:54:

[...]



Wat hij dus zegt is: vrouw, ik ben met je getrouwd, maar als ik opnieuw verliefd wordt op een ander, ga ik het nog eens doen. Want ik ben een produkt van mijn hormonen. Aan jou of jij akkoord wil gaan met een soort van open huwelijk, want hij kan zijn driften niet onder controle houden als hij iemand ziet....



"en niet gaan zeuren als ik ineens weg ben naar een andere vrouw, want ik heb je toch netjes van tevoren gewaarschuwd".



Hoe hij nu over trouwen denkt, zegt veel over hoe hij jullie relatie op dit moment ziet. Over een paar jaar en met een andere vrouw kan hij er weer heel anders tegenaan kijken, en belooft hij misschien wel weer eeuwige trouw.



Maria, heeft hij nu nog steeds contact met je omdat hij JOU mist, of omdat hij IEMAND mist of zich verveeld, en jou nodig heeft om de tijd te overbruggen tot iemand anders in beeld is? En ben jij dan nog nodig of wordt je afgedankt en wordt die scheiding er ineens wel heel snel doorheen gedrukt?
quote:millennial schreef op 24 januari 2015 @ 16:24:

[...]





"en niet gaan zeuren als ik ineens weg ben naar een andere vrouw, want ik heb je toch netjes van tevoren gewaarschuwd".



Hoe hij nu over trouwen denkt, zegt veel over hoe hij jullie relatie op dit moment ziet. Over een paar jaar en met een andere vrouw kan hij er weer heel anders tegenaan kijken, en belooft hij misschien wel weer eeuwige trouw.



Maria, heeft hij nu nog steeds contact met je omdat hij JOU mist, of omdat hij IEMAND mist of zich verveeld, en jou nodig heeft om de tijd te overbruggen tot iemand anders in beeld is? En ben jij dan nog nodig of wordt je afgedankt en wordt die scheiding er ineens wel heel snel doorheen gedrukt?

Wie neemt het initiatief tot contact? Maria of hij? Ik ben bang dat hij wacht tot zijn minnares beschikbaar is of de knoop doorhakt. Als zij niet bij haar vriend weggaat dan pas wil hij na gaan denken over zijn huwelijk. De vraag is of dat dan gaat over liefde voor Maria of gemakzucht of iets anders.



Wat een rotsituatie Maria.
Tja Maria zolang jij nergens consequenties aan verbind en wanhopig blijft wachten zal hij op deze manier doorgaan.. Gewoon omdat het kan.!
Alle reacties Link kopieren
Het initiatief tot contact komt van mijn kant. Ik heb hem gevraagd of de twijfel gaat over of hij mij wel of niet wil of dat deze meer te maken heeft of zij nog voor hem gaat of bij haar vriend blijft. Kreeg ik geen duidelijk antwoord op. Alleen iets dat ik geen 2e keus zou zijn.



Heeft dit dan altijd in hem gezeten? Hij zegt dat dit bij zijn liberale opvoeding hoort dat je altijd je hart volgt. Hoe kan het dan al die jaren goed gegaan zijn en heb ik hem dit nog nooit eerder horen zeggen?



Ik probeer te luisteren naar wat hij zegt en dit serieus te nemen, maar hoe weet ik of dit waar is of dat hij dit zegt omdat hij verliefd is? En wat is waar als zijn waarheid elke 5 minuten wat anders kan zijn?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven