Blij topic over samenwonen.

16-10-2016 20:52 558 berichten
Ik wil het graag met de wereld delen: ik ben gaan samenwonen!

Maar om familie/vrienden niet verder 'lastig' te vallen met hoe leuk het is en hoe we ons nog niet ergeren aan kleine dingen, heb ik maar even dit topic gemaakt.



We wonen ook echt nog pas net-net samen, sinds vorige week ergens. We zijn nog spullen aan het verplaatsen en verhuizen van mijn plek naar zijn/onze plek (we zijn gaan wonen in zijn huis).



maar het bevalt goed.



Nog meer mensen die net zijn samenwonen/getrouwd/etc?
Alle reacties Link kopieren
Krullen-bol, dat herken ik zo, beperkt in je laten en doen. Ik heb zelf geen auto (mijn vriend wel) en voel me dan ook met enige regelmaat "afhankelijk" van hem. Terwijl ik daarvoor al 5 jaar op kamers woonde en gewend was alles zelf wel te doen, dat is denk ik het meeste wennen voor mij. Maar het loop allemaal vast wel los .



Wat lief Daremanda!



Lunaleeflang, ellendig is dat he! Dat je in eerste instantie zo blij bent dat je bent uitgenodigd om te komen kijken... Sta je daar als een blik sardientjes een woning te kijken met zoveel anderen.
Ik heb ook geen auto, ook geen rijbewijs.

Zit er voorlopig ook niet in; te duur, geen tijd voor en slik medicatie die mijn reactievermogen vertraagt dus mag niet rijden.

Ik doe alles op de fiets, we wonen in de stad dus alles is dichtbij. Ik voel me daarin niet afhankelijk van mijn vriend. Alleen als we naar familie ver weg (mijn ouders wonen op fietsafstand)/vakantie gaan ben ik afhankelijk daarin.



Hoe gaat het hier met iedereen?



Ik ben me al een week aan het proberen in te schrijven op mijn nieuwe adres maar er zit een fout in het systeem van de gemeente dus nu maar een afspraak gemaakt om te kijken of het op te lossen is, maar ik wil me zo graag inschrijven!
Wij hebben beide geen auto,dus datgene wat met de fiets niet lukt, doe ik met OV. Lijkt me heel vervelend om afhankelijk te moeten zijn eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Hier hebben we best een drukke week... vriend werkt veel over en als hij dan thuis is moet ie vaak alsnog vanuit hier dingen doen...



Leuk zo'n ict'er haha.



Ik heb ook weer avonddiensten gehad dus echt aandacht voor elkaar was er niet.

Vanmorgen samen wat sinterklaas/surprise inkopen gedaan. Was wel even fijn samen er op uit.

Want ja... vriend kreeg ineens een aanbod om "vanavond " mee naar een feest te gaan. Het desbetreffende feest begint alleen pas rond 23.00 en gaat door tot in de ochtend Ben ik dus echt niet zo heel blij mee maar ik gun hem z'n plezier en probeer mij gedachtes erover los te laten...



De zon is doorgebroken dus ik ga er zo even op uit met m'n hond. Gaat gelukkig iets beter met d'r. Gisteren nog wel even bij de dierenarts langs geweest als check.



Fijn weekend voor jullie!
Tralalalala
Wij zijn vandaag verhuisd

Nu lekker op de bank met vrienden en morgen vrij. Inschrijven bij de gemeente was bij ons niet moeilijk. Ik heb gelukkig een auto wat wel nodig is in een dorp.
Alle reacties Link kopieren
Van harte met het overhuizen Iertje!
Tralalalala
Gefeliciteerd met het verhuizen Iertje!
Het gaat zo lekker hier, samenwonen is echt genieten.
Ik vind het nu al lekker. Vooral dat ik alles op 1 plek heb en niks meer mee hoef te nemen. En ik heb eindelijk tijd voor mezelf. Al voelt het nog alsof ik op vakantie ben haha.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Iertje! Lekker is dat he, dat gevoel.
Alle reacties Link kopieren
Huizenjacht staat hier even op pauze tot januari, reden laat ik even in het midden. Wat we wel hebben afgesproken is dat de meneer dan wel echt een begin gaat maken met zijn spullen uitzoeken en aangeven wat er eventueel nog wel en niet meegaat. Dit zodat we een beetje in kunnen schatten wat we nog nodig hebben en we daar budget voor kunnen vrijmaken.

Natuurlijk zullen daar nog kosten bijkomen die we niet voorzien hebben, maar omdat mijn spaarpotje beduidend kleiner is dan dat van de meneer wil ik dus wel een klein beetje een idee hebben wat het gaat kosten.
Just because a certain amount is good, doesn't make a crapload great - BioLayne
,
Alle reacties Link kopieren
Vervelend cybermeisje! Probeer het positief te zien: wel wat meer tijd om alles voor te bereiden en alvast dingen goed kunnen uitpluizen welke het goedkoopste zijn. Maakt het natuurlijk niet minder vervelend. Gelukkig is het zo januari!
Alle reacties Link kopieren
Ohhh wij zijn zo blij!



Vriend en ik moesten onverwacht onze woning uit, dus dat was een nieuwe woning zoeken binnen een paar weken... niet leuk, heel stressvol, we hadden anti-kraak ook als tijdelijke optie voor ogen.. maar we hebben gewoon een nieuwe woning gevonden! En ook nog in de stad waar we het liefste wonen, het appartement ziet er prima uit en we verwachten hier jaren te kunnen wonen. Wat een geluk!
Alle reacties Link kopieren
Uitstel heeft niet direct met de kosten te maken, maar de daadwerkelijke reden hou ik liever even prive. Maar ik ben het er niet mee eens, het is ook niet mijn keuze om het nu op pauze te zetten.



Tijdens het praten hierover zijn er ook nog een aantal zeer pijnlijke opmerkingen richting mij gemaakt. Waarvoor hij wel excuus heeft gemaakt, maar ik ben er wel even flink boos om geworden.
Just because a certain amount is good, doesn't make a crapload great - BioLayne
Alle reacties Link kopieren
Klinkt allemaal niet zo heel fijn nee :(. Begrijpelijk dat je het niet wilt vertellen! In ieder geval geen dingen doen waar jij je niet fijn bij voelt.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt tof, onbevangen. Zijn jullie al over verhuisd?
Iertje gefeliciteerd met het verhuizen! Genieten nu



Cybermeisje wat balen zeg, klinkt als een niet-leuke reden/ gebeurtenis, ik hoop dat jullie er samen goed en ook naar jouw tevredenheid uit komen. Zijn jullie veel samen in 1 van beider huizen?



Onbevangen, wat een fijne toevalstreffer! Zijn jullie al verhuisd?
Hier gaat t ook heel goed

Genieten iedere dag, het is gewoon goed zo, onze draai gevonden en volop plezier samen.

Soms moet ik mezelf knijpen of dit allemaal wel echt is, zoveel geluk in m'n leven
Alle reacties Link kopieren
quote:Stormkraft schreef op 23 november 2016 @ 07:57:

Cybermeisje wat balen zeg, klinkt als een niet-leuke reden/ gebeurtenis, ik hoop dat jullie er samen goed en ook naar jouw tevredenheid uit komen. Zijn jullie veel samen in 1 van beider huizen?





We wisselen het zoveel mogelijk af, dus ene keer bij mij en dan bij hem. Door de week meestal nog een avond bij mij.

Sowieso omdat we anders beide niet toekomen aan ons huishouden en omdat het vanuit hem ruim een uur is met de auto (zonder files), in de oneven weken begin ik om 7:35 dus dan ben ik die weekenden liever bij mij.
Just because a certain amount is good, doesn't make a crapload great - BioLayne
Dus je bedoelt dat jullie de weekenden samen zijn en afwisselen qua huis, en door de week 1 avond samen zijn? Of lees ik het verkeerd?
Alle reacties Link kopieren
Jup, dat klopt. En daarbij wil de vrijdagavond nog wel eens afvallen door mijn hobby.
Just because a certain amount is good, doesn't make a crapload great - BioLayne
Zou ik ook niet leuk vinden elkaar alleen in de weekends en 1 avond door de week zien hoor... zeker met een uur reistijd er tussen. Snap wel dat je graag wilt samenwonen en het voor jou niet rap genoeg kan gaan....
Alle reacties Link kopieren
Naja, we willen vooral samenwonen omdat we graag bij elakar zijn hoor. Dat daarmee ook een aantal praktische zaken opgelost worden is mooi meegenomen. Daarnaast, we zijn ook geen 16 meer
Just because a certain amount is good, doesn't make a crapload great - BioLayne
Ja dat snap ik dat je graag (meer) bij elkaar bent! Zou ik ook willen!

Wat bedoel je met geen 16 meer? Wil je een gezin? kinderen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven