Blij topic over samenwonen.

16-10-2016 20:52 558 berichten
Ik wil het graag met de wereld delen: ik ben gaan samenwonen!

Maar om familie/vrienden niet verder 'lastig' te vallen met hoe leuk het is en hoe we ons nog niet ergeren aan kleine dingen, heb ik maar even dit topic gemaakt.



We wonen ook echt nog pas net-net samen, sinds vorige week ergens. We zijn nog spullen aan het verplaatsen en verhuizen van mijn plek naar zijn/onze plek (we zijn gaan wonen in zijn huis).



maar het bevalt goed.



Nog meer mensen die net zijn samenwonen/getrouwd/etc?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het niet samenwonen wel een beetje beu aan het worden. Sowieso merk ik dat ik het steeds minder chill vind om alleen wakker te worden. Heb de afgelopen weken al een paar keer gehad dat ik midden in de nacht wakker werd en ik vervolgens mijn meneer aan het 'zoeken' ben. Voel me net zo'n 16-jarige en ik ben toch echt al bijna de het dubbele qua leeftijd :P



Aan de andere kant ben ik ook het 'gedoe' beu, het slepen met spullen, het plannen wanneer wat wanneer gedaan moet worden thuis qua huishouden/boodschappen en dan daarnaast ook nog gewoon werk/reizen/studie. Afgelopen weekend het halve weekend als een zombie op de bank gezeten omdat ik gewoon niet meer 'kan', het kost me teveel energie om het overzicht te blijven houden en niet het gevoel te krijgen dat ik steeds achter de feiten aanloop.

Meneer denkt dat het allemaal niet zo lang meer duurt en probeert echt wel met me mee te denken. Maar als ik me nu al zo leeg voel, hoe moet ik het dan nog volhouden als we daadwerkelijk gaan verhuizen....

Aankomend weekend blijf ik alleen thuis omdat ik moet studeren voor een examen, maar eigenlijk heb ik het ook gewoon nodig, even een weekend niks. Maar dan voel ik me gelijk ook weer schuldig, want ik wil ook graag tijd samen doorbrengen.

Just because a certain amount is good, doesn't make a crapload great - BioLayne
Ik mis eerlijk gezegd het alleen wonen wel eens. Heerlijk mijn eigen ding doen op tijden die ik kies. Ik woon inmiddels alweer 7 jaar samen en dat is ook aangenaam hoor
Moeilijk hoor cybermeisje, zit er al enige beweging in?
Alle reacties Link kopieren
We zijn nu sinds vorige week weer aan het zoeken, nadat we het begin december even op 'pauze' hadden gezet. Dus we hebben nu wel weer een paar reacties lopen, maar dat moet natuurlijk wel wat worden.

Die onzekerheid helpt ook niet mee.



Ik geloof dat ik gewoon een beetje moe ben.
Just because a certain amount is good, doesn't make a crapload great - BioLayne
Herkenbaar hoor Cybermeisje. Al kan ik er beter tegen dan jij. Ik vind het vooral zo vervelend dat je nergens helemaal echt woont. Ik heb daar spullen liggen, ik heb hier spullen liggen en dan toevallig ook nog wat bij mijn ouders, omdat ik daar ook nog wel eens vertoef vanwege de afstand. Dat idee uit een koffer te leven is erg vervelend. En ook dat je gelijk dagen vooruit moet plannen. Ik heb vaak geen geschikte kleding voor bepaalde gelegenheden bij me of ik kom thuis en moet voedsel weggooien. Want inderdaad: met boodschappen is het reuze onhandig. Dus I feel ya.



En ik ben de reiskosten na 9 jaar ook wel beu. Ik denk dat ik van dat geld een mooie auto had kunnen kopen
B
Dat zou ik echt niet kunnen inderdaad!
Tja, ik ben pas 24 dus eerder samenwonen waren we gewoon niet aan toe. Maar nu dus wel echt :P
B
Wij hebben trouwens officieel trouwplannen! We willen de rest van ons leven samen zijn.

Hij heeft me nog niet officieel gevraagd maar we kijken wel al naar ringen en locaties. We willen graag op een gratis moment trouwen en daarna voor familie en vrienden een lunch geven om het te vieren.

Dus de plannen zijn al bijna rond, de datum ook (oktober 2018).
Ahhh wat leuk zeg! Gefeliciteerd! Wel ver weg nog, dat lijkt me lastig. Zodra zoiets besproken is zou ik niet kunnen wachten. Geniet van de verloving en van elkaar
Dankjewel!

Ik wil expres niet dit jaar omdat we nog net geen jaar samenwonen in oktober
In maart gaan we (weer) naar de Efteling, ik hoop eigenlijk dat ie me dan officieel vraagt! (denk het wel!)
Alle reacties Link kopieren
quote:lunaleeflang schreef op 09 januari 2017 @ 16:04:

Herkenbaar hoor Cybermeisje. Al kan ik er beter tegen dan jij. Ik vind het vooral zo vervelend dat je nergens helemaal echt woont. Ik heb daar spullen liggen, ik heb hier spullen liggen en dan toevallig ook nog wat bij mijn ouders, omdat ik daar ook nog wel eens vertoef vanwege de afstand. Dat idee uit een koffer te leven is erg vervelend. En ook dat je gelijk dagen vooruit moet plannen. Ik heb vaak geen geschikte kleding voor bepaalde gelegenheden bij me of ik kom thuis en moet voedsel weggooien. Want inderdaad: met boodschappen is het reuze onhandig. Dus I feel ya. Ik denk dat ik er door mijn ADHD ook nog slechter tegen kan dan gemiddeld. Ik ben door dat gesleep ook al spullen kwijt geraakt omdat niks meer een vaste plek lijkt te hebben. Ik heb dan weer minder dat ik spullen weg moet gooien, maar juist dat ik wel eens een avond kwijt kwam en dat ik geen eten in huis had omdat ik geen tijd had om boodschappen te doen of omdat ik er gewoon niet aan toe kwam.
Just because a certain amount is good, doesn't make a crapload great - BioLayne
Alle reacties Link kopieren
Nou, fijn nieuws. A.s. maandag hebben we al een bezichtiging staan voor een heel fijn appartement (vergelijkbaar met het appartement wat we december zouden bekijken maar welke we toen afgezegd hebben).

Nu duimen :D
Just because a certain amount is good, doesn't make a crapload great - BioLayne
quote:cybermeisje schreef op 09 januari 2017 @ 17:41:

[...]





Ik denk dat ik er door mijn ADHD ook nog slechter tegen kan dan gemiddeld. Ik ben door dat gesleep ook al spullen kwijt geraakt omdat niks meer een vaste plek lijkt te hebben. Ik heb dan weer minder dat ik spullen weg moet gooien, maar juist dat ik wel eens een avond kwijt kwam en dat ik geen eten in huis had omdat ik geen tijd had om boodschappen te doen of omdat ik er gewoon niet aan toe kwam.High-five dan maar. Hier iemand met ADD ;) En dat van dat geen boodschappen in huis heb ik ook hoor. Als ik eens een weekend bij mijn vriend ben, dan ga ik op zondag vroeg naar huis, zodat ik boodschappen kan doen voor de maandag. Heel irritant.
quote:cybermeisje schreef op 10 januari 2017 @ 14:06:

Nou, fijn nieuws. A.s. maandag hebben we al een bezichtiging staan voor een heel fijn appartement (vergelijkbaar met het appartement wat we december zouden bekijken maar welke we toen afgezegd hebben).

Nu duimen :DSpannend! Ik hoop dat het lukt.
Ik heb vanmorgen voor 3 appartementen gebeld (ik bel meteen, zodra ze online komen) en we staan op de wachtlijst voor een bezichtiging. Alle 3 de appartementen zijn het net niet eigenlijk, of geen raam in de woonkamer, of hele gekke indeling of heel erg verouderd. Maar goed, ik kan niet alles hebben. Ik vind het alleen zo jammer dat je dan alsnog zoveel betaalt. Mijn huis nu is 2x zo groot als waar we op reageren en is goedkoper dan waar we op reageren....
Alle reacties Link kopieren
quote:lunaleeflang schreef op 11 januari 2017 @ 12:16:

High-five dan maar. Hier iemand met ADD ;) En dat van dat geen boodschappen in huis heb ik ook hoor. Als ik eens een weekend bij mijn vriend ben, dan ga ik op zondag vroeg naar huis, zodat ik boodschappen kan doen voor de maandag. Heel irritant.Dat zorgt bij mij juist voor nog meer onrust, want dan ben ik alsnog heen en weer aan het rennen (voor mijn gevoel dan). Meestal doen we wel boodschappen als we bij hem zijn, maar soms gaat dat niet door. Ik heb het maar opgelost door altijd groenten in de diepvries te leggen. Ik heb sowieso blikjes met kikkererwten e.d. in huis, dus dan kan ik in ieder geval een 'prutje' maken.
Just because a certain amount is good, doesn't make a crapload great - BioLayne
quote:lunaleeflang schreef op 11 januari 2017 @ 12:18:

Ik heb vanmorgen voor 3 appartementen gebeld (ik bel meteen, zodra ze online komen) en we staan op de wachtlijst voor een bezichtiging. Alle 3 de appartementen zijn het net niet eigenlijk, of geen raam in de woonkamer, of hele gekke indeling of heel erg verouderd. Maar goed, ik kan niet alles hebben. Ik vind het alleen zo jammer dat je dan alsnog zoveel betaalt. Mijn huis nu is 2x zo groot als waar we op reageren en is goedkoper dan waar we op reageren....dat is wel balen dat het zoveel duurder is! Hopelijk wordt het een van die appartementen!
quote:lunaleeflang schreef op 09 januari 2017 @ 16:21:

Ahhh wat leuk zeg! Gefeliciteerd! Wel ver weg nog, dat lijkt me lastig. Zodra zoiets besproken is zou ik niet kunnen wachten. Geniet van de verloving en van elkaar Haha, wij kunnen waarschijnlijk ook niet zolang wachten en gaan toch deze oktober waarschijnlijk al trouwen. We gaan vrijdag ringen uitzoeken al.
Gefeliciteerd Daremanda met jullie trouwplannen! Las het al in het trouwen topic.



Luna, vervelend van die net-niet woningen, en geen baan schiet ook niet op. Heb je wel nog sollicitaties lopen?



Cybermeisje, ook veel succes met de zoektocht.
Ik ben zo gelukkig

Samenwonen gaat heerlijk, studeren gaat ook goed en over de rest kan ik ook niet klagen.



Trouwplannen hebben vorm gekregen:

- ringen hebben we uitgezocht

- we zijn uit de locatie (vrijdag gaan we er kijken)

- binnenkort datum (zijn we ook uit) vastzetten bij gemeente

- we weten waar we heen willen op huwelijksreis

- we hebben gastenlijst

- in februari ga ik met mijn moeder voor jurk kijken, ben echt heel benieuwd!

- in februari naar een trouwbeurs in de buurt.







En verder gewoon de dagelijkse dingen, allemaal prima.

Hoe gaat het bij de rest?
TO, fijn voor jullie, je gaat lekker. Geniet ervan!
Alle reacties Link kopieren


We hebben een huis!!

Wel raar, zo heb je het er alleen maar over en nu is het echt zo ver.
Just because a certain amount is good, doesn't make a crapload great - BioLayne

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven