Blij topic over samenwonen.

16-10-2016 20:52 558 berichten
Ik wil het graag met de wereld delen: ik ben gaan samenwonen!

Maar om familie/vrienden niet verder 'lastig' te vallen met hoe leuk het is en hoe we ons nog niet ergeren aan kleine dingen, heb ik maar even dit topic gemaakt.



We wonen ook echt nog pas net-net samen, sinds vorige week ergens. We zijn nog spullen aan het verplaatsen en verhuizen van mijn plek naar zijn/onze plek (we zijn gaan wonen in zijn huis).



maar het bevalt goed.



Nog meer mensen die net zijn samenwonen/getrouwd/etc?
Alle reacties Link kopieren
Ik woon nu 6 maanden samen. Mijn vriend en ik hebben zo nu en dan knallende ruzie over het huishouden, haha. Ik moet hem letterlijk vertellen wat hij moet doen, op het moment dat het moet gebeuren. Anders vergeet hij het. Als ik hem vraag 'Zou je de kliko morgen aan straat willen zetten?', dan zegt hij altijd 'Ja, dat zal ik doen!'. Helaas is hij het de volgende dag vaak weer vergeten. Ik kom hier meestal pas achter als ik al voor de kliko sta met twee volle afvalzakken, die ik hier niet meer in kwijt kan. Als ik dan een drukke werkdag achter de rug heb (terwijl hij een hele dag vrij is geweest), dan kookt mijn pan vaak over. Hij kruipt dan altijd in de slachtoffer rol... Ik had kunnen weten dat hij het zou vergeten en had daarom beter mijn best moeten doen om hem hieraan te herinneren. Ik voel de frustratie weer opborrelen.
Wat irritant. Wat zijn de dingen die juist vaak doet, doe jij bijvoorbeeld de was? Ik zou geneigd zijn om ook ineens zijn dingen te vergeten. "oops ik wist niet dat jij ook mee-at". Misschien kinderachtig, maar ik zou er niet goed tegen kunnen dat hij het bij jou legt.
Alle reacties Link kopieren
@Bankkussen: Wat jammer dat het huis aan je voorbij is gegaan. Al uitzicht op een andere bezichtiging.

@Pastelblauw: Welkom!!

@d-purevision: Ow wat balen, dus is dus precies wat ik bedoelde. Ik snap niet zo goed waarom hij dit dan 'vergeet'. Zou hij het daadwerkelijk vergeten of vindt hij het gewoon niet boeiend genoeg. Je woont er toch samen, jij bent toch geen huishoudster.... Ik snap wel dat je gefrustreerd bent. Heb je al geprobeerd om er met hem over te praten en duidelijke afspraken te maken als je allebei niet meer gefrustreerd bent?



@Luna: hoe gaat het met jullie zoektocht?
Just because a certain amount is good, doesn't make a crapload great - BioLayne
Alle reacties Link kopieren
quote:cybermeisje schreef op 06 maart 2017 @ 19:45:

@Bankkussen: Wat jammer dat het huis aan je voorbij is gegaan. Al uitzicht op een andere bezichtiging. Nee helaas. Struin elke dag alle sites af en reageer op alles via woningnet maar het wil maar niet lukken
Alle reacties Link kopieren
Heb nog niet veel terug kunnen lezen, internet wil hier nog niet zo. Wij wonen sinds een weekje samen. Nog een hoop troep uit te pakken maar alle belangrijke dozen zijn inmiddels uitgepakt.



Heb het topic al eerder voorbij zien komen maar dacht dat het voor mensen was die al daadwerkelijk samen wonen, wij waren toen nog zoekende. Maar zover ik momenteel terug kan lezen zijn er nog meer in dit topic zoekende. Hopelijk allemaal snel een prachtig stekkie!
quote:Bankkussen schreef op 06 maart 2017 @ 20:15:

[...]





Nee helaas. Struin elke dag alle sites af en reageer op alles via woningnet maar het wil maar niet lukken

Herkenbaar. Hoe lang zijn jullie nu bezig?



Ik vind het wel frustrerend. Ik voel me niet meer thuis in het huis waar ik nu woon en verlang zo naar een plekje met mijn vriend. Ben dat gereis heen en weer zo beu. Blijven jullie in dezelfde stad of moet een van jullie verhuizen?
Alle reacties Link kopieren
quote:lunaleeflang schreef op 06 maart 2017 @ 21:54:

[...]



Herkenbaar. Hoe lang zijn jullie nu bezig?



Ik vind het wel frustrerend. Ik voel me niet meer thuis in het huis waar ik nu woon en verlang zo naar een plekje met mijn vriend. Ben dat gereis heen en weer zo beu. Blijven jullie in dezelfde stad of moet een van jullie verhuizen?



Ongeveer een jaar.



Hoelang wonen jullie bij elkaar vandaan?

Mijn vriend en ik wonen maar 10 minuten bij elkaar vandaan. Weet niet of het mogelijk is om te blijven waar we nu wonen omdat er gewoon zo weinig huizen vrijkomen die in ons budget past (budget vriend is nihil ivm opstarten eigen bedrijf dus hangt eigenlijk grotendeels van mij af)



Ik zie het helaas somber in. Elke dag toch weer hoop houden dat ik iets zie, wel vermoeiend als het dan geen een keer lukt
Alle reacties Link kopieren
Overmorgen weer een bezichtiging



Wel een appartement met een vreemde indeling waardoor je door andermans keuken naar binnen moet (?) Maar we zullen zien
Alle reacties Link kopieren
quote:cybermeisje schreef op 06 maart 2017 @ 19:45:

@d-purevision: Ik snap wel dat je gefrustreerd bent. Heb je al geprobeerd om er met hem over te praten en duidelijke afspraken te maken als je allebei niet meer gefrustreerd bent?



Ja, geprobeerd. Hij houdt dit echter nooit lang vol. Er moet namelijk wel voldoende blijk van waardering tegenover staan... Dat kan ik niet altijd opbrengen. Bijvoorbeeld: Als hij trots verkondigd dat hij woonkamer heeft gestofzuigd en ik zie dat hij zich er wel erg makkelijk vanaf heeft gemaakt (lees: alleen het midden van de vloer heeft gestofzuigd). Dan denk ik alleen maar 'Fijn, nu kan ik alsnog zelf de stofzuiger erbij pakken'. Als hij dan moppert dat hij zijn best heeft gedaan, dan vind ik dat onzin. Als ik het kan, kan hij het ook. En nee, ik vind schoonmaken net zo vervelend. Mijn ontevredenheid demotiveert hem...



Twee weken geleden dacht ik 'Oke... Dan sla ik het schoonmaken van het toilet en de badkamer een keertje over', want hij begreep niet dat ik die elk weekend schoonmaakte. Toen hing er toch wel een onaangename lucht, die hij niet zo prettig vond. Ik probeer nu het een en ander links te laten liggen, in de hoop dat hij dan zelf het initiatief neemt. Op opmerkingen, zoals 'De tafel is vies...', reageer ik expres niet. Waarom zou ik hem lekker op de bank laten liggen en zelf opstaan? Hij heeft meer vrije tijd dan ik.



Sorry dat ik dit topic even gebruik als uitlaatklep.
Alle reacties Link kopieren
quote:d-purevision schreef op 08 maart 2017 @ 16:36:



Sorry dat ik dit topic even gebruik als uitlaatklep.



Dat mag hier toch ook? Samenwonen is niet altijd happy happy.

Wij hebben ook onze moeilijke momenten, vooral vanwege onze beide rugzakken. Gelukkig komen we er langzaam wel, maar wel duidelijk dat hier wat hulp van buitenaf van nodig is. Anders gaan de verhoudingen straks echt krom lopen.
Just because a certain amount is good, doesn't make a crapload great - BioLayne
quote:Bankkussen schreef op 06 maart 2017 @ 22:08:

[...]





Ongeveer een jaar.



Hoelang wonen jullie bij elkaar vandaan?

Mijn vriend en ik wonen maar 10 minuten bij elkaar vandaan. Weet niet of het mogelijk is om te blijven waar we nu wonen omdat er gewoon zo weinig huizen vrijkomen die in ons budget past (budget vriend is nihil ivm opstarten eigen bedrijf dus hangt eigenlijk grotendeels van mij af)



Ik zie het helaas somber in. Elke dag toch weer hoop houden dat ik iets zie, wel vermoeiend als het dan geen een keer lukt

Zo lang al? Dat is balen. Je zoekt zeker in Amsterdam of niet? Ik hoop oprecht voor je dat je gauw iets vindt. Is een stad/dorp ernaast anders een optie? Dat zeg ik nu wel heel leuk, maar ons is dat vaak verteld en wij zien dat niet zitten. Maar mocht het anders echt niet lukken...



Oh lees dat je vandaag een bezichtiging hebt! Leuk! Ik hoop dat het iets is!



Wij wonen nu 70min uit elkaar met het OV. Vooral onhandig als ik 's avonds na mijn werk naar mijn vriend zou willen, dan rijdt er geen trein meer. Sowieso rijdt er regelmatig geen trein. We hebben ook jaren 2u en zelfs 3u uit elkaar gewoond, dus dit valt gelukkig nog mee. Maar kan toch niet wachten om hem lekker elke dag te kunnen zien. Samen wakker worden en chagrijnig heel snel een ontbijtje naar binnen werken



Wij staan 1e bij een huis! Leuke locatie, moet wel flink aan geklust worden en bij sociale huur is dat wel een dingetje. Want je bent dan echt je geld kwijt (vloer moet er bijvoorbeeld uit als we weggaan). Dus nog even over nadenken. Vooral vriend krijgt al stress bij het idee.
quote:lunaleeflang schreef op 10 maart 2017 @ 12:05:

[...]



Zo lang al? Dat is balen. Je zoekt zeker in Amsterdam of niet? Ik hoop oprecht voor je dat je gauw iets vindt. Is een stad/dorp ernaast anders een optie? Dat zeg ik nu wel heel leuk, maar ons is dat vaak verteld en wij zien dat niet zitten. Maar mocht het anders echt niet lukken...



Oh lees dat je vandaag een bezichtiging hebt! Leuk! Ik hoop dat het iets is!



Wij wonen nu 70min uit elkaar met het OV. Vooral onhandig als ik 's avonds na mijn werk naar mijn vriend zou willen, dan rijdt er geen trein meer. Sowieso rijdt er regelmatig geen trein. We hebben ook jaren 2u en zelfs 3u uit elkaar gewoond, dus dit valt gelukkig nog mee. Maar kan toch niet wachten om hem lekker elke dag te kunnen zien. Samen wakker worden en chagrijnig heel snel een ontbijtje naar binnen werken



Wij staan 1e bij een huis! Leuke locatie, moet wel flink aan geklust worden en bij sociale huur is dat wel een dingetje. Want je bent dan echt je geld kwijt (vloer moet er bijvoorbeeld uit als we weggaan). Dus nog even over nadenken. Vooral vriend krijgt al stress bij het idee.Wat goed dat jullie een x eerste staan! Veel klussen in een huurwoning is altijd balen wel, je stopt er veel geld in wat je uiteindelijk kwijt bent. Staan jullie samen ingeschreven voor een sociale huurwoning of alleen 1 van jullie beiden? Mijn vriend en ik verdienen samen veel te veel voor een sociale huurwoning. Wij zijn nog niet verder gekomen met een huis helaas.
Lastig een huis zoeken! Heel veel succes!



Ik heb net even geteld en deze maand wonen vriend en ik zes maanden samen! Time flies.

En ik vind het nog steeds net zo leuk en gaat nog steeds goed. We verrassen elkaar elke dag met de hoeveelheid liefde die we voor elkaar voelen. Hij is perfect
quote:ellen1990 schreef op 10 maart 2017 @ 12:51:

[...]





Wat goed dat jullie een x eerste staan! Veel klussen in een huurwoning is altijd balen wel, je stopt er veel geld in wat je uiteindelijk kwijt bent. Staan jullie samen ingeschreven voor een sociale huurwoning of alleen 1 van jullie beiden? Mijn vriend en ik verdienen samen veel te veel voor een sociale huurwoning. Wij zijn nog niet verder gekomen met een huis helaas.

Alleen ik sta ingeschreven en vriend als mede-zoekende.



Het huis waar het om gaat is sociaal-plus. Mijn vriend verdient vrij veel, maar ik heb afgelopen 3 maanden weinig salaris gehad. Pas eind maart krijg ik weer salaris, maar in april zal ik weer een stuk minder krijgen. Zodoende dat we wel in aanmerking komen. Anders was het ook niet te doen geweest, want ik wil weer gaan studeren en dan zouden we particulier nooit kunnen betalen.

Geen idee hoe het komt dat we ineens 1e staan, superleuke locatie maar heel veel mensen kwamen gewoon niet naar de bezichtiging.



Ik hoop dat jullie ook snel geluk hebben!
Aankomend weekend nog twee bezichtigingen voor huizen staan. Spannend!

De ene vind ik wel duidelijk mooier dan de ander, is ook groter, maar we gaan het zien.
Dag lieve dames mag ik ook komen vervelen?



Ik woon nu sinds 1 maart volkomen onverwacht samen met mijn lieverd

We zijn 10 maanden samen en het was eigenlijk niet de bedoeling dat ik nu al zou gaan samenwonen met hem maar ik kreeg een prachtige baan aangeboden waardoor ik eigenlijk geen keus had dan bij hem intrekken. Wij woonden 1,5 uur bij elkaar vandaan en zagen elkaar elk weekend en drie keer in de week. Nu woon ik een half uurtje van werk.



Dit afgelopen weekend hebben we mijn spullen oververhuisd en we zijn bijna klaar. Nog 3 dozen en dan is het helemaal ingericht.
A, wat leuk lindybopophelia!



En natuurlijk mag je hier meeschrijven!
Alle reacties Link kopieren
quote:lunaleeflang schreef op 10 maart 2017 @ 12:05:

Wij staan 1e bij een huis! Leuke locatie, moet wel flink aan geklust worden en bij sociale huur is dat wel een dingetje. Want je bent dan echt je geld kwijt (vloer moet er bijvoorbeeld uit als we weggaan). Dus nog even over nadenken. Vooral vriend krijgt al stress bij het idee.Succes!!! Ik zou het wel gewoon doen hoor, als er een fatsoenlijke vloer ligt kun je deze vaak ook nog ter overname aanbieden. Zeker als ik hoor dat je nog wel wil gaan studeren is het wel fijn om even een wat lagere huur te hebben. Voor je dan weer helemaal op de rails bent ben je toch weer een paar jaar verder.
Just because a certain amount is good, doesn't make a crapload great - BioLayne
Samenwonen is zo leukeuk!

Gisteren was het heel gezellig na het eten, en we leren elkaar nog steeds beter kennen wat fijn is. Ik zou niet meer zonder hem kunnen (nou ja, natuurlijk wel, maar het hoeft niet, dus ja)
Alle reacties Link kopieren
...
Lorem Ipsum
pff, mag ik even klagen? Vriend en ik hadden op een huis gereageerd onder mijn naam, nu staan we 2e dus dikke kans dat we het mogen bezichtigen. Nu ineens wil hij rustig kijken en het rustig aan doen. Helemaal prima natuurlijk maar ik heb al gereageerd en op dat moment was hij super enthousiast. Nu raak ik m'n optie kwijt en kan ik straks nog maar naar 2 huizen kijken, mocht ik ooit weer in de toekomst een huisje willen huren.
O, dat is echt kut frisiandutchie. Heeft hij een uitleg gegeven waarom hij rustig aan wil doen?
Alle reacties Link kopieren
Mijn meneer had dit in december ook, toen hebben we het uitgesteld tot januari. Maar kan hij idd niet aangeven waarom.

Misschien toch gaan kijken, wellicht een beetje koudwatervrees.



@Luna: zijn jullie al voor de bezichtiging geweest?
Just because a certain amount is good, doesn't make a crapload great - BioLayne
Alle reacties Link kopieren
Balen frisiandutchie. Kan jij de woning niet in je eentje sowieso nemen en dat hij er eventueel later bijkomt?



Vandaag wezen kijken voor een woning waar ik nummer 2 voor sta. Dus ik dacht ik maak best veel kans. Nu wil nr 1 de woning, zei ze tijdens de bezichtiging . Zie dat ze nog niet geaccepteerd heeft, dus misschien was ze toch niet zo enthousiast als ze deed voorkomen maar ik wil ook geen hoop meer houden en dan weer teleurgesteld worden
Bankkussen: wat vervelend dat de kansen elke keer voor je neus verdwijnen. Ik hoop voor je dat nummer 1 het alsnog niet accepteert of niet rond krijgt met de papieren.



Cybermeisje: ja ik ben vorige week gaan kijken en werd toen 1e! Deze week zijn we samen gaan kijken. Maandag of dinsdag horen we of we het hebben!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven