Blij topic over samenwonen.

16-10-2016 20:52 558 berichten
Ik wil het graag met de wereld delen: ik ben gaan samenwonen!

Maar om familie/vrienden niet verder 'lastig' te vallen met hoe leuk het is en hoe we ons nog niet ergeren aan kleine dingen, heb ik maar even dit topic gemaakt.



We wonen ook echt nog pas net-net samen, sinds vorige week ergens. We zijn nog spullen aan het verplaatsen en verhuizen van mijn plek naar zijn/onze plek (we zijn gaan wonen in zijn huis).



maar het bevalt goed.



Nog meer mensen die net zijn samenwonen/getrouwd/etc?
quote:GateKeeper schreef op 16 oktober 2016 @ 21:23:

O een goed bedoelde tip:



Pick your battles, denk "wil je geluk of wil je gelijk". Niet alles is een strijd waard.Zo waar.
.
Wij wonen al bijna 2 jaar samen en zijn 1,5 week geleden getrouwd en verwachten samen in februari een kindje :-). Ik vind het fijn om 's avonds lekker bij hem thuis te komen of te weten dat hij zo thuis is maar makkelijk vond ik het in het begin echt niet . Het burgerlijke bevalt me prima.
quote:Iertje94 schreef op 16 oktober 2016 @ 21:35:

Wij gaan bijna samenwonen. Heel spannend zeker omdat wij net een jaar samen zijn. De bedoeling is over ongeveer een maand over te gaan. We zijn nu al veel samen bij zijn ouders thuis maar dat is toch anders.

Spannend! Wel leuk de volgende stap!

Hebben jullie samen iets nieuws gezocht? Beide uit ouderlijk huis?
quote:MN-- schreef op 16 oktober 2016 @ 21:43:

Wij wonen al bijna 2 jaar samen en zijn 1,5 week geleden getrouwd en verwachten samen in februari een kindje :-). Ik vind het fijn om 's avonds lekker bij hem thuis te komen of te weten dat hij zo thuis is maar makkelijk vond ik het in het begin echt niet . Het burgerlijke bevalt me prima.

Gefeliciteerd!

En burgerlijk leven is
Wij zitten op bijna 2 jaar samenwonen en net ingetrokken in het huis wat we samen hebben gekocht.



Moet veel liefde in het huis worden gestopt maar ohohoh wat zijn we er blij mee! Het is fijn om te beseffen dat je nu echt een 'ons' huis ervan maakt. (en dat hij geen smaak heeft scheelt ook heel veel nutteloze discussies)



En dat mijn kat eindelijk ook echt een band met hem op begint te bouwen. Zo lief! (nogal eenkennig haha)
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk!

Ik was gisteren een nachtje weg met een vriendin en dus vandaag weer terug gekomen. In de trein belde ze haar vriendje om te kijken of ze nog even langs kon komen (ze wonen niet samen) en toen dacht ik: "Wat heerlijk dat ik straks thuis kom en geen moeite hoef te doen om vriendlief te zien, maar dat ik hem wel lekker kan zien" (en tegen hem aan kan kletsen wat ik gedaan heb en daarna gewoon lekker iets voor me zelf gaan doen en af en toe kusjes krijgen als hij langs de bank loopt )

Wij wonen nu ruim vier jaar samen en ik (en hij ook) vind het nog steeds super leuk. Soms netflix ik een hele (mid)dag en spreek ik hem nauwelijks, soms juist lekker samen koken of zomaar even tussen door een spelletje doen en soms gewoon even tegen hem aan chagrijnen. Het kan allemaal
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Alle reacties Link kopieren
Wonen nu twee jaar samen maae sinds twee weken in een nieuw huis. Nog steeds blij klef en verliefd.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon 10 jaar samen en vind het ook heerlijk.

Ik ben ook een enorme burgertrut
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd!

Wij krijgen eind november de sleutel, gaan allebei voor het eerst samenwonen. Super veel zin in, druk met alle laatste spullen te verzamelen
En nu?
.
Woon 22 jaar samen en dam is het niet 1 en al gelukkige liefde elke dag. Ergernissen over rondslingerende sokken of washandjes die binnenste buiten gekeerd in de wasmand liggen. We kunnen allebei wel wat ergernissen opsommen. Maar zonder elkaar kunnen we niet. En nu we wat ouder worden zijn we dankbaar dat we elkaar nog steeds hebben.
He bah wat klink ik afgezaagd.
Vandaag fiets verhuisd (met de metro, omdat ie niet in de auto past, geen aanrader).

moet alleen nog een ladekast en verzameling boeken dan zijn we voorlopig klaar. Alle belangrijke dingen liggen nu bij ons.



Het is wel apart, ik woonde weer thuis (was een noodoplossing na opnames) en voel me niet zo snel op mijn plek ergens maar hier kan ik prima aarden. Waarschijnlijk ook omdat er zoveel van mijn spullen al staan en omdat de overgang heel geleidelijk is gegaan (ik heb moeite met veranderingen). Echt fijn
Fijn TO, lekker van genieten!
quote:MN-- schreef op 16 oktober 2016 @ 21:43:

Wij wonen al bijna 2 jaar samen en zijn 1,5 week geleden getrouwd en verwachten samen in februari een kindje :-). Ik vind het fijn om 's avonds lekker bij hem thuis te komen of te weten dat hij zo thuis is maar makkelijk vond ik het in het begin echt niet . Het burgerlijke bevalt me prima.Nog gefeliciteerd met je huwelijk!
quote:lux. schreef op 17 oktober 2016 @ 14:31:

[...]





Nog gefeliciteerd met je huwelijk! Thanks!
quote:lux. schreef op 17 oktober 2016 @ 14:30:

Fijn TO, lekker van genieten!

Ga ik zeker doen!

Ik heb de beste vriend, hij kwam net thuis met ijs

(en ik ben niet eens ongesteld)
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk topic! Il woon sinds een paar maanden samen (officieel), en het is heerlijk. En als zn sokken niet in de wasmand gooit.. geef het tijd. Wanneer hij zn sokken nodig heeft doet hij het vanzelf
quote:sammybeau schreef op 17 oktober 2016 @ 20:41:

Heerlijk topic! Il woon sinds een paar maanden samen (officieel), en het is heerlijk. En als zn sokken niet in de wasmand gooit.. geef het tijd. Wanneer hij zn sokken nodig heeft doet hij het vanzelf

Leuk zeg!



Vandaag voor het eerst voor twee personen boodschappen gedaan op de markt, vond het superleuk!
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan in het nieuwe jaar samenwonen, nog maar heel kort samen maar we waren het heen en weer reizen, plannen en gedoe naast een 'fulltime+'-baan al heel erg snel beu. Er ontstaat nu ook al echt een soort verdeling van de klusjes (ik kook, hij doet de afwas) en eigenlijk is het gewoon heel lief.



Wel lastig omdat ik heel weinig spullen heb (ik woon nog niet zo lang in dit huis) en ik soms wel een klein beetje het gevoel heb dat ik vooral spullen weg moet doen en dat hij vooral zijn spullen mee gaat nemen (we zien het niet zitten om alles nieuw te kopen). Maar gelukkig kan ik dit gewoon aangeven en snapt hij ook wel waarom ik dat gevoel heb. Dus we gaan er gewoon voor zorgen dat we allebei ons 'aandeel' in ons huisje.
Just because a certain amount is good, doesn't make a crapload great - BioLayne
Klinkt nog wel lastig cybermeisje, veel geregel!

Hopelijk wordt het gezellig in het nieuwe jaar samen!
.
Alle reacties Link kopieren
quote:Iertje94 schreef op 19 oktober 2016 @ 07:54:

Herkenbaar grappig dat zo'n taakverdeling zo spontaan gaat. Ben benieuwd hoe dat straks zal gaan of dat echt blijft werken. Ik verlang vooral naar het niet meer reizen en nadenken waar m'n spullen liggen.Aangezien we beide fulltime werken + bijpassende reistijd zal het wel moeten. Maar idd, vooral het plannen (wanneer gaan we waar zijn, wat moet ik dan op welk moment thuis anders inplannen zodat mn huis geen zooi wordt) gaat ons opbreken.
Just because a certain amount is good, doesn't make a crapload great - BioLayne
Alle reacties Link kopieren
Hier ging de taakverdeling ook spontaan, en past zich ook aan naar gelang wie er meer vrij is. Wel grappig. Hij vergeet nog wel eens de wc ofzo schoon te maken maar boodschappen en koken gaat prima

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven