Breken met familie, ervaringen?

02-09-2014 15:08 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik sta op het punt ´t contact te verbreken met mijn broer en zijn gezin. Zonder echt in details te willen treden, we hebben al jaren minimaal contact en eerlijk gezegd, als het aan mij lag was ook dat contact al jaren geleden verbroken.



De enige reden dat ik ze nog af en toe zie is omdat ik mijn ouders geen pijn wil doen. Vooral mijn moeder vraagt mij steeds ''de wijste te zijn'' en al het gedoe van die twee maar te slikken en te laten varen.

Ondertussen loop ik me echter werkelijk kapot te ergeren aan het asociale en egoistische gedrag van die twee, (waar overigens vaak vooral mijn ouders de dupe van zijn).



Onlangs zijn er weer dingen gebeurd waar ik met m´n pet niet bij kan, en ik ben nu echt op een punt beland waar ik niet meer ''de wijste'' wil zijn.



Maar nu vraag ik mij af of hoe anderen dit aangepakt hebben? En heeft de breuk ook echt rust gegeven? Ik loop me zo te irriteren, en zal blij zijn als ik ze niet meer zie, maar ondertussen zal ik evengoed de verhalen blijven horen natuurlijk..
Alle reacties Link kopieren
Als je ze al amper ziet, welk contact zou je dan moeten verbreken? Moeten je ouders dan tweemaal hun verjaardag vieren zodat jij je broer niet meer hoeft te zien?

Ik zou het gewoon zo laten, niet meer op bezoek gaan en je ouders (of anderen aanhoren) als het over je broer gaat.
Alle reacties Link kopieren
Je niks meer aantrekken van je broer en zijn gezin en ze links laten liggen.

Je blijft ze toch tegenkomen op de verjaardag van je ouders en andere festiviteiten. Je kunt het je ouders niet aandoen ze nog eens extra te belasten door ze te verplichten sommige feestjes 2 maal te moeten vieren.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik heb er goede ervaringen mee, zaaaaaalig die rust.
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ze gewoon negeren en op de verjaardagen even hoi zeggen en het daarbij laten. Als je echt gaat breken wordt het wel heel ongemakkelijk. Voor jou en ook voor je ouders. Je kunt je ouders ook zeggen dat je geen verhalen over broerlief wilt horen, dat die je niet veel interesseren.
Alle reacties Link kopieren
Hier hetzelfde verhaal. Steeds was ik degene die het weer 'goed maakte' en sorry zei.

Ook om mijn ouders te pleasen...



Een aantal jaren geleden heb ik definitief gebroken. Mijn ouders verteld ( vooral mijn moeder) dat ze de illusie moeten opgeven een gezellig gezin te 'moeten' zijn.

Het werkte al niet toen we kinderen waren, dat is destijds nooit goed gestuurd, dus laat het los...



Het scheelt dat ze inmiddels naar het buitenland zijn verhuisd.

Ik vind het wel jammer dat er geen contact meer is tussen mijn neefje en nichtje. Maar dat is ook weer een gevoel van 'het hoort zo, je bent ten slotte familie'. Loslaten lucht zo op....
Alle reacties Link kopieren
Ook ervaring met breken met familieband en idd heeeeeeeeerlijk. Weg irritaties en gezeik. Ik hoor nog weleens wat maar dat vind ik niet erg omdat er wel nog verdere familiebanden zijn en die hoeven van mij niet te breken met ze.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties! Ik wil zeker mijn ouders niet meer belasten door ze te dwingen hun verjaardag tweemaal te vieren oid. Zal waarschijnlijk ook niet nodig zijn aangezien broerlief t niet eens nodig vond naar mn pa zn 60ste verjaardag te komen omdat opa n oma toch twee dagen later toch oppasdag hadden.

Maar ik denk dat ik voortaan de verjaardagen bij bl laat schieten. Ik vond t aanvankelijk voor mn neefje en nichtje wel sneu, vond t iig zelf erg leuk als al die ooms en tantes op visite kwamen op mijn verjaardag. En ze doen doorgaans van die combi verjaardagen dus dan ontkom je er niet aan. Maar mischien voortaan n kaartje, of niets, en idd eens in gesprek met mn pa n ma, dat t toch echt van twee kanten moet komen, en in sommige gevallen 't gezellig samenzijn er gewoon niet inzit.



Vind t nog steeds wel erg jammer. De problemen zijn eigenlijk pas begonnen nadat schoonzus in beeld kwam, dus ik weet ook hoe mijn broer kan/kon zijn.
quote:coffeecup schreef op 02 september 2014 @ 16:09:

Bedankt voor de reacties! Ik wil zeker mijn ouders niet meer belasten door ze te dwingen hun verjaardag tweemaal te vieren oid. Zal waarschijnlijk ook niet nodig zijn aangezien broerlief t niet eens nodig vond naar mn pa zn 60ste verjaardag te komen omdat opa n oma toch twee dagen later toch oppasdag hadden.

Maar ik denk dat ik voortaan de verjaardagen bij bl laat schieten. Ik vond t aanvankelijk voor mn neefje en nichtje wel sneu, vond t iig zelf erg leuk als al die ooms en tantes op visite kwamen op mijn verjaardag. En ze doen doorgaans van die combi verjaardagen dus dan ontkom je er niet aan. Maar mischien voortaan n kaartje, of niets, en idd eens in gesprek met mn pa n ma, dat t toch echt van twee kanten moet komen, en in sommige gevallen 't gezellig samenzijn er gewoon niet inzit.



Vind t nog steeds wel erg jammer. De problemen zijn eigenlijk pas begonnen nadat schoonzus in beeld kwam, dus ik weet ook hoe mijn broer kan/kon zijn.Zo tussen je regels doorlezend kan ik me voorstellen dat je broer en schoonzus het ook niet erg vinden om geen contact meer met jou te hebben. Hoeveel akeligheid kun je alleen al in dit bericht laten doorschemeren zeg...
Alle reacties Link kopieren
@redhothead: Oh, dat weet ik wel zeker!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen contact meer met mijn hele familie..



Het is niet altijd makkelijk, maar ik kan nu wel mezelf zijn, mijn eigen keuzes maken en mijn leven leiden zoals ik wil zonder gemanipuleerd te worden..
Behandel mensen zoals jij ook behandelt zou worden..
Ik zou zeker niet kiezen voor het verbreken van het contact, heb ik ook gedaan en dat bracht voor onze ouders en de kinderen vaak hele vervelende situaties met zich mee.

Nu groeten wij elkaar bij het tegen komen en daar blijft het bij , maar nu we normaal in 1 ruimte kunnen zijn gaat het stukken makkelijker. Wel geef ik duidelijk aan niet op de hoogte gehouden willen te worden met alle problemen van familielid, want dat zijn er nogal wat en daarvan wordt het grootste gedeelte bewust gecreëerd.

Met volledig negeren en niet komen als zij er zijn, ben je veel te veel negatieve energie kwijt, heb ik nu ervaren.
Gelukkig geen ervaring mee. Irritatie herken ik wel maar niet zo erg dat ik iemand nooit meer zou willen zien. Je ouders en neefje en nichtje worden er uiteindelijk de dupe van en is het je dat waard. Dat moet je jezelf afvragen denk ik.

Lastig hoor,succes!
Alle reacties Link kopieren
quote:coffeecup schreef op 02 september 2014 @ 15:08:



Ondertussen loop ik me echter werkelijk kapot te ergeren aan het asociale en egoistische gedrag van die twee, (waar overigens vaak vooral mijn ouders de dupe van zijn).



..



Jij vindt dat je ouders vaak de dupe zijn van het gedrag van je broer en irriteert je aan zijn gedrag. Misschien zien jouw ouders dat helemaal niet zo. Als zij geen probleem hebben met dingen waarom jij dan wel?



Je ouders zijn volwassen mensen die kunnen en worden geacht voor zich zelf op te komen.



Als jij het contact met je broer verbreekt dan doe je moeder dus blijkbaar veel verdriet. Dan ben je toch geen haar beter dan je broer die volgens jou door zijn egoïstische gedrag je ouders de dupe laat worden. Dat doe jij dan toch ook.



Blijkbaar niet eens om dingen die tegen jou gericht zijn maar omdat je vindt dat je broer zich onacceptabel naar je ouders gedraagt. Laat je moeder dan zelf haar mond open doen tegen je broer.
Heb er ervaring mee en het was de beste beslissing ooit.
Alle reacties Link kopieren
quote:sugarmiss schreef op 02 september 2014 @ 18:03:

[...]





Jij vindt dat je ouders vaak de dupe zijn van het gedrag van je broer en irriteert je aan zijn gedrag. Misschien zien jouw ouders dat helemaal niet zo. Als zij geen probleem hebben met dingen waarom jij dan wel?



Je ouders zijn volwassen mensen die kunnen en worden geacht voor zich zelf op te komen.



Als jij het contact met je broer verbreekt dan doe je moeder dus blijkbaar veel verdriet. Dan ben je toch geen haar beter dan je broer die volgens jou door zijn egoïstische gedrag je ouders de dupe laat worden. Dat doe jij dan toch ook.



Blijkbaar niet eens om dingen die tegen jou gericht zijn maar omdat je vindt dat je broer zich onacceptabel naar je ouders gedraagt. Laat je moeder dan zelf haar mond open doen tegen je broer.

Ik begrijp waar je vandaan komt. En ben het met je eens dat mn ouders hun problemen met met broer n co zelf moeten oplossen. Maar ik weet dat ze mn ouders pijn doen, wat ik gewoon zeer frustrerend vind om te zien. Ik heb mn ma al vaker gezegd dat ze dr mond open moet doen als iets dr niet zint, maar dat durft ze niet tegen hen vanwege de lieve vrede.



Overigens zijn er genoeg pijlen van schoonzus op mij en mn man gericht. Meestal hoor ik via via wat er nu weer mis is met ons. Maar ben t stadium dat ik me daar druk om maakte eigenlijk wel een beetje voorbij.



Ik wil gewoon van die constante irritatie af.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven