Brief na beeindiging relatie: versturen of niet?

05-09-2012 15:00 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,



De beëindiging van mijn kortdurende relatie (2 maanden) hakt er behoorlijk in. Meer dan ik had gedacht! Hij heeft het uitgemaakt btw. Nu kreeg ik het advies van mijn vriendinnen een brief te schrijven aan hem - al dan niet als therapeutisch middel -. Dat heb ik gedaan maar ik heb m niet verzonden. Volgens mij is de brief veel te emotioneel opgesteld. Ik ben in ieder geval wel iets van de emotie kwijt gelukkig. Mijn vriendinnen zeggen dat ze ook wel eens zo'n brief schreven en dan niet verzonden.



Mijn vraag aan jullie: Hebben jullie wel eens een brief geschreven na beëindiging van een relatie en dan niet verstuurd? En waarom heb je m niet verstuurd? Ik twijfel zelf nog steeds of ik m nog zal sturen maar wie heeft zo'n brief wel verstuurd en heeft daar een positieve reactie op gehad (alsin dat de relatie daarna weer verder is gegaan)?



Liefdesverdriet is zo vervelend!!



Liefs S
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel eens iets geschreven, nooit verstuurd.

Iets schrijven kan al opluchten, en vaak ben je achteraf blij dat je iets niet hebt verstuurd.



Sterkte
Alle reacties Link kopieren
Dus je hoopt hem hiermee terug te winnen?



even los van het feit dat ik twee maanden persoonlijk nog in het scharrel-stadium vind vallen: waarom heeft hij gezegd niet met je verder te willen? Is het dan wel zo verstandig om nog een poging te wagen?



Waarom niet je vriendinnen geloven en die brief als therapeutisch middel gebruiken en dus wegdoen? En waarom hakt twee maanden scharrelen bij jou er zo flink in?
Niet doen. Niet na twee maanden scharrelen (sorry, 2 maanden is geen relatie, echt niet).

Ga je spijt van krijgen op het moment dat je zonder liefdesverdriet aan deze periode terug denkt.
Alle reacties Link kopieren
1. Hoe oud ben je?



2. Een man zit niet te wachten op een emotionele brief



3. Wat wil je met de brief bereiken?



4. Twee maanden en dan zo van slag zijn is ook niet goed...
Ha Tia! Scharrelen it is...
Alle reacties Link kopieren
Oja, ik kan me trouwens niet inbeelden dat je op een emotionele brief een positieve reactie gaat krijgen...zeker niet als een relatie maar kort heeft geduurd.

Dan is het toch meer van zijn kant dat de eerste weken van verliefdheid voorbij zijn en hij niet meer wil
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel eens een brief geschreven toen een relatie uit ging, maar heb deze niet verstuurd. Was ook niet nodig uiteindelijk, want 3 weken later waren we weer samen.



Maar ook als we niet meer samen waren gekomen, zou ik de brief niet verstuurd hebben, deze was enkel om voor mijzelf wat dingen op een rijtje te krijgen.



Sterkte!
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
Toch kan ik me wel voorstellen dat 2 maanden iets hebben er best kan inhakken.

Heb ook ervaring met iemand die zei me geweldig te vinden, soulmates en weet ik al wat niet.

Die ook zei dat hij altijd eerlijk was naar iedereen.



Bleek nog gewoon rond te neuzen op datingsites op de hoop op nog iets beters dan mij.. ...



En dat geeft je vertrouwen in mannen best een knauw hoor, moet eerlijk zeggen dat ik daar steeds argwanender door word
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook wel eens een brief geschreven. Dat was na een relatie van 1 1/2 jaar. Heb de brief ook verstuurd. Maar niet met de intentie om weer bij elkaar te komen, maar juist om het goed af te sluiten. Dat is toen wel gelukt.
Alle reacties Link kopieren
quote:pearle schreef op 05 september 2012 @ 15:06:

Toch kan ik me wel voorstellen dat 2 maanden iets hebben er best kan inhakken.

Heb ook ervaring met iemand die zei me geweldig te vinden, soulmates en weet ik al wat niet.

Die ook zei dat hij altijd eerlijk was naar iedereen.



Bleek nog gewoon rond te neuzen op datingsites op de hoop op nog iets beters dan mij.. ...



En dat geeft je vertrouwen in mannen best een knauw hoor, moet eerlijk zeggen dat ik daar steeds argwanender door word



Is het dan niet veel beter om zelf realistisch zijn en te bedenken dat het toch wel erg idioot is om binnen twee maanden al te spreken over soulmates en al? Dan gaan je eigen alarmbellen toch af denk ik zo? Moet toch geen knauw en argwaan opleveren, maar een gevoel dat het gezonder was dat dit geen vervolg kreeg?

Met Dalman (waerlijck mijn betere wederhelft en hopelijk voor de rest van ons lange leven) had ik na twee maanden best een goede band maar 'soulmates' zou ik het toen echt nog niet willen betitelen...



Suze!
Steek hem vanavond in de hens, samen met iets dat je nog van hem hebt. Drink daarbij een goed glas wijn en huil uit op iemands schouder. Dan ga je naar huis, slaapt eens een nachtje goed en ga je morgen verder met leven...
Alle reacties Link kopieren
quote:Tia.Dalma schreef op 05 september 2012 @ 15:03:

Dus je hoopt hem hiermee terug te winnen?

En waarom hakt twee maanden scharrelen bij jou er zo flink in?



Waar lees je dat TO hem terug zou willen? Ik haal dat niet uit de OP.

En om haar relatie af te doen als scharrelen is ook niet heel respectvol. Ik woonde na een maand samen, nu na drie jaar nog. Ik zou het niet fijn vinden als iemand dat neerbuigend als scharrelen afdeed.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een keer na het beeindigen van een relatie een brief gekregen..ik had zoiets van "wat moet ik hiermee?" Ik had het uitgemaakt en ik was er wel klaar mee.
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Alle reacties Link kopieren
quote:fiddeldee schreef op 05 september 2012 @ 15:11:

[...]

Waar lees je dat TO hem terug zou willen? Ik haal dat niet uit de OP.

En om haar relatie af te doen als scharrelen is ook niet heel respectvol. Ik woonde na een maand samen, nu na drie jaar nog. Ik zou het niet fijn vinden als iemand dat neerbuigend als scharrelen afdeed.Je hoeft twee maanden niet af te doen als scharrelen, maar laten we eerlijk zijn, een echte relatie is het dan nog niet. Net aan twee maanden, dan zit je nog in een zeer verliefde fase, elkaar ontdekken. Zeker als je elkaar dan net pas kent, dus niet al jaren ervoor, dan is twee maanden gewoon nog niet veel. Je kent elkaar amper.
Alle reacties Link kopieren
quote:fiddeldee schreef op 05 september 2012 @ 15:11:

[...]

Waar lees je dat TO hem terug zou willen? Ik haal dat niet uit de OP.

Hieruit: "wie heeft zo'n brief wel verstuurd en heeft daar een positieve reactie op gehad (alsin dat de relatie daarna weer verder is gegaan)?"
Alle reacties Link kopieren
Schrijf deze brief. Zet alles wat je hem wilt zeggen erin. Schrijf het van je af.



Doe de brief in een envelop. En gooi de envelop in de papierbak. Of liever nog de papierversnipperaar.
Niet versturen!



Lucht je hart bij vriendinnen, en iets op papier zetten kan heel verhelderend werken maar laat het niemand lezen, of een goede vriendin.



Wel sturen zijn inderdaad van die acties die je later heel genant vindt, echt waar.
Alle reacties Link kopieren
Stuutje, stel je eens voor dat je die brief verstuurt. Wat gaat dat met jouw gemoedsrust doen? Als ik het goed inschat ga jij dan naast de brievenbus kamperen tot er een reactie komt.. (want je wilt hem terug, dat is de positieve reactie waar je op hoopt)



Niet versturen. Liefdesverdriet slijt. Even doorheen bijten.
2n maanden vind ik geen relatie hebbenn. En wat is je doel als je het wel wilt gaan versturen?
Vaak gedaan en nooit verstuurd, zo een brief lucht voor jezelf erg op en vaak als je zulke brieven gaat versturen is dit niet het geval, wat als hij niet reageert? Wat als het antwoord heel pijnlijk is? Dan heb je uit die brief geen bevredigend gevoel gehaald, wat je nu wel hebt omdat het al oplucht om al je emoties even onder ogen te kunnen komen.
Ik zou hem niet versturen.



Heb zelf eens zo'n brief gehad, een half jaar nadat de relatie op de klippen gelopen was. Ex stuurde een update van zijn leven, op aanwijzing van zijn maatschappelijk werkster. Hij was blijkbaar in een gat gevallen, en weer op aan het krabbelen - het was een heel zielig verhaal. Ik was 22, had mijn leven alweer lekker op de rit en dacht 'wtf moet ik daarmee'. Ik heb een mail teruggestuurd die waarschijnlijk niet al te aardig overkwam...
Alle reacties Link kopieren
Alsof hij die brief gaat lezen. Als hij het heeft uitgemaakt en hij staat 100% achter die beslissing dan gooit hij jouw brief linea recta in de vuilnisbak.

Schrijf die brief voor jezelf, maar niet voor hem.
Ik vind overigens scharrelen niet het juiste woord, dat impliceert dat er geen serieuze intenties waren, vind ik.



Een relatie in wording is het dan, vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Liefdesverdriet sucks, afgewezen worden sucks. Ik heb wel eens een brief geschreven. Het was geen smeekbede, die brief. Het was in een hele andere context dan die van jou, niet na een korstondige periode van twee maanden. Ik wilde hem niet zien/spreken, maar wilde hem wel iets duidelijk maken. Behoorlijk egoistisch dus, ik wilde mijn verhaal kwijt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven