Broer die als een tumor aan me hangt

31-10-2014 15:17 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Verwijderd i.v.m. herkenbaarheid.



Topic kan gesloten worden.
Alle reacties Link kopieren
Om je broer een `tumor die aan mij hangt` te noemen, ben ik al afgehaakt met lezen. Nog een klein stukje gelezen maar kon aan jou ook niets aardigs vinden.



Succes zo met verwijderen met je OP.

(voor mensen die later lezen, het is al gemeld in de OP dat het verwijderd gaat worden)
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
tja, tumoren maak je kapot met chemo therapie of bestraling.



als jij vindt dat je broer op een tumor lijkt, zou ik je adviseren om met grof geweld die tumor te bestrijden.

chemo of bestraling dus.



zeg je broer gewoon dat jij niet wilt dat hij zich zo gedraagt, of nog beter, laat hem gewoon dit verhaal lezen.



maakt wel wat kapot natuurlijk, maar de kans op genezing is significant beter dan dat je een stinkende wond maakt als zachte heelmeester om het maar even in medische termen te houden.



ik benijd je niet in ieder geval. heel veel succes.



edit: ik vind het not done om je broer met een tumor te vergelijken overigens. leuk voor je ouders trouwens ook om te weten dat de een vind dat de ander als een tumor erbij hangt.
anoniem_204447 wijzigde dit bericht op 31-10-2014 15:29
Reden: iets cruciaals vergeten te zeggen
% gewijzigd
Een tumor? Noem hem dan je blinde darm ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat jullie over de titel vallen en al een oordeel hebben bij het lezen van de titel. Als je de hele OP zou lezen, dan kun je pas een inhoudelijke reactie kunnen geven.
Alle reacties Link kopieren
Weird
Motto’s Helpen je Niet Als het er echt op Aan Komt
Alle reacties Link kopieren
quote:nikonlover schreef op 31 oktober 2014 @ 15:27:

Jammer dat jullie over de titel vallen en al een oordeel hebben bij het lezen van de titel. Als je de hele OP zou lezen, dan kun je pas een inhoudelijke reactie geven.



Heb ik gedaan hoor.



.......
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Dus in plaats van dat je hem een beetje steunt en helpt en introduceert bij mensen die zijn vrienden kunnen worden en hem een beetje uit zijn isolement zouden kunnen trekken, vind jij je broer maar een tumor? Die aan je hangt?

Ik ben erg blij dat jij mijn zus niet bent, ik leun graag op mijn zus en zij leunt op mij. Wij helpen elkaar namelijk heel graag omdat wij elkaar gelukkig willen zien!
Jij geeft aan het lastig te vinden dat je broer daar ook naartoe gaat. Je broer probeert rekening met je te houden en dan is het ook niet goed. Eerst zijn het jouw vrienden, daarna vind je dat het ook zijn vrienden zijn. Wat was volgens jou de manier geweest waarop je broer had moeten reageren?
Alle reacties Link kopieren
Waarom moet je woorden als tumor en kanker gebruiken.



Het kan onnodig kwetsen en het hoeft helemaal niet in je verhaal.
de juiste uitdrukking is trouwens dat iemand als een klit aan je hangt.



maar dat even terzijde.
Alle reacties Link kopieren
Verwijderd.
Alle reacties Link kopieren
Verwijderd.
Wat een gezelligerd ben jij
nou,



ik heb je al gezegd dat je je broer maar eens je OP moet laten lezen. Lijkt mij inhoudelijk genoeg toch?



om van die 'tumor' af te komen, zul je toch zelf actie moeten ondernemen.
Fijne woordkeuze, maar niet heus.



En ik ken jou, jij bent die gast die altijd alleen maar een hoop last heeft van andere mensen die allemaal, zonder uitzondering, lastig, vervelend, teleurstellend etc. zijn.

Van je zgn. vrienden in het buitenland die geen afscheidsfeest organiseren tot je ouders tot nu weer je broer. En ook al zeiken over dat het zo moeilijk is werk te vinden.



Ik geloof niet dat ik hier op het forum vaker mensen ben tegengekomen die zo onveranderlijk negatief en zeurderig zijn.

Dus....ga eens aan jezelf werken en hou op met mekkeren.
Je laatste post zegt mij dat jij ook niet de leukste bent.
Alle reacties Link kopieren
Moet dat woord tumor nou zo gebruikt worden, dat woord had je ook weg kunnen laten, dan had iedereen de titel ook begrepen.



En als jij gek word van dat gehang van je broer, word het tijd dat je eens met hem gaat praten, gewoon een goed gesprek.

Maar verwacht ook kritiek van je broer terug, want als jij zo tegen hem doet als je hier over hem praat, denk ik dat jij ook vrij lullig terug doet naar hem toe.
Alle reacties Link kopieren
quote:nikonlover



Ik gebruik kanker niet, mijn broer schold met kanker (dat schrijf ik in de OP). Godverdomme zeg, kunnen jullie ff kappen met zeiken over de titel en ff inhoudelijk reageren?

31-10-2014, 15:31Zijn ze bij jullie in de familie allemaal zo gezellig?!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:nikonlover schreef op 31 oktober 2014 @ 15:31:

Ik gebruik kanker niet, mijn broer schold met kanker (dat schrijf ik in de OP). Godverdomme zeg, kunnen jullie ff kappen met zeiken over de titel en ff inhoudelijk reageren?

Tuurlijk, omdat je het zo aardig vraagt...



Zeg je broer wat je te zeggen hebt, hier durf je je bek ook open te trekken
Alle reacties Link kopieren
Ik héb de hele OP gelezen, ook al moest ik wel wat overwinnen na de titel....



Voor je moeder lijkt me dit inderdaad vreselijk, twee van die klierende kinderen in huis. Ik hoop toch dat mijn zonen tegen de tijd dat ze 25 zijn zich weten te gedragen of het huis uit zijn, liefst beiden eigenlijk. Maar goed, economisch barre tijden dus dat jullie nog/weer thuis wonen, kan ik wel begrijpen.



Jij geeft in je OP uitgebreid aan wat je broer allemaal fout doet, maar nergens lees ik enige zelfreflectie. Hoe gedraag jij je? Je bent, als ik het goed begrijp, de afgelopen jaren meerdere keren vertrokken en weer terug thuis gaan wonen. Dat lijkt me ook voor je broer steeds weer even schakelen. Het ene moment kun je met je slaapdronken hoofd de badkamer inlopen, het andere moment woont je broer weer thuis die de deur in je gezicht dicht gooit (want zo heeft hij het ervaren, lijkt me). Volgende keer deur op slot als je privacy wil? En als hij hier 2 weken over zwijgt, waarom begin jij dan het gesprek niet? Je bent toch ook volwassen?



Verder: zoek zo snel mogelijk werk, van mijn part in de spoelkeuken en ga, maar nu voorgoed, het huis uit.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil toch nog even reageren op de suggestie om met mijn broer te praten: dat is out of the question, omdat er met die kerel niet te praten valt. Met een normaal iemand kun je dingen bespreken, met hem niet, omdat hij overgevoelig is en zich alles aantrekt. Kleine kritiek kan een reden zijn voor hem om he-le-maal los te gaan.



Ik laat het hierbij. Toch mijn dank aan degenen die de OP hebben gelezen en een reactie hebben gegeven.
quote:nikonlover schreef op 31 oktober 2014 @ 15:39:

Jammer dat ik alleen maar backfire kreeg en dat niemand inging op de inhoud van de OP.



OP is verwijderd ivm herkenbaarheid. Jammer dat toch een paar dames me nog hebben gequote.



Naïef van me om te denken dat hier iemand me zou kunnen helpen.Misschien moet je even lezen en aan zelfreflectie gaan doen...?
Het is ook niet goed of het is verkeerd met jou hè TO?



Je valt er over dat je broer het van jou af laat hangen of hij naar een feestje gaat of niet, maar jij doet dat toch ook? Jij gaat niet als hij wel gaat en hij gaat niet als jij niet gaat. Lekker stel zijn jullie.



Je bent bang dat de agressie van je broer slecht is voor de gezondheid van je moeder maar je laat haar wel de boodschap overbrengen aan je broer. Ik zeg niet dat je haar gevraagd hebt dat te doen, maar je laat het wel gebeuren.



Hou nou eens op met klagen en miepen, neem verantwoordelijkheid voor je eigen leven. Bevalt de houding van je broer je niet? (Wat ik overigens wel begrijp, daar niet van) Stel je grenzen en bewaak ze. Zelf.

Bevalt het thuiswonen niet? Ga uit huis, op kamers voor mijn part.

Maak je je zorgen om de gezondheid van je moeder? Ga daar een open, eerlijk gesprek over aan met haar en geloof de antwoorden die je krijgt. Want net als jij, net als je broer, ook je moeder moet haar eigen grenzen stellen en bewaken.
Je komt hier elke keer terug met verhalen over hoe anderen zo vervelend zijn.

Zoals hierboven al gezegd wordt, je reflecteert helemaal niet op jouw eigen gedrag, je loopt alleen maar te klagen. En wat wil je dan van ons?

Dat wij jou liefjes over je bolletje aaien en zeggen Ach guttegut, wat erg?



Tjongejonge, wat een gebrek aan inzicht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven