Bruiloft 5000 - 6000 euro

23-08-2016 12:35 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend heeft mij ten huwelijk gevraagd



Nu willen wij volgend jaar gaan trouwen, een datum hebben we nog niet. We hebben een budget van 5000 - 6000 euro. Ringen hebben we al, een mooie auto kunnen we lenen en voor de huwelijksreis hebben we een apart budget. Ik wil een mooie jurk en we willen een goede fotograaf. 30 personen willen we er sowieso bij hebben, dit zijn familie en goede vrienden. Als we een avondfeest zouden geven (geen idee of dat binnen ons budget kan) zouden daar max 90 personen bij aanwezig zijn.



Met wat google werk kom ik vooral uit op de gemiddelde bruiloft van 10.000 – 15.000 euro of juist extreem low budget bruiloften van 200 - 1.000 euro. Wij willen iets wat hier tussenin zit. Heeft iemand tips en/of ervaring met een bruiloft binnen ons budget?



Alvast bedankt voor het meedenken!
The pen is mightier than the sword
Mijn bruiloft kostte ons ongeveer €3000,-

Dat was inclusief ringen, exclusief kleding, trouwauto en huwelijksreis.

Is dat je al te budget?



Edit: Gefeliciteerd trouwens
Alle reacties Link kopieren
Met een beetje google kan dat prima hoor. Wel alles zelf doen en zonder het woordje trouw/huwelijk etc.

Zaaltje huren en zelf drank aanschaffen, puber inhuren om in te schenken bv. Catering dmv bbq of indisch buffet dat bezorgt word en je kan zelfs live muziek of dj inhuren.
Onze bruiloft was alles bij elkaar 9.000 euro.



Ceremonie, diner en feest waren op locatie zelf 6.000 euro (50 daggasten, feest met 100 gasten). Tip: bezuinig niet op eten en drank (lees anders het topic 'Afschuwelijke Bruiloften en andere partijen' eens door), geef dan een wat kortere dag. Wij hadden om 16:00 ceremonie, om 00:00 was het feest afgelopen.
Alle reacties Link kopieren
Het feest zelf heeft ons niks gekost. Want dat hebben we aan cadeaus terug gekregen. Denk dat onze scheiding duurder zal zijn. Wij hadden rond de 140 mensen. We hadden gekozen voor alleen fris wijn en bier. Geen sterke drank. Alle kosten eromheen ongeveer 2000 euro. Maar wel alles zelf gedaan.



Van harte gefeliciteerd met jullie verloving.
Geen hand vol maar een land vol met idioten mannen
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ook dingen via groupon regelen. Zoals oa een fotograaf/rapportage.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:just-me34 schreef op 23 augustus 2016 @ 12:43:

Het feest zelf heeft ons niks gekost. Want dat hebben we aan cadeaus terug gekregen. Denk dat onze scheiding duurder zal zijn. Wij hadden rond de 140 mensen. We hadden gekozen voor alleen fris wijn en bier. Geen sterke drank. Alle kosten eromheen ongeveer 2000 euro. Maar wel alles zelf gedaan.



Van harte gefeliciteerd met jullie verloving.Dus dit moesten deze mensen dan maar zelf meenemen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Marie89 schreef op 23 augustus 2016 @ 12:38:

Mijn bruiloft kostte ons ongeveer €3000,-

Dat was inclusief ringen, exclusief kleding, trouwauto en huwelijksreis.

Is dat je al te budget?



Edit: Gefeliciteerd trouwens



Dank je!

Het is meer dat wij geen 'maandagochtend 09:00 uur met alleen getuigen'-bruiloft willen, maar ook niet de hoofdprijs willen betalen. Gewoon een gezellige dag. Hoe zag jouw dag eruit?
The pen is mightier than the sword
Alle reacties Link kopieren
Onze bruiloft kostte 9000

Hier zaten wel de ringen bij a 1500

Pak gekregen

Jurk met alles erbij 1800 ik zou hiervoor naar een outlet gaan kun je zo 1000 op besparen.

Fotograaf hadden wij gratis (familie)

Wij hechten nir vel aan een taart en dat werd dus een goedkope.

Auto hebben jullie al maar koste ons 250

Lokatie was volgens mij rond de 3500 20 daggasten en 70 avondgasten. We konden kiezen met of zonder bediening wij wilden met. Hadden vrij luxe hapjes en om 12 uur een broodje hamburger. Op locatie kun je besparen Door bij veel plaatsen offertes op te vragen. Eerst offerte opgevraagd en daarna pas gaan kijken of we het wat vonden. Zo vielen de te dure al af.

Dj was 650 maar je kunt ok zelf lichten met muziek huren en dan playlist. Sommige locaties zit dit al bij in.

Wij hadden kaartjes via drukker maar kunt ook zelf maken.



Ik zou van te voren een lijst maken met wat je waaraan wil uitgeven. En dan goed zoeken wat er dicht bij komt. Bij ons vielen sommige dingen goedkoper uit dus konden daardoor andere dingen duurder doen.
Alle reacties Link kopieren
Zorg dat je buiten officiële trouwlocaties blijft.

En misschien wordt een goede fotograaf wel lastig binnen dit budget.

Wij waren 2500 euro aan de fotograaf alleen kwijt (dit was een goede), maar dan zit je al bijna op de helft van je budget..

Of je moet er voor kiezen om bijvoorbeeld maar voor 6 uur een fotograaf in te huren. Dan kun je wel een goede fotograaf voor 1200 euro regelen denk ik, heb je alleen niet de hele dag op foto's staan. Persoonlijk zou mijn voorkeur hiernaar uitgaan en niet naar een semi prof fotograaf die er dan de hele dag bij is..
Alle reacties Link kopieren
Onze bruiloft was ongeveer 6000 euro. Wij hebben vooral bespaard op de auto (gewoon die van schoonouders met bloemstuk erop), ringen (gekocht in duitsland, scheelde zo 400 euro), bloemen (ik had een "boeket" van houten roosjes van 15 euro op de markt en daar zelf tule en een lint omheen gemaakt), locatie (simpele locatie die we zelf hebben versierd). Wij hebben ook alles op 1 locatie gedaan en niet afgekocht. Na het stadhuis zijn we naar de locatie gegaan. Daar koffie/thee met taart gegeten (taart bij banketbakker voor 75 euro), daarna gezellig kletsen en wat mensen die een speech wilden geven. Toen gegeten met zo'n 20 personen. Niet te luxe, maar gewoon simpel en voor iedereen iets wat ze lusten (buffet met salades, frietjes, aardappeltjes en sate). Het feest was ook op dezelfde locatie met zo'n 80 personen. Inclusief sterke drank enz en koffie met gebakje aan het begin en 3 rondes met hapjes geloof ik. De rekening voor de locatie was het grootste deel natuurlijk en dat kwam op zo'n 3500 euro uit. Dus met het eten en het feest. Huur van de locatie hebben ze uiteindelijk niet berekend. Verder een dj voor 400 euro en fotograaf was ook 400 voor de hele dag (geen album, foto's zelf digitaal gehad).
Alle reacties Link kopieren
quote:bam1984 schreef op 23 augustus 2016 @ 12:46:

[...]





Dus dit moesten deze mensen dan maar zelf meenemen? Of niet drinken, kan ook toch? Je hoeft toch geen sterke drank te hebben? Ik heb nog nooit op een bruiloft sterke drank gedronken ook niet gevraagd of ze het hadden want daar heb ik niet eens aan gedacht.
Gefeliciteerd!



Ongeveer 40%-50% van het budget gaat naar de locatie, dus ik zou beginnen met een aantal locaties bekijken en offertes opvragen. Dan weet je vanzelf of een avondfeest reëel is. Je kunt vaak op een locatie nog alle kanten op, een buffet of BBQ is uiteraard een stuk goedkoper dan een 4-gangen menu dat geserveerd wordt.



Een mooie jurk is natuurlijk subjectief, je kunt naar een outlet gaan, is goedkoper dan eentje uit de nieuwe collectie (begint vaak bij 1200 euro).



Fotograaf kost gemiddeld ook 1500-2000 euro, maar dat is dan wel voor een hele dag, daarin zou je ook wel wat kunnen besparen, bijvoorbeeld zelf een album maken en dat hij/zij bijvoorbeeld blijft tot het diner in plaats van tot halverwege het feest.



Tot slot kun je nog besparen door op een maandag, dinsdag of woensdag te trouwen, locaties hebben dan vaak goede deals en de gemeentelijke leges zijn ook goedkoper (duurst op zaterdag).
Alle reacties Link kopieren
http://www.kasteelfeesten.nl/arrangemen ... -deal.html



Misschien is dit iets voor je?
Waarom nog in deze tijd trouwen? Over aantal jaren ga je scheiden.
Alle reacties Link kopieren
quote:my-little-appletree schreef op 23 augustus 2016 @ 12:50:

[...]





Of niet drinken, kan ook toch? Je hoeft toch geen sterke drank te hebben? Ik heb nog nooit op een bruiloft sterke drank gedronken ook niet gevraagd of ze het hadden want daar heb ik niet eens aan gedacht.Ligt er maar net aan wat je drinkt Ik heb nog nooit meegemaakt dat ergens alleen maar bier of wijn te krijgen was, ja vroeger op feestjes bij klas/leeftijdsgenoten thuis misschien.. Tussen 15 en 20 jaar ofzo. Ja ik drink sterke drank, ik lust geen bier of wijn. Ik vind het ook goedkoop om dat dan maar gewoon niet te schenken, maar dat is mijn mening..
quote:pennenbakje schreef op 23 augustus 2016 @ 12:46:

[...]





Dank je!

Het is meer dat wij geen 'maandagochtend 09:00 uur met alleen getuigen'-bruiloft willen, maar ook niet de hoofdprijs willen betalen. Gewoon een gezellige dag. Hoe zag jouw dag eruit?



Wij hebben foto's gemaakt in de ochtend, hadden een dienst+receptie voor ongeveer 60 mensen in de middag en daarna voor ongeveer 40 mensen een barbecue in de tuin van m'n ouders (want die hebben alle ruimte).

De taart en de hapjes bij de receptie zijn gemaakt door mijn zusjes en beste vriendin. Ik had geen boeket, maar een soort corsage om m'n pols. Het drinken bij de barbecue hadden we allemaal zelf gehaald en mochten de gasten zelf inschenken. Er was overigens ook geen sterke drank. Geen moment aan gedacht.



We trouwden op een maandag en veel van de gasten moesten nog een behoorlijk eind naar huis reizen, dus om 23:00 was het wel gedaan. Wat ik helemaal prima vond. De hele dag was heel relaxed en ik heb geen moment in de stress gezeten ergens om.
Alle reacties Link kopieren
Ze mochten wel sterke drank maar dat mochten ze dan zelf betalen. Was een bruiloft. Geen zuipfeest.
Geen hand vol maar een land vol met idioten mannen
quote:bam1984 schreef op 23 augustus 2016 @ 12:46:

[...]





Dus dit moesten deze mensen dan maar zelf meenemen? Toen wij trouwden moesten mensen zelfs hun eigen sushi meenemen, als ze die hadden willen hebben.
Jeeetje wat goedkoop nog en ik maar denken dat een bruiloft €10.000 kost.
Alle reacties Link kopieren
quote:just-me34 schreef op 23 augustus 2016 @ 12:56:

Ze mochten wel sterke drank maar dat mochten ze dan zelf betalen. Was een bruiloft. Geen zuipfeest.Het hoeft toch ook niet direct een "zuipfeest" te zijn als iemand liever mixjes drinkt dan bier of wijn?
Alle reacties Link kopieren
quote:Bugs_Bunny schreef op 23 augustus 2016 @ 12:57:

[...]



Toen wij trouwden moesten mensen zelfs hun eigen sushi meenemen, als ze die hadden willen hebben.



Sushi of een normale keuze uit drank is nogal een verschil in mijn optiek..

En ik lust geen sushi dus dat had míj dan weer niet zoveel uitgemaakt, het is maar net wat je gewend bent
Alle reacties Link kopieren
quote:Cinderella00 schreef op 23 augustus 2016 @ 12:54:

Waarom nog in deze tijd trouwen? Over aantal jaren ga je scheiden.Serieus?!?!?!?!?!! Wat harteloos zeg omg! Dit kan gewoon echt niet!
Alle reacties Link kopieren
Tja iedereen doet het anders. En dat mag ook. Als jij gaat trouwen doe je wel alle drank. Ik heb het niet gedaan. Iedereen zn eigen ding...toch?
Geen hand vol maar een land vol met idioten mannen
Alle reacties Link kopieren
quote:just-me34 schreef op 23 augustus 2016 @ 13:00:

Tja iedereen doet het anders. En dat mag ook. Als jij gaat trouwen doe je wel alle drank. Ik heb het niet gedaan. Iedereen zn eigen ding...toch?



Jazeker! Het was ook niet bedoeld om aan te vallen ofzo, ik geef alleen mijn mening zodat TO dat mee kan nemen in haar plannen



Maar ik ga nooit trouwen hoor, moet er niet aan denken

Zal iig volgende maand op mijn verjaardag gewoon alle drank in huis halen die ze willen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven