Buitenlandse Bruiloft

17-07-2016 16:13 319 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey Dames,



Wij willen graag binnen nu en 1,5 jaar gaan trouwen. Nou wil mijn vriend het kleiner houden en we zouden graag in het buitenland gaan trouwen. Het idee is om een mooie villa te huren waar al onze gasten dan blijven slapen. Maar ik zit een beetje met de kosten voor de gasten. Het idee is als volgt:



- Mooie villa huren met privé zwembad 2 nachten

- Bbq op de eerste avond

- de volgende ochtend uitgebreid ontbijten

- daarna lekker relaxen bij het zwembad

- Lunche

- rond 17.00 uur trouwen

- taart

- foto's

- diner

- feest

- volgende ochtend weer ontbijt

- lekker relaxen

- vliegtuig naar huis.



Wij willen alles betalen voor de gasten behalve het vliegticket naar Barcelona. Ik heb even gekeken het duurste wat ik kan vinden is 120 euro ik denk dat als ik dat op tijd regel de gasten nog 80 euro kwijt zijn voor een retour ticket.



Maar het idee is eigenlijk om 40 tickets heen en 40 tickets terug te reserveren op tijd dan de save the date de deur uit te doen en dat gasten dan zelf kunnen beslissen of ze alleen heen of alleen terug of beide willen mee vliegen voor het geval ze er bijvoorbeeld zelf een vakantie aan vast willen plakken of al wat eerder naar de Barcelona willen gaan.



Zouden jullie dat oke vinden of is het raar om de gasten te vragen om hun ticket zelf te betalen?



Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Gewoon alles betalen voor de gasten natuurlijk. Zo halfbakken als gasten hun eigen ticket moeten betalen omdat jullie zonodig in het buitenland willen trouwen.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je dat prima kan vragen, daarbij wel in gedachte houdende dat sommige mensen dit niet kunnen of willen financiëren en daardoor je bruiloft missen.
Neuh dit kan nog wel maar mensen moeten ook nog een kado kopen en kleding kopen. Dan zit je zomaar aan de 300 euro. Wat vind jij daarvan?



Maar bedenk je wel dat het voor sommigen die weinig geld hebben een echt dilemma kan zijn/worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat jij niet alle vliegtickets gaat betalen, maar hou er dan ook rekening mee dat sommige mensen niet komen omdat ze het niet willen of kunnen (betalen).

Je zegt dat je voor de rest alles voor ze wil betalen, maar dat lijkt me nogal logisch.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het eerder raar vinden als het vliegticket voor mij betaald zou worden voor zo'n bruiloft. Gezien het beperkt aantal gasten lijkt het me dat dat mensen zijn heel dicht bij jullie staan en dan zou de prijs van zo'n vliegticket toch geen probleem moeten zijn om bij jullie bruiloft te zijn. Je zou hoogstens voor een enkeling die het echt niet kan betalen het ticket betalen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Laluna2015 schreef op 17 juli 2016 @ 16:17:

Gewoon alles betalen voor de gasten natuurlijk. Zo halfbakken als gasten hun eigen ticket moeten betalen omdat jullie zonodig in het buitenland willen trouwen.Dat is 4000 euro extra he. Dat is best wel veel geld.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva1966 schreef op 17 juli 2016 @ 16:19:

Je zou hoogstens voor een enkeling die het echt niet kan betalen het ticket betalen.Wat een goed idee!! Dat is echt een goed punt. En idd het zijn allemaal echt goede vrienden ik ben met die meiden allemaal al minimaal 15 jaar bevriend. En mijn vriend met zijn vrienden ook al heel lang.
Mijn schoonzus trouwt binnenkort ook in het buitenland, maar dit te meer omdat zij en haar verloofde daar wonen, net als zijn familie.

Zij heeft ouders/broers zussen en partners (& daarnaast belangrijke vrienden) gevraagd of wij zelf het ticket willen/kunnen betalen.

Ze houdt zelf daarbij rekening dat een aantal niet (kunnen/willen) komen, voor hen geeft zij later nog een trouwfeestje hier in Nederland, als ze weer hier is. Ze verwijt daarbij dus niemand als ze niet komen, erg belangrijk!
Alle reacties Link kopieren
quote:badmeester schreef op 17 juli 2016 @ 16:18:

Neuh dit kan nog wel maar mensen moeten ook nog een kado kopen en kleding kopen. Dan zit je zomaar aan de 300 euro. Wat vind jij daarvan?



Maar bedenk je wel dat het voor sommigen die weinig geld hebben een echt dilemma kan zijn/worden.Ja ik zou dat zeker ook voor mijn vriendinnen doen. Maar ik moet ook eerlijk zeggen je weet dat vaak al een jaar van te voren en dan zou ik er echt geld voor opzij zetten. Maar wel echt alleen voor echte goeie vrienden.
Alle reacties Link kopieren
Je kan het vragen maar hou er rekening mee dat niet iedereen kan of wil komen.



Wij zijn wel eens naar Italië gereden voor een bruiloft. Bruidspaar betaalden 1 nacht hotel en de hele dag eten en drinken en op dag van vertrek ook nog ontbijt voor iedereen. Wij maakten er meteen een vakantie van.

Bruidspaar had overigens wel aangegeven geen cadeaus te willen omdat onze aanwezigheid cadeau genoeg was.
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang gaat het duren voordat je je OP verwijdert? Dat schijnt jouw hobby te zijn (loepje).
Alle reacties Link kopieren
quote:elonie87 schreef op 17 juli 2016 @ 16:20:

[...]





Dat is 4000 euro extra he. Dat is best wel veel geld.

Maar uiteindelijk besluit jij te trouwen in het buitenland.

Je zegt wel makkelijk dat iemand een jaar van te voren kan gaan sparen, maar jij kunt ook nu beginnen met die 4000 euro extra te sparen.

Ik ken mensen, hoe goed bevriend ook, die zo'n ticket niet in een jaar bij elkaar gespaard krijgen.



Verwacht je ook nog cadeaus van de gasten of is hun aanwezigheid het cadeau?
Alle reacties Link kopieren
En met zn hoevelen wil je in die villa (met waarschijnlijk gedeelde badkamers)? Zou daar als gast niet zo'n trek in hebben en liever in n hotel zitten zonder gedeelde faciliteiten. Als ik de locatie de moeite waard vind voor n korte vakantie en de datum is buiten het hoogseizoen zou ik t geen bezwaar vinden mn ticket zelf te betalen.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Kan je doen, maar als ik je gast was dan zou ik niet naar je bruiloft komen. (Nee, ook niet als je het ticket zou betalen)
Alle reacties Link kopieren
Ook al gedacht aan de transfers van luchthaven naar de villa? Moeten de gasten zelf een taxi betalen of huur je daarvoor een bus?

Ook vind ik de gedachte dat je vriend het 'kleiner wil houden' en je dus in het buitenland gaat trouwen een bijzondere insteek ....
Alle reacties Link kopieren
Zonder in het financiele plaatje te kijken.....maar wat is nou 4000 euro als je een villa huurt voor 2 nachten waar 40 man kunnen slapen en alles wat er bij komt kijken betaald en geregeld is.



vergis je ook niet in transfer van en naar vliegveld in Spanje. En voor je gasten ook nog eens in NL.

En binnen nu en 1,5 jaar schrijf je. In een vakantie of gewoon ergens in een "normale" week? Heb je al naar vluchten gekeken? Wordt er een dag van tevoren en de dag na de bruiloft gevlogen door die goedkope maatschappij op de gewenste luchthavens?



Wat ik uiteindelijk wil zeggen: kosten die gasten maken zijn veel hoger dan alleen de tickets. En ze investeren veel meer tijd / vrije dagen. Houd daar ook rekening mee
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Alle reacties Link kopieren
quote:redbuIIetje schreef op 17 juli 2016 @ 16:29:

En met zn hoevelen wil je in die villa (met waarschijnlijk gedeelde badkamers)? Zou daar als gast niet zo'n trek in hebben en liever in n hotel zitten zonder gedeelde faciliteiten. Als ik de locatie de moeite waard vind voor n korte vakantie en de datum is buiten het hoogseizoen zou ik t geen bezwaar vinden mn ticket zelf te betalen.

En dit schoot ook door mijn hoofd.

Bij de bruiloft waar ik het over had zat het grootste gedeelte van de groep ook in een groot huis. Verschillende mensen moesten kamers delen. Zou echt niks voor mij zijn.
Alle reacties Link kopieren
Bestaan er uberhaupt vakantievillas zo groot dat er 20-30 slaapkamers in zitten? Neem aan dat niet elke gast n partner heeft en dus een eenpersoonskamer wil.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het persoonlijk niet erg vinden om een eigen ticket te kopen voor een bruiloft. Gevoelsmatig ligt die grens bij mij rond de 100 euro voor een bruiloft die voor de leuk in het buitenland wordt gehouden. Man zou ik dan alleen meenemen als ik een oppas voor de kinderen kan krijgen. Anders zou ik alleen komen. Als de bruid/bruidegom uit het land komt of ze daar zelf wonen dan ben ik bereid wat meer uit te geven. Mocht het iemand zijn die de kinderen ook goed kennen dan wil ik ze wel meenemen maar dan zit je met 4 kinderen en 2 volwassenen zo tegen de 600-700 euro en dat is wel een flink bedrag.



Ik ben niet zo enorme fan van bruiloften in het buitenland puur voor de leuk. Maar als de accommodatie betaald wordt en alles geregeld is dan zou ik het niet zo bezwaarlijk vinden om het ticket zelf te betalen. Maar het feit is dan wel dat ik waarschijnlijk alleen moet komen en dat man alleen een weekend voor de kinderen moet zorgen waardoor het toch best wel gedoe is. Maar voor een goede vriendin heb ik dat wel over.
Alle reacties Link kopieren
quote:dolfje schreef op 17 juli 2016 @ 16:35:

[...]



En dit schoot ook door mijn hoofd.

Bij de bruiloft waar ik het over had zat het grootste gedeelte van de groep ook in een groot huis. Verschillende mensen moesten kamers delen. Zou echt niks voor mij zijn.Daar zou ik dus idd ook voor passen. Ik wil een eenpersoonskamer met ensuite.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook niet komen als ik niet op z'n minst een eigen slaap- en badkamer zou hebben.



Ik zou het ook netjes vinden om, als jullie de tickets niet voor de gasten betalen, uitdrukkelijk op de kaart te vermelden dat jullie niet op cadeau's rekenen omdat de gasten ook zelf hun ticket moeten betalen...
Oh dear, how sad, never mind.
Ik zou dat denk ik niet zo heel snel doen. Nieteens omdat ik het te duur vind, maar meer omdat ik mijn geld en vakantiedagen maar een keer kan opmaken. Ik zou het dus vooral doen voor hele goede vrienden en als ik de bestemming gewoon oprecht leuk vind en kan combineren met een vakantie.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het niet zo erg vinden om een kamer te delen, zeker als dat met een vriendin of vriendinnen is. Ik neem aan dat jullie vrienden elkaar ook kennen dus dan deel je ook geen kamer met een echte vreemde. Daar ben ik dan niet zo moeilijk mee.
Je kunt ook andersom doen: de tickets betalen en accommodatie zelf laten uitzoeken. Zo geef je mensen de vrijheid om iets naar hun smaak en binnen hun budget te zoeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven