Burn out partner

16-02-2017 23:18 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



6 weken geleden ben ik bevallen van onze 4e kind. Mijn man en ik waren erg verrast door de zwangerschap maar tegelijk ook heel blij. Op her werk van mijn man liep het niet zo goed, veel overwerken en veel stress en een dreigend faillissement. Mijn man veranderde in korte tijd van vrolijk en gezellig maar chagrijnig en moe. Tijdens zwangerschap stond ik er veel alleen voor met onze 3 andere kinderen vanwege het vele werken. In de kraamweek werd mijn man opeens erg ziek. Sindsdien is hij moe, ziek, chagrijnig. Hij denkt dat hij van alles mankeert lichamelijk maar weigert te erkennen een burnout te hebben... ons seksleven staat heel lang op minimaal (moeilijke zwangerschap en nu kraamweken) nu zegt mijn man dat hij zich zo voelt door ons slechte seksleven en wilde hij bij mij weggaan. Ik heb hem overtuigd nog even vol te houden tot we uit de kraamtijd zijn voordat hij een ingrijpende beslissing maakt. Ik ben heel erg verdrietig op het moment. Mijn man en ik hadden een hele leuke relatie met veel liefde en gezelligheid. Ik vermoed dat hij depri is en een burnout heeft. Ik wil er graag voor hem zijn maar hij is zo moeilijk in de omgang geworden, snel geïrriteerd en denkt dat ik hem niet begrijp. Maar mijn gevoelens lijken er niet meer toe te doen maar ik ben wel net bevallen, nog vol hormonen en vermoeidheid met een baby en 3 kindjes. Ik weet niet meer hoe ik hem uit zijn depressie/burnout kan helpen maar ik wil hem ook niet kwijt.

Kan iemand mij advies geven?
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met je kindje! Wat vervelend van je man. Online zijn er veel simpele testen om te kijken of je een burn out hebt. Misschien kun je tegen je man zeggen dat het zo niet langer gaat en vragen of jullie samen zo'n test kunnen invullen? Daartoe is hij misschien sneller bereid dan een huisartsbezoek en het geeft meteen duidelijkheid.
Alle reacties Link kopieren
Jíj kan hem niet uit zijn burn out helpen. Dat moet hij zelf doen, met mogelijk ondersteuning. Stap één is erkennen dat hij een probleem heeft, zolang hij dat niet doet, gebeurd er niets. Is hij al bij de huisarts geweest?
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor snelle reacties! Hij is inmiddels vaste klant bij de huisarts maar vooral voor alle lichamelijke symptomen. Hij blijft overtuigd dat hij lichamelijk iets mankeert ook al vind de huisarts niks. Hij is normaal nooit ziek en heel energiek en vrolijk.. nu is het een hoopje ellende en begint hij de oorzaak bij mij te zoeken lijkt het. Ik doe niks goed in zijn ogen. Hij vind dat ik hem verwaarloos en niet voldoende ontlast. Maar hoe doe ik dat met een gezin en ik ben zelf herstellende..
Alle reacties Link kopieren
gefeliciteerd met de geboorte van je kindje!,



Je man klinkt depressief, mijn vriend is er rustig aan ingeslopen, ik zit nu ook met 2 lieve kinderen ( geen newborn) en een man die snel geirriteerd is heel moe en niks kan hebben en altijd klaagt,



Is hij al depressief verklaard?



Alle reacties Link kopieren
Heb jij al contact gehad met de huisarts over jullie situatie? Misschien kan hij / zij iets voor je betekenen door bijv nogmaals het gesprek met je man aan te gaan.
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Alle reacties Link kopieren
Depressief..? Daar heb ik niet bij stil gestaan. Omdat hij lichamelijk zo veel klachten heeft (benauwd, pijn in rug en benen, hardnekkige griepjes etc...) dacht ik aan een burn out, maar het is wel van het lichamelijke nu ook naar geestelijke gegaan dus het kan idd wel eens zo zijn dat hij nu depressief is. De huisarrs heeft nog niks geconcludeert. Die stuurt hem naar huis met een neusspray en advies om rust te nemen..
Alle reacties Link kopieren
Ik bel morgen de huisarts, overleggen wat de mogelijkheden zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:momsie33 schreef op 16 februari 2017 @ 23:56:

Depressief..? Daar heb ik niet bij stil gestaan. Omdat hij lichamelijk zo veel klachten heeft (benauwd, pijn in rug en benen, hardnekkige griepjes etc...) dacht ik aan een burn out, maar het is wel van het lichamelijke nu ook naar geestelijke gegaan dus het kan idd wel eens zo zijn dat hij nu depressief is. De huisarrs heeft nog niks geconcludeert. Die stuurt hem naar huis met een neusspray en advies om rust te nemen..



Het hoeft niet per see een depressie te zijn, maar na het lezen van je post dacht ik er wel even aan, vooral omdat je man opeens bij je weg wilde ( zei mijn vriend ook uit schuldgevoel naar zijn gezin toe) en sjago enz...



Slaapt je man slecht snachts?, is hij verdrietig?



Wel apart van de huisarts om hem te laten vertrekken met een neusspray, het klinkt alsof je man niet voor de juiste klachten is gegaan,



Mischien kan je voor jullie samen een afspraak maken?
Alle reacties Link kopieren
quote:momsie33 schreef op 16 februari 2017 @ 23:57:

Ik bel morgen de huisarts, overleggen wat de mogelijkheden zijn.dat is een goed idee!, probeer te genieten van de kleine, en denk ook aan jezelf
Alle reacties Link kopieren
Hij zegt plots dat hij zich zo beroerd voelt door jullie 'slechte' sexleven (wat van tijdelijke aard is)? Wat een beroerde smoes om dan te overwegen om je vrouw en 4 kinderen te verlaten.

En wie zegt dat het een burn out is?

Misschien gaat hij gewoon vreemd, dat kan ook de oorzaak van een plotselinge depressieve gedrag en niet-goed-voelen en opeens-de-sex-slecht-vinden zijn.
Alle reacties Link kopieren
burn-out en depressie hebben heel veel overeenkomsten. Het grootste verschil is dat je vaak bij een burn out nog wel wilt maar het niet lukt, terwijl je bij depressie ook vaak echt niet meer wilt.. En dat burn out vaak idd stress een belangrijke oorzaak is, terwijl depressie ook goed zonder oorzak kan opkomen.

Maar idd lijkt me het beste om dit met de huisarts te bespreken, en idd je man ervan te overtuigen dat dit echt niet het moment is om zulke beslissingen te nemen.
Geluk groeit door te delen!
Alle reacties Link kopieren
Klinkt alsof hij een buitenvrouw heeft.......
Tijd om eens rond de tafel te gaan zitten en simpelweg te praten met elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt hem daar niet uit helpen. Hij moet naar ha. Zoiets kan 6 maanden tot een jaar duren. Houd daar rekening mee.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Er stond gisteren toevallig een artikel op nu.nl dat in 1 op de 25 gevallen mannen symptomen vertonen van een postnatale depressie.

Depressie rondom geboorte treft ook vaders' http://nu.nl/gezondheid/4 ... eboorte-treft-vaders.html (via @NUnl)
quote:DKKLLDRBR schreef op 17 februari 2017 @ 00:38:

Klinkt alsof hij een buitenvrouw heeft.......



Doe even normaal....



Het klinkt precies zoals mijn man na de geboorte van onze tweede. Het duurde toen nog ruim een jaar voordat hoj toegaf aan de burnout. En helaas duurt het herstel erg lang. Gelukkig wel met ups, maar helaas ook downs.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man heeft dit ook gehad. Hij moet zelf geholpen willen worden. Anders kun je niet veel doen vrees ik.



Als praten niet goed lukt, schrijf eens een brief. Nirt verwijtend maar over hoe jij je voelt. Dat komt vaak beter binnen bij mannen.



Goed dat je de ha gaat contacteren iig!
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
quote:viva-amber schreef op 17 februari 2017 @ 06:03:

Je kunt hem daar niet uit helpen. Hij moet naar ha. Zoiets kan 6 maanden tot een jaar duren. Houd daar rekening mee.Of nog langer, als 'ie onvoldoende rust neemt/behandeling krijgt. Dat rust krijgen met 4 kinderen zal nog lastig worden lijkt me zo.
Alle reacties Link kopieren
Vier kinderen...en dat in deze tijd.

Poe.....

.

Jullie hebben veel geld ofzo?!?,
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
Wauw, wat een waardevolle reactie hier is TO zeker mee geholpen! quote:elle5460 schreef op 17 februari 2017 @ 07:27:

Vier kinderen...en dat in deze tijd.

Poe.....

.

Jullie hebben veel geld ofzo?!?,
You're a diamond dear, they can't break you
Alle reacties Link kopieren
Probeer nogmaals (via gesprek of een brief) je zorgen te uiten over je man, en aan je man.

Mocht dat niet lukken geef hem dan voorlopig de ruimte (nadat je zelf ondersteuning hebt geregeld) en zorg goed voor je zelf. Hoe moeilijk ook, hij moet tot inkeer komen en zien dat hij op zoek moet naar een oplossing

Kunnen de kids een paar dagen bij oma en opa blijven? Is er een moeder van een vriendje die ze misschien naar school kan brengen?

Blijf goed voor jezelf zorgen, je kids hebben je nodig.
You're a diamond dear, they can't break you
Alle reacties Link kopieren
quote:Shine_bright1 schreef op 17 februari 2017 @ 07:51:

Wauw, wat een waardevolle reactie hier is TO zeker mee geholpen!





[...]



Kinderen zijn leuk hoor, daar niet van, maar euhh....vier kids zijn er in deze tijd, ..nou laat ik het zachtjes zeggen..dan moet er wel geld zijn, anders krijg je alleen maar spanningen, zorgen..ect ect..

Kids zuigen energie van je op, ongewild hoor...kids weten dat niet, ze zijn maar speels, en zitten vaak boordenvol energie!

.

Bij mannen, die niet aan hun trekken komen, vanwege dit drukke gezin..is dit vaak niet vol te houden.

Ze voelen zich verantwoordelijk, en hier lijkt me de druk te groot...wat ik me goed kan indenken..want ik heb ook kids.

Drie welteverstaan.



.

Maar in deze tijd, waarin je toch echt geld moet hebben, wil je die kids goed, groot brengen...

Dan werkt het je vaak tegen...als je er te weinig van hebt.

.

Hier liggen voordurend spanningen op de loer...ook vanwege..dat zij moet" bijkomen"



Huilende baby...en nog drie, die de nodige aandacht willen....

.

Nou...ik zeg...poe.

.

Waar ik vermoed...die man ook.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
Tegelijkertijd ligt hier ook vaak op de loer...dat vrouw makkelijk kan zeggen..maar ik ben bevallen...en vermoeid.

Te lezen in haar laatste stuk.

Tja....dan denkt die man ook, dat wou je ook zelf.

Voor vrouwen kun je je daar mooi achter verschuilen...en word voor zo,n man, de draaglast zo groot..

En dan ook nog dat dat bedrijf op de kop ligt.

Nou..ga er aan staan.

Bij thuiskomen, is er ook al geen rust...want baby..en nog drie.

Waar ik denk dat buurvrouw, en eventueel opa en oma, ook niet alles willen doen, en zo blijft de spanning maar stijgen.

Voor beiden hoor.

.

Maar een rustig gezin ..zal dit nooit worden.

Terwijl de tekst duiidijk verlangt naar rust.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
Ik kan veel hebben van een partner (vermoeidheid en ziekte) maar zodra hij door laat schemeren dat hij overweegt om weg te gaan dan staan de volgende avond zijn ingepakte koffers bij de deur.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven