Buurman en ik

21-09-2016 11:50 591 berichten
Ik zit met een lastige situatie, met een buurman.

Het zit zo, ik ben uit elkaar met mijn vriend maar we wonen nog wel tijdelijk samen.

Hij is tijdens de relatie in mijn huis komen wonen. Een tijdje geleden hebben we besloten dat onze relatie over is en ieder zijn eigen weg gaat. Hij is druk bezig met zoeken naar andere woonruimte, maar hier in de stad is het lastig om 1-2-3 iets te vinden. Omdat we geen ruzie hebben, spraken we af dat hij niet met zijn tas op straat hoeft te staan, als hij maar zo snel mogelijk probeert om iets te vinden. We hebben wel afgesproken dat we geen nieuwe dates mee naar huis nemen terwijl we nog samen in dit huis zitten. Je snapt wel dat ik hoop dat hij nu snel iets vindt, maar het is niet iets dat je van de een op andere dag hebt.



Ik had altijd al leuk contact met een van de buren. Goede gesprekken met hem en ook aantrekkingskracht. Toen hij hoorde dat het uit was met mijn vriend, liet hij merken dat hij mij wilde. Ik ben weer single dus eigenlijk niks aan de hand en kan weer daten. Ben ook al een avondje met hem de stad in geweest. Maar het probleem zit hem hier in dat hij nog getrouwd is. Hun huwelijk is al jaren sleur en slecht. Veel te jong samen gaan wonen en kind gekregen. Hij gaat scheiden, dat heeft hij nu besloten. Het was alleen nu doordat hun kind naar de middelbare school ging niet het beste moment voor hem om alles op zijn kop te zetten daar. Ik heb daar begrip voor en wilde ook wel wachten. Zelf zit ik ook met mijn vriend nog in mijn huis.



Nu spreken we soms af ergens, meestal gewoon om even te praten, maar we hebben ook al een keer gezoend en gevoeld. Het zit me niet helemaal lekker, ook al voel ik me niet echt schuldig. Ik ben single en hij heeft ook al besloten dat hij gaat scheiden, dus al is het misschien niet heel netjes, het verandert niets meer. Alleen wil ik nu dat hij wel haast gaat maken omdat vakantie en nieuwe school nu wel voorbij zijn, maar maandag zei hij dat zijn schoonmoeder in onzekere periode zat met gezondheid en dat dit voor hem gewoon heel moeilijk is, om dan dwars daar doorheen die scheiding aan te kondigen.

Ik weet dat als we elkaar blijven zien, we steeds verder willen gaan omdat we naar elkaar verlangen. Het liefste zou ik dit willen als we allebei helemaal vrij zijn. Want er komt nog bij dat mijn ex-vriend het nu echt niet mag weten. Hij gaat ook goed met hem (buurman) om. Ik heb geen zin om me op dit moment naar mijn ex te moeten verantwoorden, die heeft er niets mee te maken. Als hij eenmaal verhuisd is, dan is dat probleem ook weg.



Wat vinden jullie, is het logisch dat ik me nu zo druk maak over al die dingen en dat ik wil wachten tot er geen exen meer in de buurt zijn, of vinden jullie dat ik overdrijf?
Ik zou maar even wachten tot buurman het huis uit Is, wat waarschijnlijk niet gaat gebeuren als ik het zo lees.
Alle reacties Link kopieren
Hierna zit zijn vrouw in een depressie. Jij bent leuke afleiding voor hem.

Nooit wachten op iemand! Als hij je echt wilde was nu de scheiding al in gang gezet.
Mot met to
Sorry, maar dit zijn allemaal smoesjes van de buurman, je wordt aan het lijntje gehouden.

Wat komt er na de schoonmoeder? De examens van zijn kind? De zieke hond?

Sorry, ik geloof het niet......
Heeft iemand de smoezenlijst bij de hand?
Zo gaat dat altijd he... als ze een griet tegenkomen zitten ze plots in de sleur en gaat hun huwelijk slecht.

Hij begint al aardig met smoezen te verzinnen (schoonmoeder). Hij gaat voor jou niet scheiden, je bent gewoon leuk voor erbij.
Alle reacties Link kopieren
smoezenlijst, anyone?
Lorem Ipsum
quote:Jenette schreef op 21 september 2016 @ 11:53:

Hierna zit zijn vrouw in een depressie. Jij bent leuke afleiding voor hem.

Nooit wachten op iemand! Als hij je echt wilde was nu de scheiding al in gang gezet.Hij wil me echt hoor, daar is hij heel duidelijk in, maar het gaat allemaal erg snel.
Alle reacties Link kopieren
Kan iemand de smoezenlijst voor TO plakken?
Ik zou alle contact verbreken tot de scheiding rond is en jouw ex niet meer in huis is.



Die scheiding gaat niet komen, dat kan ik je nu al vertellen.
Alle reacties Link kopieren
Dream on!
Mot met to
quote:Bezuidenhaagje schreef op 21 september 2016 @ 11:54:

[...]





Hij wil me echt hoor, daar is hij heel duidelijk in, maar het gaat allemaal erg snel.Zo duidelijk dat hij precies niets heeft gedaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dragisa schreef op 21 september 2016 @ 11:54:

Heeft iemand de smoezenlijst bij de hand?Volgens mij de buurman, ik zie al enkele smoezen uit de lijst voorbijkomen (zoon op school, familielid ziek )
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik snap ook niet dat je het voor je zelf kan goed kletsen dat je aan het daten bent met een getrouwde man met een kind. Je bent vreselijk egocentrisch bezig TO.

Heb je enig idee wat dat kind staat te gebeuren?



' Ja zoon, dikke pech, je ma en ik gaan scheiden. En raad eens! Je nieuwe stiefmoeder, en mijn neukerdje, is de buurvrouw. Gezellig he!'
quote:Bezuidenhaagje schreef op 21 september 2016 @ 11:54:

[...]





Hij wil me echt wel een keer neuken hoor, daar is hij heel duidelijk in, maar het gaat allemaal erg snel.



Fixed.

En nee, hij gaat niet scheiden.
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde beginnen over de smoezen lijst, je hebt al bijna bingo!

Hij wil jou. Voor erbij.

Wil jij dat ook?

Ja, dan dikke prima.

Nee, dan zou ik mijn adem niet inhouden tot de scheiding. (En hoe je eraan komt, kom je er ook weer af. Zijn vrouw zal niet de eerste zijn die er vrij laat achter komt dat ze blijkbaar toch niet een goed huwelijk had).



Niet een heel aantrekkelijke man in mijn ogen.
quote:Annelaure schreef op 21 september 2016 @ 11:55:

Ik zou alle contact verbreken tot de scheiding rond is en jouw ex niet meer in huis is.



Die scheiding gaat niet komen, dat kan ik je nu al vertellen.



Ik heb daar ook aan gedacht, om het op een laag pitje te houden tot hij gaat scheiden en mijn ex weg is. Die is druk bezig, want hij wil ook verder, dus dat zou zomaar ineens kunnen lukken.

Ik probeer mezelf dan even geduld in te praten, maar als hij dan weer appt en even ergens wil afspreken dan ga ik er soms op in. Of hij komt gewoon met de hond naar buiten als ik ga hardlopen en ja dan ga ik ook niet doen alsof ik hem niet ken. Ik vind hem ook leuk.
Alle reacties Link kopieren
Waarom afspreken? De aantrekkingskracht loopt niet weg. Zorg eerst dat je je eigen leven op orde hebt dat je ex weg is uit je huis en dan geef je je buurman de boodschap dat hij een afspraak kan maken voor een date als zijn scheiding rond is. Ondertussen leef je eigen leven wie weet wat je tegenkomt.



1. Haastige spoed is zelden goed

2. Ook al zou hij echt scheiden en is zijn huwelijk slecht na scheiding komt rouw en moet hij eerst zijn eigen weg vinden voor hij zich weer kan binden lijkt mij

3. Het is allemaal veel te ingewikkeld en stiekem. Stiekem is nooit goed bij wat dan ook en maakt je ongelukkig
where ever you go, go with your heart
Ik snap niet dat je voor zo'n achterbaks iemand valt die zo goed kan liegen en bedriegen.



Als hij echt met jou en alleen jou had willen zijn had hij er werk van gemaakt. Maar dat heeft hij niet gedaan omdat hij niet alleen jou wil. Hij heeft graag meerdere walletjes.
quote:Bezuidenhaagje schreef op 21 september 2016 @ 11:54:

[...]Hij wil me echt hoor, daar is hij heel duidelijk in, maar het gaat allemaal erg snel.Uiteraard wil hij je echt... maar niet voor echt. Snap je'm?
Alle reacties Link kopieren
Is dit geen droom van jou?

Waaruit jij nu net wakker bent geworden?

Het is niet waar!

Gelukkig maar voor allemaal.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
quote:Dragisa schreef op 21 september 2016 @ 11:57:

Ik snap ook niet dat je het voor je zelf kan goed kletsen dat je aan het daten bent met een getrouwde man met een kind. Je bent vreselijk egocentrisch bezig TO.

Heb je enig idee wat dat kind staat te gebeuren?



' Ja zoon, dikke pech, je ma en ik gaan scheiden. En raad eens! Je nieuwe stiefmoeder, en mijn neukerdje, is de buurvrouw. Gezellig he!'Nou ja, daten, daten, het is het begin ervan. Ik wil dus graag met hem 'daten' maar liefst wel als we allebei helemaal vrij zijn. En zonder mij gaat hij ook scheiden, dat het huwelijk slecht is komt niet door mij.
Alle reacties Link kopieren
Hij zou meer werk moeten maken van scheiden dan van neuken met TO. Maar dat doet hij niet, hij sleurt haar liever mee de bosjes in of iets anders romantisch.

Misschien wel goed, is hij daarna klaar kan hij op naar de volgende.
Ik heb dit al eens vaker voorbij zien komen. De smoezenlijst. Is t echt in elk topic met zon getrouwde man dan dat hij niet bij z'n vrouw weggaat?
quote:Bezuidenhaagje schreef op 21 september 2016 @ 11:59:

[...]





Ik heb daar ook aan gedacht, om het op een laag pitje te houden tot hij gaat scheiden en mijn ex weg is. Die is druk bezig, want hij wil ook verder, dus dat zou zomaar ineens kunnen lukken.

Ik probeer mezelf dan even geduld in te praten, maar als hij dan weer appt en even ergens wil afspreken dan ga ik er soms op in. Of hij komt gewoon met de hond naar buiten als ik ga hardlopen en ja dan ga ik ook niet doen alsof ik hem niet ken. Ik vind hem ook leuk.Blokkeer hem en negeer hem. Wil jij behandeld worden zoals hij zijn vrouw en kind nu behandelt? Is zo iemand waar je je leven mee wil delen? Waarom vind je het geen probleem te stoken in een huwelijk?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven