buurvrouw negeert baby

28-10-2015 18:12 151 berichten
Wat me nou is overkomen! Heb een buurvrouw die hier sinds een jaar woont, maken soms kort een praatje. Nu ben ik haar net voor het eerst na de bevalling tegen gekomen. Ze mompelt hoi en loopt door. Niks gefeliciteerd of in de kinderwagen kijken, dit is toch heel erg bizar? Wat moet ik nou doen?
Alle reacties Link kopieren
tja je buuv zal haar redenen hebben..

Gewoon volgende keer weer vriendelijk groeten.

De wereld vergaat niet hoor als je buuv je baby negeert.
Nou, hoe durft ze!

Neem contact op met de wijkagent voor een burenoverleg en vertel haar je gevoelens.
Waarom zou je iets moeten doen?

Ze is blijkbaar niet geïnteresseerd.

Is dat echt heel erg dan?
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Wat was je van plan eraan te doen? Het is niet aardig nee, maar je kan er verder niet zoveel mee.
quote:Broedkippetje schreef op 28 oktober 2015 @ 18:14:

Waarom zou je iets moeten doen?

Ze is blijkbaar niet geïnteresseerd.

Is dat echt heel erg dan?Kwijlend en koetsjiekoetsjiekoetsjie over de kinderwagen hoeft inderdaad niet, maar een 'gefeliciteerd' is wel zo fatsoenlijk.
Misschien had ze haast? Misschien heeft ze een besmettelijke ziekte? Misschien heeft ze niets met prinsesjes?
Misschien gepikeerd omdat je geen geboortekaartje in de bus hebt gedaan?
Niet iedereen vindt jouw baby net zo boeiend als jij. En dat hoeft ook helemaal niet, zeker niet zolang jijzelf je kind de allerleukste vindt. Misschien zit er wel wat achter; heeft buurvrouw zelf problemen (gehad) met kinderen krijgen en is het daarom te confronterend..weet jij veel. Ik zou denken: laat het gaan.
Misschien vindt ze die wurm niet zo boeiend? Zou het ook zo vergeten.
Ik hoop elke keer dat dit niet echt is.
Zou 'n actie van mij kunnen zijn. Ik interesseer me ook niet voor baby's en als ik 'n vage kennis opeens met 'n kinderwagen zie dan groet ik die kennis zonder acht te slaan op wat ze bij zich heeft.
Shoot first, ask questions later!
ah nee he zijn de hormonen nog niet minder bij je. Vervelend voor jou (en je omgeving)

In ieder geval, maak jezelf en je baby niet belangrijker dan je bent. Misschien heeft de buurvrouw gewoon niets met kinderen/is ze verdrietig dat ze zelf geen kinderen heeft/had ze geen tijd/heeft eerst nachtenlang wakker gelegen van het maken van de baby en nu van het gehuil/bedenk zelf iets creatiefs.
Ik heb t ook weleens gehad met een buurvrouw . Gewoon niet bij nagedacht. Ze poepen er hier in de buurt allemaal zoveel uit en ook snel achter elkaar dat ik t niet bij kan houden . Ik had mijn gedachten er gewoon niet bij toen ik haar groette.
Gewoon volgende keer weer groeten. Misschien had ze haast, misschien had ze net een slecht bericht gehad..weet jij veel. Misschien wacht ze op een geboortekaartje/uitnodiging, misschien vindt ze baby's niet leuk. Ik zou me er in elk geval niet druk om maken als ik jou was.
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
En dan te bedenken dat er hier wel honderd topics zijn geopend over opdringerige buurvrouwen die ongevraagd hun hoofd in kinderwagens steken en daarmee de bloedjes bezoedelen met hun stinkende (rook)adem. Het is ook nooit goed he.
Ik zou eens even verhaal gaan halen bij die buurvrouw. Hoe durft ze, tegen een prinsesje nog wel!

Nee, helemaal niets moet je er mee. Hoe gek ook, de wereld draait gewoon door, ze zal dr redenen wel hebben. Wie weet staat ze volgende week met taart voor de deur.
quote:Star schreef op 28 oktober 2015 @ 18:15:

[...]

Kwijlend en koetsjiekoetsjiekoetsjie over de kinderwagen hoeft inderdaad niet, maar een 'gefeliciteerd' is wel zo fatsoenlijk.

Natuurlijk!

Maar dat betekent toch niet dat je er ook echt iets 'mee moet doen' als ze dat nalaat?

En meer dan 'last' dan 'goh, wat onbeleefd van de buurvrouw' denken heb je er toch niet echt van?
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Als 't een naaste buuf is heeft ze misschien wel overlast door babygejank?
Shoot first, ask questions later!
Ik heb een tijdje gedacht geen kinderen te kunnen krijgen en was daar erg verdrietig over. Je weet het niet, misschien speelt er zoiets.

misschien was het haar gewoon niet opgevallen. Niet iedereen is erg met babies bezig natuurlijk.

Misschien had ze net haar haar geverfd of nieuwe laarzen en vindt ze het heel raar dat je dààr niks van hebt gezegd.

Het blijft gissen.
quote:MeMette schreef op 28 oktober 2015 @ 18:16:

Niet iedereen vindt jouw baby net zo boeiend als jij. En dat hoeft ook helemaal niet, zeker niet zolang jijzelf je kind de allerleukste vindt. Misschien zit er wel wat achter; heeft buurvrouw zelf problemen (gehad) met kinderen krijgen en is het daarom te confronterend..weet jij veel. Ik zou denken: laat het gaan.

Nou inderdaad. Ik zou zelf wel even kijken en een praatje maken, maar het boeit mij eigenlijk ook niet zo.

Heb je wel een kaartje in de bus gedaan TO?
"Wat me nou is overkomen"

Ja meid je wereldje wordt klein he met zo'n versgeperste baby, dan is dit natuurlijk wel dé happening van de dag.
Voor jou de happening van je leven, een baby. Voor haar een detail, een beleefdheidje dat ze vergat te benoemen. Tja. Ieder beleeft zijn leven vanuit zijn eigen perspectief. En mss had ze iets naders aan haar hoofd. Hoorde ze zojuist dat haar moeder terminaal was, of probeerde ze zich te concentreren op een boodschappenlijstje. Of was ze dronken, stoned, verliefd, whatever.
Sinds wanneer is het verplicht iemand te feliciteren met een baby en in de kinderwagen te kijken?

Misschien heeft buurvrouw wel een ernstig slaapgebrek omdat dat kind van jou continu ligt te huilen.
quote:Broedkippetje schreef op 28 oktober 2015 @ 18:18:

[...]

Natuurlijk!

Maar dat betekent toch niet dat je er ook echt iets 'mee moet doen' als ze dat nalaat?

En meer dan 'last' dan 'goh, wat onbeleefd van de buurvrouw' denken heb je er toch niet echt van?

Eens hoor, maar ik ben nogal verbaasd over de reacties (behalve die van Nien dan ) hier.

Maar dat ligt wellicht aan de TO.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven