buurvrouw negeert baby

woensdag 28 oktober 2015 om 18:12

woensdag 28 oktober 2015 om 18:15
woensdag 28 oktober 2015 om 18:16
Niet iedereen vindt jouw baby net zo boeiend als jij. En dat hoeft ook helemaal niet, zeker niet zolang jijzelf je kind de allerleukste vindt. Misschien zit er wel wat achter; heeft buurvrouw zelf problemen (gehad) met kinderen krijgen en is het daarom te confronterend..weet jij veel. Ik zou denken: laat het gaan.

woensdag 28 oktober 2015 om 18:16
ah nee he zijn de hormonen nog niet minder bij je. Vervelend voor jou (en je omgeving)
In ieder geval, maak jezelf en je baby niet belangrijker dan je bent. Misschien heeft de buurvrouw gewoon niets met kinderen/is ze verdrietig dat ze zelf geen kinderen heeft/had ze geen tijd/heeft eerst nachtenlang wakker gelegen van het maken van de baby en nu van het gehuil/bedenk zelf iets creatiefs.
In ieder geval, maak jezelf en je baby niet belangrijker dan je bent. Misschien heeft de buurvrouw gewoon niets met kinderen/is ze verdrietig dat ze zelf geen kinderen heeft/had ze geen tijd/heeft eerst nachtenlang wakker gelegen van het maken van de baby en nu van het gehuil/bedenk zelf iets creatiefs.

woensdag 28 oktober 2015 om 18:17
Gewoon volgende keer weer groeten. Misschien had ze haast, misschien had ze net een slecht bericht gehad..weet jij veel. Misschien wacht ze op een geboortekaartje/uitnodiging, misschien vindt ze baby's niet leuk. Ik zou me er in elk geval niet druk om maken als ik jou was.
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen

woensdag 28 oktober 2015 om 18:17
woensdag 28 oktober 2015 om 18:18
quote:Star schreef op 28 oktober 2015 @ 18:15:
[...]
Kwijlend en koetsjiekoetsjiekoetsjie over de kinderwagen hoeft inderdaad niet, maar een 'gefeliciteerd' is wel zo fatsoenlijk.
Natuurlijk!
Maar dat betekent toch niet dat je er ook echt iets 'mee moet doen' als ze dat nalaat?
En meer dan 'last' dan 'goh, wat onbeleefd van de buurvrouw' denken heb je er toch niet echt van?
[...]
Kwijlend en koetsjiekoetsjiekoetsjie over de kinderwagen hoeft inderdaad niet, maar een 'gefeliciteerd' is wel zo fatsoenlijk.
Natuurlijk!
Maar dat betekent toch niet dat je er ook echt iets 'mee moet doen' als ze dat nalaat?
En meer dan 'last' dan 'goh, wat onbeleefd van de buurvrouw' denken heb je er toch niet echt van?
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.

woensdag 28 oktober 2015 om 18:19
Ik heb een tijdje gedacht geen kinderen te kunnen krijgen en was daar erg verdrietig over. Je weet het niet, misschien speelt er zoiets.
misschien was het haar gewoon niet opgevallen. Niet iedereen is erg met babies bezig natuurlijk.
Misschien had ze net haar haar geverfd of nieuwe laarzen en vindt ze het heel raar dat je dààr niks van hebt gezegd.
Het blijft gissen.
misschien was het haar gewoon niet opgevallen. Niet iedereen is erg met babies bezig natuurlijk.
Misschien had ze net haar haar geverfd of nieuwe laarzen en vindt ze het heel raar dat je dààr niks van hebt gezegd.
Het blijft gissen.
woensdag 28 oktober 2015 om 18:20
quote:MeMette schreef op 28 oktober 2015 @ 18:16:
Niet iedereen vindt jouw baby net zo boeiend als jij. En dat hoeft ook helemaal niet, zeker niet zolang jijzelf je kind de allerleukste vindt. Misschien zit er wel wat achter; heeft buurvrouw zelf problemen (gehad) met kinderen krijgen en is het daarom te confronterend..weet jij veel. Ik zou denken: laat het gaan.
Nou inderdaad. Ik zou zelf wel even kijken en een praatje maken, maar het boeit mij eigenlijk ook niet zo.
Heb je wel een kaartje in de bus gedaan TO?
Nou inderdaad. Ik zou zelf wel even kijken en een praatje maken, maar het boeit mij eigenlijk ook niet zo.
Heb je wel een kaartje in de bus gedaan TO?
woensdag 28 oktober 2015 om 18:21
Voor jou de happening van je leven, een baby. Voor haar een detail, een beleefdheidje dat ze vergat te benoemen. Tja. Ieder beleeft zijn leven vanuit zijn eigen perspectief. En mss had ze iets naders aan haar hoofd. Hoorde ze zojuist dat haar moeder terminaal was, of probeerde ze zich te concentreren op een boodschappenlijstje. Of was ze dronken, stoned, verliefd, whatever.

woensdag 28 oktober 2015 om 18:22
quote:Broedkippetje schreef op 28 oktober 2015 @ 18:18:
[...]
Natuurlijk!
Eens hoor, maar ik ben nogal verbaasd over de reacties (behalve die van Nien dan ) hier.
Maar dat ligt wellicht aan de TO.
[...]
Natuurlijk!
Eens hoor, maar ik ben nogal verbaasd over de reacties (behalve die van Nien dan ) hier.
Maar dat ligt wellicht aan de TO.