Cadeau schoonouders

24-11-2014 21:30 55 berichten
Goede avond,

Vorige week stelde ik aan mijn vriend voor, om voor de kerst zijn ouders een mooi/leuk cadeau te geven. Dit cadeau zou dan van alle kinderen (5) plus aanhang (2) zijn. Vriend was enthousiast en zou het met zn broers bespreken.



Vanavond heeft hij het met zn oudste broer besproken. Ook hij was enthousiast..leuk idee..Maar... Ik en de vriendin van 1 van de andere broer mogen niet mee doen van hem.



Wij zijn ruim anderhalf jaar samen en het andere stel ook ruim een jaar.



Is het realistisch dat ik mij nu gepasseerd voel? Ik zou ook graag mijn schoonouders wat leuks geven.. en dus willen bijdragen..
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het niet helemaal?

Jij kwam toch met het idee?

Dan doe je toch sowieso mee
Waarom mag je niet meedoen?
En wat zei je vriend daarop tegen z'n broer???



Waarom zou iemand niet mee mogen doen met een kado?
Alle reacties Link kopieren
Als je een stel bent, doe je als stel een cadeau aan familie.

Als dat een gezamenlijk cadeau is, doe je als stel mee aan dat gezamenlijk cadeau.



Het is toch jullie initiatief?

Waarom zou die broer dan de voorwaarden mogen bepalen?

Heeft hij zelf een vriendin/vrouw/partner?
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
Dat vind ik een beetje schoolpleinpraat "jij mag niet mee doen. En zij ook niet.."



Wat vindt je vriend hiervan?

En waarom mag jij volgens je aanstaande zwager niet mee doen? Is dat misschien ook zo'n type dat met een foto roept dat de aanhang aan de buitenkant van de foto moet staan?
Is het soms een familiefoto en is broer bang dat de aanhang maar tijdelijk is?
Wat raar. Ik ben ook wel benieuwd wat je vriend hiervan vindt?
Je kunt toch 'n eigen kadootje geven? Je vriend wil blijkbaar met zijn siblings iets geven. Wellicht ook 'n hoger bedrag p/p dan wat ze als bijdrage van 'n aanhang willen vragen. Als ze iets blijvends willen geven is het ook leuker dat het van de eigen kinderen komt dan van zoiets inwisselbaars als schoonkinderen.
quote:elninjoo schreef op 24 november 2014 @ 21:53:

Je kunt toch 'n eigen kadootje geven? Je vriend wil blijkbaar met zijn siblings iets geven. Wellicht ook 'n hoger bedrag p/p dan wat ze als bijdrage van 'n aanhang willen vragen. Als ze iets blijvends willen geven is het ook leuker dat het van de eigen kinderen komt dan van zoiets inwisselbaars als schoonkinderen.Lees nog even de OP door EN en probeer dan eens opnieuw.
To ben je er nog? Misschien kan je even antwoord geven op de vragen?
quote:Annapalona schreef op 24 november 2014 @ 21:59:

[...]





Lees nog even de OP door EN en probeer dan eens opnieuw.Die heb ik gelezen en ik blijf bij mijn mening. Dat TO iets voorstelt wil niet zeggen dat alle siblings van haar vriend dat ook zien zitten. Die willen als kinderen iets aan hun ouders geven en besluiten dat zonder de aanhang te doen. Dat is hun vrije keus. TO kan zelf iets geven en zich wellicht meer bezig houden aan wat zij (en haar eventuele siblings) aan haar ouders geven.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou me ook gepasseerd voelen. Het is niet alsof jullie net 2 weken bij elkaar over de vloer komen. Vreemde eis van die broer ook, waarom zou hij niet willen dat jullie bijdragen aan een mooi cadeau? Hoe meer mensen van 'zijn' ouders houden, hoe leuker toch?
Wolves don't lose sleep over the opinion of sheep
Dan kan die aanhang zelf iets geven. Als ze allemaal aanhang hadden, hadden ze het wellicht nog anders gezien, maar de meerderheid heeft geen aanhang en ze willen dat het 'n kado wordt van hen (de kinderen) voor de ouders.
Alle reacties Link kopieren
Dan hadden die kinderen zelf met het idee kunnen komen.... Nu draagt 'aanhang' het aan en mag vervolgens niet meedoen. Snap dat niet helemaal.
Wellicht hadden de andere kinderen het idee al om iets samen te doen. Dat TO en haar vriend iets bedenken wil niet zeggen dat ze daar de andere kinderen ook voor warm krijgen natuurlijk. Zelfs als vriend het wel met aanhang erbij had willen doen, is hij gewoon in de minderheid, dus ook hij moet zich erbij neerleggen.
quote:elninjoo schreef op 24 november 2014 @ 22:33:

Wellicht hadden de andere kinderen het idee al om iets samen te doen. Dat TO en haar vriend iets bedenken wil niet zeggen dat ze daar de andere kinderen ook voor warm krijgen natuurlijk. Zelfs als vriend het wel met aanhang erbij had willen doen, is hij gewoon in de minderheid, dus ook hij moet zich erbij neerleggen.Wellicht... maar wellicht ook niet. En we weten nu wel hoe jij er over denkt EN, en gelukkig is dat vaak niet zoals sociale mensen denken.
Maar blijkbaar wel zoals deze (en vast nog veel meer) mensen denken.

Get over it TO en richt je beter op je eigen ouders dan op een wit voetje willen halen bij schoonfamilie.
Alle reacties Link kopieren
En dit is precies waarom ik me niet inhoudelijk bemoei met mijn schoonfamilie. We doen mee met dingen als man z'n zus ermee komt of één van z'n broers, of hijzelf, maar ik draag niets aan omdat het om de één of andere reden niet gauw goed is als de de aanhang ergens mee komt. Afspraken, cadeautjes, verrassingen gaan dus voor zijn familie allemaal via hem en mijn familie allemaal via mij. Lekker duidelijk en geen gezeur over de invulling omdat ik een ander idee heb dan zijn broers.
Alle reacties Link kopieren
Fozzie!!! Het lukt mij ook al een beetje inmiddels!
quote:fozziebear schreef op 24 november 2014 @ 22:40:

En dit is precies waarom ik me niet inhoudelijk bemoei met mijn schoonfamilie. We doen mee met dingen als man z'n zus ermee komt of één van z'n broers, of hijzelf, maar ik draag niets aan omdat het om de één of andere reden niet gauw goed is als de de aanhang ergens mee komt. Afspraken, cadeautjes, verrassingen gaan dus voor zijn familie allemaal via hem en mijn familie allemaal via mij. Lekker duidelijk en geen gezeur over de invulling omdat ik een ander idee heb dan zijn broers.Goed geregeld. Kan me zo ook voorstellen dat je het niet leuk vindt dat een buitenstaander met de eer gaat lopen wat betreft het regelen van een verrassing/kado. Gezonde oplossing om je beiden te richten op je eigen ouders wat dat soort zaken betreft.
quote:elninjoo schreef op 24 november 2014 @ 22:49:

[...]



Goed geregeld. Kan me zo ook voorstellen dat je het niet leuk vindt dat een buitenstaander met de eer gaat lopen wat betreft het regelen van een verrassing/kado. Gezonde oplossing om je beiden te richten op je eigen ouders wat dat soort zaken betreft.Je meent dit ook nog he?
quote:Annapalona schreef op 24 november 2014 @ 22:50:

[...]





Je meent dit ook nog he? ja, je zult nooit 'n bloedverwant worden en veel relaties sneuvelen voor je bij het meubilair hoort
Alle reacties Link kopieren
Wat een onzin allemaal weer Nien.

Mijn man heeft alleen een broer en die 2 mannen zijn nu eenmaal niet zo attent naar hun ouders. De cadeautjes en afspraken komen meestal van mij af. En niet omdat ik zogenaamd een wit voetje wil halen maar omdat ik mijn schoonouders lief heb.



In het geval van TO vind ik het ook raar dat ze niet mee mag doen en vind ik dat vriend van TO best wel voor haar op mag komen om haar er gewoon bij te betrekken.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind mijn zwagers en schoonzus ook niet zo attent, maar dat regel ik dan wel met man en dan doen we zelf iets. Bij gemeenschappelijk gedoe laat ik het volledig aan hen. Ben daar erg simpel in geworden. Ik dreigde in het begin de pion te worden in communicatie tussen man en zijn familie, hij had zijn redenen het op zijn manier te doen en ik wilde daar niet tussen komen. Heb op een gegeven moment dus heel duidelijk gemaakt dat ze met uitnodigingen en goede ideeën, net als in de tijd zonder mij, gewoon bij hem moesten zijn.

Daarbij is het altijd zo dat hoeveel ik ook zal investeren in schoonfamilie, als er stront aan de knikker is, kiezen zij altijd voor hun broer/zoon. En terecht. Maar dan steek ik mijn energie liever in mensen waar ik altijd wat aan zal hebben.



Het heeft een paar relaties geduurd voor ik dit zo doorhad, merk dat vrouwen gauw de rol van 'regelaar' wel op zich nemen/opgelegd krijgen. Toen hij mij nog niet had, kon hij het ook prima af met zijn familie, dus ik zou niet weten waarom ik me er nu mee moet bemoeien alleen omdat ik de 'vrouw van' ben.



En Kuuk: Hoi!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven