Case of the ex...

28-05-2016 22:20 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe ga je om in een prille relatie met ex van je vriend?



Ik merk dat ik het emotioneel veel met me doet. Ze delen nog zoveel dingen samen, en ze is helemaal ingeweven in zijn leven. Het zou mij en ons zo goed doen als ik er chill me kan omgaan, maar het maakt me telkens weer verdrietig en enorm onzeker als haar zie en over haar hoor.



Hij gaat voor mij, 100%. Maar het maakt het soms zo lastig.



Iemand tips??
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang zijn ze al uit elkaar? Waarom zijn ze nog zo verweven? Hebben ze kinderen?
Ab imo pectore
Hoe lang zijn jullie nu samen?
De macho buurjongen van 19 met de dildo in de bijkeuken?
Of ben je een lesbische vrouw? Excuses in dat geval.
anoniem_153776 wijzigde dit bericht op 28-05-2016 22:34
Reden: Sorry, mysterie reeds ontrafeld.
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Amand, gaat het goed?
When they go low, we go high. (M.Obama)
Alle reacties Link kopieren
Om hier iets zinnigs over te kunnen zeggen zal je toch wat meer info moeten geven. Hoe pril is pril? Hoe lang had vriend een relatie met zijn ex? Hebben zij kinderen samen?
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
quote:SaveAngie schreef op 28 mei 2016 @ 22:34:

Amand, gaat het goed?Ik snapte er echt geen reet van. Nu wel. Nogmaals sorry.
Alle reacties Link kopieren
Nou als ze geen kids hebben zal je het beter kunnen uitmaken, want schijnbaar is hij nog niet over zijn ex heen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 28 mei 2016 @ 22:36:

[...]



Ik snapte er echt geen reet van. Nu wel. Nogmaals sorry.
When they go low, we go high. (M.Obama)
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 28 mei 2016 @ 22:36:

[...]



Ik snapte er echt geen reet van. Nu wel. Nogmaals sorry.idd, loepje. Ik reageerde ook iets te snel (note to self: loepje)
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
Heel duidelijk in zijn. Ik heb mijn vriend na 1,5 maand verteld dat ik niets met hem kan hebben als zij nog een groot onderdeel van zijn leven is. Vervolgens hebben we het samen in een jaar tijd afgebouwd. Als zij appte om af te spreken besprak hij dat eerst met mij enz
Love the life you live. Otherwise make it the life you love
Alle reacties Link kopieren
We zijn nu een half jaar samen en tussen ons gaat het echt mega leuk! Zij waren pas 4 maanden uit elkaar toen we elkaar leren kennen, ze hadden 4 jaar een relatie.

Klopt, ik heb wel eerder dingen hierover gepost. Omdat ik het allemaal best wel lastig vind om mn weg te vinden in een nieuwe relatie. Juist omdat mijn vorige vriend niet heel erg chill was.

Graag zou ik gewoon wat advies krijgen hoe met deze situatie te dealen zodat het allemaal mss makkelijk word.
Alle reacties Link kopieren
Waarom is ze dan zo ingeweven in zijn leven?
Ab imo pectore
Alle reacties Link kopieren
Ze is kind aan huis bij zijn familie. Zijn zusje is een van haar vriendinnen. Als we feestjes hebben is zij er ook bij, en ze hebben drie hondjes waar ze samen nog voor zorgen.

Nu is het niet dat ze echt samen af spreken om leuke dingen te doen. Maar ik kom haar wel wekelijks tegen. Bv ook in huis, dat ik nog brieven van haar vind, en kaartjes dat vrienden hun feliciteren met hun nieuwe huis. Tot aan haarklipjes in de badkamer en een speellijst van haar die nog steeds in zijn spotify staat. Ow en als klapper ook nog de foto's op fb waarin ze heel gelukkig zijn....

En het is zeker waar dat hun liefde ECHT HELEMAAL over is. Dat weet ik 100%. Alleen deze dingen vind ik toch wel erg moeilijk.
Pff daar zou ik ook echt geen zin in hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:silversun87 schreef op 28 mei 2016 @ 22:56:

. Bv ook in huis, dat ik nog brieven van haar vind, en kaartjes dat vrienden hun feliciteren met hun nieuwe huis. Tot aan haarklipjes in de badkamer en een speellijst van haar die nog steeds in zijn spotify staat. Ow en als klapper ook nog de foto's op fb waarin ze heel gelukkig zijn....

.je laat het klinken alsof jullie al maaaaaaaaaaaaaaaaaanden samen wonen, terwijl hij in april nog een hele prille liefde was. Dus ik neem aan dat je niet bij hem woont?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Nee, zeker niet! We wonen gewoon apart en doen het verder wat dat betreft rustig aan en alles op z'n tijd. Maar zulke dingen kom je gewoon tegen als je wel vaak bij elkaar thuis bent.



En idd, precies wat je zegt. Ik heb er gewoon geen zin aan. Ben er ff helemaal klaar mee! Als ik denk dat ik nu wel alles heb gehad, komt is er weer wel iets waar ik d'r tegen kom...
Alle reacties Link kopieren
Vier jaar is best een tijdje om samen te zijn met iemand. Ik begrijp dat het niet leuk voor je is om dingen die echt van hun samen of persoonlijke dingen van haar aan te treffen. Maar gezien de vriendschap van zijn zus met zijn ex, zal het toch (al zou je samen heel het huis reorganiseren) een kwestie van kiezen of delen voor je zijn.

Ik denk dat ik er ook wel wat moeite mee zou hebben, al heb ik er nooit zelf mee te maken gehad.

Misschien zeg ik iets heel vreemds, maar is ze niet gewoon aardig genoeg om te zien als zijn ex ipv een soort bedreiging (die ze echt niet is)?

Het is puur toeval, maar in mijn omgeving speelt een dergelijk verhaal. Gewoon twee aardige ex-geliefden en een jonger (!) nieuw vriendinnetje. De ex heeft een hele goede opleiding en job, dat ziet zij dan weer als bedreiging. En zo is er altijd wel wat......

Gewoon eerlijk zijn en blijven dat het je onzeker maakt. Als hij echt om je geeft doet hij vast zijn best wel om je vertrouwen voor zich te winnen.
Alle reacties Link kopieren
quote:silversun87 schreef op 28 mei 2016 @ 23:27:

Nee, zeker niet! We wonen gewoon apart en doen het verder wat dat betreft rustig aan en alles op z'n tijd. Maar zulke dingen kom je gewoon tegen als je wel vaak bij elkaar thuis bent.



En idd, precies wat je zegt. Ik heb er gewoon geen zin aan. Ben er ff helemaal klaar mee! Als ik denk dat ik nu wel alles heb gehad, komt is er weer wel iets waar ik d'r tegen kom...



Dan vraag je of hij kamer voor kamer, meter voor meter alles wat aan haar linkt weg wil gooien.

Hij zal het zelf niet storend vinden en dus ook niet bedenken dat jij het vervelend vindt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap nooit zo goed waarom oude spullen altijd ineens weg gegooid moeten worden. Ze kunnen toch herinneren aan een goede tijd?



Na jaren een relatie is het niet zo gek dat je dingen van haar tegenkomt. Stop ze in een doos in een kast/op zolder en maak je er niet zo druk om. Het is uit, hij is nu met jou, en niet voor niets lijkt me.
quote:Lieveling schreef op 29 mei 2016 @ 00:39:

Ik snap nooit zo goed waarom oude spullen altijd ineens weg gegooid moeten worden. Ze kunnen toch herinneren aan een goede tijd?



Na jaren een relatie is het niet zo gek dat je dingen van haar tegenkomt. Stop ze in een doos in een kast/op zolder en maak je er niet zo druk om. Het is uit, hij is nu met jou, en niet voor niets lijkt me.+10
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het wel hoor. Mensen zijn veel dierlijker dan ze onder ogen willen zien en territoriale emoties, ken ik ook. Ik zou gewoon zelf het huis doorgaan en alles in een doos stoppen en wegbergen. Of aan haar teruggeven, nog beter. Ik ben zelf zo, ik ben degene waar je van houdt en daarmee basta. Dus exen ed, ik wil er niet over horen, en ik wil niet met ze omgaan. Ik heb al 24 jaar dezelfde vriend en die heeft alleen exen van de middelbare school dus daar heb ik mazzel mee.



Maar ik zou niet op een verjaardag kunnen zitten met een ex erbij, zeker niet als het nog niet zo lang uit is. Noem dat maar jaloezie hoor. Ik vind het oeremoties. Mijn mijn mijn. En heel normaal. Als je dat niet zou voelen, zou je relatie ook niet erg stevig worden in de basis, vind ik. Stel dat het ooit uitgaat met mijn vriend, zou ik dus niks beginnen met een man met kinderen, een man met een ex die stevig deel uitmaakt van zijn leven of een man die niet de focus op mij legt in het leven. Ik wil wel graag aanbeden worden, ja.



Misschien is dat wel de reden dat ik al zo lang een vriend heb, ik laat mijn man niet afpakken door een andere vrouw. Ironisch genoeg, is hij wel eens vreemgegaan. En toch, weet ik dat ik de belangrijkste ben in zijn leven en dat altijd zal blijven. Ik denk dus ook eerlijk gezegd, dat als het uitgaat met mijn vriend, ik het anderen eigenlijk niet aan zou willen doen een relatie met mij te beginnen. Want mijn vriend zal altijd stevig onderdeel blijven van mijn leven. Daar ben ik me wel bewust van en zou dat dan ook meteen eerlijk zeggen bij daten, waarna ik denk dat de meeste mannen gillend weg zullen rennen, en terecht. Het is idd de waarheid, dat ik nooit de hele focus op hen kan leggen, omdat mijn vriend nooit uit mijn leven zal verdwijnen.



Misschien kun je daar een keer een gesprek over aangaan met je vriend, en uiten dat je er veel last van hebt, en ook dat je volledig begrijpt, dat hij dat niet begrijpt. Maar je relatie is nog wel pril natuurlijk, dus je kunt ook even afwachten he. Als je zegt, dat je heel zeker weet dat het niet meer aan gaat met die ex, dan kun je je ontspannen. En de band gewoon verstevigen, zoals dat gaat met relaties. Richt je op je eigen relatie, maak die sterk, dan word je een team waar niemand tussen kan komen en hoef je niet zo onzeker te reageren op andere vrouwen. Dat zit toch in jezelf. Sterkte!
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-
Alle reacties Link kopieren
Ik had pas een date en kwam er achter dat hij nog 3-4 dagen per week bij ex eet en hij geeft aan dat er ook een logeerbed staat (hij slaapt daar). Ik heb bedankt voor de twijfelachtige eer. Je sluit het één af voor je verder gaat.

Waarom begin je een relatie met iemand die nog veel met zijn ex is/doet?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Daaaank voor de reacties!

Tja, ik weet niet zo goed hoe het verder moet... Ik heb zoveel gehoord en gezien.

En nogmaals weet ik echt dat ze niks meer met elkaar willen. Hun relatie was al tijden niet leuk meer samen, maar voor de buiten wereld waten zij het perfecte stel.

En het vreet zo erg aan me... Bij alles wat hij doet en zegt, denk ik, ow maar dat deed en zei je ook tegen haar.

We wonen niet erg dicht bij elkaar, en dan weet ik dat hij gister op een feestje is waar zij ook is. Dan appt hij me, ik mis en iedereen mist jou hier!! En mijn hoofd zegt alleen maar, dan moet je haar even gaan opzoeken, dan heb je je gezelschap.... En ik weet hoe ontzettend lelijk het is, maar ik weet niet hoe ik dit kan stoppen....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven