champagne en lengte

14-02-2015 07:51 227 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een tijdje geleden stond hier een topic over een discussie over lengte. Lichaamslengte wel te verstaan



Ik heb met mijn vriend precies dezelfde discussie. Volgens mij zijn de meeste jonge, hoogopgeleide, autochtone nederlandse vrouwen (kortom zo'n beetje de VIVA-vrouwen) namelijk gemiddeld even lang of langer dan hij als ze op hoge hakken staan. Het valt me elke keer weer op als we op een feestje of een receptie zijn. Ik ben zelf 1.76 en dus op hakken ook al langer dan hij (hij is 1.81) en ik zie heel veel vrouwen van (bijna) mijn lengte of zelfs langer. Maar daar wil hij niet aan, ik denk dat zijn ego daardoor te veel gekrenkt raakt



Om van het gezeur af te zijn hebben we er een fles champagne op gezet (een goede fles welteverstaan). Ik drink erg graag champagne, vooral als die door mijn vriend betaald wordt. Dus wie heeft er gelijk?



NB het gaat er dus om of jij op je hoogste hakken langer bent dan 1,81, de poll slaat op zijn lengte (dit n.a.v. sommige reacties, ik was niet helemaal duidelijk geloof ik).



Edit: het is trouwens een nek-aan-nek race. Bijna de helft van de vrouwen hier geeft aan op hun hoogste hakken even lang of langer te zijn dan 1.81.

Op mijn allerhoogste hakken...

Totaal aantal stemmen: 342

... kijk ik over hem heen (8%)
... ben ik duidelijk langer dan hij (19%)
... ben ik iets langer dan hij (10%)
... ben ik precies even lang (6%)
... is hij nog steeds langer (57%)
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt.
quote:maritk schreef op 14 februari 2015 @ 11:47:

[...]





Oei, wat klinkt dat zuur... heb ik een gevoelig punt geraakt?Ja, ik hou namelijk niet van mensen die soort narigheid verkopen ook al ben ik zelf van het Nederlandse blanke ras dat een opleiding heeft genoten.
quote:maritk schreef op 14 februari 2015 @ 11:24:



. Niettemin bestaat er statistisch (gemiddeld) gezien wel een verband tussen de hoogte van het inkomen en hoe duur de auto is waar je in rijdt.Wat een oerdomme vergelijking...
Alle reacties Link kopieren
quote:MEFunny schreef op 14 februari 2015 @ 16:02:

[...]





Statistisch gezien zijn Nederlanders gemiddeld Langer dan de rest van de wereld bevolking. Dus is het kul wat je schrijftI rest my case.
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt.
Alle reacties Link kopieren
quote:ana_isabel schreef op 14 februari 2015 @ 18:27:

[...]





Wat een oerdomme vergelijking...Heb je daar ook een argument voor?
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Antonius schreef op 14 februari 2015 @ 12:56:

Ik heb je poll niet ingevuld want ik draag nooit hoge hakken.



Ik ben overigens bijna precies zo lang als je vriend en met enige tegenzin moet ik je vanuit mijn eigen ervaring gelijk geven.



Krijg ik nu een glas dure champagne?Kijk, eindelijk een echte vent ☺️
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt.
quote:maritk schreef op 15 februari 2015 @ 07:06:

[...]





I rest my case.Bestaat er statistisch gezien ook een verband tussen hoogopgeleid zijn en een stug,star denkpatroon hebben?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 1.65 m, kleiner dus, zelfs op mijn hoogste hakken.
Alle reacties Link kopieren
quote:diamond-gloss schreef op 15 februari 2015 @ 08:00:

[...]



Bestaat er statistisch gezien ook een verband tussen hoogopgeleid zijn en een stug,star denkpatroon hebben?



Jazeker, die twee grootheden zijn omgekeerd evenredig aan elkaar.



Statistisch gezien is ook aangetoond dat er geen verband bestaat tussen het soort topic wat op het Viva-forum geplaatst wordt, en het percentage zure reacties dat daar op volgt.
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt.
quote:sweetfirefly schreef op 14 februari 2015 @ 10:26:

Ben je zelf eigenlijk hoogopgeleid? Want dan kun je die fles champy toch wel zelf betalen?

Maar ff geloept en wat lees ik op 5 december 2014 bij TO ".... Kleine mannen (1.80 of kleiner) vind ik minder aantrekkelijk" en begin vorig jaar "...verder vind ik 1.82 niet echt klein voor een man".



Gelukkig is de vriend van TO 1.81



Overigens ben ik 26 cm kleiner dan mijn man. Ik kan dus altijd hakken aan.



Ik las het ook dus ja kan mij voorstellen dat dit voor jou onderzoekwaardig is To, het smoelt gewoon niet jij met jouw hakken boven jouw vriend uit.

Dus ik zou zeggen laat die fles champagne maar zitten en hup op zoek naar nikies To. Mochten die nikies nu niet staan bij jouw opleidingsniveau dan zit er niets anders op dan dumpen die smurf van je..
quote:maritk schreef op 14 februari 2015 @ 11:24:

[...]





Nogmaals, er is een statistisch verband geconstateerd tussen lichaamslengte en genoten opleiding. Een statistisch verband zegt niets over oorzaken, het geeft alleen aan dat er een zekere relatie bestaat.





Je had het toch alleen maar "ergens gelezen"?



Ik vind dit topic erg grappig. Echt zo'n studentendiscussie die nergens over gaat en er toch heel serieus mee omgaan. Zo schattig
Alle reacties Link kopieren
quote:nerdopviva schreef op 15 februari 2015 @ 12:13:

[...]





Je had het toch alleen maar "ergens gelezen"?





Klopt, als hoogopgeleid persoon lees ik natuurlijk niet alleen de Viva. En als hoogopgeleid persoon onthoud ik het dan nog ook

Overigens was dat 'ergens' waar ik het gelezen heb om precies te zijn hier:



http://www.cbs.nl/NR/rdon ... E33/0/2007k4b15p92art.pdf



Een onderzoek uitgevoerd door het CBS, statistische experts bij uitstek.



Tsja, ik heb vandaag zo'n dag dat als ik mijn gelijk kàn halen, dat ik het ook maar eens doe.



Ik vind jou ook wel schattig trouwens.
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt.
Alle reacties Link kopieren
quote:maritk schreef op 15 februari 2015 @ 10:49:

[...]



Statistisch gezien is ook aangetoond dat er geen verband bestaat tussen het soort topic wat op het Viva-forum geplaatst wordt, en het percentage zure reacties dat daar op volgt.



Wat een prachtige manier om te zeggen dat er altijd wel mensen zijn die, niet gehinderd door enige kennis van zaken en zelfs zonder goed te lezen wat er staat, wat gaan lopen roeptoeteren. Hulde!



Overigens denk ik dat je die met je laatste post wel definitief het zwijgen hebt opgelegd :-)



+2
Ergo sum.
quote:maritk schreef op 14 februari 2015 @ 08:16:

[...]



Dat zijn wel oude cijfers hoor. Als ik zo om me heen kijk krijg ik toch het gevoel dat dat niet helemaal klopt. En ze zijn denk ik ook niet gecorrigeerd voor leeftijd, allochtoon / autochtoon e.d.?... En opleidingsniveau? Ook niet , vermoedelijk. Misschien niet zonder reden; ik begrijp het punt geloof ik niet helemaal.
Met mijn hoogste hakken ben ik wel langer dan 1.81 ja.



Hier is man trouwens 2 meter. Maakt niet uit wat voor enorme hakken ik aan trek, hij blijft altijd langer
quote:maritk schreef op 15 februari 2015 @ 07:10:

[...]





Kijk, eindelijk een echte vent ☺️



M.a.w. je topic is per abuis op het vivaforum beland in plaats van dat van Autoweek?



My two cents: Was lekker bij het hoogtepunt, je topictitel, gestopt 😉
Alle reacties Link kopieren
quote:coolpack2 schreef op 15 februari 2015 @ 18:31:

[...]





My two cents: Was lekker bij het hoogtepunt, je topictitel, gestopt 😉Om te voorkomen dat het bij het dieptepunt, jouw laatste post, zou eindigen?
Ergo sum.
Dat was een van de dingen die daarmee voorkomen hadden kunnen worden, ja 😉
Maar goed te lezen, Antonius, dat jij wel begrijpt wat TO in de context van dit topic op dit forum met de uitspraak Eindelijk een echte vent' bedoelde. Als ze daarop zat te wachten was dit niet de meest logische plek toch? Weinig eer te behalen in dat opzicht.
Alle reacties Link kopieren
quote:coolpack2 schreef op 15 februari 2015 @ 19:22:

Maar goed te lezen, Antonius, dat jij wel begrijpt wat TO in de context van dit topic op dit forum met de uitspraak Eindelijk een echte vent' bedoelde. Ik heb geen idee wat ze daarmee in die context bedoelde, maar het streelde mijn ego
Ergo sum.
Alle reacties Link kopieren
quote:Antonius schreef op 15 februari 2015 @ 20:13:

[...]





Ik heb geen idee wat ze daarmee in die context bedoelde, maar het streelde mijn ego



Een echte vent durft gewoon toe te geven dat hij niet zo groot is, vandaar



Ik heb mijn champagne nog niet binnen trouwens.
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt.
quote:Antonius schreef op 15 februari 2015 @ 20:13:

[...]





Ik heb geen idee wat ze daarmee in die context bedoelde, maar het streelde mijn ego Dat was helder 😉
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat lengte en opleiding totaal niets met elkaar te maken hebben. Wel is het zo dat de nederlandse vrouw beduidend langer geworden is met pak 'm beet 2 generaties terug. Wat nu tussen de 20 en de 30 is is al snel 170 en langer. 40 jaar geleden was het gros van de vrouwen max 167. en dan was je echt niet klein.

En ja wat ook klopt is dat er pas de laatste 20 jaar makkelijk door vrouwen een opleiding gevolgd kan worden. Eerder was je aangewezen op de huishoudschool of de mms. Lts was voor JongenS. Echt dat is nog niet zo héél lang geleden
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 19 februari 2015 @ 00:41:

Ik vind dat lengte en opleiding totaal niets met elkaar te maken hebben.



Dat mag je natuurlijk vinden, maar de feiten wijzen toch echt anders uit:



http://www.cbs.nl/NR/rdon ... E33/0/2007k4b15p92art.pdf



Of als je geen zin hebt het hele artikel te lezen, hier een citaat:



"Uit staat 3 blijkt dat er aanzienlijke verschillen in gemiddelde

lengte naar opleidingsniveau bestaan: bij mannen is

het verschil tussen de groepen met alleen lagere schoolopleiding

en met hbo/universiteit ruim 5 cm. Bij vrouwen is

dit bijna 4 cm. Het verband is redelijk lineair: naarmate het

opleidingsniveau stijgt, is de gemiddelde lengte groter. Na

correctie voor leeftijdsverschillen (jongere generaties zijn

doorgaans hoger opgeleid dan oudere generaties) zijn de

verschillen weliswaar kleiner, maar resteert nog altijd een

verschil van bijna 4 cm bij mannen en 3 cm bij vrouwen.

Een mogelijke verklaring is gelegen in de grote overeenkomst

in sociaal milieu en opleidingsniveau tussen ouders

en kinderen. Dit kan ook al meerdere generaties het geval

zijn geweest."
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt.
Alle reacties Link kopieren
Een hak van 10 cm geeft geen 10 cm meer lichaamslengte. Met een hoge hak zakt je ruggegraat iets in en je bekken kantelt en daar krimp je iets door.

Wil je écht veel langer lijken, draag dan plateauzolen.
Was je vriend blij met de champagne?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven