Collega vraagt om iets te gaan drinken

29-04-2012 17:15 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als een collega iets wil drinken is dat dan altijd omdat hij meer wil?
Alle reacties Link kopieren
Tja,ben jij blonT of zo?

Hoe zou jij het vinden als JOUW vriend met een vrouwelijke collega zit te smsen,emailen en afspreekt wat te gaan drinken?

Denk dat je het niet leuk vind of wel?

Dus...daar is je antwoord.
Alle reacties Link kopieren
Is hij single? Weet hij dat je een relatie hebt?
Hij bedoelt sowieso meer..

Heb je in je smsjes niets over je vriend verteld? Toen hij vroeg naar je weekendplannen kon je natuurlijk easy zeggen dat je met je vriend uiteten ging oid.



Ik zou idd niet zeggen dat hij dat drankje doen als date moet zien. Ik heb dat 1x wel gedaan, zat net in een beginnende relatie en toen vroeg een (leuke) kerel of ik iets wilde drinken, heb toen teruggemaild dat ik dat wilde, mits vriendschappelijk, want net relatie. Vervolgens kreeg ik terug: 'haha wou je net ten huwelijk vragen hahaha, grapje!' en vervolgens heb ik nooit meer iets van em gehoord. :D
Alle reacties Link kopieren
Hij kent je niet, jij kent hem niet en hij wil iets met je drinken.

Wat ben je heerlijk naïef
Alle reacties Link kopieren
Nou ja, wat een idiote reactie van truckstar. Alsof als je in een relatie zit nooit meer iets kan gaan drinken met een collega of een vriend. Of nieuwe vrienden zou kunnen maken.



Onnodig badinerend en onvriendelijk geformuleerd ook nog.
Alle reacties Link kopieren
ik zou er niet zo van gecharmeerd zijn als vriend met een collega zou gaan smssen, emailen etc. en vervolgens na werk wat zouden gaan drinken...zou toch iig verwachten dat hij heel duidelijk zou maken dat hij een gezin heeft en nergens voor in is...
Alle reacties Link kopieren
op basis waarvan wilde hij eigenlijk wat drinken? hebben jullie een gezamelijke hobby / fan van een band of waar zit m de klik in?
Alle reacties Link kopieren
Is hij single? Weet hij dat je een relatie hebt?
Ja hij wil meer en ik vind het nogal naief dat je dat zelf ook niet bedacht hebt.
Alle reacties Link kopieren
Zet even een paar zwaar verliefde foto's met je vriend op facebook en meld hem aan, weet ie het gelijk haha. Dan hoor je hem er over of niet, of je hoort sowieso niets meer van hem ;)
Uh...hoe duidelijk kan je het hebben?
Alle reacties Link kopieren
Nou zeg ik zou daar ook zeker niet meteen van uit gaan! Ik snap je dilemma wel.. Mij lijkt het handig als je de eerstvolgende whatsappconversatie je vriend terloops vernoemt. Dan merk je het vanzelf wel, en zo niet dan kan jou in elk geval niets verweten worden (naïviteit vind ik namelijk écht een belediging).
RRR
Alle reacties Link kopieren
Of hij meer wil is op dit moment niet te zeggen he....Het kan ook gewoon zijn dat hij denkt, wat een leuke dame, misschien kunnen we vrienden worden. En ja, mannen kunnen dat heus wel. Ik zou in ieder geval benoemen dat je een vriend hebt en dat hij het oke vind dat je met hem afspreekt (waarom ook niet, het is niet gelijk dat jullie een verhouding beginnen of wel).



Ik ga zo vaak vriendschappelijk iets drinken met collega's of vrienden terwijl ik een relatie heb. Als je overal iets achter moet gaan zoeken...
Alle reacties Link kopieren
Duidelijkheid is natuurlijk wel een vereiste. Zoals boven al beschreven staat, laat terloops weten dat je een vriend hebt en dat je dol op hem bent. Dan weet jouw collega waar hij aan toe is.
Alle reacties Link kopieren
Op mij komt het eerlijk gezegd wel over alsof hij je leuk vindt hoor Ik zou gewoon dat drankje gaan doen en dan inderdaad zo snel mogelijk terloops je vriend noemen. Je merkt vanzelf hoe hij daarop reageert.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt prima bevriend zijn met andere mannen/vrouwen als je een relatie heb, maar die vriendschap ontstaat dan doorgaans op een andere manier dan dat een van de twee voorstelt 1 op 1 iets te gaan drinken.



Grote kans dat ie je inderdaad wel ziet zitten. De tip om terloops via whatsapp een keer je vriend te vermelden vind ik wel een goeie, dan weet ie waar ie aan toe is voor ie vol verwachting naar jullie afspraak komt.
Alle reacties Link kopieren
Als hij nog niet weet dat je een vriend hebt zou ik dat toch voor de tijd zeggen. Dat voorkomt teleurstelling en misschien een ongemakkelijk gevoel als je het hem verteld als jullie op date zijn en hij je toch leuker dan leuk vind
Alle reacties Link kopieren
Ik ga er helemaal vanuit dat hij weet dat je een vriend hebt want dat heb je natuurlijk in 1 van de smsjes gezet.....anders lijkt het net of je het verborgen hebt gehouden!



Heb je het dan per ongeluk niet aan hem gemeld dat je als dik vet bezet bent dan wordt het tijd om dit te doen en dan zo van nou ik kan dan en dan wel nadat ik met mijn vriend weer kom van bla bla bla
Alle reacties Link kopieren
Haha, zo van 'nee donderdag kan ik niet, dan ga ik naar m'n schoonouders'. Of je stelt voor om nog een paar andere collega's mee te vragen, 'wel zo gezellig toch?'
Alle reacties Link kopieren
quote:februari schreef op 29 april 2012 @ 17:27:

Nou ja, wat een idiote reactie van truckstar. Alsof als je in een relatie zit nooit meer iets kan gaan drinken met een collega of een vriend. Of nieuwe vrienden zou kunnen maken.



Onnodig badinerend en onvriendelijk geformuleerd ook nog.



Ohvindje? 1 op 1 met een collega ja? Nou sorry,maar dat ging er bij mij niet in.Kijk met een hele groep vind ik heel anders,maar dit niet hoor.

En er zijn er meer die dat vinden,maar wat ik denk is dat TO wel geniet van de aandacht van hem,en per ongeluk vergeten is te vertellen dat ze al een relatie heeft.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt mij ook dat hij je wel leuk vind. Dan vraag ik me ook inderdaad af of hij weet of je wel een vriend hebt.



Mede omdat je vriend het oke vind; gewoon lekker een drankje met hem doen en ondertussen gewoon benoemen dat je een lieve vriend hebt.
Alle reacties Link kopieren
quote:ladytruckster schreef op 29 april 2012 @ 18:52:

[...]





Ohvindje? 1 op 1 met een collega ja? Nou sorry,maar dat ging er bij mij niet in.Kijk met een hele groep vind ik heel anders,maar dit niet hoor.

En er zijn er meer die dat vinden,maar wat ik denk is dat TO wel geniet van de aandacht van hem,en per ongeluk vergeten is te vertellen dat ze al een relatie heeft.



Haar vriend heeft toch gezegd dat ie het niet erg vind. Wat is dan het probleem?



edit: er vanuit gaande dat TO heeft verteld dat ze een vriend heeft
Als je als collega's elkaar niet kent en je begint prive te whatspen, mailen en bellen en vervolgens vraagt hij je om iets te gaan drinken met zijn 2en dan vind k het vrij duidelijk dat hij je ziet zitten. Je kunt wel met een collega omgaan maar dat ontstaat dan toch echt anders. Na het werk met zijn alle wat drinken of je hebt toevallig dezelfde interesses en gaat iets doen, of je nodigt een collega uit voor je verjaardag. Maar toch niet samen iets drinken terwijl je elkaar niet kent.
Ik denk ook dat dit iets anders is dan ''gewoon leuk met je collega iets drinken'' ... Zelf zou ik zoiets zeggen als: ''oh, shit vrijdag kan ik niet, dan ga ik met mijn vriend uit eten'', als hij zegt: oh, wat gezellig, dan doen we het een week later, dan weet je dat hij het gewoon gezellig met je vindt en zou je best kunnen afspreken als je daar zin in hebt. Hoor je ineens niks meer van hem? Dan weet je ook genoeg :P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven