Confrontatie met vriendin die man probeerde af te pakken.

22-04-2014 11:29 122 berichten
Ruim 22 jaar was ik bevriend met een vrouw. Zij heeft echter twee jaar geleden geprobeerd mijn man (met wie ik al 24 jaar samen ben) van mij af te pakken door hem te verleiden en hij ging voor de bijl. .Daarna heeft hij het aan mij opgebiecht. Ik was boos op allebei. Maar... zij ontkende alles!! Ik was daar heel boos over. Ik heb in haar aanwezigheid mijn man gebeld zodat ze het wel toe móest geven. Ze weigerde om haar excuses aan te bieden. Overigens had zij 9 jaar eerder tot twee keer toe ook haar toenmalige vriend bedrogen, hetgeen in het hele dorp bekend was. Ze wilde pertinent niet dat ook dit nieuwe vreemdgaan van haar weer uitkwam. Dat zou slecht zijn voor haar reputatie. Natuurlijk kwam het toen alsnog uit,. Zij was daar woest over. Ik heb het mijn man inmiddels vergeven ( dat klinkt makkelijk maar dat is het beslist niet! We zijn inmiddels 2 jaar verder) Ik wilde ook haar ter verantwoording roepen: "waarom doe je een vriendin dit aan"? Ik wilde op zijn minst sorry horen en ik was bereid om haar te vergeven. De berichtjes en mails die ik in de loop van de tijd heb verstuurd ( dat waren er slechts enkele en ja: in sommige was ik heel boos) heeft ze uitgeprint. Ze is ermee naar de politie gegaan en heeft aangifte gedaan van stalking en ook van smaad (omdat ik het rondbazuind zou hebben). Ze meet zich sindsdien ook een slachtofferrol aan omdat "het vreemdgaan veel minder erg was dan het feit dat dit bekend is gemaakt".

Ik probeer haar sindsdien volledig te negeren maar dat is wel lastig in zo'n kleine gemeenschap met gezamenlijke kennissen. Nu heeft een andere vriendin mij ingelicht dat zij het na twee jaar wel welletjes vindt en dat ze haar heeft uitgenodigd voor een feestje. Ik heb er wel grote moeite mee als ik zie dat anderen gewoon een gesprek met haar aangaan terwijl zij mij zo harteloos heeft verraden. Ik weet niet hoe ik haar tegemoet moet treden. Negeren is nauwelijks een optie en komt de gezelligheid op het feestje ook niet ten goede. Ik wil het feestje niet bederven. Wat zouden jullie doen??
Niets. Je man is fout. Zij is ook fout, maar je man is verantwoordelijk.
Alle reacties Link kopieren
en je man dan ?hij is er toch op ingegaan het is ook zijn verantwoordelijkheid want hij is getrouwd
Alle reacties Link kopieren
Wel negeren. Kost je anders alleen maar negatieve energie.. Laat haar zien hoe leuk je het hebt en dat jouw leven op rolletjes loopt (ook als dat misschien niet zo is). Betere wraak kun je volgens mij niet nemen...



Sterkte hoor!
Alle reacties Link kopieren
Thuis blijven, er komen nog genoeg feestjes zonder haar.
Alle reacties Link kopieren
quote:ragweed schreef op 22 april 2014 @ 11:32:

en je man dan ?hij is er toch op ingegaan het is ook zijn verantwoordelijkheid want hij is getrouwd+1
Mag hij nog wel alleen over straat? Lijkt me zo lastig zo'n kerel die zomaar vreemdgaat omdat er toevallig een vrouw beschikbaar is, en die je eigenlijk niet alleen kan laten.



Geraffineerd ging ze te werk? En die arme arme man had niets door tot zij in ondergoed op een hotelkamer zat? En dan kan hij niet meer weglopen? Arme drommel, gemeen wijf.

Hij vond het niet gek dat ze afspraken voor een lunch? In een hotelkamer? Heeft niet gevraagd waarom dat niet gewoon in de lobby kon?



Mag hij wel autorijden en stemmen? Of staat hij helemaal onder curatele?
Laat die slappe kerel van je maar eens een statement maken en er voor zorgen dat die oude vriendin liever een ander feestje bezoekt.



Misselijkmakend trouwens, hoe je hem de hand boven het hoofd houdt.
Alle reacties Link kopieren
Als ik van mezelf zou weten dat ik haar niet zou kunnen negeren dan zou ik zelf niet gaan. Ik ga niet tegen heug en meug naar een feestje om maar een punt te maken.



Ik ben het eens met de andere reacties dat je man ook fout is. Sterker nog, door het feit dat zij het er zo dik bovenop heeft gelegd vind ik het alleen maar nog stommer dat hij erop in is gegaan. Ik zou het nog meer kunnen begrijpen als ze hem stukje bij beetje had ingepakt. Als een andere vrouw je in lingerie opwacht in een hotel en je springt er meteen bovenop dan denk je echt alleen maar met je piemel.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Eens trouwens met de rest dat je je man wel heel erg de hand boven het hoofd houdt!
Niks doen. Je eigen vent gaat vreemd en dan is die vriendin alleen de schuldige? Je vent zat net zo goed fout, maar die komt overal mee weg? Die vriendin heeft overigens wel gelijk met die opmerking over dat het al flink fout zit tussen jullie. Als jullie relatie zo goed was, was ie niet vreemd gegaan.

Maar goed, hou de eer aan jezelf en negeer haar gewoon. Ik zou geen stennis gaan lopen schoppen op dat feestje.
En zo te lezen heeft het ook wel langer geduurd aangezien er zoveel contact was en zij het over bij elkaar intrekken had.



En heb jij je als een tokkie gedragen als je haar zo vaak benaderd hebt.
quote:Susan schreef op 22 april 2014 @ 11:36:

Als ik van mezelf zou weten dat ik haar niet zou kunnen negeren dan zou ik zelf niet gaan. Ik ga niet tegen heug en meug naar een feestje om maar een punt te maken.



Ik ben het eens met de andere reacties dat je man ook fout is. Sterker nog, door het feit dat zij het er zo dik bovenop heeft gelegd vind ik het alleen maar nog stommer dat hij erop in is gegaan. Ik zou het nog meer kunnen begrijpen als ze hem stukje bij beetje had ingepakt. Als een andere vrouw je in lingerie opwacht in een hotel en je springt er meteen bovenop dan denk je echt alleen maar met je piemel.Natuurlijk was mijn man ook fout. En niet zo'n beetje. Er is inmiddels twee jaar overheen gegaan waarin we eindeloos hebben gepraat over hoe dit heeft kunnen gebeuren. En nog steeds. Maar we zijn wel weer gelukkig samen, ook al vergeet je dit nooit. Maar inderdaad Susan, ze heeft hem echt stukje bij beetje ingepakt. En ik wist notabene dat ze samen zouden gaan lunchen. Ik was erbij toen ze de afspraak maakten.
Alle reacties Link kopieren
quote:drijfz@nd schreef op 22 april 2014 @ 11:29:

Overigens had zij 9 jaar eerder tot twee keer toe ook haar toenmalige vriend (nog steeds onze vriend) bedrogen, hetgeen in het hele dorp bekend was. Ze wilde pertinent niet dat ook dit nieuwe vreemdgaan van haar weer uitkwam. Dat zou slecht zijn voor haar reputatie en dus voor de winkel.



Ehh, zij is niet vreemd gegaan met jouw man. Of heeft ze zelf ook een relatie?



Apart hoezeer je de schuld van het vreemdgaan van je man in de schoenen schuift van die vrouw. uiteraard is ze bepaald niet netjes te werk gegaan, maar je man heeft jou gewoon keihard bedrogen met je toenmalige vriendin. Dat is zo mogelijk nog lager dan wat je vriendin je heeft geflikt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou heen gaan, me heel kalm en rustig gedragen, zowel mijn man als de 'vriendin' die avond links laten liggen en op tijd opstappen. Hoe zij zich gedragen is aan hen.



Vind het wel een flauwekulverhaal verder maar goed, er gebeuren vreemdere dingen.
Alle reacties Link kopieren
Ik bedoel juist dat ze hem niet stukje bij beetje heeft ingepakt, als je in je bustier op iemand zit te wachten dan leg je het er heel dik bovenop. Ik had het beter begrepen dat iemand voor de bijl gaat als van het één het ander komt. Niet als je de intenties al meteen ziet.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Stukje bij beetje ingepakt? De arme schat. Wat gemeen van haar, zo'n weerloos schaap inpakken. Het is niet alsof hij nog weg kon lopen toen zij in ondergoed verscheen, toch?



Bah. Zulke vrouwen zijn een bedreiging voor elke monogame man :(
quote:julius schreef op 22 april 2014 @ 11:42:

[...]





Ehh, zij is niet vreemd gegaan met jouw man. Of heeft ze zelf ook een relatie?



Apart hoezeer je de schuld van het vreemdgaan van je man in de schoenen schuift van die vrouw. uiteraard is ze bepaald niet netjes te werk gegaan, maar je man heeft jou gewoon keihard bedrogen met je toenmalige vriendin. Dat is zo mogelijk nog lager dan wat je vriendin je heeft geflikt.



Het gaat er hier niet om dat ik mijn man de hand boven het hoofd houd (je moest eens weten wat ie allemaal naar zijn hoofd geslingerd heeft en ik schuif het wel degelijk ook in zijn schoenen dat hij op haar initiatieven is ingegaan; hij had namelijk ook gewoon weg kunnen lopen). Zijn verantwoordelijkheid is een ander probleem. Daar zou ik ook een forum mee kunnen vullen. Maar daar gaat het nu even niet om.

Ik zit nu namelijk met dat andere probleem: de confrontatie met háár.

Overigens: zij heeft zelf ook een man. Die geeft mij inmiddels de schuld van het hele gebeuren. (??????)
Alle reacties Link kopieren
quote:moni1973 schreef op 22 april 2014 @ 11:43:

Ik zou heen gaan, me heel kalm en rustig gedragen, zowel mijn man als de 'vriendin' die avond links laten liggen en op tijd opstappen. Hoe zij zich gedragen is aan hen.



Vind het wel een flauwekulverhaal verder maar goed, er gebeuren vreemdere dingen.Dat vind ik nou ook weer zo rigoreus
En jij bent nog steeds samen met deze zak van een vent?!? Ongelofelijk.
Leuk dorp! Wanneer is dat feestje? Lijkt me énig.
Als je dit feestje laat schieten, dan wordt het in de toekomst alleen maar moeilijker bij volgende feestjes. Je zult door de zure appel heen moeten bijten en gaan, en haar negeren. Heel rustig en zonder stennis te schoppen. Ook al ga je maar heel even, je bent dan de drempel over.



En je man is hierin degene die vreemdgegaan is, zoals de rest ook al aangeeft. Hij heeft zich laten inpakken, dat is een keus.
Alle reacties Link kopieren
quote:boerderijgeit028 schreef op 22 april 2014 @ 11:49:

[...]



Dat vind ik nou ook weer zo rigoreus Hahaha! Dut zal wel Westfries weze!!!
Zoals ik het lees, ben jij nog lang niet aan die confrontatie toe. Als jij je niet kunt gedragen, moet je gewoon lekker thuis blijven.
Alle reacties Link kopieren
Wat een ongelooflijk verhaal.... je maakt vooral je vriendin verwijten terwijl je man misschien nog wel het meest fout is in dit verhaal..... En jij komt me ook niet bijzonder intelligent over. Waarom hou je je man de hand zo boven het hoofd? En nee, ik zou niet naar dat feestje gaan. Ik zou scheiden van mijn man en uit dat dorp weggaan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven