Confrontatie met vriendin die man probeerde af te pakken.

22-04-2014 11:29 122 berichten
Ruim 22 jaar was ik bevriend met een vrouw. Zij heeft echter twee jaar geleden geprobeerd mijn man (met wie ik al 24 jaar samen ben) van mij af te pakken door hem te verleiden en hij ging voor de bijl. .Daarna heeft hij het aan mij opgebiecht. Ik was boos op allebei. Maar... zij ontkende alles!! Ik was daar heel boos over. Ik heb in haar aanwezigheid mijn man gebeld zodat ze het wel toe móest geven. Ze weigerde om haar excuses aan te bieden. Overigens had zij 9 jaar eerder tot twee keer toe ook haar toenmalige vriend bedrogen, hetgeen in het hele dorp bekend was. Ze wilde pertinent niet dat ook dit nieuwe vreemdgaan van haar weer uitkwam. Dat zou slecht zijn voor haar reputatie. Natuurlijk kwam het toen alsnog uit,. Zij was daar woest over. Ik heb het mijn man inmiddels vergeven ( dat klinkt makkelijk maar dat is het beslist niet! We zijn inmiddels 2 jaar verder) Ik wilde ook haar ter verantwoording roepen: "waarom doe je een vriendin dit aan"? Ik wilde op zijn minst sorry horen en ik was bereid om haar te vergeven. De berichtjes en mails die ik in de loop van de tijd heb verstuurd ( dat waren er slechts enkele en ja: in sommige was ik heel boos) heeft ze uitgeprint. Ze is ermee naar de politie gegaan en heeft aangifte gedaan van stalking en ook van smaad (omdat ik het rondbazuind zou hebben). Ze meet zich sindsdien ook een slachtofferrol aan omdat "het vreemdgaan veel minder erg was dan het feit dat dit bekend is gemaakt".

Ik probeer haar sindsdien volledig te negeren maar dat is wel lastig in zo'n kleine gemeenschap met gezamenlijke kennissen. Nu heeft een andere vriendin mij ingelicht dat zij het na twee jaar wel welletjes vindt en dat ze haar heeft uitgenodigd voor een feestje. Ik heb er wel grote moeite mee als ik zie dat anderen gewoon een gesprek met haar aangaan terwijl zij mij zo harteloos heeft verraden. Ik weet niet hoe ik haar tegemoet moet treden. Negeren is nauwelijks een optie en komt de gezelligheid op het feestje ook niet ten goede. Ik wil het feestje niet bederven. Wat zouden jullie doen??
Ik zou verhuizen. Het lijkt me geen fijn dorp.
Alle reacties Link kopieren
Thordis,



Drijfzand, jouw man heeft zich laten inpakken en

als een 'mak schaap' naar de 'slachtbank' laten verleiden.

Hou toch op, een beetje kerel kan weerstand opbouwen

tegen een claimend mens in een bustier.



Jij had hem niet de hand boven zijn hoofd moeten houden,

wel een spreekwoordelijke slag op zijn bek moeten geven.



Soms heeft een man een 'pak op zijn lazer' nodig

om weer bij zijn gezonde verstand te komen.



Natuurlijk gaan jullie naar dat feestje, doen jullie allebei alsof zij lucht is

en tonen jullie de hele wereld dat jullie nog blij met elkaar zijn.
volg je verstand, gebruik je gevoel
En dat je gaat lunchen bij Van der Valk... Ik zie dan een lingeriesetje voor me met op strategische plaatsen een geconfijte kers...
Alle reacties Link kopieren
Beste TO,



Je zult zelf de keuze moeten maken om haar te vermijden, maar wat ik uit je berichtjes begrijp is dat bijna onmogelijk in zo een kleine gemeenschap, of haar onder ogen komen.



Dus je blijft thuis of je gaat. Mijn advies als je wel gaat is om boven haar te staan. Wees jezelf. Lach met je vriendinnen, doe je ding. Dit is jouw leven, niet die van haar. Jouw leven die je met vechten voor je huwelijk waarschijnlijk met vallen en opstaan weer hebt opgepakt. Laat haar daar niet meer tussen in komen staan. Dat is ze niet waard.
Het lóeder, en dat andere mensen haar na twee jaar weer uitnodigen.... Afschuwelijk. Uit de gemeenschap stoten... Er kan geen vent meer veilig over straat met zo'n type in het dorp.
quote:korenwolf schreef op 22 april 2014 @ 12:02:

En dat je gaat lunchen bij Van der Valk... Ik zie dan een lingeriesetje voor me met op strategische plaatsen een geconfijte kers...

Maar sowieso... Als je gaat lunchen en de dame in kwestie is niet in het restaurant maar op een hotelkamer, dan gaan er toch wel wat belletjes af.



En dat zij erbij was dat ze de afspraak maakten zegt ook niets. Mijn vroegere getrouwde meneer vertelde ook gewoon dat ik op de koffie kwam aan zijn vrouw. Alleen het stuk dat we in bed eindigden liet hij achterwege. Koffie werd er wel gedronken hoor.
Sorry, maar als iemand niet verleidt wil worden gebeurd het ook niet dus als ie dat als excuus heeft gebruikt gaat het niet op. En om na 2 jaar nog door te gaan heeft weinig zin. Je had beide een enorme knal voor hun harses kunnen verkopen toen het net was gebeurd maar het houdt nu wel op en dat vindt je andere vriendin blijkbaar ook.



Ga niet naar het feestje en anders zal je je gewoon moeten verdragen. Ik zou trouwens mijn man nog een keer meppen omdat hij me in deze situatie heeft gemanoeuvreerd
Maar toch niet bij Van der Valk, Thordis? Hoe kan je nou vallen op een man die bij Van der Valk gaat lunchen?
Alle reacties Link kopieren
Ik zit in een vergelijkbare situatie met ex en zijn nieuw liefje, en uit ervaring kan ik je vertellen dat gaan&negeren geweldig is.



Ga naar de kapper, nieuwe kleren, zie er fantastisch uit. Negeer haar totaal als ze je aankijkt/aanspreekt, en geniet van haar ongemak!
Alle reacties Link kopieren
'hij zat op dat moment in de klassieke 40-ers carriere dip'



'Dan kon ze eindelijk ook stoppen met haar slecht lopende modezaak'



............ Dit verband zie ik niet helemaal.
quote:korenwolf schreef op 22 april 2014 @ 12:06:

Maar toch niet bij Van der Valk, Thordis? Hoe kan je nou vallen op een man die bij Van der Valk gaat lunchen?

Ik heb wel beeld bij de types



Zo'n kers werkt heel erotiserend!
Dat feest is natuurlijk ook bij Van der Valk. Zo veel zaaltjes zijn er niet in zo'n dorp.
quote:mick87 schreef op 22 april 2014 @ 11:56:

Wat een ongelooflijk verhaal.... je maakt vooral je vriendin verwijten terwijl je man misschien nog wel het meest fout is in dit verhaal..... En jij komt me ook niet bijzonder intelligent over. Waarom hou je je man de hand zo boven het hoofd? En nee, ik zou niet naar dat feestje gaan. Ik zou scheiden van mijn man en uit dat dorp weggaan!



Hij is verschrikkelijk fout geweest inderdaad en ik snap dat het nu lijkt dat ik hem de hand boven het hoofd houd. Maar ik sla in mijn verhaal twee jaar over waarin ik hem dat heb duidelijk gemaakt. Het gaat nu om de confrontatie met háár.

Als het erom gaat wie het meest fout is geweest dan denk ik toch dat de manier waarop je naderhand met die fout omgaat ook mee moet wegen. Daarin komt zij niet bepaald als beste naar voren wat mij betref (ontkennen en een hak zetten met aangiftes).
quote:Thordis schreef op 22 april 2014 @ 12:03:

Het lóeder, en dat andere mensen haar na twee jaar weer uitnodigen.... Afschuwelijk. Uit de gemeenschap stoten... Er kan geen vent meer veilig over straat met zo'n type in het dorp.

Nounounou Thordis, je draaft wel een ietsje door. Ik weet niet of jouw vriendin jouw man wel eens heeft zitten opwachten in een niemendalletje toen jij nog geen open relatie had maar als mijn vriendin me had geflikt was ik nog wel een pietsje kwaaier geweest dan TO denk ik. Ik snap het feit dat zij haar niet tegen wil komen op feestjes heel goed eigenlijk.



Hij is fout maar hij is wel een vént. En ik moet de eerste vent nog tegenkomen die hier nee op had gezegd. En wat is er in vredesnaam aan vooraf gegaan dat zij zomaar in een niksje met hem koffie gaat drinken?

Daar ben ik nu wel eens benieuwd naar...
Alle reacties Link kopieren
quote:Thordis schreef op 22 april 2014 @ 11:49:

Leuk dorp! Wanneer is dat feestje? Lijkt me énig.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:korenwolf schreef op 22 april 2014 @ 12:06:

Maar toch niet bij Van der Valk, Thordis? Hoe kan je nou vallen op een man die bij Van der Valk gaat lunchen?Alsof die man niet in de gaten had dat ie helemaal niet zou gaan lunchen. TO doet alsof haar man een of andere achterlijke gladiool is die het allemaal niet in de gaten had wat die loeder van plan was. Yeah right.
Een hak zetten met aangiftes? Als ze twee mailtjes, 2 sms'jes en 3 gemiste oproepen van je had zal ze vast geen aangifte hebben gedaan?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon gaan, maar ik zou wel die vent van je aan een ketting leggen, want blijkbaar is het loslopend wild. Straks schuift 'ie per ongeluk in die ene lonkende buurvrouw...
quote:Rooss4 schreef op 22 april 2014 @ 12:13:

[...]



Nounounou Thordis, je draaft wel een ietsje door. Ik weet niet of jouw vriendin jouw man wel eens heeft zitten opwachten in een niemendalletje toen jij nog geen open relatie had maar als mijn vriendin me had geflikt was ik nog wel een pietsje kwaaier geweest dan TO denk ik. Ik snap het feit dat zij haar niet tegen wil komen op feestjes heel goed eigenlijk.



Hij is fout maar hij is wel een vént. En ik moet de eerste vent nog tegenkomen die hier nee op had gezegd. En wat is er in vredesnaam aan vooraf gegaan dat zij zomaar in een niksje met hem koffie gaat drinken?

Daar ben ik nu wel eens benieuwd naar...natuurlijk zou ik laaiend zijn geweest. Ook op die vriendin. Maar het ligt hem aan de woordkeuze van to denk ik.



Ik zou zoiets hebben van 'hoe kun je mij zo verraden, we zijn geen vriendinnen meer' en ik zou haar ook niet meer hoeven zien.



Maar, ik zou het allerlaaiendst zijn op mijn man. Die heeft een relatie met mij en maakt zelf keuzes.en ik geloof niet dat een vrouw zonder enige aanleiding in d'r blote niksie gaat zitten wachten met d'r bammetjes met kaas en een bakkie appelmoes met een kers. Daar moet dan meer aan de hand zijn.
quote:Thordis schreef op 22 april 2014 @ 12:03:

Het lóeder, en dat andere mensen haar na twee jaar weer uitnodigen.... Afschuwelijk. Uit de gemeenschap stoten... Er kan geen vent meer veilig over straat met zo'n type in het dorp.Vast geen toeval dat Van der Valk hier onlangs een vestiging heeft geopend. Ik denk dat ze word ingehuurd.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk is die man fout.

Maar dit soort dingen gebeuren. En sommige vrouwen zoeken bewust gebonden mannen, of laten zich niet tegen houden door een trouwring.

Sommige vrouwen zetten hoog in en hebben een berg in hun mars qua verleidingstechnieken. En sommige mannen trappen daar blij in of doen opzettelijk hun best het zo ver te laten komen..

En sommige echtgenoten vergeven hun man.



De vraag is; hoe moet ze zich op zo'n feest gedragen als zij nu kennelijk de schuld krijgt van het hele gedoe na het vreemdgaan.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Thordis schreef op 22 april 2014 @ 12:14:

Een hak zetten met aangiftes? Als ze twee mailtjes, 2 sms'jes en 3 gemiste oproepen van je had zal ze vast geen aangifte hebben gedaan?Jazeker, kan jij ook doen Thordis, ben ik inmiddels achter. Het is een klachtdelict. Als iemand klaagt MOET de politie dit onderzoeken. Het heeft wel prioriteit nul gehad want het heeft een jaar op het bureau gelegen en is ook meteen de prullenbak in gesodemieterd.
Is dat zo? Ik heb met slachtoffers van stalking behoorlijk wat moeite moeten doen om aangifte te kunnen doen, en dat ging heel wat verder dan dat.



Bgb, dat geloof ik ook wel hoor, zulke vrouwen lopen er wel rond, maar kom op, een beetje vent laat zich niet inpakken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Thordis schreef op 22 april 2014 @ 11:35:

Mag hij nog wel alleen over straat? Lijkt me zo lastig zo'n kerel die zomaar vreemdgaat omdat er toevallig een vrouw beschikbaar is, en die je eigenlijk niet alleen kan laten.



Geraffineerd ging ze te werk? En die arme arme man had niets door tot zij in ondergoed op een hotelkamer zat? En dan kan hij niet meer weglopen? Arme drommel, gemeen wijf.

Hij vond het niet gek dat ze afspraken voor een lunch? In een hotelkamer? Heeft niet gevraagd waarom dat niet gewoon in de lobby kon?



Mag hij wel autorijden en stemmen? Of staat hij helemaal onder curatele?





Théâtre du Boulevard...

Haar winkeltje moet natuurlijk wel goed lopen als ze hotelkamers betaalt om vreemd te gaan, dus het gedeelte over reputatieschade snap ik.
quote:zoishet schreef op 22 april 2014 @ 12:14:

[...]





Alsof die man niet in de gaten had dat ie helemaal niet zou gaan lunchen. TO doet alsof haar man een of andere achterlijke gladiool is die het allemaal niet in de gaten had wat die loeder van plan was. Yeah right.Zoals ik al schreef: ik heb de hele whatsapp geschiedenis gezien. Er was bovenmatig veel contact, maar aanvankelijk maandenlang alleen maar in de zin van "ach jongen, ik ben een goede vriendin en een luisterend oor". Er broeide wel wat als je het achteraf terugleest, maar tot aan de seks ipv de lunch (ze hadden wel in de lobby afgesproken maar daar was ze dus niet) was er nog niks seksueels te lezen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven