Confrontatie met vriendin die man probeerde af te pakken.

22-04-2014 11:29 122 berichten
Ruim 22 jaar was ik bevriend met een vrouw. Zij heeft echter twee jaar geleden geprobeerd mijn man (met wie ik al 24 jaar samen ben) van mij af te pakken door hem te verleiden en hij ging voor de bijl. .Daarna heeft hij het aan mij opgebiecht. Ik was boos op allebei. Maar... zij ontkende alles!! Ik was daar heel boos over. Ik heb in haar aanwezigheid mijn man gebeld zodat ze het wel toe móest geven. Ze weigerde om haar excuses aan te bieden. Overigens had zij 9 jaar eerder tot twee keer toe ook haar toenmalige vriend bedrogen, hetgeen in het hele dorp bekend was. Ze wilde pertinent niet dat ook dit nieuwe vreemdgaan van haar weer uitkwam. Dat zou slecht zijn voor haar reputatie. Natuurlijk kwam het toen alsnog uit,. Zij was daar woest over. Ik heb het mijn man inmiddels vergeven ( dat klinkt makkelijk maar dat is het beslist niet! We zijn inmiddels 2 jaar verder) Ik wilde ook haar ter verantwoording roepen: "waarom doe je een vriendin dit aan"? Ik wilde op zijn minst sorry horen en ik was bereid om haar te vergeven. De berichtjes en mails die ik in de loop van de tijd heb verstuurd ( dat waren er slechts enkele en ja: in sommige was ik heel boos) heeft ze uitgeprint. Ze is ermee naar de politie gegaan en heeft aangifte gedaan van stalking en ook van smaad (omdat ik het rondbazuind zou hebben). Ze meet zich sindsdien ook een slachtofferrol aan omdat "het vreemdgaan veel minder erg was dan het feit dat dit bekend is gemaakt".

Ik probeer haar sindsdien volledig te negeren maar dat is wel lastig in zo'n kleine gemeenschap met gezamenlijke kennissen. Nu heeft een andere vriendin mij ingelicht dat zij het na twee jaar wel welletjes vindt en dat ze haar heeft uitgenodigd voor een feestje. Ik heb er wel grote moeite mee als ik zie dat anderen gewoon een gesprek met haar aangaan terwijl zij mij zo harteloos heeft verraden. Ik weet niet hoe ik haar tegemoet moet treden. Negeren is nauwelijks een optie en komt de gezelligheid op het feestje ook niet ten goede. Ik wil het feestje niet bederven. Wat zouden jullie doen??
Alle reacties Link kopieren
quote:glitglam schreef op 22 april 2014 @ 13:53:

[...]





Wauw, hoe houd je jezelf voor de gek zou ik zeggen.

Ik weet niet of het bij jou ook zo is dat je vriend vreemd was gegaan met deze 'dame', maar als dat wel zo is; denk je nou echt dat die andere vrouw denkt als jij daar komt; O waauuww wat ziet zij er goed uit/wat een stoere vrouw etc etc. Tuurlijk niet.

Denk je nou echt dat dat haar/hen wat boeit? Dan geef je jezelf echt teveel credit hoor. Dit hoop jij, dat het dat effect heeft.

Denk eerder dat de 2 nog even nagniffelen, of het boeit ze verder echt niet. Jij boeide ze toen namelijk ook al niet, waarom nu dan wel?+100
Alle reacties Link kopieren
quote:Iekx schreef op 22 april 2014 @ 11:33:

Wel negeren. Kost je anders alleen maar negatieve energie.. Laat haar zien hoe leuk je het hebt en dat jouw leven op rolletjes loopt (ook als dat misschien niet zo is). Betere wraak kun je volgens mij niet nemen...



Sterkte hoor!

Dit!



En je man , daar heb ik geen goed woord voor over.

Wat een zwakkeling!

Petje af voor jou, dat jij hem nog een kans geeft zeg.

Bij mij zou het meteen einde verhaal zijn!
Elke les, waar je van leert, maakt het pad vrij voor nog waardevollere lessen. Elke les, die je negeert, komt steeds weer terug.
quote:glitglam schreef op 22 april 2014 @ 13:53:

[...]

denk je nou echt dat die andere vrouw denkt als jij daar komt; O waauuww wat ziet zij er goed uit/wat een stoere vrouw etc etc. Tuurlijk niet.

Denk je nou echt dat dat haar/hen wat boeit? Dan geef je jezelf echt teveel credit hoor. Dit hoop jij, dat het dat effect heeft.

Denk eerder dat de 2 nog even nagniffelen, of het boeit ze verder echt niet. Jij boeide ze toen namelijk ook al niet, waarom nu dan wel?Dan weet jij niet hoe fragiel het ego van vreemdgaande dames is. Ik ben door een ex wel eens op het matje geroepen, omdat zijn nieuwe liefje helemaal overstuur was dat ik zo uit de hoogte tegen haar deed. Let wel: het liefje met wie hij in mijn bed had gelegen.
Korenwolf!



Ergens moet het toch heerlijk zijn om zo totaal schaamteloos te zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 22 april 2014 @ 12:35:

[...]





Niet dat vrouwen " sterker " of beter zijn, hoor. Een beetje - geveinsde - oprechte aandacht, een goed gesprek en ook zij denken hun soulmate te hebben gevonden.



Het is eigenlijk triest, zo banaal als dat het is.



Dat las ik hier laatst ook al eens, een waarheid als een koe.

Mannen geven aandacht om seks te krijgen, vrouwen hebben seks om aandacht te krijgen.
Stressed is just desserts spelled backwards
Tja, dit zijn nu éénmaal de gevolgen als je met zo iemand bevriend was en je partner zich door zo iemand liet naaien. Dat weet je nog niet altijd vantevoren maar daarna heb je zelf de keuze hoe je er mee omgaat.



Verkeerde keuzes, deze gevolgen.



Toen je man besloot vreemd te gaan met deze dame was dit de uitkomst die er in zat.



Jij bent de dupe, nu nog steeds.



Bij "vergeven" hoort ook het accepteren van de gevolgen bij.



Dit zijn gevolgen die zijn acties nu nog steeds voor jou hebben en die jij zogenaamd hebt vergeven maar nu nog steeds verdriet en boosheid mee hebt en moeilijke situaties tegenkomt waarbij je niet weet hoe je je moet gaan gedragen.



Veel plezier op het feestje.
Je kan natuurlijk ook faken alsof jullie nooit gelukkiger zijn geweest dan nu. Zoals ik meer vrouwen zie doen. Naar die kapper, nieuwe kleding en de hele tijd hem zoenen en aan hem zitten om vooral te laten zien dat hij van jou is.



Dan hoop je dat die andere vrouw jaloers wordt of baalt als een stekker.
quote:glitglam schreef op 22 april 2014 @ 13:47:



Zo gek, ik zal het nooit begrijpen dat vrouwen wél afgeven op de andere vrouw, maar wel getrouwd blijven met hun man, de master-bedrieger.



Net zoals ik met mijn man heb gepraat om het "waarom" boven water te krijgen en hem de gelegenheid heb gegeven om zijn verantwoordelijkheid te nemen voor wat er is gebeurd, heb ik ook gepoogd om haar daartoe in de gelegenheid te stellen. Ze hebben immers allebei schuld. Hoe boos ik ook was, ik was bereid om hen beiden te vergeven.

Maar zíj heeft in eerste instantie alles ontkend, me daarna alleen maar genegeerd en me zelfs nog die streek geleverd met die aangifte. Dát is de reden waarom nog steeds boos op haar ben. Die boosheid wil ik niet meer dus ik negeer haar het liefst zoveel mogelijk.
quote:Dropje70 schreef op 22 april 2014 @ 14:15:

[...]



Petje af voor jou, dat jij hem nog een kans geeft zeg.

Bij mij zou het meteen einde verhaal zijn!Dat riep ik van tevoren ook altijd...
quote:Paekzwart schreef op 22 april 2014 @ 14:34:

Tja, dit zijn nu éénmaal de gevolgen als je met zo iemand bevriend was en je partner zich door zo iemand liet naaien. Dat weet je nog niet altijd vantevoren maar daarna heb je zelf de keuze hoe je er mee omgaat.



Verkeerde keuzes, deze gevolgen.



Toen je man besloot vreemd te gaan met deze dame was dit de uitkomst die er in zat.



Jij bent de dupe, nu nog steeds.



Bij "vergeven" hoort ook het accepteren van de gevolgen bij.



Dit zijn gevolgen die zijn acties nu nog steeds voor jou hebben en die jij zogenaamd hebt vergeven maar nu nog steeds verdriet en boosheid mee hebt en moeilijke situaties tegenkomt waarbij je niet weet hoe je je moet gaan gedragen.



Veel plezier op het feestje.Dit is wel de kern van het probleem; spijker op zijn kop!
Alle reacties Link kopieren
@ peakzwart Inderdaad hopen want soms leggen sommigen het er zo dik op dat je echt ziet dat ze iets willen bewijzen. Zielig en lachwekkend vind ik dat.
Alle reacties Link kopieren
quote:Paekzwart schreef op 22 april 2014 @ 14:36:

Je kan natuurlijk ook faken alsof jullie nooit gelukkiger zijn geweest dan nu. Zoals ik meer vrouwen zie doen. Naar die kapper, nieuwe kleding en de hele tijd hem zoenen en aan hem zitten om vooral te laten zien dat hij van jou is.



Dan hoop je dat die andere vrouw jaloers wordt of baalt als een stekker.



Dit dus. Kan ook, zoals iemand hier schreef op mijn reactie, dat de andere vrouw wél reageert en/of jaloers word,maar meestal niet.

En door jaloezie lachen ze meestal in hun vuistje dat ze hem 'al gehad' hebben o.i.d. dan jaloers op jou persoonlijk te zijn.

Want wie is er nu jaloers op een vrouw die een onbetrouwbare man heeft? (ok, sommige gekken wel, maar dat zijn uitzonderingen)



En dat je bij je partner blijft terwijl hij hoogverraad heeft gepleegd met een vriendin nog wel (want ik vind het hoogverraad, meer nog om het bedrog eromheen dan het vreemdgaan), oké, dat is een persoonlijke keus.

Maar ik lees dan toch altijd dat de vrouw haar man weer gaat 'vergoeilijken', zoals jij hier ook doet; Ja, hij is wel schuldig,MAAR... leeftijdscrisis/overspannen/relatiecrisis/vriendin heeft hem verleid en/of 'uitgelokt', whatever.

En dat zijn allemaal tekenen voor mij dat je de relatie waarschijnlijk niet zou kunnen voortzetten als je écht helemaal eerlijk, zonder smoesjes, zou kijken naar de rol van je man.

Anders zou je bovenstaande namelijk niet hoeven doen.

Maar blijkbaar is het dus toch nodig om de smoezen te willen geloven, anders is het waarschijnlijk niet te doen voor de partner om de relatie voort te zetten.
Alle reacties Link kopieren
Wacht even hoor.. ik moet even mijn kaak van mijn toetsenbord rapen..



Ik snap niet dat jij bezig bent met of je wel of niet naar dat feestje moet gaan. Ga in hemelsnaam nadenken over waarom je nog bij deze man bent.
Alle reacties Link kopieren
quote:Paekzwart schreef op 22 april 2014 @ 14:36:

Je kan natuurlijk ook faken alsof jullie nooit gelukkiger zijn geweest dan nu. Zoals ik meer vrouwen zie doen. Naar die kapper, nieuwe kleding en de hele tijd hem zoenen en aan hem zitten om vooral te laten zien dat hij van jou is.



Dan hoop je dat die andere vrouw jaloers wordt of baalt als een stekker.Als je nou wilt dat de rest van je vrienden ook gaat inzien wat voor kneuzen jullie zijn moet je dit gaan doen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zouden ze faken dat ze gelukkiger zijn?

Door dat overdreven gedoe prikken goede vrienden zo heen.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je op je man moet letten op dat feestje, of allemaal eigenlijk, en die vrouw het minste van je problemen. Vertrouwen is dan toch 0.0... my god hij werd verleidt.



En doe wat jij wil, en niet de maatschappij of je familie, wil je naar het feestje en wil je met je man verder? Is er vertrouwen?
quote:Paekzwart schreef op 22 april 2014 @ 14:36:

Je kan natuurlijk ook faken alsof jullie nooit gelukkiger zijn geweest dan nu. Zoals ik meer vrouwen zie doen. Naar die kapper, nieuwe kleding en de hele tijd hem zoenen en aan hem zitten om vooral te laten zien dat hij van jou is.



Dan hoop je dat die andere vrouw jaloers wordt of baalt als een stekker.



Wat een macht en eer geef je die andere vrouw dan zeg. En waarvoor??

Negeren en gewoon normaal doen. Zonder extra aandacht aan wie of wat dan ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:glitglam schreef op 22 april 2014 @ 15:28:

[...]





Dit dus. Kan ook, zoals iemand hier schreef op mijn reactie, dat de andere vrouw wél reageert en/of jaloers word,maar meestal niet.

En door jaloezie lachen ze meestal in hun vuistje dat ze hem 'al gehad' hebben o.i.d. dan jaloers op jou persoonlijk te zijn.

Want wie is er nu jaloers op een vrouw die een onbetrouwbare man heeft? (ok, sommige gekken wel, maar dat zijn uitzonderingen)

+1
Alle reacties Link kopieren
Zeg eens TO... jouw man is hier de klootzak! Hij schoot op haar met zijn puddingbuks, dus schiet hem af met een luchtbuks!
quote:poezewoefje schreef op 22 april 2014 @ 14:41:

@ peakzwart Inderdaad hopen want soms leggen sommigen het er zo dik op dat je echt ziet dat ze iets willen bewijzen. Zielig en lachwekkend vind ik dat.



Ja, ik blijf het een raar fenomeen vinden om te zien. Maar ik zie er ook de andere vrouw vaak toch intrappen.



Terwijl ik het zie als onzekerheid op dat moment en niet als mensen die echt veel om elkaar geven maar een show opvoeren voor die buitenwereld.



Vaak zie je dan de (voormalig) minnares wel jaloers gaan kijken.omdat ze liever zelf met hem zou zoenen, aanraken etc. en geconfronteerd wordt dat ze nu niet die spaarzame momenten met hem heeft maar hij daadwerkelijk ook nog een nr. 1 heeft die in het openbaar altijd het eerste recht heeft om aan hem te zitten en doet alsof alles koek en ei is.



Daar zijn twee of drie verliezers. De onzekere vrouw die de buitenwereld en zichzelf probeert te overtuigen dat het goed zit met haar partner. De andere vrouw die graag de illusie heeft dat hij het erg slecht met die andere vrouw heeft maar oh zulke moeilijke keuzes moet maken zoals kinderen en koophuis en hijzelf eigenlijk ook wel omdat het niet om echte liefde gaat maar meestal vindt hij het spel wel leuk, twee vrouwen die om hem vechten.



Als iedereen er vrede mee had zou het spel niet plaatsvinden. Dan ben je gewoon blij met je partner en kijkt elkaar af en toe bevestigend dat je elkaar ziet aan, de derde partij haalt haar schouders op dat ze het stel een arm om elkaar heen ziet slaan en de man geeft duidelijke tekenen af dat alleen zijn vrouw bij hem hoort.



En dan vind je het, wellicht jammer dat daar een vroegere vriendin van jou staat die een gemeen spelletje wilde spelen, maar je bent blij dat je man en jij nog bij elkaar zijn en van elkaar houden en zij nu het nakijken heeft en groet haar wellicht niet maar anders enigszins onverschillig en afstandelijk als een vage bekende waar je verder niets meer mee hebt.
Alle reacties Link kopieren
Slimme tactiek om je helemaal op de vrouw te richten, zodat je er niet over na hoeft te denken dat je man is vreemdgegaan!
Ga in therapie!
quote:dubiootje schreef op 24 april 2014 @ 00:19:

Slimme tactiek om je helemaal op de vrouw te richten, zodat je er niet over na hoeft te denken dat je man is vreemdgegaan!Ook briljant voor de man. Hij kan dus zijn gang gaan, en als hij maar sorry zegt, krijgt hij er ook nog eens een extra-aandacht-gevende-vrouw voor terug.
Alle reacties Link kopieren
Maakt het nu, twee jaar later nog uit waarom ze het deed? Ik geloof er niets van. Je bent gewoon boos. Logisch ook, we zouden allemaal boos zijn.



Je schrijft dat je gewoon van plan bent om te gaan. Blijf tegen haar beleefd maar afstandelijk en doe verder wat je anders ook zou doen.



Je hebt haar enorm groot gemaakt in je leven. Al je vrienden over haar verteld. Reduceer haar weer tot wat ze eigenlijk is: iemand die je kent en waar je verder niks meer mee hebt. Ze houdt van aandacht en drama dus gun haar dat vooral niet. Als zij er dan voor kiest om dat alsnog te maken dan staat ze zelf voor lul. Zeker in zo'n kleine gemeenschap willen mensen weer terug naar "normaal" en niet eindeloos doorzagen over jullie perikelen.



Sterkte op je feest!
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Mijn partner is een aantal jaar terug ook vreemd gegaan, en ik heb het hem ook vergeven. Althans dat dacht ik, maar niets is minder waar, nog steeds als ik er over nadenk word ik er misselijk van, nog steeds voel ik me erg verraden.

De vrouw waar hij mee vreemd gegaan is zit niet in onze vriendenkring maar als ik haar tegen kom doe ik net of ik haar niet zie. Ik zou niet in 1 kamer willen zitten met haar omdat het me herinnerd aan het vreemd gaan. Beide waren/zijn schuldig aan dit verraad.



Heb jij dat niet meer dat als je er aan denk dat je dan misselijk word en je verraden voelt?



Ik wil je veel sterkte wensen op het feestje
quote:esmesas schreef op 24 april 2014 @ 08:06:

Mijn partner is een aantal jaar terug ook vreemd gegaan, en ik heb het hem ook vergeven. Althans dat dacht ik, maar niets is minder waar, nog steeds als ik er over nadenk word ik er misselijk van, nog steeds voel ik me erg verraden.

De vrouw waar hij mee vreemd gegaan is zit niet in onze vriendenkring maar als ik haar tegen kom doe ik net of ik haar niet zie. Ik zou niet in 1 kamer willen zitten met haar omdat het me herinnerd aan het vreemd gaan. Beide waren/zijn schuldig aan dit verraad.



Heb jij dat niet meer dat als je er aan denk dat je dan misselijk word en je verraden voelt?



Ik wil je veel sterkte wensen op het feestjeEn met hem in 1 huis wonen herinnerd je niet aan het vreemdgaan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven