Contact met anderen gaat beter, alleen...

24-02-2017 21:17 288 berichten
Mijn vriend houdt me daarin tegen en dat vind ik best jammer.



Ik heb veel problemen (gehad) in (het sociale) contact met anderen. Nu gaat dat dus steeds beter en daar ben ik heel blij mee. Alleen mijn vriend houdt me daar dus soms in tegen.



Een voorbeeld: Ik wilde op vakantie heel graag meedoen met karaoke, alleen ik durfde niet. Ik heb dan iemand nodig die me dat laatste zetje geeft en zegt: "Gewoon doen." (Want ik wilde het echt heel graag.)



Ander voorbeeld: Ik wilde graag bepaalde leuke mensen gedag zeggen toen de vakantie z'n einde naderde. Alleen ik was vergeten het barmeisje (met een geweldig kapsel) gedag te zeggen en we lagen al in bed toen ik zei dat ik dat eigenlijk nog wilde doen. De bar was nog open, dus het was een kwestie van ff iets aanschieten en naar beneden rennen. Wat is daar nou mis mee? Is toch juist leuk? Maar mijn vriend vond het onzin.



Ik heb overigens op vakantie 3 mensen - in een andere taal - een compliment gegeven, dat dan weer wel. En het barmeisje zat daarbij. Ik heb een compliment gegeven over haar kapsel.



Ik heb hem dit gezegd, ook dat hij moet beseffen dat het juist goed is dat het beter gaat en hij dit eigenlijk niet mag stagneren.



Ik hoop dat het in de toekomst nog veel beter gaat.
Je láát je tegenhouden.
oke
goed dat je drie talen spreekt
Alle reacties Link kopieren
Ehm. Ik lees dat je jezelf stagneert en dat hij je niet aanmoedigt. Dat is iets anders.



Goed bezig, nu nog even 1 stap verder en ZELF verantwoordelijk worden voor je acties.
Ik denk dat je jezelf dat laatste zetje moet geven om bijv karaoke te doen. Dat kan je niet van iemand anders verlangen.
Alle reacties Link kopieren
Misschien weet hij hoe je zingt en wil hij daarom niet dat je gaat karaokeën.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ok en hoe gaat het thuis als je zonder je vriend contact hebt met mensen?
Alle reacties Link kopieren
Jeetje
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Inderdaad, je vriend houdt je niet tegen. Hij moedigt je alleen niet aan. En dat vind ik best logisch, eigenlijk. Of moet hij nu bij álles als een supporter staan te klappen en aan te moedigen. Nee toch? Als jij dat meisje gedag wil zeggen, ga je dat gewoon doen.

Karaoke, ehhhhh, ik zou mijn vriend tegenhouden.... maar smaken verschillen in wat leuk is. Misschien vindt jou het ook wel stom.
quote:himalaya schreef op 24 februari 2017 @ 21:29:

Misschien weet hij hoe je zingt en wil hij daarom niet dat je gaat karaokeën.ja dat lijkt me dus heel slecht voor contact met anderen. ik ging een keer naar de karaokebar en ze hadden het hele repertoire van tom jones en ik kan best laag zingen dus. Hele bar liep leeg. zelfs chinezen gingen klagen want ik gaf de microfoon lekker niet af
stel je werkt in een bar ondanks je rare kapsel en je klanten gaan we en na een uur komt er iemand in haar pyjama nog even dag zeggen in een vreemde taal.
Alle reacties Link kopieren
Goete kepsel, Meds.

Naajs her
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Je kan niet aan je vriend verwijten dat je zelf dingen niet doet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 24 februari 2017 @ 21:39:

Goete kepsel, Meds.

Naajs hermoei bjien haros
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het wel leuk, dat je hebt gekaraokut, Meds. Ik ben dol op Tom Jones, als jij het zingt. Beetje jammer dat je het niet waardeerde dat ik mijn slip op het toneel gooide. Zo nat was die nog niet.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
bonniessiemo haretti
quote:blijfgewoonbianca schreef op 24 februari 2017 @ 21:42:

Ik vond het wel leuk, dat je hebt gekaraokut, Meds. Ik ben dol op Tom Jones, als jij het zingt. Beetje jammer dat je het niet waardeerde dat ik mijn slip op het toneel gooide. Zo nat was die nog niet.maar wel heel groot en toen zag ik de tekst niet meer. En een half uur lang lalalalala met een slip als een fokzeil op je hoofd is geen lolletjes.
Alle reacties Link kopieren
quote:Apezuurtje schreef op 24 februari 2017 @ 21:22:

Je láát je tegenhouden.Dit.
Alle reacties Link kopieren
Als je je vriend ook maar ergens, hoe ver gezocht dan ook, de schuld van kan geven.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik vind niet dat ik het ben die mezelf tegenhoud. Ik heb iemand nodig die me even dat laatste zetje geeft, dat kan ik niet zelf (dat zie je wel met de karaoke, uiteindelijk dus niet gedaan).



En ik vroeg dus aan m'n vriend of ik nog even naar beneden zou gaan, maar hij vond dat dus onzin en daarom ging ik niet. Ik heb iemand nodig die dan zegt: "Gewoon doen". Omdat ik soms te onzeker ben of het wel kan, aangezien ik soms niet goed weet wat wel en niet kan in sociale situaties. Vandaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:Felroze schreef op 24 februari 2017 @ 21:48:

Ik vind niet dat ik het ben die mezelf tegenhoud. Ik heb iemand nodig die me even dat laatste zetje geeft, dat kan ik niet zelf (dat zie je wel met de karaoke, uiteindelijk dus niet gedaan).



En ik vroeg dus aan m'n vriend of ik nog even naar beneden zou gaan, maar hij vond dat dus onzin en daarom ging ik niet. Ik heb iemand nodig die dan zegt: "Gewoon doen". Omdat ik soms te onzeker ben of het wel kan, aangezien ik soms niet goed d weet wat wel en niet kan in sociale situaties. Vandaar.Waarom moet je vriend zeggen 'dat moet je doen!' als hij het niet wil of het onzin vindt?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:Felroze schreef op 24 februari 2017 @ 21:48:

Ik vind niet dat ik het ben die mezelf tegenhoud. Ik heb iemand nodig die me even dat laatste zetje geeft, dat kan ik niet zelf (dat zie je wel met de karaoke, uiteindelijk dus niet gedaan).



En ik vroeg dus aan m'n vriend of ik nog even naar beneden zou gaan, maar hij vond dat dus onzin en daarom ging ik niet. Ik heb iemand nodig die dan zegt: "Gewoon doen". Omdat ik soms te onzeker ben of het wel kan, aangezien ik soms niet goed d weet wat wel en niet kan in sociale situaties. Vandaar.Op een vraag kun je nou eenmaal ook nee als antwoord krijgen. Als je geen nee wilt horen moet je dus of niks vragen, of iets anders vragen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Felroze schreef op 24 februari 2017 @ 21:48:

Ik vind niet dat ik het ben die mezelf tegenhoud. Ik heb iemand nodig die me even dat laatste zetje geeft, dat kan ik niet zelf (dat zie je wel met de karaoke, uiteindelijk dus niet gedaan).



En ik vroeg dus aan m'n vriend of ik nog even naar beneden zou gaan, maar hij vond dat dus onzin en daarom ging ik niet. Ik heb iemand nodig die dan zegt: "Gewoon doen". Omdat ik soms te onzeker ben of het wel kan, aangezien ik soms niet goed weet wat wel en niet kan in sociale situaties. Vandaar.o zeg dat dan. Je hebt de verkeerde vriend
Alle reacties Link kopieren
Drink de volgende keer een borrel, dan heb je je vriend ook niet nodig daarvoor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven