Contact met ex abrupt verbroken

25-05-2016 19:23 113 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds m'n 18e tot mijn 26,5 heb ik een relatie gehad met m'n ex. Een fijne, intensieve periode waar wij veel hebben meegemaakt en elkaar door en door kenden. Ik was gelukkig, onze vrienden waren met elkaar verbonden, we waren met elkaars interesses opgegroeid en hebben uiteindelijk na een aantal samengewoond te hebben in een huurhuis een huis gekocht. Toen ik eenmaal in het huis zat, in een omgeving waarin gezinnen als paddestoelen uit de grond kwamen, kreeg ik twijfels en behoefte om mezelf te ontdekken en om vrij te zijn. Na veel gesprekken heb ik de keus gemaakt de relatie te beëindigen. Ik heb hem in al mijn gevoelens en twijfels meegenomen en hem meegenomen in het proces voor zo goed ik kon. Ben altijd heel open en transparant geweest. Hij zat met zoveel vragen en ik nam er de tijd voor om hem met respect te behandelen. We hebben 2.5 jaar nog contact gehad en deelden lief en leed. Ook toen ik een nieuwe vriend kreeg, bleef ik hem aandacht geven als hij dat vroeg op een respectvolle manier. Toen er een overlijden plaatsvond van een familielid die wij beide goed kenden, hebben wij zelfs nog een uur gebeld. Het was fijn om nog contact te hebben, en we gunden elkaar geluk. Ineens is het contract verbroken op een zeer vervelende manier. Hij gaf aan dat contact met je ex niet hoort volgens anderen. Waarop ik onbegrip toonde en aangaf dat hij een eigen mening moet vormen waar hij behoefte aan heeft. Waarom zou dit ineens moeten wijzigen? Is er een reden? Er was geen reden zei hij. Na dat telefoongesprek heb ik het even laten rusten totdat ik zag dat ik van alle social media kanalen en whatsapp was verwijderd & geblokt. Hier schrok ik van. Bovendien kreeg ik later te horen dat hij met z'n nieuwe vriendin op vakantie was en een foto op Facebook had geplaatst. Heb hem gebeld puur om hem te feliciteren en omdat ik oprecht blij voor hem ben. Maar kreeg de mogelijkheid niet. Hij nam niet op en stuurde een bericht dat hij geen contact meer wil. Nu kan ik het echt niet loslaten en voel ik me zwaar ellendig hoe dit is verlopen. Had het graag op een waardige manier naar beide toe afgesloten en het feit dat ik zo drastisch gedelete wordt, doet me pijn. Het voelt alsof ik niets voor hem heb betekent en dat hij me haat. Vroeg maar 1 gesprek. Na bijna 10 jaar ga je toch niet zo met elkaar om? Vind het zo lastig en merk dat ik het niet kan afsluiten. Iemand tips?
Alle reacties Link kopieren
Hij is klaar met je en niet verplicht de rest van zijn leven met je te delen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Laat het gaan, jij hebt het uitgemaakt, nou is het klaar.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Zijn keuze respecteren, wat voor reden er ook achter zit (vermoedelijk z'n nieuwe vlam).
Alle reacties Link kopieren
Nee, soms gaan dingen gewoon zo. Laat hem gaan.
Alle reacties Link kopieren
Laat hem. Hij heeft een nieuwe vriendin en geen behoefte aan contact
.
Alle reacties Link kopieren
Nu weet je hoe hij zich voelde toen jij het uitmaakte.
Alle reacties Link kopieren
Misschien heeft hij dit wel nodig om compleet van je los te komen.

En ja, dan mag hij dit zomaar doen.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft een nieuwe belangrijkste vrouw in zijn leven. Misschien komt het contact wel weer op een andere minder intensieve manier.

Lullig is de manier waarop hij het afkapt. Dat dan weer wel.
When they go low, we go high. (M.Obama)
Alle reacties Link kopieren
I'm breaking free from these memories

Gotta let it go, just let it go

I've said goodbye, set it all on fire

Gotta let it go, just let it go



https://www.youtube.com/watch?v=AqajUg85Ax4
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg het gevoel dat dit een deukje in je ego is. Hij heeft jou nu ook gedumpt zoals jij dat bij hem gedaan hebt. Hij gaat nu ook verder met zijn leven en jij ook.



Hij voelde zich kut nadat jij hem hebt gedumpt, nu voel jij hetzelfde, misschien in mindere mate, nu hij jou gedumpt heeft.
Alle reacties Link kopieren
Uit je OP proef ik een beetje dat je vindt dat je recht hebt op dingen van je ex omdat je zo respectvol met hem bent omgegaan toen je het uitmaakte. Althans: daar besteed je nogal wat van je tekst aan.



Maar voor hem ben je toch gewoon degene die de relatie na 8,5 jaar hebt uitgemaakt toen jullie net samen een huis hadden gekocht. Inmiddels zijn jullie 3 jaar verder en heeft hij geen behoefte meer aan contact. Tsja, dat komt veel vaker voor dat dat exen eeuwig beste vrienden blijven. Ik neem aan dat je het ooit op die manier hebt uitgemaakt omdat jij dat belangrijk vond, niet omdat er een soort verplichting aanhing voor hem om voor altijd vriendjes met jou te blijven. Of nu nog een gesprek te voeren, terwijl op zich alles wel zo'n beetje besproken zal zijn.



Laat het gaan. Hij is je ex.
Hij heeft het afgesloten, jaren nadat jullie uit elkaar zijn gegaan. Ik snap dat het voor jou wat abrupt is, maar kennelijk was dit voor hem nu nodig. Ga er niet meer achteraan, maar respecteer zijn beslissing. Misschien kom je er ooit nog eens achter wat hem daartoe gedreven heeft, maar laat het voor nu los.
quote:hetexternegeheugen schreef op 25 mei 2016 @ 19:34:

Ik krijg het gevoel dat dit een deukje in je ego is. Hij heeft jou nu ook gedumpt zoals jij dat bij hem gedaan hebt. Hij gaat nu ook verder met zijn leven en jij ook.



Hij voelde zich kut nadat jij hem hebt gedumpt, nu voel jij hetzelfde, misschien in mindere mate, nu hij jou gedumpt heeft.

+1



Een pleister kan je er soms het beste zo snel mogelijk afhalen.
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft haar nu en wil haar zijn prioriteit maken.

Wees blij dat hij zo lang jou het idee heeft gegeven dat alles pais en vree was. Je vond het blijkbaar een fijn gevoel.

Denk je nou echt dat dit voor hem ook zo was? Ik denk het niet anders zou hij zo nu niet gekozen hebben.

Wat jij nog dacht te hebben dacht hij vermoedelijk geheel anders maar blijkbaar heb je dat niet met hem besproken anders zou je nu niet zo verrast zijn.



En nu is het echt klaar.

Over en uit.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ex is ex toch? Hij wil geen contact meer (om wat voor reden dan ook) en dat heb je te respecteren.



Waarom vasthouden aan iets wat ooit was?
Alle reacties Link kopieren
Hij en zijn vriendin hebben blijkbaar besloten dat ze exen niet toelaten in hun leven samen. En dat mogen ze besluiten.

Dat jij daar anders over denkt doet er niet toe. Je bent zijn ex en hoort bij zijn verleden, niet bij zijn toekomst.



Ik snap ook wel dat zij geen zin hebben in je interesse. Ik zou zelf heel raar opkijken als mijn ex me ging opbellen om te feliciteren met mijn nieuwe relatie, enthousiast alsof we nog speciale of persoonlijke dingen delen, of vriendschappelijk intiem zijn. Al helemaal als ik hem eerst had geblockt op hét medium om dingen te delen met vage bekenden.



Hij mag dit afsluiten zoals hij wil, en hij kiest ervoor om dat drastisch te doen. Hij zal misschien denken dat dit de enige manier is, omdat je zelfs als je geblockt bent nog contact zoekt. Als je wilde dat hij dit anders deed of op jouw manier deed, had je hem bij het verbreken van de relatie iets moeten laten ondertekenen waarin jullie dat vastlegde.



Nu moet je het er maar mee doen. Niet meer over piekeren en gewoon loslaten.
Can you remember who you were, before the world told you who you should be?
quote:Castle_Witch schreef op 25 mei 2016 @ 19:44:

Hij en zijn vriendin hebben blijkbaar besloten dat ze exen niet toelaten in hun leven samen. En dat mogen ze besluiten.

Dat jij daar anders over denkt doet er niet toe. Je bent zijn ex en hoort bij zijn verleden, niet bij zijn toekomst. Hij mag dit afsluiten zoals hij wil, en hij kiest ervoor om dat drastisch te doen. Als je wilde dat hij dat anders deed had je hem bij het verbreken van de relatie iets moeten laten ondertekenen waarin jullie dat vastlegde.



Nu moet je het er maar mee doen. Niet meer over piekeren en gewoon loslaten.



Precies dit.



Mijn vriend heeft een ex die hem (vooral in het begin toen wij iets kregen) regelmatig belde en appte. Over van alles en nog wat, want ' ze waren als vrienden uit elkaar gegaan'. - Dat vond ik in principe niet erg, maar vond de frequentie wel erg hoog voor een normale vriend(in). Mijn vriend is een goedzak en neemt gewoon op en hoort alles aan. Zou zelf nooit iets uit zichzelf terug sturen of beginnen. Maar op gegeven moment belde ze hem ook als het met haar niet goed ging of zelfs wanneer ze troubles had met haar eigen liefde (voor wie ze hem eigenlijk verlaten heeft) en toen was voor mij de maat wel vol. Back off bitch ! Ik heb toen aan beide partijen laten weten dat ik het niet meer normaal vond. Zij zei toen precies hetzelfde als wat jij nu schrijft, TO. 'Maar we hebben -x-zoveel-jaren- een relatie gehad, dan houd je toch contact?'' - Nou, ja en nee. Uiteindelijk houd dat gewoon een keertje op. Exen zijn niet voor niets exen.



Daargelaten of het nou voortkomt uit de nieuwe relatie van jou ex. Gewoon accepteren en doorgaan met je eigen leven. Jij hebt hem destijds aan de kant gezet. Nu is het zijn beurt.
Alle reacties Link kopieren
quote:saaaaar81 schreef op 25 mei 2016 @ 19:33:

Misschien heeft hij dit wel nodig om compleet van je los te komen.

En ja, dan mag hij dit zomaar doen.+1
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
Jij, jij en jij? HIJ had een vriendin die geen relatie meer met hem wilde, hij moest de jaren erna van die vriendin aanzien hoe zij haar liefde gaf aan een ander, vervolgens moest hij van haar nog eens jarenlang alle lief en leed aanhoren. Hij heeft zijn best gedaan voor haar. En leerde dat het ook anders kon. En nu is het gewoon klaar.
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft toch aangegeven dat hij geen contact meer wilde? Maar toen accepteerde jij dat niet en heeft hij de 'makkelijke' weg genomen door je gewoon te blokkeren. Niet leuk en misschien niet netjes maar het is nu eenmaal zo dus deal with it zou ik zeggen?
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt mij dat je wel heel lang door blijft gaan met hem je ex noemen. Hij was een vriend van je geworden, een gewone vriend dus. Is het niet zo dat het eigenlijk een beetje zeer doet, nog steeds, dat de relatie over is? Het lijkt me evengoed pijnlijk om door een gewone vriend uit zijn leven te worden gedonderd hoor maar toch, dan zou ik niet helemaal van de kaart zijn. Ik zou er wel even verdrietig over zijn maar mensen hebben hun eigen motieven om met je om te gaan dus zou ik er niet te lang over nadenken. Met een relatie, is dat een ander verhaal. Ik denk dat je stiekem hoopte, dat het toch weer aan zou gaan. Is ook niet leuk natuurlijk. Sterkte iig.
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-
Alle reacties Link kopieren
Tja, het is klote. Volwassen met een relatiebreuk omgaan is iets dat je zelf wel kunt doen, maar dat kun je helaas niet voor een ander beslissen.



Laat het maar even. Misschien realiseert hij zich later, als zijn nieuwe vriendin er langer is en ze zich minder bedreigd voelt, dat hij zich kinderachtig op heeft gesteld en neemt hij weer eens contact op.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
quote:Lumos schreef op 25 mei 2016 @ 19:54:

[...]





Precies dit.



Mijn vriend heeft een ex die hem (vooral in het begin toen wij iets kregen) regelmatig belde en appte. Over van alles en nog wat, want ' ze waren als vrienden uit elkaar gegaan'. - Dat vond ik in principe niet erg, maar vond de frequentie wel erg hoog voor een normale vriend(in). Mijn vriend is een goedzak en neemt gewoon op en hoort alles aan. Zou zelf nooit iets uit zichzelf terug sturen of beginnen. Maar op gegeven moment belde ze hem ook als het met haar niet goed ging of zelfs wanneer ze troubles had met haar eigen liefde (voor wie ze hem eigenlijk verlaten heeft) en toen was voor mij de maat wel vol. Back off bitch ! Ik heb toen aan beide partijen laten weten dat ik het niet meer normaal vond. Zij zei toen precies hetzelfde als wat jij nu schrijft, TO. 'Maar we hebben -x-zoveel-jaren- een relatie gehad, dan houd je toch contact?'' - Nou, ja en nee. Uiteindelijk houd dat gewoon een keertje op. Exen zijn niet voor niets exen.



Daargelaten of het nou voortkomt uit de nieuwe relatie van jou ex. Gewoon accepteren en doorgaan met je eigen leven. Jij hebt hem destijds aan de kant gezet. Nu is het zijn beurt.



Ja ik snap jou wel.

En het is niet verplicht om contact te onderhouden nadat je relatie op de klippen gelopen is. Met de meeste van mijn exen was ik voor de relatie ook niet bevriend, dus waarom zou dat na de relatie wel zo zijn?
Alle reacties Link kopieren
Laat het los.

Het is voor iedereen het beste zo.

Misschien hoopte hij wel stiekem dat het nog ooit iets zou worden met jullie.

Maar nu heeft hij iemand leren kennen en het is tijd dat jullie het contact, de herinnering aan vroeger laten gaan.

Ik vind persoonlijk dat exen nooit echt vrienden kunnen zijn. Je hebt te veel diepe gevoelens gedeeld, je kan daarna nooit meer terug naar neutrale vriendschap.

Vaak is het zo dat een partner nog hoop heeft en de andere vindt het een leuke ego boost (kijk hoe leuk ik nog met mijn ex omga).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven