Contact met ex abrupt verbroken

25-05-2016 19:23 113 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds m'n 18e tot mijn 26,5 heb ik een relatie gehad met m'n ex. Een fijne, intensieve periode waar wij veel hebben meegemaakt en elkaar door en door kenden. Ik was gelukkig, onze vrienden waren met elkaar verbonden, we waren met elkaars interesses opgegroeid en hebben uiteindelijk na een aantal samengewoond te hebben in een huurhuis een huis gekocht. Toen ik eenmaal in het huis zat, in een omgeving waarin gezinnen als paddestoelen uit de grond kwamen, kreeg ik twijfels en behoefte om mezelf te ontdekken en om vrij te zijn. Na veel gesprekken heb ik de keus gemaakt de relatie te beëindigen. Ik heb hem in al mijn gevoelens en twijfels meegenomen en hem meegenomen in het proces voor zo goed ik kon. Ben altijd heel open en transparant geweest. Hij zat met zoveel vragen en ik nam er de tijd voor om hem met respect te behandelen. We hebben 2.5 jaar nog contact gehad en deelden lief en leed. Ook toen ik een nieuwe vriend kreeg, bleef ik hem aandacht geven als hij dat vroeg op een respectvolle manier. Toen er een overlijden plaatsvond van een familielid die wij beide goed kenden, hebben wij zelfs nog een uur gebeld. Het was fijn om nog contact te hebben, en we gunden elkaar geluk. Ineens is het contract verbroken op een zeer vervelende manier. Hij gaf aan dat contact met je ex niet hoort volgens anderen. Waarop ik onbegrip toonde en aangaf dat hij een eigen mening moet vormen waar hij behoefte aan heeft. Waarom zou dit ineens moeten wijzigen? Is er een reden? Er was geen reden zei hij. Na dat telefoongesprek heb ik het even laten rusten totdat ik zag dat ik van alle social media kanalen en whatsapp was verwijderd & geblokt. Hier schrok ik van. Bovendien kreeg ik later te horen dat hij met z'n nieuwe vriendin op vakantie was en een foto op Facebook had geplaatst. Heb hem gebeld puur om hem te feliciteren en omdat ik oprecht blij voor hem ben. Maar kreeg de mogelijkheid niet. Hij nam niet op en stuurde een bericht dat hij geen contact meer wil. Nu kan ik het echt niet loslaten en voel ik me zwaar ellendig hoe dit is verlopen. Had het graag op een waardige manier naar beide toe afgesloten en het feit dat ik zo drastisch gedelete wordt, doet me pijn. Het voelt alsof ik niets voor hem heb betekent en dat hij me haat. Vroeg maar 1 gesprek. Na bijna 10 jaar ga je toch niet zo met elkaar om? Vind het zo lastig en merk dat ik het niet kan afsluiten. Iemand tips?
Alle reacties Link kopieren
quote:Lot860 schreef op 25 mei 2016 @ 21:53:

[...]





Ik heb het niet uitgemaakt om vervolgens drastisch uit zijn leven gedelete te worden. Waarom zou je dat doen als er geen ruzie, strijd of haat bij is komen kijken? Waarom 2,5 jaar nog wel contact houden, maar als je nieuwe vlam hebt, iemand uit je leven verbannen alsof degene nooit bestaan heeft? DAT begrijp ik niet. Hij heeft zelf aangegeven destijds dat wat hem betreft hij nog normaal met me om wou gaan. Dan is het wel belachelijk om dat te verwachten als je zelf niemand hebt. Had hem ook kunnen laten stikken als een baksteen, maar vind dat echt totaal respectloos. Net alsof het voor mij een makkelijke keuze is geweest om het uit te maken?



Dat zegt toch ook niemand? Maar jij bent WEL degene die na 8,5 jaar zijn leven overhoop heeft gegooid door het uit te maken. Dat was jouw keuze, niet de zijne, dus of het voor jou al dan niet gemakkelijk was, is voor hem weinig relevant.

Ik weet niet waarom je ex die 2,5 jaar nog wel contact met je heeft gehouden. Misschien hoopte hij dat het nog goed zou komen. Maar er was hoe dan ook natuurlijk geen verplichting om dat contact de rest van jullie leven zo te houden. En hij heeft het misschien suf aangegeven door te melden dat 'anderen vinden dat contact met je ex niet hoort', maar hij heeft het wel aangegeven. Dat jij daar vervolgens geen genoegen mee neemt en hem zelfs gaat bellen over zijn nieuwe verkering nadat je merkt overal geblokkeerd te zijn, is net zo goed een tikkie apart.

En waarom je iemand niet meer zou hoeven zien als er geen ruzie, strijd of haat is? Waarom wel? Er zijn genoeg mensen die ik niet haat en die ik toch nooit meer zie. Exen incluis. Die horen bij een andere levensfase en zijn zelf ook gewoon doorgegaan met hun leven.
Ik denk dat vooral de manier waarop hij het heeft aangepakt (het blokkeren) voor TO als respectloos en pijnlijk wordt ervaren. Niet dat hij verder gaat met zijn leven zonder haar.
quote:iris1969 schreef op 26 mei 2016 @ 17:51:

Ik denk dat vooral de manier waarop hij het heeft aangepakt (het blokkeren) voor TO als respectloos en pijnlijk wordt ervaren. Niet dat hij verder gaat met zijn leven zonder haar.



Mmh, heel eerlijk gezegd denk ik dat de ex er wel klaar mee was. TO heeft namelijk iets heel kleinerends en bepalends over zich richting de ex. En een bepaald beeld hoe hij zich diende te gedragen.



Ik zou ook afhaken op sommige teksten die TO hier geplaatst heeft. Heel eng.
quote:Dubbz schreef op 26 mei 2016 @ 18:02:

[...]





Mmh, heel eerlijk gezegd denk ik dat de ex er wel klaar mee was. TO heeft namelijk iets heel kleinerends en bepalends over zich richting de ex. En een bepaald beeld hoe hij zich diende te gedragen.



Ik zou ook afhaken op sommige teksten die TO hier geplaatst heeft. Heel eng.Ja dat was ook niet zo fraai. Een niet zo goede communicatie van actie en reactie vrees ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 26 mei 2016 @ 18:04:

[...]



Ja dat was ook niet zo fraai. Een niet zo goede communicatie van actie en reactie vrees ik.Misschien is ex ook wel helemaal niet afgehaakt wegens de manier van communiceren/ handelen van TO, maar was dit de enige manier waarop hij dacht de boel te kunnen verbreken. Schermen met de mening van anderen en blokkeren verdient inderdaad geen schoonheidsprijs, maar ik denk niet dat ex de dominante persoon was in de relatie. Integendeel.
quote:spuit_111 schreef op 26 mei 2016 @ 18:08:

[...]





Misschien is ex ook wel helemaal niet afgehaakt wegens de manier van communiceren/ handelen van TO, maar was dit de enige manier waarop hij dacht de boel te kunnen verbreken. Schermen met de mening van anderen en blokkeren verdient inderdaad geen schoonheidsprijs, maar ik denk niet dat ex de dominante persoon was in de relatie. Integendeel.Nee ik ook niet. Ik vind hem nogal passief agressief en haar nogal bedillerig.
Je leest hier toch ook dat ze niet kan accepteren dat hij klaar is met haar en geen contact meer wil. En dan gooit ze er behoorlijk wat ferme teksten en dwang in.



Ik denk dat ze iets anders dan blokkeren niet snapt. Zo'n type die bezig blijft.
quote:Dubbz schreef op 26 mei 2016 @ 18:18:

Je leest hier toch ook dat ze niet kan accepteren dat hij klaar is met haar en geen contact meer wil. En dan gooit ze er behoorlijk wat ferme teksten en dwang in.



Ik denk dat ze iets anders dan blokkeren niet snapt. Zo'n type die bezig blijft.Ja misschien heb je gelijk. Ik hou gewoon niet van blokkeren en negeren en zo, want dat vind ik not done.
quote:iris1969 schreef op 26 mei 2016 @ 18:21:

[...]



Ja misschien heb je gelijk. Ik hou gewoon niet van blokkeren en negeren en zo, want dat vind ik not done.

Zeker, helemaal met je eens.



Behalve dus als iemand de boodschap maar niet wil snappen en penetrant aanwezig blijft.
quote:Dubbz schreef op 26 mei 2016 @ 18:29:

[...]



Zeker, helemaal met je eens.



Behalve dus als iemand de boodschap maar niet wil snappen en penetrant aanwezig blijft.Ik lees denk ik de OP anders dan jij, want ze heeft 2,5 jaar contact gehouden omdat hij het wilde en nu hij het niet meer wil reageert hij slapjes en blokkeert haar. Wat is er mis met een prettig en respectvol afsluitingsgesprekje over de telefoon? Is dat niet prettiger voor allebei? Ook voor hem?
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 26 mei 2016 @ 18:33:

[...]



Ik lees denk ik de OP anders dan jij, want ze heeft 2,5 jaar contact gehouden omdat hij het wilde en nu hij het niet meer wil reageert hij slapjes en blokkeert haar. Wat is er mis met een prettig en respectvol afsluitingsgesprekje over de telefoon? Is dat niet prettiger voor allebei? Ook voor hem?Als ik het zo lees hééft hij dat afsluitende gesprek met TO gevoerd... Alleen TO was het daar niet mee eens en gaf aan het niet te accepteren. Tja, ik snap wel dat als je netjes en duidelijk aangegeven hebt dat je geen contact meer wil dat je dan overgaat tot daden (blokkeren etc.).
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 26 mei 2016 @ 18:33:

[...]



Ik lees denk ik de OP anders dan jij, want ze heeft 2,5 jaar contact gehouden omdat hij het wilde en nu hij het niet meer wil reageert hij slapjes en blokkeert haar. Wat is er mis met een prettig en respectvol afsluitingsgesprekje over de telefoon? Is dat niet prettiger voor allebei? Ook voor hem?Precies, begrijp dat hij verder gaat en ben oprecht blij voor hem. Maar het heeft nu zo'n nare bijsmaak waar ik verdrietig van ben. Had het liever op een vriendelijke en waardige manier afgesloten om beide verder te kunnen. Nu ben ik afgekapt op een vage reden. 'Omdat het niet hoort volgens anderen'. En niet met de mededeling dat er een nieuwe vriendin in zijn leven is gekomen. Als hij transparant was geweest, had ik het kunnen begrijpen. Het voelt nu enorm rot om na 12 jaar op zo'n manier uit z'n leven te worden verwijderd.
quote:Lot860 schreef op 26 mei 2016 @ 21:01:

[...]





Precies, begrijp dat hij verder gaat en ben oprecht blij voor hem. Maar het heeft nu zo'n nare bijsmaak waar ik verdrietig van ben. Had het liever op een vriendelijke en waardige manier afgesloten om beide verder te kunnen. Nu ben ik afgekapt op een vage reden. 'Omdat het niet hoort volgens anderen'. En niet met de mededeling dat er een nieuwe vriendin in zijn leven is gekomen. Als hij transparant was geweest, had ik het kunnen begrijpen. Het voelt nu enorm rot om na 12 jaar op zo'n manier uit z'n leven te worden verwijderd.Ja dat kan ik goed begrijpen. Het voelt alsof je als een oude schoen aan de kant gegooid bent nu hij vervanging heeft gevonden.
Alle reacties Link kopieren
quote:spuit_111 schreef op 26 mei 2016 @ 18:08:

[...]





Misschien is ex ook wel helemaal niet afgehaakt wegens de manier van communiceren/ handelen van TO, maar was dit de enige manier waarop hij dacht de boel te kunnen verbreken. Schermen met de mening van anderen en blokkeren verdient inderdaad geen schoonheidsprijs, maar ik denk niet dat ex de dominante persoon was in de relatie. Integendeel.Klopt, m'n ex was niet dominant, juist heel begripvol. Ik klink misschien hard, ben een temperamentvolle dame, maar heb ook heel veel van hem gehouden en dat was wederzijds. Anders houd je het ook niet 8,5 jaar met elkaar vol en heb je daarna nog normaal contact. We hielden van elkaar en daarom doet het me ook veel hoe het eindigd nu. Wou dat het me niets deed, maar helaas is dat niet het geval. Blijf altijd om hem geven en dat zit nu in de weg.
Rot voor je . Ik hoop dat je het snel een plekje kunt geven en het los kunt laten.
quote:sandra1905 schreef op 26 mei 2016 @ 07:21:

bleef ik hem aandacht geven als hij dat vroeg op een respectvolle manier.



Deze zin uit de OP vind ik behoorlijk denigrerend klinken. Alsof hij een puppy is die jij zo af en toe nog wel een aai over zijn bolletje wilde geven als hij aangehuppeld kwam in jouw nieuwe leven.

Laat het gaan. Hij heeft een nieuw lief en heeft ervoor gekozen contact met jou te verbreken. Dat jij de manier waarop onhandig vindt is gewoon zo.Ja, die zin viel mij ook op.
Alle reacties Link kopieren
.
tessaa wijzigde dit bericht op 13-08-2017 15:03
Reden: privacy
99.70% gewijzigd
quote:Tessaa schreef op 27 mei 2016 @ 00:04:

Mijn verhaal is iets anders, want het contact stopte vrijwel direct nadat het uit was.



Ik had het van mijn ex ook wel klasse gevonden als we nog een laatste keer vriendelijk en eerlijk hadden kunnen praten (over hoe en waarom het tussen ons mis was gegaan, wat in jouw geval dan waarschijnlijk een gesprek over iets anders was geweest). Maar die klasse had mijn ex helaas niet, en achteraf heeft dat me juist geholpen om het af te sluiten omdat zijn gedrag rondom de break-up én daarna me deed inzien dat het niet de empathische, emotioneel intelligente man was die ik dacht dat hij was.



In jouw geval grote kans dat die nieuwe vriendin er iets mee te maken heeft.Wijze woorden
Alle reacties Link kopieren
quote:Lot860 schreef op 26 mei 2016 @ 21:01:

[...]





Precies, begrijp dat hij verder gaat en ben oprecht blij voor hem. Maar het heeft nu zo'n nare bijsmaak waar ik verdrietig van ben. Had het liever op een vriendelijke en waardige manier afgesloten om beide verder te kunnen. Nu ben ik afgekapt op een vage reden. 'Omdat het niet hoort volgens anderen'. En niet met de mededeling dat er een nieuwe vriendin in zijn leven is gekomen. Als hij transparant was geweest, had ik het kunnen begrijpen. Het voelt nu enorm rot om na 12 jaar op zo'n manier uit z'n leven te worden verwijderd.



Zeg slimpie, dát soort informatie wil hij dus gewoon niet meer aan je kwijt. En hij is daar ook helemaal niet toe verplicht.

Al was het omdat zijn voeten jeukte, je hebt de reden maar goed genoeg te vinden. Hij hoeft niet transparant te zijn en of jij het begrijpt of niet maakt ook geen verschil. Zover sta je buiten zijn leven als ex, dat zelfs je mening daarin niet meer meegewogen wordt.



Dus misschien kun je beter leren loslaten. Daar heb je meer aan dat proberen te begrijpen.
Can you remember who you were, before the world told you who you should be?
Juist omdat hij zo begripvol is, kan hij ook denken dat de reden die hij werkelijk heeft, niet door jou zal worden geaccepteerd of dat die je onnodig kwetst. Kan he, hoeft niet. Maar verder, heel jammer als andere mensen niet doen wat jij van ze hoopt of verwacht, maar helaas heb je daar weinig invloed op.
Waarom moet een relatie uitgemaakt worden "om jezelf te leren kennen"?

Hoezo ken je jezelf niet?
Alle reacties Link kopieren
Als een passief persoon zelf zal ik proberen te beschrijven wat zijn eventuele redenen zijn geweest.



Sowieso komt het door zijn nieuwe vriendin. Zij heeft er wat van gezegd en/of hij vindt zelf dat het nu moet stoppen.



Andere reden wat ik me best kan voorstellen.

Het kan zijn dat hij het juist heel moeilijk had om die 2,5 jaar vrienden te blijven en jou te zien met een nieuwe vriend. Hij was bang om alleen te zijn en hoopte misschien dat het ooit weer goed zou komen tussen jullie. Daarom bleef hij praten met jou. Ondertussen kan er ook haatgevoelens opkomen, omdat hij jou wel ziet verder gaan met je leven en met een nieuwe vriend. En jij vertelde hem blijkbaar ook alles. Omdat hij zo passief is, heeft hij dat maar allemaal aangehoord.



Ik geloof echt dat jullie van elkaar hebben gehouden en nog steeds. Jij was de dominante type en hij deed alles wat je zei?

Ik kan me goed voorstellen dat hij dit zo heeft gedaan, omdat hij nog steeds gevoelens heeft voor jou en omdat hij bang is dat jij hem om kan praten om toch contact te blijven houden. Hij heeft nu ook gezien dat het niet meer goed komt tussen jullie en wilt hij met een nieuw iemand verder gaan met zijn leven. En hij moet het contact met jou verbreken om zijn gevoelens 100% te kunnen geven aan zijn nieuwe vriendin.



Geloof me, hij is de 8,5 jaar relatie met jou echt niet vergeten en zal er in de toekomst zeker nog aan herinnerd worden.

Je hoeft in iedergeval niet te denken dat de relatie wat jullie hadden opeens niks meer betekend, want dat is zeker niet zo voor hem.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het juist best wel raar dat jij dit niet kan loslaten.

Nee, de manier waarop dit is gegaan is niet leuk en had hij anders kunnen doen. Maar helaas is dat niet gebeurd.

Ik denk dat jij emotioneel nog wat té verbonden was aan je ex.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lot860 schreef op 26 mei 2016 @ 21:01:

[...]





Precies, begrijp dat hij verder gaat en ben oprecht blij voor hem. Maar het heeft nu zo'n nare bijsmaak waar ik verdrietig van ben. Had het liever op een vriendelijke en waardige manier afgesloten om beide verder te kunnen. Nu ben ik afgekapt op een vage reden. 'Omdat het niet hoort volgens anderen'. En niet met de mededeling dat er een nieuwe vriendin in zijn leven is gekomen. Als hij transparant was geweest, had ik het kunnen begrijpen. Het voelt nu enorm rot om na 12 jaar op zo'n manier uit z'n leven te worden verwijderd.



Ik denk dat het helemaal niet zoveel anders voor jou was geweest als hij dit op een 'vriendelijke waardige' manier had afgesloten.

Ik denk dat je altijd (te) sterk verbonden met hem bent gebleven, en dat je het prettig vond dat jullie zo 'speciaal' voor elkaar waren, en nu is dat dus afgelopen..
Alle reacties Link kopieren
quote:Soull schreef op 27 mei 2016 @ 14:27:

Sowieso komt het door zijn nieuwe vriendin. Zij heeft er wat van gezegd en/of hij vindt zelf dat het nu moet stoppen.







Wellicht, maar dat wil niet zeggen dat die vriendin niet gelijk heeft.



Mijn vriend heeft een aantal exen/ex scharrels. Een aantal ziet hij regelmatig en daar spreekt hij gewoon mee af. Een ander aantal komt af en toe kijken of er nog wat te halen valt.



Ik ben niet zo moeilijk, dus heb hem gevraagd wat die dames voor hem betekenen en toevoegen aan zijn leven. Het kwam er op neer dat hij de dames die te intensief en daarmee onoprecht overkomend contact zoeken eigenlijk energiezuigers vindt en heeft het contact gestopt. Ligt aan mij zeggen die dames. Ligt aan hun zegt mijn vriend.



De dames die normaal doen, oprecht interesse hebben; daar drinkt hij regelmatig een kop koffie mee. Ontspannen. Ze komen hier gewoon over de vloer. Ook als ik er niet ben hoor. Daarvan hoor ik niet of dat aan mij ligt of niet. Waarom ook wel?



Mijn vriend is blij dat ik hem vroeg wie er belangrijk voor hem zijn. De dames waarbij het contact zo vreemd was waardoor ik de vraag uiteindelijk stelde blijken achteraf stuk voor stuk toch wel eigenlijk een grotere rol in zijn leven te willen spelen dan hij ze toedeelt. Dat ligt aan hun, zeg ik.
Can you remember who you were, before the world told you who you should be?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven