Cursus voor mannen, is het wat?

24-09-2016 14:50 94 berichten
Alle reacties Link kopieren
Die vraag kreeg ik dus vandaag. Ik heb het filmpje bekeken en natuurlijk mijn mening gevormd, maar wat vind jij van deze cursus?
En sneller dan de wind, dit was ik voor...reken er goed op.
Is dit een onderzoek?
Alle reacties Link kopieren
Nope. Een vriend van mij vroeg wat ik ervan vond, zoals ik al zei. Ik wil eigenlijk meer meningen verzamelen dus vraag me af: vind jij dat het klopt wat die cursusleider zegt?
En sneller dan de wind, dit was ik voor...reken er goed op.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat je zoiets nooit mag generaliseren. Iedere man is anders en dat geldt ook voor vrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Voor de duidelijkheid, het gaat over "positive emotional tention"

De verhoudingen tussen man en vrouw en wat een man aantrekkelijk maakt voor een vrouw.
En sneller dan de wind, dit was ik voor...reken er goed op.
Alle reacties Link kopieren
quote:Inapex schreef op 24 september 2016 @ 15:10:

Ik vind dat je zoiets nooit mag generaliseren. Iedere man is anders en dat geldt ook voor vrouwen.Precies, daarom wil ik ook meerdere meningen verzamelen.
En sneller dan de wind, dit was ik voor...reken er goed op.
Alle reacties Link kopieren
Waarom heb jij andermans hulp nodig om je eigen mening over deze cursus te vormen?
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Pffff, onzin.
Alle reacties Link kopieren
*zucht*



Niet. Mijn mening heb ik al. Maar jij ook bedankt voor de bijdrage.

Deze meneer poneert een stelling, of nou ja, poneert zijn eigen waarheid. Ik ben het daar niet mee eens, wat mij betreft praat hij poep. Maargoed, hoe zit dat bij anderen?



Als je geen antwoord wil geven dan doe je dat niet, mij best hoor.



*edit* antwoord op monatala
En sneller dan de wind, dit was ik voor...reken er goed op.
Ok, duidelijker dan: de man praat Poep.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt meer op wat een vrouw aantrekkelijker maakt voor een man als het nagging, complaining and getting fat bij vrouwen tegengaat.

Als ik zo'n vrouw had, ging ik geen cursus doen maar zou ik haar vervangen.
Ik neem alleen verantwoording voor wat ik zeg, niet voor hoe jij het interpreteert
quote:ThunderassMan schreef op 24 september 2016 @ 15:24:

Ok, duidelijker dan: de man praat Poep.

Heb jij alle 13 minuten geluisterd?

(al ben ik het ook met je eens denk ik)
Alle reacties Link kopieren
Of jij hebt gezond verstand, en dan preken we hier allemaal voor eigen parochie, of jij ziet er wel wat in, en dan praat je, om met Tams woorden te spreken, poep. Dus ik ga niet eens beginnen aan deze discussie.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Wat high lights gelezen en de eerste 2 minuten geluisterd.

Het is de zoveelste goeroe die een aha-erlebnis heeft gehad dat zijn wereld veranderde...



Wat hij beschrijft is de dynamiek van een onvolwassen drama-relatie. Hierbij kan je elkaar inderdaad flink lang in de tang houden en terwijl je erin zit, kan het fijn voelen. Vanwege de highs die volgen na de lows. Seksueel zal je dan ook best aan je trekken komen.

Het is echter geen recept voor een langdurige, echt bevredigende, volwassen relatie.

Een relatie waardoor je groeit, je het beste in elkaar naar boven haalt en je basis elke dag steviger wordt omdat je elkaar het beste gunt.

Het is integendeel een type relatie die gebaseerd is op angst en schaarsheid (van liefde, seks en aandacht).



Ik ga voor de volwassen relatie, any time!
Is er ook een cursus voor vrouwen?
quote:Corona67 schreef op 24 september 2016 @ 15:28:

[...]



Heb jij alle 13 minuten geluisterd?

(al ben ik het ook met je eens denk ik)



Nee natuurlijk niet.

Ik zag al aan de introductiepagina dat het onzin was.
Alle reacties Link kopieren
quote:Brnzv schreef op 24 september 2016 @ 15:28:

Lijkt meer op wat een vrouw aantrekkelijker maakt voor een man als het nagging, complaining and getting fat bij vrouwen tegengaat.

Als ik zo'n vrouw had, ging ik geen cursus doen maar zou ik haar vervangen. +1
En sneller dan de wind, dit was ik voor...reken er goed op.
Alle reacties Link kopieren
quote:Monatala schreef op 24 september 2016 @ 15:30:

Of jij hebt gezond verstand, en dan preken we hier allemaal voor eigen parochie, of jij ziet er wel wat in, en dan praat je, om met Tams woorden te spreken, poep. Dus ik ga niet eens beginnen aan deze discussie.



Ah, toch een mening, fijn. Bedankt.

Mijn verstand is prima in orde hoor, dat "poep praten" waren mijn eigen woorden. Hiermee wil ik een "ja maar jij bent anders" voorkomen. Die discussies hebben we al vaker gehad
En sneller dan de wind, dit was ik voor...reken er goed op.
quote:Brnzv schreef op 24 september 2016 @ 15:28:

Lijkt meer op wat een vrouw aantrekkelijker maakt voor een man als het nagging, complaining and getting fat bij vrouwen tegengaat.

Als ik zo'n vrouw had, ging ik geen cursus doen maar zou ik haar vervangen. Precies: het is helemaal geen cursus voor mannen in feite.
quote:Monatala schreef op 24 september 2016 @ 15:30:

Of jij hebt gezond verstand, en dan preken we hier allemaal voor eigen parochie, of jij ziet er wel wat in, en dan praat je, om met Tams woorden te spreken, poep. Dus ik ga niet eens beginnen aan deze discussie.Eens,uiteraard.
quote:Bruja78 schreef op 24 september 2016 @ 15:33:

[...]





Ah, toch een mening, fijn. Bedankt.

Mijn verstand is prima in orde hoor, dat "poep praten" waren mijn eigen woorden. Hiermee wil ik een "ja maar jij bent anders" voorkomen. Die discussies hebben we al vaker gehad Ik ken je niet :hoezo zou jij 'anders' zijn?
De managementsamenvatting: wees geen watje.



Joh.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan niet heel erg goed Engels...

Wat staat er ongeveer?.waar komt het zo ongeveer op neer?
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Dat zeg ik net, Elle
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 24 september 2016 @ 17:00:

Dat zeg ik net, Elle

Oh..wees geen watje?...geloof ik niet Amand, iets met emotionele binding, volgens mij..

Iemand anders die me kort kan zeggen, wat ze bedoelen?
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven