Daar gaan we.. Het leven na een relatiebreuk

20-10-2016 11:28 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste topic op het Viva-forum en ik val direct maar met de spreekwoordelijke deur in huis... Mijn relatie is uit. En dat doet pijn. Heel veel pijn. Maar dat komt met name omdat ik mijzelf nu heel zielig vind. Zielig omdat ik mijn ex-partner moet missen, niet meer kan rekenen op zijn steun en toeverlaat, niet meer tegen hem aan kan kruipen 's avonds op de bank, niet meer samen boodschappen doen, niet meer samen koken en samen eten.. Vanaf nu moet ik het alleen doen. Ik verhuis naar een nieuwe woonplaats, waar ik werk maar zo goed als niemand ken, en start volledig opnieuw. Ik vind het doodeng.



En nu ben ik bang. Bang dat ik niemand zal vinden in mijn nieuwe omgeving, dat ik geen vriendschappen ga sluiten en de weekenden alleen moet gaan doorbrengen met huisdier op schoot en netflix aan. Natuurlijk mag dat in het begin best, ik moet even weer op adem komen. Wennen aan het idee dat ik mijzelf alleen moet redden en vermaken. Af en toe naar familie en vrienden rijden kan ik natuurlijk doen, maar dat zijn tijdelijke oplossingen. Bovendien is iedereen druk met zijn eigen leven. En ondertussen start ik opnieuw.



Ik ben benieuwd naar jullie verhalen. Hebben jullie iets soortgelijks meegemaakt en willen jullie dit met mij delen? Ik merk dat ik veel behoefte heb om dit van mij af te schrijven en ik kan wel wat tips gebruiken om weer helemaal opnieuw een leven te starten.



Liefs, een hoopje ellende dat langzaam aan het opkrabbelen is
Alle reacties Link kopieren


Wat naar! En dat je bang bent is niet zo gek, dat mag ook!!

Ik heb dit een jaar geleden meegemaakt. Ben weliswaar niet naar een andere woonplaats verhuisd, maar moest na bijna 14 jaar wel weer "opnieuw" beginnen.