date bij hem thuis?

03-03-2014 11:09 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben inmiddels alweer wat jaartjes vrijgezel en heb sinds ik echt volwassen ben en op mezelf woon geen serieuze scharrel meer gehad. Mijn laatste serieuze relatie ontstond aan de andere kant van de werekd dus dat telt niet mee. Ik ben dus een beetje een leek geworden.

Het zit zo: ik heb een scharrel en we hebben nu twee leuke dates gehad. Nu heeft hij me voor aankomende week bij hem thuis uitgenodigd om te koken en eten. Leuk natuurlijk. Maar is dat niet een beetje snel? En wat ik dan gelijk denk: probeert hij me het bed in te krijgen? Dat ben ik namelijk niet van plan. Ik weet ook niet goed meer hoe dat daten allemaal werkt. Ik vind bij iemand thuis afspreken eigenlijk best wel een ding. Daarbij heb ik een paar vervelende ervaringen met mannen en ben ik dus bang dat hij alleen seks wil.
Alle reacties Link kopieren
Je noemt hem je scharrel, maar je bent bang dat hij alleen seks wil. Wat versta jij onder een scharrel dan?
Zolang je iemand op de hoogte stelt waar je bent en je tussendoor naar de WC gaat en daar even vlug een alles is goed appje doet, is er niet aan de hand. Na 2 dates bij hem thuis lijkt me niet gek. En als hij je het bed in wil krijgen, jij hebt een mond gekregen om 'nee' te zeggen. Of je kan om 10 uur weer naar huis gaan. Je hebt het zelf in de hand.
Dat is het hele idee achter scharrelen toch?

Samen leuke dingen doen (eten) en daarna de koffer in.
Alle reacties Link kopieren
Als jullie 2 leuke dates hebben gehad dan kan het best zijn dat hij je nu het bed in probeert te krijgen. Of je dat te snel vind is aan jou.



Maar dat je daar gaat eten wil natuurlijk nog niet zeggen dat je dan ook met hem naar bed moet. Je kan gewoon nee zeggen maar wees er wel op voorbereid dat hij een poging gaat wagen.
Alle reacties Link kopieren
Scharrelen is toch juist alleen seks hebben en weinig serieus?



En als antwoord op je vraag: nee, als derde date vind ik dat niet (te) snel.
Alle reacties Link kopieren
Als hij je na twee dates uitnodigd om te komen eten en hij wil voor je koken hoeft dat echt niet te betekenen dat hij je het bed in wil praten hoor.



Maar ik begrijp je gedachten wel. Ik kan alleen maar zeggen dat als het voor jou (nog) niet goed voelt je beter kan vragen of jullie niet een afspraak op neutraal terrein kunnen maken (b.v. restaurantje).



Maar misschien waren die eerste twee dates ook al in een restaurant en wilde hij je nu verrassen met een exclusief etentje gekookt voor jou.

Wel lief bedoelt.



Maar nogmaals, als het niet goed voelt, (nog) niet doen.



@rob: je geeft altijd van die lieve reacties! TO: eens, je bent er zelf bij. Dus je kunt in bed eindigen (als jullie dat allebei willen en dan is het alleen maar jippie), of het blijft bij lekker eten en misschien wat kroelen (kan ook heel jippie zijn).
Alle reacties Link kopieren
Oh ik noem iemand met wie ik date altijd een scharrel, maar bmijkbaar verstaan sommigen daar iets anders onder. Ik noem hem dan maar mijn date.

Ik ga gewoon bij hem thuis afspreken. Ik merk vanzelf wel wat zijn intenties zijn. Ik heb wel het gevoel dat hij me echt leuk vindt. En ik kan inderdaad nee zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Hij zal vast proberen je in bed te krijgen, maar dat hoef je niet te doen.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
Een scharrel is voor de seks. Niet alleen bij ons.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik me oprecht afvraag: ik lees hier vaker vrouwen die schrijven 'wil hij alleen voor de seks of meer?' Terwijl bij mijn beginnende relaties dus echt wel seks kwam kijken. Je ziet vanzelf hoe het loopt! Je kent hem zelf toch ook niet goed genoeg om te weten of jij een relatie met hem wil?



Een vent die alleen seks wil gaat heus niet opeens een relatie willen als je alleen maar dates buitenshuis hebt.
Alle reacties Link kopieren
En andersom: een man die jou leuk vindt gaat je heus niet als alleen voor de seks zien als je op de derde date met elkaar in bed belandt.
Ik zou ook proberen te sexen op de derde date, voor veel mensen is sex fijn. Maar als iemand dat nog niet wil, dan wil degene dat niet en dan zou het ook niet moeten gebeuren. De optie is open zeg maar. Als hij je leuk vind dat noemt hij met wat knuffelen de avond ook een succes.
Alle reacties Link kopieren
Hoeft niet zo te zijn dat hij je alleen maar thuis uitnodigt om je het bed in te krijgen.



Zie het als iets positiefs. Door bij hem thuis te komen zie je heel veel van hem. Zijn woning zegt bijvoorbeeld al best veel over hem, zijn kookkunsten ook en omdat het wat rustiger is leer je elkaar denk ik ook nog beter kennen dan in een restaurant of kroeg waar het wat rumoeriger is en waar je misschien sommige onderwerpen niet snel zult aankaarten.



En of de date wel of niet eindigt in bed dat bepaal jij zelf!
Alle reacties Link kopieren
quote:Nemesis. schreef op 03 maart 2014 @ 12:33:



Een vent die alleen seks wil gaat heus niet opeens een relatie willen als je alleen maar dates buitenshuis hebt.



Klopt.



Maar zo'n man gaat niet tig dates buitenshuis hebben. Die haakt gewoon af als hij niet snel genoeg krijgt wat hij wil en gaat op zoek naar een andere vrouw die wel snel met hem seks wil.



Dan heeft to zich zelf een seksuele ervaring bespaart met iemand met wie het toch nooit wat zou worden. Niet iedereen wil zomaar seks zonder dat er (kans is op) een relatie.
Alle reacties Link kopieren
Lieve TO het voelt duidelijk nog niet helemaal goed voor je. En wat zijn motieven ook zijn, dan zou ik toch iets anders voorstellen. Heb je misschien meer zin in iets actiefs? Overdag iets leuks doen, ergens? Samen op pad? Dan weet je (bijna) zeker dat het niet op seks zal uitdraaien.

En stel je voor hij wil je wel? Hoezo noem je dat "het bed in krijgen"? Mannen zijn net mensen, hoor, en als ie je lief vind vind ie het al fijn als jullie samen op de bank zitten of zoenen. Hij hoeft ook niet gelijk all the way te willen gaan, laat staan dat een lieve gast je "het bed in wil krijgen"- mocht dat zo zijn heb je niet een fijne kerel aan de haak, niet 1 waar jij op zit te wachten in ieder geval!

Sterkte met je beslissing, en geniet er ook van hè , als ie lief is dan is ie lief . En dat merk je vanzelf aan het gevoel dat hij je geeft
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Alle reacties Link kopieren
waar blijft het alom geroemde advies: "praat erover"? je twijfel lijkt me een uitgelezen kans voor een echt communicatie-momentje...

waarom heb je bij voorbaat al besloten geen sex met hem te hebben? sletvrees?

volgens mij blokkeer je op deze manier nu al de kans op een stomend romantische date...
I GOT A GIRL THAT KEEPS ME WAITING
Alle reacties Link kopieren
Het ligt helemaal aan hoe je er zelf mee omgaat. Vriend en ik hadden zelfs al meerdere keren bij elkaar geslapen voordat we seks hadden. Gewoon, omdat we graag bij elkaar wilden zijn, samen ontbijten enz, vond die eerste tijd ontzettend gezellig.
Erger je niet, maar verbaas je!
Alle reacties Link kopieren
Tja, hoe erg is het om op de derde date seks te hebben. Lijkt mij niet meer dan normaal. Je wil toch ook wel weten wat voor "vlees" je in de kuip hebt lijkt me. En als het op seksueel gebied in het begin al niet klikt...
Alle reacties Link kopieren
"Tja, hoe erg is het om op de derde date seks te hebben. Lijkt mij niet meer dan normaal."



Voor JOU normaal. Daarin verschillen mensen. Hoop niet dat jij bepaalt wat de norm is
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Alle reacties Link kopieren
Ik bepaal niks hoor. Daarom staat er inderdaad ook LIJKT. En inderdaad, ik zou er geen moeite mee hebben.

Maar aangezien het hier om volwassen mensen gaat, die blijkbaar al een relatie achter de rug hebben, kun je dit toch wel een beetje verwachten.
Belangrijkste vraag is denk ik: Hoe voel je je? Voel je je veilig, vertrouw je hem?



Mijn man kwam toen ik hem nauwelijks kende onverwachts aan de deur. Ik heb hem gewoon binnengelaten, terwijl ik dat nooit deed, een scharrel uit de stad binnen in mijn huis laten. Want was altijd mijn motto, dat wat in de stad gebeurd, blijft daar;-).

De 2e date was bij hem thuis. Ik had zo'n goed voorgevoel, en vertrouwde hem volledig. Terwijl ik altijd erg sceptisch was tov dates en scharrels en ik ze vaak op lange afstand hield.

Mijn voorgevoel was goed. Nu alweer ruim 15 jaar samen. Na die 2e date woonden we zo goed als samen;-).



Ben benieuwd wat je gaat doen.
Alle reacties Link kopieren
Jep, dat is ook zo. Maar "je kunt het een beetje verwachten" dat "volwassen mensen" seks hebben op de derde date, is weer een gemeenplaats.



Wat dacht je van al die volwassenen die (proberen te) wachten tot na het huwelijk? Of die gelijk op de eerste avond neuken en tot nooit meer ziens? Kortom: denk dat volwassenen toch erg verschillen hierin.
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Alle reacties Link kopieren
De derde date met mijn vriend vond ook bij hem thuis plaats. Ik had me vantevoren voorgenomen niet met hem naar bed te gaan (vooral zodat ik mezelf niet van de zenuwen zou opvreten) en dat is dus ook niet gebeurd toen. Vond hij geen probleem. Dus ja, ik zou als ik jou was gewoon gaan en je er niet heel druk om maken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven