date is gescheiden

28-07-2014 11:43 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,



Een tijdje geleden sprak ik met iemand via een online datingsite. Hij praatte openlijk over zijn scheiding die qua papieren nog niet afgerond is. Maar fysiek dus wel al 1 jaar uit elkaar.



-Is het verstandig om voordat de papieren rond zijn te daten?

-Voor de mensen die ervaring hebben met het daten van gescheiden mannen; waar moet ik op letten (red flags)?
Kijk heel goed of hij wel echt uit elkaar is.

Waar woont hij? Wat doet hij nog met ex (en eventuele kinderen) samen? Hoe praat hij over ex? Waarom is hij aan het daten? Wanneer is de scheiding rond?



Kijk het aan, geef hem het voordeel van de twijfel. Maar mochten zich dingen afspelen waarvan jij denkt: huh? Klopt dit wel? Krab je dan even achter de oren. Waarom vond hij het belangrijk om je te vertellen dat hij nog niet gescheiden is?
Hoi Nina,



Ik heb ook een vriend (die nu mijn man gaat worden) die gescheiden is. Toen ik hem leerde kennen was de papier handel bijna afgerond en waren ze een aantal maanden uit elkaar.



Waarom zou je niet met hem kunnen daten imv papier handel wat hij moet afhandelen? (behalve dat dit misschien vervelend is voor hem)

En waarom denk je dat er "red flags" zijn? Ga je nu al letten op eventuele dingen die andere mensen denken dat er kunnen gebeuren?



Ga daten en genieten en niet op voorhand al op negatieve dingen letten



Veel plezier!!
Alle reacties Link kopieren
Er wordt best wel behoorlijk gewaarschuwd voor deze date's. Ik zou er wel zeker van willen zijn dat hij vrij is.

Andezijds ook mss nog een puntje: Een man die nét uit zijn relatie is heeft vaak het misgaan van zijn relatie nog niet verwerkt.

Mss een puntje om in je achterhoofd te houden?
Alle reacties Link kopieren
quote:boterhammie schreef op 28 juli 2014 @ 11:48:

Hoi Nina,



Ik heb ook een vriend (die nu mijn man gaat worden) die gescheiden is. Toen ik hem leerde kennen was de papier handel bijna afgerond en waren ze een aantal maanden uit elkaar.



Waarom zou je niet met hem kunnen daten imv papier handel wat hij moet afhandelen? (behalve dat dit misschien vervelend is voor hem)

En waarom denk je dat er "red flags" zijn? Ga je nu al letten op eventuele dingen die andere mensen denken dat er kunnen gebeuren?



Ga daten en genieten en niet op voorhand al op negatieve dingen letten



Veel plezier!!Dankje, ik probeer echt open minded te zijn.. maar iets knaagt aan mij. Misschien omdat ik altijd geloof in 1 keer trouwen en echt proberen..wat zijn anders al die beloften waard..misschien ook de angst dat hij het de volgende keer weer zou kunnen doen..
De kans op scheiding bij een tweede huwelijk is groter dan bij een eerste huwelijk heb ik me laten vertellen.

Als jij op zoek bent naar iemand die maar 1 keer wil trouwen en ervoor wil gaan, is dit misschien niet de beste match voor jou.
Als jij er zo in staat weet ik niet of daten een goed idee is...
Alle reacties Link kopieren
Is dit dezelfde man als die uit je topic van 2 weken geleden, die zonder ballen?
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
De papieren zijn dus nog niet rond.

Hadden ze een eigen huis samen? Hoe zit dit met de verkoop/eventuele uitkoop? Het kan zijn dat deze man als alles rond is met enorme schulden blijft zitten. Dat heeft dan natuurlijk wel consequenties voor jullie dan. Zo kan het zijn dat jullie in de toekomst zelf geen huis kunnen kopen. Niet op vakantie kunnen of geld genoeg hebben voor de leuke dingen des levens.



Ik zou een beetje huiverig zijn of hij echt wel gaat scheiden en echt wel bij zijn ex weg is. Aan de andere kant is het wel heel positief dat hij hier wel open over is. Voor het zelfde geld had hij niets gezegd en bleek pas als jullie een gezamenlijke toekomst willen gaan opbouwen dat hij financieel nog aan zijn ex vast zat.
Alle reacties Link kopieren
Ja,..



Vreemdgaan zou ik begrepen hebben.
Het is natuurlijk voor iedereen heel persoonlijk.



Ik zou wel afvragen waarom de vorige relatie verbroken is.



Nog een opmerkelijk feitje bij mij is dat zijn de ex nu een hele goede vriendin is en ik haar zelfs op mijn vrijgezellenfeest heb uitgenodigd. Sterker nog haar kant van de familie komt zelfs op onze bruiloft. Dus zo zie je maar dat het niet altijd negatief hoeft te zijn.

Praten is in elk geval het beste. Misschien kan je hem je twijfels vertellen zodat hij hier iets mee kan? Zoals Linde.Linde beschrijft.





Als ze fysiek al een jaar uit elkaar zijn denk ik zelf dat dit tijd genoeg geeft voor hem om over zaken na te denken
Alle reacties Link kopieren
quote:Spijk-er schreef op 28 juli 2014 @ 11:56:

Is dit dezelfde man als die uit je topic van 2 weken geleden, die zonder ballen?Nee
Alle reacties Link kopieren
quote:sugarmiss schreef op 28 juli 2014 @ 11:58:

De papieren zijn dus nog niet rond.

Hadden ze een eigen huis samen? Hoe zit dit met de verkoop/eventuele uitkoop? Het kan zijn dat deze man als alles rond is met enorme schulden blijft zitten. Dat heeft dan natuurlijk wel consequenties voor jullie dan. Zo kan het zijn dat jullie in de toekomst zelf geen huis kunnen kopen. Niet op vakantie kunnen of geld genoeg hebben voor de leuke dingen des levens.



Ik zou een beetje huiverig zijn of hij echt wel gaat scheiden en echt wel bij zijn ex weg is. Aan de andere kant is het wel heel positief dat hij hier wel open over is. Voor het zelfde geld had hij niets gezegd en bleek pas als jullie een gezamenlijke toekomst willen gaan opbouwen dat hij financieel nog aan zijn ex vast zat.Dat heb ik niet gevraagd.. er waren geen schulden zei hij.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou me nog niet zo druk maken als ik jou was.

Ga lekker met hem daten en jeej jullie zijn nog niet getrouwd ofzo.

En wie weet klikt het uiteindelijk toch niet. En zo wel, dan zal hij eerlijk openheid van zaken moeten geven. Maar dat is dan voor de toekomst.

Je kunt je nu al wel van alles in je hoofd halen maar dat is alleen maar speculeren. Dus geniet er nu eerst van!
Enjoying life
Alle reacties Link kopieren
Kijk ook vooral of hij zijn vorige relatie al goed verwerkt heeft zodat je niet zijn rebound wordt voor een paar maandjes.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend lag ook nog in scheiding toen wij elkaar leerden kennen. Mijn vriend was heel open en duidelijk over de voortgang van de scheiding, liet me ook alles lezen wat de advocaat schreef. Binnen 2 maanden was het erdoor en stuurde hij een foto kopie van de beschikking.
Alle reacties Link kopieren
quote:boerderijgeit028 schreef op 28 juli 2014 @ 12:29:

Mijn vriend lag ook nog in scheiding toen wij elkaar leerden kennen. Mijn vriend was heel open en duidelijk over de voortgang van de scheiding, liet me ook alles lezen wat de advocaat schreef. Binnen 2 maanden was het erdoor en stuurde hij een foto kopie van de beschikking.Ik ben dan wel benieuwd... had jij nooit de angst... wie eenmaal scheidt doet het de volgende keer weer/makkelijker?
Alle reacties Link kopieren
Een vriend van mij was ook aan het daten met een nog niet gescheiden vrouw. Het ging verder dan daten, ze hadden een relatie.



Haar kinderen mochten natuurlijk van niets weten, voordat de scheiding rond was. Daarnaast was hij, bij elk akkefietje wat tot het regelen van de scheiding behoorde, de pineut. Dan werd de afspraak of het samenzijn afgezegd. Heb hem meermalen gewaarschuwd, pas op dat je niet de rebound bent. Na een paar maanden werd hij aan de kant geschoven.



Ik zou zeggen, ga lekker met iemand daten die 'vrij' is, ook op papier. Heb er altijd een bijsmaakje van.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt wel gaan daten met iemand die wel echt vrij is maar ook die kan een heel verleden hebben met schulden etc. die hij voor zich houdt. Zo zou je dan dus eigenlijk met niemand normaal kunnen daten.
Enjoying life
Alle reacties Link kopieren
Een kennis van mij zit nu ook in deze situatie. Hij (net uit elkaar met vrouw) is zo snel het kon gaan daten. Heeft binnen no time iemand "gevonden" die tot nu toe in zijn goed verzonnen verhaal trapt. Hij wilt gewoon niet alleen zijn en de eerste de beste die aan komt zetten is voor hem voldoende.

Daarnaast zegt hij ook als zijn vrouw zegt met hem het nog eens te proberen dan gaat hij daar ook voor.

Erg oneerlijk, hij speelt spelletjes hierdoor.

Als ik jou was zou ik voorzichtig zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:nina12 schreef op 28 juli 2014 @ 12:31:

[...]

Ik ben dan wel benieuwd... had jij nooit de angst... wie eenmaal scheidt doet het de volgende keer weer/makkelijker?

Nee, dat idee heb ik niet. Hij weet nu wel dat het heel veel centjes kost om uit elkaar te gaan



Ik was wel een soort van beetje teleurgesteld dat wij trouwen niet gezamenlijk voor de eerste keer meegaan maken. Maar goed dat is het risico als je iemand op latere leeftijd tegen kom.
Alle reacties Link kopieren
Kijk vreemdgaan bij hem hoeft niet bij jou te gebeuren. Iedereen verdient een tweede kans. Daarnaast is de tweede relatie nagenoeg altijd beter. Omdat jullie allebei perfect weten wat je wel en niet wilt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou erg voorzichtig zijn!!!



niet lang geleden zat ik in dezelfde situatie. Hij was al een aantal maanden uit elkaar (gescheiden) en de oorzaak was overspel.

Heeft me verteld dat hij daar "overheen" was en dat hij me niet zag als rebound. Ging 2 1/2 maand heel goed en dacht echt dat hij me heel erg leuk vond. Totdat de "drukte" op z'n werk hem te veel werd en hij me besloot te negeren. En dat is bijna 4 maanden geleden!



zou me trouwens niet verbazen als het over dezelfde man zou gaan
Alle reacties Link kopieren
quote:penny11 schreef op 28 juli 2014 @ 14:24:

Ik zou erg voorzichtig zijn!!!



niet lang geleden zat ik in dezelfde situatie. Hij was al een aantal maanden uit elkaar (gescheiden) en de oorzaak was overspel.

Heeft me verteld dat hij daar "overheen" was en dat hij me niet zag als rebound. Ging 2 1/2 maand heel goed en dacht echt dat hij me heel erg leuk vond. Totdat de "drukte" op z'n werk hem te veel werd en hij me besloot te negeren. En dat is bijna 4 maanden geleden!



zou me trouwens niet verbazen als het over dezelfde man zou gaan Hier geen sprake van overspel.. maar toch bedankt
Alle reacties Link kopieren
dacht dat ik iets las over vreemdgaan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven