Date: zenuwen bedwingen

02-09-2012 16:02 261 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik schreef het al eerder; I suck at dating. En dan zeker online dating. Toch heb ik het voor elkaar gekregen vanavond een date te hebben met -voor zover ik kan beoordelen- een heullle leuke kerel.



En man, het voelt of ik vanavond afgemaakt ga worden door de tandarts! Mijn hart bonst nu al in m'n keel, en alle rampscenario's (struikelen, stotteren, stiltes, domme opmerkingen) hebben mijn gedachten al 100x gepasseerd.



Ik ben best een beetje onzeker, vooral over mijn uiterlijk (ik ben door omstandigheden nu nog zo'n 15-20kg te zwaar, zelfs nu ik er bijna 25 kwijt ben), en ik mankeer van alles.



De ene minuut denk ik; ach dat wordt toch niks, never mind, ik bel af. De andere minuut is het weet; kom op man, ik ben gewoon 'keileuk', lief en grappig! En dat uiterlijk 'stunning' zijn is Project Lekker Wijf (al doe ik niet mee, sorry ), dat komt gewoon nog.



Kan iemand me een beetje moed inpraten? :-)

Leuke anekdotes over "hoe het helemaal goed kwam" mogen ook
Alle reacties Link kopieren
Ik wens je gewoon Veel Plezier!
Spannend en zo leuk !!! Hij mag zich vereerd voelen dat jij tijd voor hem vrij maakt! Lekker genieten en op je af laten komen
Wie weet is hij nog wel zenuwachtiger dan jij.



Waar gaan jullie elkaar vanavond ontmoeten?



Lees vanmiddag de mailwisseling nog even goed door en pak daar dingen uit om vanavond op door te gaan als je al met de mond vol tanden staat/ zit.



Het zal vanavond vast wel loslopen allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Oww leuk joh! Ik had ook een internetdate laatst, en ook last van 'vlucht momenten' op het laatste moment haha. (en toevallig ook wat te zwaar) Heb je een goede vriendin die je even kunt inseinen, smssen, bellen, als je ff niet meer durft? Hielp bij mij wel goed iig. Mijn ervaring was dat de minuten ervoor veel enger waren dan de date op zich.



En verder gewoon adem blijven halen inderdaad, en heb je verwachtingen niet te hoog. En: Geniet!
Alle reacties Link kopieren
Ah wat een lieve reacties al!



Ik ga echt een poging doen om te genieten, en gelukkig is Dyaa al ingeseind en heeft ze Date al gekeurd :-)



Browneyed, vergelijkbare situatie idd! Hoe is het afgelopen?? :-)
Alle reacties Link kopieren
Ah slim, neem tenminste aan dat Dyaa een vriend(in) is .



De date was zeker heel gezellig en relaxed, maar of er nou een vonk oversloeg, weet ik niet..we gaan nog wel een keer uit eten. Ik had trouwens wel in mn profiel gezet dat ik mollig ben en dat dit work in progress is ... zo creeer je ook geen scheve verwachtingen, had jij ook zoiets gedaan?



Ohja en trek je kleding aan waar je je lekker in voelt? Veel plezier!!
Alle reacties Link kopieren
quote:BrownEyedGirl26 schreef op zondag 02 september 2012 16:17 Ah slim, neem tenminste aan dat Dyaa een vriend(in) is .



De date was zeker heel gezellig en relaxed, maar of er nou een vonk oversloeg, weet ik niet..we gaan nog wel een keer uit eten. Ik had trouwens wel in mn profiel gezet dat ik mollig ben en dat dit work in progress is ... zo creeer je ook geen scheve verwachtingen, had jij ook zoiets gedaan?



Ohja en trek je kleding aan waar je je lekker in voelt? Veel plezier!!



Hij heeft een full-body foto gezien, en hij weet van alle 'mankementen', en zelfs toen wilde hij nog. Maar da's meer iets dat in mijn hoofd zit vrees ik.



Kleding, nog zo'n drama! Ik heb alles al gehad, en dat net niet zo lekker zittende tuniekje staat het leukste!

Of dat topje dat gezien het weer dus weer net te koud is.



Ik ga eerst maar even douchen, nog 3,5 uur TO prepare....
Alle reacties Link kopieren
Haha, herkenbaar... heb je niet een leuk vestje of jasje voor over het topje ? Ik moet er vandoor nu, maar ik hoor graag hoe het af is gelopen! Go for it!!
Alle reacties Link kopieren
Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
En helpt het als je je op al je goede eigenschappen focust en tegen jezelf zegt "als hij niet inziet hoe waardevol ik ben door enkele uiterlijke onvolmaaktheden dan is dat zijn probleem en niet het mijne".



Trouwens veel belangrijk dan deze uiterlijke zaken is wat je uitstraalt. Als hij de juiste man voor je is, dan zal hij meer ingenomen worden door je uitstraling dan door je uiterlijk denk ik.

Een man die alleen voor je uiterlijk gaat moet je niet willen :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:PartlyCloudy schreef op zondag 02 september 2012 16:51 En helpt het als je je op al je goede eigenschappen focust en tegen jezelf zegt "als hij niet inziet hoe waardevol ik ben door enkele uiterlijke onvolmaaktheden dan is dat zijn probleem en niet het mijne".



Trouwens veel belangrijk dan deze uiterlijke zaken is wat je uitstraalt. Als hij de juiste man voor je is, dan zal hij meer ingenomen worden door je uitstraling dan door je uiterlijk denk ik.

Een man die alleen voor je uiterlijk gaat moet je niet willen :-)



Ja, dat denk ik die 'ene minuut' ook, haha! En je hebt ook helemaal gelijk!



Meestal lukt het me wel om vooral mijn zekere kant te laten zien hoor, hij zal vanavond van mijn zenuwen weinig merken.

Maar ik zou het voor mezelf zo leuk vinden als ik toch ook een beetje kon ontspannen.
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar! Ik had vandeweek een (4e) date en ik ben daarvoor wel 10x naar de WC geweest. Zwetende handjes, zenuwen gierend in de keel: vreselijk!



De keren daarvoor was ik niet zo zenuwachtig maar toen wist ik nog niet dat ie echt leuk was, en toen gingen we ook elke keer iets actiefs dóén.



Mijn tips: trek iets aan waarin je je echt comfortabel voelt (ik had een heel leuk maar net iets te bloot jurkje aan en kon mezelf niet echt ontspannen). Zoek vantevoren een beetje afleiding (weet ik veel, ga schoonmaken of keiharde muziek meebrullen oid). En als je daar bent: neem een wijntje (dat was mijn dates voorstel voor de volgende keer voor mij omdat ik zo stuntelig was... het was erg duidelijk dus, maar hij vond het niet erg )



Veel plezier en ik hoop dat ie leuk is!
Alle reacties Link kopieren
Oh tjoepertje, I feel your pain :-)

Heb er zelf meestal na de eerste date geen of in elk geval drastisch minder last van. Maar ik voel me nu zoals jij bij je 4e



Hoe gaat het nu??
Alle reacties Link kopieren
Wat voor "andere mankementen" heb je dan nog?

Maar wat je al zegt, hij weet daar vanaf, hij heeft een "full body" foto van je gezien dus hij weet wat hij kan verwachten toch?



Ik snap je zenuwen, zit in hetzelfde schuitje, alleen heb ik nog geen afspraak durven maken.

Wat meerdere mensen aangaven, misschien kan je paar minuten ervoor nog even met een goede vriendin kletsen, niet persee over de date, maar gewoon even gezellig over van alles en nog wat om je hoofd wat rustiger te krijgen ;)



Veel plezier in iedergeval en ben benieuwd hoe het afloopt!
Alle reacties Link kopieren
quote:Lil90 schreef op zondag 02 september 2012 17:25 Wat voor "andere mankementen" heb je dan nog?

Maar wat je al zegt, hij weet daar vanaf, hij heeft een "full body" foto van je gezien dus hij weet wat hij kan verwachten toch?



Ik snap je zenuwen, zit in hetzelfde schuitje, alleen heb ik nog geen afspraak durven maken.

Wat meerdere mensen aangaven, misschien kan je paar minuten ervoor nog even met een goede vriendin kletsen, niet persee over de date, maar gewoon even gezellig over van alles en nog wat om je hoofd wat rustiger te krijgen ;)



Veel plezier in iedergeval en ben benieuwd hoe het afloopt!



Och meisje, ik ben een uit elkaar vallend wrak ik heb; fibromyalgie, chronisch vermoeidheidssyndroom, insulineresistentie en een half kladblok aan andere vage klachten. Die lepel ik meestal maar zsm op, zou zelf ook not amused zijn als ik daar op de date achter kwam.



Hij weet wat hij kan verwachten idd. Ach, ik ben me ook gewoon aan het aanstellen. Ik vreet me nu helemaal op, en dan zul je zien dat het binnen 5 minuten ontdooit. Maar ik moet nu nog 2,5 uur in die vreet-me-op-fase.



Ik zat net op het topic 'word ik ooit volwassen' en ik geloof dat ik voor mezelf het antwoord wel duidelijk heb, haha!
Alle reacties Link kopieren
quote:jaimee21 schreef op 02 september 2012 @ 17:32:

[...]





Och meisje, ik ben een uit elkaar vallend wrak ik heb; fibromyalgie, chronisch vermoeidheidssyndroom, insulineresistentie en een half kladblok aan andere vage klachten. Die lepel ik meestal maar zsm op, zou zelf ook not amused zijn als ik daar op de date achter kwam.



Hij weet wat hij kan verwachten idd. Ach, ik ben me ook gewoon aan het aanstellen. Ik vreet me nu helemaal op, en dan zul je zien dat het binnen 5 minuten ontdooit. Maar ik moet nu nog 2,5 uur in die vreet-me-op-fase.



Ik zat net op het topic 'word ik ooit volwassen' en ik geloof dat ik voor mezelf het antwoord wel duidelijk heb, haha!



Maar zenuwen zijn normaal hoor! Zeker in zo'n situatie, the first date maar achteraf zul je zien dat het heel erg meevalt! Je laat ons wel weten hoe het was he?



PS: zoek tot die tijd wat afleiding, gooi een afleveringetje Friends in de dvd-speler ofzo!
Alle reacties Link kopieren
quote:jaimee21 schreef op 02 september 2012 @ 17:22:

Oh tjoepertje, I feel your pain :-)

Heb er zelf meestal na de eerste date geen of in elk geval drastisch minder last van. Maar ik voel me nu zoals jij bij je 4e



Hoe gaat het nu??

Ik heb niet van dát soort mankementen (heftig zeg wat jij allemaal opsomt poehee!) maar ik kan gewoon een complete black-out krijgen. Ben soms hartstikke verlegen. Terwijl ik op zich best een interessant leven heb en wat te vertellen



Hoe het nu gaat? We hebben gezoend (best fijn) en hij probeerde me een beetje te ontspannen door me helemaal fijn te knuffelen (erg lief) en nu staat de volgende afspraak pas weer over een week omdat ik zoveel moet werken...

Zit me nu al druk te maken waar ik het over moet hebben. Stom! Ik ga er maar gewoon wat wijn in gieten dan gaat het meestal vanzelf...



Laat je even weten vanavond hoe het was?
Alle reacties Link kopieren
Nou als hij met je op date wil nadat je al je mankementen en negatieve punten hebt opgenoemd voordat hij je ooit heeft gezien, dan zul je hem in het echt toch wel met een goeie glimlach uit de weg blazen!! dus kijk uit met die glimlach, niet overdrijven ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:tussendoortje schreef op zondag 02 september 2012 18:32 Nou als hij met je op date wil nadat je al je mankementen en negatieve punten hebt opgenoemd voordat hij je ooit heeft gezien, dan zul je hem in het echt toch wel met een goeie glimlach uit de weg blazen!! dus kijk uit met die glimlach, niet overdrijven ;)Ik ken mijn unique selling points
Alle reacties Link kopieren
quote:Tjoepertje schreef op zondag 02 september 2012 17:56 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="jaimee21 in "Date: zenuwen bedwingen"" class="messagelink">jaimee21 schreef op 02 september 2012 @ 17:22</a>:</b>

Oh tjoepertje, I feel your pain :-)

Heb er zelf meestal na de eerste date geen of in elk geval drastisch minder last van. Maar ik voel me nu zoals jij bij je 4e



Hoe gaat het nu??</div></blockquote>

Ik heb niet van dát soort mankementen (heftig zeg wat jij allemaal opsomt poehee!) maar ik kan gewoon een complete black-out krijgen. Ben soms hartstikke verlegen. Terwijl ik op zich best een interessant leven heb en wat te vertellen



Hoe het nu gaat? We hebben gezoend (best fijn) en hij probeerde me een beetje te ontspannen door me helemaal fijn te knuffelen (erg lief) en nu staat de volgende afspraak pas weer over een week omdat ik zoveel moet werken...

Zit me nu al druk te maken waar ik het over moet hebben. Stom! Ik ga er maar gewoon wat wijn in gieten dan gaat het meestal vanzelf...



Laat je even weten vanavond hoe het was?



Ooooh wat lief!!! Ik hoop dat ik ook zo'n avond ga hebben!!



Ik laat vanavond even wat weten. Niks zo irritant als een topic zonder 'einde'
Alle reacties Link kopieren
quote:tussendoortje schreef op 02 september 2012 @ 18:32:

Nou als hij met je op date wil nadat je al je mankementen en negatieve punten hebt opgenoemd voordat hij je ooit heeft gezien, dan zul je hem in het echt toch wel met een goeie glimlach uit de weg blazen!! dus kijk uit met die glimlach, niet overdrijven ;)Inderdaad ! Wellicht verwacht hij zich aan het ergste als je die 'mankementen' allemaal opgesomd hebt. En dan zal hij waarschijnlijk wel heel erg positief verrast zijn tijdens de date :-)
You go girl! Geniet!!!! Ben benieuwd hoe het afloopt, hij weet wat hij kan verwachten dus niet zo onzeker.. HUP!
Alle reacties Link kopieren
Wat een enthousiasme! Heerlijk!



Net even de laatste stylingtips van Dyaa opgevolgd, en ik zie er -voor mijn doen- prima uit. Nu zit ik te wachten, zodat ik 'fashionably late' ben, en gaat het beginnen!



Rapportage volgt!!
Alle reacties Link kopieren
OOh zo spannend dit, ik stuur good vibes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven