Date: zenuwen bedwingen

02-09-2012 16:02 261 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik schreef het al eerder; I suck at dating. En dan zeker online dating. Toch heb ik het voor elkaar gekregen vanavond een date te hebben met -voor zover ik kan beoordelen- een heullle leuke kerel.



En man, het voelt of ik vanavond afgemaakt ga worden door de tandarts! Mijn hart bonst nu al in m'n keel, en alle rampscenario's (struikelen, stotteren, stiltes, domme opmerkingen) hebben mijn gedachten al 100x gepasseerd.



Ik ben best een beetje onzeker, vooral over mijn uiterlijk (ik ben door omstandigheden nu nog zo'n 15-20kg te zwaar, zelfs nu ik er bijna 25 kwijt ben), en ik mankeer van alles.



De ene minuut denk ik; ach dat wordt toch niks, never mind, ik bel af. De andere minuut is het weet; kom op man, ik ben gewoon 'keileuk', lief en grappig! En dat uiterlijk 'stunning' zijn is Project Lekker Wijf (al doe ik niet mee, sorry ), dat komt gewoon nog.



Kan iemand me een beetje moed inpraten? :-)

Leuke anekdotes over "hoe het helemaal goed kwam" mogen ook
What the fuck is dit voor gedoe?



Hij heeft aangegeven niet het idee te hebben dat jij geinteresseerd was maar nu moet hij alweer gedumpt worden? Allemaal krampachtig hoor.
Alle reacties Link kopieren
dat is een hele gefrustreerde sms to, kan je beter niks sturen.
wij slapen nooit.
Niet sturen! Open vraag stellen, heb ik (nu) geleerd.

Je stuurt gewoon; hey; had jij vrijdagavond wat te doen? Lijkt me leuk om iets te gaan doen! Zoiets.. Hou het positief en kijk hoe hij reageert.



Mijn nieuwe vriendje reageerde op een gegeven moment niet op mijn smsjes...bleek naderhand dat ik zijn antwoord nooit ontvangen heb. Heb toen zelf een sms gestuurd en nu hebben we verkering..ik vrat mezelf ook op maar het was gewoon een technisch mankement. Ik heb nu geleerd om niet zomaar in te vullen.
Alle reacties Link kopieren
van deze sms krijgt hij spontaan hyperventilatie en bindingsangst.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Dat is precies het soort smsje wat ik uit frustratie ook zou sturen naar zo'n persoon. Maar ik zou het korter maken en sommige dingen weglaten, dus ik zou zoiets doen, (als je nog iets van plan was te sturen):



Hey [date]!

Ik wil je nogmaals bedanken voor een leuke week, en voor zondag.

Ik zag een vervolg zeker zitten, maar blijkbaar denk jij daar anders over. Veel succes morgen met de ALV. Liefs! xxJ
Alle reacties Link kopieren
Waarom 'nogmaals bedanken?' Komt wel erg wanhopig over.



Gewoon die open vraag zoals Julus voorstelt. Lijkt me beter.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Heey Jaimee,



Ik heb je topic gevolgd en valt me op dat je er wel een beetje een soap van aan t maken bent More drama dan in van dyke en tis pas 2/3 dagen aan de gang meid haha



Vraag gewoon duidelijkheid, of die nog wel of niet wil afspreken omdat je nu verschillende signalen krijgt, desnoods bel m op. hard to get is allemaal leuk en aardig als spelletje maar lijkt mij het fijnste om gewoon wat duidelijkheid te hebben! Als jij hem echt leuk vind ga dan niet voor je 'ego' maar vraag gewoon waar je aan toe bent.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon lekker laten gaan en als hij nog smst prima en anders niet. Je kent hem niet joh...
Alle reacties Link kopieren
quote:Julus schreef op 05 september 2012 @ 09:17:

Mijn nieuwe vriendje reageerde op een gegeven moment niet op mijn smsjes...bleek naderhand dat ik zijn antwoord nooit ontvangen heb. Heb toen zelf een sms gestuurd en nu hebben we verkering..ik vrat mezelf ook op maar het was gewoon een technisch mankement. Ik heb nu geleerd om niet zomaar in te vullen.

Zo heb ik ook eens een cruciaal SMSje niet goed verstuurd. Wilde nog even iets laten horen voordat ik op vakantie ging. SMSje is echter nooit aangekomen.

Toen ik terug kwam van vakantie was ie net iets met een ander meisje begonnen.



Dus ik blijf idd altijd rekening houden met dat er zoiets mis gaat.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
Maar deze gesprekken gaan toch via Whatsapp? Daar heb ik eerlijk gezegd nog nooit gehad dat een berichtje niet over kwam. En ik Whatsapp wat af.

Daar zie je ook d.m.v. die groene vinkjes of 'ie aangekomen is of niet. (Als er 1 vinkje staat is 'ie verzonden, maar nog niet aangekomen. Staan er 2 vinkjes staan is 'ie verzonden en aangekomen.)



Het is gewoon lastig als alles via sms/whatsapp/mail e.d. gaat. Je heb geen intonatie bij het berichtje en je moet dus zelf gokken hoe hij iets bedoelt. Je zou hem ook kunnen bellen en vragen hoe 't gaat en hoe z'n ALV is gegaan? Je toont dan interesse, iets wat hij gemist heeft en je kunt dan ook voorstellen om van 't weekend of 's avonds een keer ergens wat te gaan drinken. Je weet dan wel waar je aan toe bent.
Alle reacties Link kopieren
Om maar met Summerdance te spreken (oftewel, we doen even de Sum hier);

Telefoons waren oorspronkelijk bedoeld om mee te bellen.

Bel hem op, en maak een afspraak.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Hey meid,



Heb je inmiddels al wat gestuurd?

Probeer idd brutaal spontaan te zijn:



Hey (date)!

Wat heb je zaterdag te doen? Zin om onze tweede date dan voort te zetten?

Liefs



Zijn antwoord zal jou duidelijkheid scheppen.

Als het een antwoord is van euh ff kijken of ik kan of dan ben ik druk ik laat t nog weten dan weet je genoeg... Kun je altijd je goodbey sms sturen.

Succes he. Let us know
Alle reacties Link kopieren
Ik heb je hele topic gevolgd, en kan me echt zo voorstellen dat dit vervelend is!! Maar ik zou dat smsje niet versturen. Vind toch dat je jezelf dan teveel laat 'kennen', het zou mijn eer te na zijn in elk geval,voor iemand die zo weinig moeite doet. Ik zou gewoon niets meer laten horen,Daaagg! maar da's heel persoonlijk natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Sjeeminee zeg...



Kan het ook zijn dat hij gewoon wat druk is?

Of dat hij wel geinteresseerd is maar qua enthousiasme nog wat 'op gang' moet komen?



Give the guy a break!



Ik heb na de 1e date met die man waar ik nu afgelopen week mee gezoend heb, de 1e keer 4 dagen niets laten horen... niet uit kwaaiigheid, maar gewoon omdat ik hem wel oké vond maar niet direct veel meer. En omdat ik druk was met werk/vriendinnen.

Nu ben ik wél enthousiast... ik zou echt afgeknapt zijn op zo'n SMS die jij nu wil verzenden.



Blijf even positief en nodig hem gewoon concreet voor een date uit. Zegt ie nee: so be it!

Je gaat toch verdorie geen spelletjes spelen nu... Je kent hem 1 avond!
Guttegut, als ik die man zou zijn zou ik afhaken. Mannen houden niet van vrouwen die zeuren en als ze een beetje verstandig zijn gaan ze niet in op manipulatief gedoe na een eerste date. Dat belooft weinig goeds voor de toekomst.
Jee, je maakt er wel een spektakel van.



Snap dat je zenuwachtig bent, niet weet of jij iets moet doen en wat je kan verwachten... Maar doe even relaxed joh.



Blijkbaar was je niet zo aardig op de eerste date. Daar heb je nu een verklaring voor gegeven (zenuwen), en dat vond hij ok. Blijf nu ook gewoon aardig doen. Dus niet zo'n verwijtend sms-je gaan sturen, maar interesse tonen en een date voorstellen. Als hij het niet meer ziet zitten met je, hoor je dat vanzelf wel.
Alle reacties Link kopieren
Oh wow, ben je ook een uurtje niet op het forum





Ik ben officieel afgehaakt. Heb m'n smsje (ik noem berichtjes op whatsapp ook zo, sorry voor de verwarring) verstuurd. Wat hij daar van denkt is me om het even eigenlijk.



Hij heeft me een ruime week lang geen tien minuten met rust gelaten, en nu moet ik geloven dat ie het te druk heeft? Ja, tuurlijk. Het is gewoon een ei dat niet durft te zeggen waar het op staat.



Zelf kan ik echt niet omgaan met dat soort mixed signals, wat voor 'angsten' hij dan wellicht mag hebben. Als date 1, en het plannen van 2, al zo dramatisch moeizaam verlopen, dan heb ik er geen zin meer in.



Ik 'zoek' lekker verder, naar iemand die niet zo moeilijk doet over zeggen wat ie wil.
Alle reacties Link kopieren
quote:betjebig schreef op woensdag 05 september 2012 12:43 Guttegut, als ik die man zou zijn zou ik afhaken. Mannen houden niet van vrouwen die zeuren en als ze een beetje verstandig zijn gaan ze niet in op manipulatief gedoe na een eerste date. Dat belooft weinig goeds voor de toekomst.



Dit is niet manipulatief hoor. Puur bedoeld om het af te sluiten.



En weinig goeds voor welke toekomst?
Alle reacties Link kopieren
Heel goed van je! Op naar de volgende!!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:mopje1984 schreef op woensdag 05 september 2012 14:06 Heel goed van je! Op naar de volgende!!!!dankje Mop
Alle reacties Link kopieren
quote:jaimee21 schreef op 05 september 2012 @ 14:01:

Oh wow, ben je ook een uurtje niet op het forum





Ik ben officieel afgehaakt. Heb m'n smsje (ik noem berichtjes op whatsapp ook zo, sorry voor de verwarring) verstuurd. Wat hij daar van denkt is me om het even eigenlijk.



Hij heeft me een ruime week lang geen tien minuten met rust gelaten, en nu moet ik geloven dat ie het te druk heeft? Ja, tuurlijk. Het is gewoon een ei dat niet durft te zeggen waar het op staat.



Zelf kan ik echt niet omgaan met dat soort mixed signals, wat voor 'angsten' hij dan wellicht mag hebben. Als date 1, en het plannen van 2, al zo dramatisch moeizaam verlopen, dan heb ik er geen zin meer in.



Ik 'zoek' lekker verder, naar iemand die niet zo moeilijk doet over zeggen wat ie wil.Trots op JOU!!!!
Dit is niet stoer, dit is gewoon je schepen achter je verbranden
Alle reacties Link kopieren
quote:badmeester schreef op woensdag 05 september 2012 15:44 Dit is niet stoer, dit is gewoon je schepen achter je verbrandenen wat is daar mis mee? En volgens mij ben jij de eerste die het woord stoer in de mond neemt.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt GROOT gelijk. Graag of niet, toch?

Snel een andere date!
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft gereageerd. Hij was opgelucht dat ik het ter sprake bracht.

Hij heeft mijn 'niet te pushy' zijn opgevat als ongeïnteresseerd, ook de laatste dagen.



We hebben eventjes op en neer gesmst, in de zin dat ik heb gezegd dat ik dat vreemd vond, en de afgelopen dagen toch wel degelijk date 2 heb geprobeerd te plannen, en hij daar ook niet echt een antwoord op had.

We hebben elkaar het beste gewenst. En daarna heb ik zijn nummer gewist.



Achteraf gezien heb ik me aardig blind gestaard op een beeld dat ik me vormde aan de hand van ons online contact (was ik hier al voor gewaarschuwd), en heb ik daar meer voor gevoeld dan ik dacht. Heb me ouderwets laten meeslepen en er een soap van gemaakt.



Maar toch ben ik trots op mezelf. 'vroeger' had ik hier zeker een nog groter drama van gemaakt, met eindeloze sms'jes en dingen die ik nog wel eens met een wrange glimlach teruglees hier op het forum.

In die zin ben ik maar een klein beetje over de schreef gegaan.



En toch is dit topic nog niet klaar! Ik heb me ten doel gesteld te 'oefenen' met bad dates, en good dates maar dan the days after



Een paar hele goeie tips gehad voor datingsites, niet op zoek naar Mr. Right, maar naar Mr Right Now. Dus ongetwijfeld wordt dit topic vervolgd.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven