Date/droomman met reserves..

18-04-2017 14:27 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo hallo,



Al kan ik sommige reacties wel zien aankomen.. toch even voorleggen; 3 jaar geleden heb ik gedate met een man met wie het gelijk klikte. Veel zelfde interesses, normen, waarden, manier van denken, open, eerlijk en gewoon erg gezellig! Allebei uit een lange relatie, allebei gekwetst en voorzichtig. Hij heeft me toen heel netjes laten weten er nog niet aan toe te zijn en we hielden contact. Ik was wel voor hem in en nog steeds erg gecharmeerd van m. Zonder dat het ingewikkeld is, heb ik er een leuke vriendschap aan overgehouden. (Dat kan dus toch, al moest ik toen wel even schakelen..) Nu zagen we elkaar laatst weer, hij woont weer wat meer in de buurt en nodigde me uit. Tot mijn verbazing maakte hij toch een toespeling op een gegeven moment, waarop ik niets anders kan zeggen dan dat we weten hoe het zit. Bovendien had hij duidelijk verteld heel tevreden te zijn met zijn zelfstandige leven nu, zó dat een vrouw wel heel bijzonder moet zijn wil ze van meerwaarde zijn.. op mijn 'maar als je verliefd wordt, word je gewoon verliefd' antwoordde hij dat het bij hem niet zo werkt. Ik kreeg nog een paar lieve koosnaampjes, ik mag ook bij hem komen wonen en z'n strijkgoed doen en een overduidelijk vriendschappelijk afscheid met 3 goedgeplaatste kussen op de wang. :-) Natuurlijk vraag ik me nu af wat er gebeurt bij die man... het is heel fijn om samen te zijn. Hij weet dat ik momenteel een therapeutisch proces doormaak, nog niet 'in m'n kracht sta', het lijkt bijna wel alsof hij erop wacht tot dat mijn basis wel weer wat steviger is.. maarja, nu ontstaat er bij mij natuurlijk wat hoop en verwarring.. wat denken jullie?
Het leven is te kort om er niet van te genieten.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk: de afgelopen 3 jaren heeft die loser geen enkele vrouw zo gek gekregen om onder zijn rare voorwaarden een relatie aan te gaan. Nml eenrichtingsverkeer richting hem.



Na 3 drie jaar dacht hij: wacht ns ff. Er was een dropje. Die was zooooo wanhopig op mij dat ze nu wellicht wel akkoord gaat met mijn voorstel om mijn huissloof te worden, met als bonus gratis sex. Mooi toch?

Als jij jezelf dat waard vind . Vooral doen.
Alle reacties Link kopieren
Wauw! Jij zet het helemaal mooi op scherp zo.. het is een keurige kerel hoor, maar wel heel berekenend. Maar inderdaad.. zoals jullie schetsen kan het inderdaad gaan. Hm, vandaar dat ik me er echt niet lekker bij voel. En toch hadden we een fijne dag. Misschien de laatste samen dan inderdaad.. :-) Thnx voor jullie reacties! Wat is het toch lastig om bij de juiste uit te komen, zeker wanneer je inderdaad gevoelig bent en een zwak voor iemand hebt. Grrrr.
Het leven is te kort om er niet van te genieten.
Alle reacties Link kopieren
Zit half Nederland bij de psycholoog en/of in therapie?
Alle reacties Link kopieren
Ja! :-)
Het leven is te kort om er niet van te genieten.
Alle reacties Link kopieren
Overigens.. we hebben elkaar afgelopen 3 jaar zo af en toe gezien, ook zeker op zijn initiatief. Maar ik voel me altijd 'gecheckt' op hoe het er voor staat in mijn leventje..
Het leven is te kort om er niet van te genieten.
Dan lijkt het erop dat hij wacht tot jij de perfecte, uitverkoren vrouw bent die ZO bijzonder is dat ze van meerwaarde voor hem kan zijn. Het lijkt wel zo'n ouderwets sprookje van een prins die dat ene speciale meisje uit het volk kiest.
Alle reacties Link kopieren
Zo komt het inderdaad op mij over. Maar we leven niet in een sprookje!!
Het leven is te kort om er niet van te genieten.
Alle reacties Link kopieren
Welk sprookje is dat Dina?
Het leven is te kort om er niet van te genieten.
Niet een specifiek sprookje, maar het doet me bijvoorbeeld een beetje aan Assepoester denken. Alleen degene die perfect het muiltje past, wordt uitverkoren om van meerwaarde te zijn in zijn leven.
Alle reacties Link kopieren
Hee Dropje, vergelijkbare situatie meegemaakt. Voor mij aantrekkelijke vrouw tegengekomen die ik al 3 jaar af en toe zie. "je kunt niet harder dan je kunt" en therapeutisch proces zeggen me ook wat. Voor mij was het echter zo dat ik haar al lang leuk vind, maar zij in een relatie zit, of in ieder geval samenwoont. Vandaar dat ik dubbele signalen naar haar uitzendde. Heb je je PB openstaan, dan kunnen we het er verder over hebben?
Alle reacties Link kopieren
Hoi, PB staat open.. welkom!
Het leven is te kort om er niet van te genieten.
Hoewel op verschillende punten heel anders, heeft je situatie wel wat raakvlakken met mijn situatie, dus ik kan me denk ik goed invoelen hoe je je voelt. Misschien zou je kunnen zeggen dat ik in de fase ben waar jij waarschijnlijk hierna in gaat komen. Ook een jarenlang sudderend, vaag contact. Dan weer fijn, dan weer frustrerend, dan weer hoopgevend, dan weer alle hoop de grond in geboord. Uiteindelijk een korte periode waarin we elkaar opeens heel vaak zagen, maar dat stopte eer het echt begonnen was. Door mijn werk zie ik haar nog af en toe, en daardoor is het lastig om het echt af te sluiten. Ik ben nu zo ver dat ik het los wil laten, maar dat is een proces dat niet in een rechte lijn verloopt, maar met vallen en opstaan. Ik denk dat dit bij jou ook zo zal gaan, maar de eerste stap is het inzicht dat het niet gaat werken. Als iemand echt wil dan merk je dat doorgaans heel duidelijk, dan hoef je niet te analyseren of verzachtende omstandigheden voor het gedrag van de ander aan te dragen. Als je daar nu mee stopt, dan kunnen die leuke momenten met hem nog een mooie herinnering worden. Als je blijft hopen en analyseren, dan krijg je teveel verdrietige momenten met of over hem, en dat maakt de mooie herinnering kapot, dat is zonde.
Alle reacties Link kopieren
Dankje Dina. Ik sta op het punt om een rigoreuze keuze te maken en heem een glazen muiltje te sturen en veel succes te wensen. Met de mededeling dat ik er niet meer mee bezig was op die manier, maar hij me overviel met z'n opmerkingen en daarmee wat in de war heeft gebracht. En dat ik op deze voet gene contact kan onderhouden. Misschien voorkomt dat de rest..
Het leven is te kort om er niet van te genieten.
Alle reacties Link kopieren
Ook voor jou veel succes en geluk Dina! Jou wil ik nog wel beantwoorden hoor. :-)
Het leven is te kort om er niet van te genieten.
Hij speelt met je, gewoon omdat het kan. Daardoor ga jij je weer onzeker voelen en zo blijft het cirkeltje rond.



Dit soort types moet je op 2 armlengtes afstand houden. Omring jezelf met fijne mensen en je word zelf ook een fijner mens.
Alle reacties Link kopieren
quote:dr0pje schreef op 19 april 2017 @ 17:40:Ik sta op het punt om een rigoreuze keuze te maken en heem een glazen muiltje te sturen en veel succes te wensen. Met de mededeling dat ik er niet meer mee bezig was op die manier, maar hij me overviel met z'n opmerkingen en daarmee wat in de war heeft gebracht. En dat ik op deze voet gene contact kan onderhouden

Goed plan. Want zolang jij hoopt op meer dan vriendschap doe jij jezelf alleen pijn.

En jij mag z'n strijkgoed komen doen? Wtf! Laat 'm zelf z'n overhemden doen ja.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie nog voor de reacties. En Highlander.. jij hebt gelukkig geen overhemden zo te zien, anders kwam ik ze zo bij je doen hoor! :-)



Het ligt wel wat gecompliceerder trouwens.. ik hoop op zich niet op meer dan vriendschap, maar als hijmdan ineens verrassende toespelingen maakt, wakkert dat wel wat in me aan ja. Wanneer gaat een vent er verdorie nou gewoon eens voor?! Ik geloof wel in sprookjes... Hehe, wedden dat dat glazen muiltje mij perfect past? :-)
Het leven is te kort om er niet van te genieten.
Alle reacties Link kopieren
Je komt wanhopig over zo, verbreek het contact en ga verder met je therapie.
Je verdient iemand die meer wil dan als het uitkomt! Neem nu de tijd voor jezelf en zodra je weer helemaal krachtig bent kijk je wel verder.
Alle reacties Link kopieren
Thnx! Makkelijker gezegd dan gedaan.. ik neem het ter harte. Anderzijds.. volgens mij is er niet 1 vaste uitgangssituatie waarbij je 'af'/'klaar' of 'heel' bent om een relatie te starten. It's all in the game, zo is het leven..
Het leven is te kort om er niet van te genieten.
Alle reacties Link kopieren
Btw, wanhopig ben ik niet, wel ongelukkig en eenzaam.. Hm, misschien komt dat dan toch een beetje op hetzelfde neer. Grr.
Het leven is te kort om er niet van te genieten.
Je legt de beslissing volledig in zijn handen. En je verdient iemand die moeite voor je doet, en niet ergens onaantastbaar zit te wachten tot het hem uitkomt, en tot jij perfect in zijn muiltje past.
Alle reacties Link kopieren
Thnx voor deze reflectie Dina. Ik ben er zelf natuurlijk nog altijd bij, maar inderdaad.. en wat lief dat jullie zeggen dat ik beter verdien, maar waar komt dat vandaan? Ik vind het zelf ook hoor.. ben bestwel lief. Tja.. daar merkte hij ook iets van op.. heb ik mooi gelijk beaamd, nu kan het maar zo zijn dattie ook daarom voorzichtig met me is.. goed, tijd voor een actieplan.
Het leven is te kort om er niet van te genieten.
Waar komt wat vandaan? Dat we zeggen dat je beter verdient? Als ik voor mezelf spreek: Je komt in je berichten toegewijd en lief en ook vrij kwetsbaar over, en hij komt in je berichten over als weliswaar aardig, maar ook onaantastbaar en vooral alles heel erg op zijn voorwaarden. En ik vind dat iedereen, en vooral een kwetsbaar en lief iemand als jij, beter verdient dan dat.

Wat voor actieplan? Om hem alsnog voor je te winnen of om het af te sluiten? Zelf ben ik momenteel bezig met een actieplan om mijn situatie, waarin ik nog steeds veel herken van jouw situatie, af te sluiten. Ik vind namelijk dat als ik het zo goed weet voor een ander, ik zelf dan ook iets met mijn eigen adviezen moet doen. Want ik verdien zelf ook meer dan vaagheid en onduidelijkheid. Niemand is al die tranen en gepieker waard. Jouw 'droomman' niet en mijn 'droomvrouw' ook niet!
Ik was zo afgeknapt bij dat strijkgoed verhaal dat ik meteen klaar zou zijn met zo'n type.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven