daten afgebroken: cadeau

08-05-2014 11:04 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jammergenoeg heb ik besloten geen vervolgdates te plakken aan een mooie date-periode (2 maanden) dit omdat bepaalde zaken waar ik in de beginfase over twijfelde, die ik aan wilde kijken (met zijn medeweten) inderdaad regelmatig naar voren kwamen. Al met al zou ik niet eerlijk zijn geweest om dit door te zetten terwijl mn bedenkingen niet minder werden maar we wel meer aan elkaar zouden zijn gaan hechten wat het nog pijnlijker had gemaat.



Allemaal al pijnlijk en moeilijk genoeg voor ons beiden, maar nu gaf hij aan dat hij een cadeau voor me had wat nu waardeloos is geworden. Hij gaf aan een overtocht met boot naar Engeland te hebben geboekt samen met B&B ter plekke.



Ik wil hem door mijn besluit niet op kosten jagen en intuitief wilde ik deze boeking direct overnemen. Een vriendin van mij geeft aan dit onzin te vinden omdat hij nooit geinformeerd heeft naar mijn beschikbaarheid (tot moment van afbreken wist ik niets van zijn plan, sterker nog: die data zijn spitstijd in horeca en ik moet gewoon werken) bovendien vindt zij het zijn keuze - en risico - dit zo vroeg in een prille "relatie" te boeken.



Wat vinden jullie de netste manier om hier mee om te gaan?
Alle reacties Link kopieren
Jammer maar helaas voor hem.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Dat is toch niet jouw probleem? Laat hem lekker met een vriend gaan.
Alle reacties Link kopieren
Hij kan er vast wel iemand anders blij mee maken.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Hij heeft het geboekt, zijn pakkie aan. Neemt hij zijn moeder maar mee voor Moederdag
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 08 mei 2014 @ 11:06:

Hij kan er vast wel iemand anders blij mee maken.Zijn moeder met moederdag. Perfecte timing!
Dat is naar voor hem, maar niet jouw probleem. Misschien kan hij iemand anders opduikelen om te gaan en anders heeft hij pech
Alle reacties Link kopieren
Tja, risico van het vak. Je vriendin heeft gelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:chitchat schreef op 08 mei 2014 @ 11:04:

Jammergenoeg heb ik besloten geen vervolgdates te plakken aan een mooie date-periode (2 maanden) dit omdat bepaalde zaken waar ik in de beginfase over twijfelde, die ik aan wilde kijken (met zijn medeweten) inderdaad regelmatig naar voren kwamen. Al met al zou ik niet eerlijk zijn geweest om dit door te zetten terwijl mn bedenkingen niet minder werden maar we wel meer aan elkaar zouden zijn gaan hechten wat het nog pijnlijker had gemaat.



Allemaal al pijnlijk en moeilijk genoeg voor ons beiden, maar nu gaf hij aan dat hij een cadeau voor me had wat nu waardeloos is geworden. Hij gaf aan een overtocht met boot naar Engeland te hebben geboekt samen met B&B ter plekke.



Ik wil hem door mijn besluit niet op kosten jagen en intuitief wilde ik deze boeking direct overnemen. Een vriendin van mij geeft aan dit onzin te vinden omdat hij nooit geinformeerd heeft naar mijn beschikbaarheid (tot moment van afbreken wist ik niets van zijn plan, sterker nog: die data zijn spitstijd in horeca en ik moet gewoon werken) bovendien vindt zij het zijn keuze - en risico - dit zo vroeg in een prille "relatie" te boeken.



Wat vinden jullie de netste manier om hier mee om te gaan?

Jij jaagt hem niet op kosten dat heeft hij zelf gedaan, als hij al die die overtocht met B&B geboekt heeft.

Jij bent hem niks verplicht je vriendin heeft gelijk.
Alle reacties Link kopieren
Niet jouw probleem. Ik vind het overigens echt een slecht plan van hem..... Jullie relatie was zo pril, jij gaf al aan twijfels te hebben en dan boekt hij zonder jouw medeweten een tripje.
Het recht om gehoord te worden sluit niet automatisch het recht in om serieus genomen te worden
Alle reacties Link kopieren
Ai, ik snap dat je je schuldig voelt, is ook wel rot idd. Maar ja jij gaat niet meer met hem om dus moet hij met een ander gaan.
quote:saraaa-- schreef op 08 mei 2014 @ 11:08:

Niet jouw probleem. Ik vind het overigens echt een slecht plan van hem..... Jullie relatie was zo pril, jij gaf al aan twijfels te hebben en dan boekt hij zonder jouw medeweten een tripje.



Is ook meteen duidelijk waarom het uit is



(Projectie hoor, ik hou zelf niet zo van mannen die mijn tijd voor me indelen, zéker niet als we de date-fase nog niet eens voorbij zijn.)
Alle reacties Link kopieren
Eens met wat eerder gezegd is, en misschien kan hij ook nog gewoon kostenloos annuleren als het niet op heel korte termijn is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pantax schreef op 08 mei 2014 @ 11:10:

[...]





Is ook meteen duidelijk waarom het uit is



(Projectie hoor, ik hou zelf niet zo van mannen die mijn tijd voor me indelen, zéker niet als we de date-fase nog niet eens voorbij zijn.)Helemaal mee eens!
Het recht om gehoord te worden sluit niet automatisch het recht in om serieus genomen te worden
Alle reacties Link kopieren
Dat is dan gewoon echt pech voor hem hoor!

Jij wist niets van de boeking dus waarom zou je?
Alle reacties Link kopieren
Ik zie ook niet in waarom je dat zou moeten overnemen. Dat is zin eigen risico. Hij wist dat het nog pril was en dat je nog niet zo zeker was van je zaak. Als ik hem was, had ik jou ook niet verteld dat ik dat uitje had geboekt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel voor de reacties, wat jullie noemen speelde ook in mijn gedachten wel maar ik vroeg me af of ik niet te bevooroordeeld was in deze situatie of egoistisch om er zo over te denken...



Pfff vind het allemaal al jammer genoeg, had natuurlijk ook veel liever head over heels in die boot gestapt en they lived happily ever after, maar zou ook niet eerlijk zijn hem aan het lijntje te houden als ik er eigenlijk niet met heel m'n hart in zit....



Z'n moeder met moederdag... Briljant... Misschien een schrale troost voor hem, maar in elk geval zou dat 'm de kans geven wel even er tussenuit te gaan en zn moeder zal het vast waarderen...



Thanks for the reality-check!
Alle reacties Link kopieren
Egoïstisch? Natuurlijk niet. Het zou even lekker worden dat je iemand vertelt dat je niet meer wil daten en dat je vervolgens op kosten wordt gejaagd doordat je een duur uitje moet overnemen dat hij zonder jouw medeweten heeft geboekt. Dat zou toch echt heel raar zijn?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
[quote]Susan schreef op 08 mei 2014 @ 11:27:

Ik zie ook niet in waarom je dat zou moeten overnemen. Dat is zin eigen risico. Hij wist dat het nog pril was en dat je nog niet zo zeker was van je zaak. Als ik hem was, had ik jou ook niet verteld dat ik dat uitje had geboekt.[/quote]



Precies. Riekt heel licht naar manipulatie en het werkt nog bijna ook: TO krijgt een schuldgevoel.
Alle reacties Link kopieren
Oh die ken ik ook één. Had voor zijn date een vliegtripje in Europa geboekt, date wist van niks. Toen date niet verder wilde daten, toen vroeg meneer doodleuk of zij dan even de helft van het tripje naar hem over wilde maken



Heel manipulatief. Hij heeft geboekt zonder jou medeweten dus is zijn eigen schuld.
Alle reacties Link kopieren
Dat is het risico van het vak (man zijn).

Als je iets gaat boeken waar zij niets van weet ligt het risico geheel bij de man.



Als je samen iets gaat boeken en het gaat uit ligt het risico ook bij de man.



Heeee, wacht eens even?

Dat is natuurlijk niet altijd eerlijk hoor!
Heeft hij het wel echt geboekt of was het meer een probeersel om je nog even aan hem te binden?



Ik zou het ook lullig vinden, maar je was er niet van op de hoogte en hebt er niet om gevraagd dus vind ik het niet nodig om het over te nemen.. tenzij je het niet erg vind om met iemand anders te gaan en het geld kan missen?
Hij kan toch gewoon met 'n maat gaan of als ie zelf niet meer wil, geeft ie 't uitje gewoon aan zijn ouders.
Je hoeft geen oplossingen te bedenken voor ZIJN probleem.



Maak van ZIJN probleem niet JOUW probleem.
Als jij graag wil neem je het over, anders annuleert hij het of gaat hij met iemand anders of geeft het aan zijn moeder voor moederdag. Zo moeilijk is dit toch niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven