daten met mannen met kind(eren )

22-04-2014 21:10 121 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik heb een bepaalde visie opde onderwerp. Ik ben 32 en ik ben al paar jaren alleen. Ik heb een voorkeur dat ik geen mannen met kinderen ga daten. Je komt sowieso op de 2e plaats . Daarnaast moet die man alimentatie betalen. Dus daar zit je mee opgescheept. Ik denkwel dat op deze leeftijd ( 30 -35) de kans klein er wordtdat je een man zonder kinderen gaat vinden. Maar ik houd hoop dat er toch nog mannen zijn rond deze leeftijd die nog geen kinderen hebben. Hoe denken jullie hier over????
Alle reacties Link kopieren
quote:Bitje93 schreef op 23 april 2014 @ 13:06:

Wanneer een vrouw geen man met kinderen wil omdat die man alimentatie moet betalen dan wil ik dat heel graag zo vroeg mogelijk in de relatie weten.



Vrouwen die zo verschrikkelijk egoïstisch/materialistisch zijn, en zo te lezen zijn dat er behoorlijk wat hier op het forum, zijn absoluut niet mijn type.





Wat een vooroordeel. Bij mij heeft het niets te maken met eventuele alimentatie. Stel ik trof een man met bergen geld+kind+alimentatie, dan maakt die alimentatie natuurlijk geen zak uit,maar dan ga ik nog geen relatie aan.

Ook een man die geen alimentatie betaalt+kind zou ik ook niets mee beginnen. Het heeft bij mij heel andere redenen. En egoistisch ben ik ook niet.

Sjonge, wat kan je je aangevallen voelen als iemand een voorkeur en/of dealbreaker aangeeft zeg. Blijkbaar mag je dat niet aangeven.

Zoals ik al eerder zei; ik heb ook een kind, en mocht ik er ooit met haar alleen voor komen te staan, ik leer een man kennen en die zegt; 'Luister Glitglam, ik vind je een leuke vrouw, maar je hebt al een kind, dus word het voor mij geen relatie' . So be it, oké.

Maar ja, blijkbaar snap ik echt niet waarom dit jullie zo persoonlijk lijkt te raken.
Alle reacties Link kopieren
quote:pompsnol schreef op 23 april 2014 @ 13:01:

[...]

Nog een reden om uit de buurt blijven van mannen met kinderen, de roze wolk bril mbt kinderen. Niet willen inzien hoe een kind een blok aan het been kan zijn voor anderen.



- "Schat, ik zie nu net dat er een nieuwe wijnbar open is, laten we die gaan leegzuipen" "Ik kan niet want ik heb de kinderen vanavond"

- "Laten we Thais bestellen vandaag, ja maar mijn kinderen lusten dat en dat niet"



Niet kunnen uitslapen, omdat de kinderen om 7 uur s'ochtends wakker zijn. Ik heb echt geen zin om andermans kind snotneus af te vegen etc. etc. etc.



Zo, wat een hoop vooroordelen weer.



Ik denk dat jet het doorhebt ;) Ik heb zowaar een kind. Een leuk kind!! :p En bovenstaande komt bij mij nooit voor, bij de ander weer wel. Je weet het op voorhand niet. Jammer voor degene die wel gelukkig met jou wilde zijn, maar het niet kon, omdat je een vooroordeel had...



Zo kunnen we blijven doorgaan ;) Leven en laten leven. Nu aan de boekhouding beginnen. Gelukkig moet ik geen alimentatie betalen
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Alle reacties Link kopieren
quote:pedroso schreef op 23 april 2014 @ 13:25:

[...]





Zo, wat een hoop vooroordelen weer.



Ik denk dat jet het doorhebt ;) Ik heb zowaar een kind. Een leuk kind!! :p En bovenstaande komt bij mij nooit voor, bij de ander weer wel. Je weet het op voorhand niet. Jammer voor degene die wel gelukkig met jou wilde zijn, maar het niet kon, omdat je een vooroordeel had...



Zo kunnen we blijven doorgaan ;) Leven en laten leven. Nu aan de boekhouding beginnen. Gelukkig moet ik geen alimentatie betalen Dat is dus het punt met roze wolk ouders, die willen niet inzien dat hun schatje een blok aan het been kan zijn voor een ander of wiens aanwezigheid als ongewenst ervaren wordt.
Alle reacties Link kopieren
quote:pompsnol schreef op 23 april 2014 @ 13:03:

[...]

Alleen jammer dat jij niet wil inzien dat er meerder kleuren zijn.

Lekkere vergelijking ook of een supervent met kinderen of een notoire vreemdganger



Jij zegt...

partner met kind ... nogo

partner zonder kind ... doe maar



Ik zeg

Er zijn partners met kinderen en zonder kinderen die leuk kunnen zijn, die minder leuk kunnen zijn. Die wel relatie materiaal kunnen zijn of net niet. Onafhankelijk van het aantal kinderen..... het lijkt wel een regenboog
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Alle reacties Link kopieren
Als je een goede ouder bent, wil je niet eens een partner die je kind niet accepteerd!
Je kunt niet wachten want dan kom je veel te laat
Alle reacties Link kopieren
quote:pompsnol schreef op 23 april 2014 @ 13:28:

[...]Dat is dus het punt met roze wolk ouders, die willen niet inzien dat hun schatje een blok aan het been kan zijn voor een ander of wiens aanwezigheid als ongewenst ervaren wordt.Oh nee. Stel je voor. Het moest toch maar eens een verrijking kunnen zijn Je weet het niet op voorhand! Weet je ook toevallig wie het WK voetbal gaat winnen? Kan ik meteen wat geld op inzetten ergens. ;)
Don't cry because it's over, smile because it happened.
quote:gelukkigleven schreef op dinsdag 22 april 2014 21:41 Op zich verstandig, ik zou er zeker niet naar op zoek gaan.



Maarja, ik liep er zomaar één tegen het lijf. En die liet ik niet gaan... +1
Alle reacties Link kopieren
quote:pedroso schreef op 23 april 2014 @ 13:33:

[...]





Oh nee. Stel je voor. Het moest toch maar eens een verrijking kunnen zijn Je weet het niet op voorhand! Weet je ook toevallig wie het WK voetbal gaat winnen? Kan ik meteen wat geld op inzetten ergens. ;)



Je kan echt niet hebben he, dat iemand jouw "leuk";) ;) ;)kind maar een blok aan het been vindt?



Lekkere verrijking hoor, niet kunnen gaan en staan waar je wil omdat je een kind hebt.
Tja de ene man met kind is de ander niet. Ik riep ook heel hard dat ik geen man met kind wilde en dan wordt je verliefd op een geweldige man...met kinderen. Ik had heel erg hard weg kunnen lopen maar heb dat toch maar even niet gedaan. Wat wel scheelt (want dat zou voor mij grotere dealbreaker zijn dan kinderen) is dat hij normaal contact heeft met zijn ex en ik dus niet ineens in een driehoeksverhouding ben beland waarbij er over en weer gedoe is en loyaliteitsconflicten worden gecreëerd bij de kinderen. Daarnaast heeft ie geweldig leuke kinderen die mij ook ontzettend gaaf vinden. Dus de weekenden dat ze er zijn is het oprecht super gezellig en zie ik ze totaal niet als last.



Het financiële plaatje och ik moet elke maand aflossen aan de studieschuld en mijn katten eten duur voer. Hoor ik hem ook niet over.



Tuurlijk het is je goed recht om te roepen dat je geen vent met kinderen wil. Dat moet ieder voor zich weten. Wilde alleen uit eigen ervaring kwijt dat de ene man met kinderen de ander niet en dat de kinderen ook echt een aanwinst in je leven kunnen zijn in plaats van een dealbreaker.
Alle reacties Link kopieren
quote:glitglam schreef op 23 april 2014 @ 13:24:



Wat een vooroordeel. Bij mij heeft het niets te maken met eventuele alimentatieLees nu eerst eens heel goed, woordje voor woordje, en het liefst een beetje begrijpend, de eerste regel die ik schrijf alvorens je jezelf aangevallen voelt.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk zijn er leuke mannen mét kinderen, en klote-exemplaren zonder kinderen! Bij mij werkte het ook niet zo van; Ooh jij hebt geen kinderen? Dan ben je relatiemateriaal! Tuurlijk niet, en dat snap je ook wel.

Het zegt niets over of je wel of niet leuk bent als man als je een kind hebt, en ook niet over je kind.

Je kan een schat zijn, en een schat van een kind hebben, maar voor mij is/was het gewoon een no-go, mag dat? Djeez.

Volgensmij relateren de (alleenstaande) mannen/vrouwen met kinderen zo fel omdat je het blijkbaar inderdaad ziet als een persoonlijke afwijzing, of dat jij dan niet leuk bent. Maar dat zegt helemaal niemand he?

En natuurlijk klopt het dat je geen relatie met iemand wil, die jouw kind niet accepteert. Zou ik ook niet willen,mocht ik ooit alleen komen te staan met kind.

Ik snap alleen niet dat je het zó zwaar opvat als een persoonlijke afwijzing. Maar ik val nu in herhaling en snap het blijkbaar echt niet, dus kan beter m'n mond maar gaan houden
Alle reacties Link kopieren
quote:Bitje93 schreef op 23 april 2014 @ 13:41:

[...]





Lees nu eerst eens heel goed, woordje voor woordje, en het liefst een beetje begrijpend, de eerste regel die ik schrijf alvorens je jezelf aangevallen voelt.Had ik al gedaan. En volgensmij ben je nu even in de war; ik ben je kind niet he, dat je zo tegen mij moet 'praten'. (en ja, heb zelf ook een kind)
Alle reacties Link kopieren
quote:glitglam schreef op 23 april 2014 @ 13:46:Ik snap alleen niet dat je het zó zwaar opvat als een persoonlijke afwijzing. Maar ik val nu in herhaling en snap het blijkbaar echt niet, dus kan beter m'n mond maar gaan houden Persoonlijk??? Helemaal niet. Als ik je tegenkom, mag je me gerust 10 keer afwijzen op die basis 11 keer vind ik persoonlijk :p
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Tuurlijk mag dat een no-go zijn Glitglam. Net zoals dat voor een ander roken is of modeltreintjes op zolder. Wil alleen maar even aangeven dat een van tevoren gestelde no-go best kán bijdraaien als je toevallig ineens een exemplaar opduikelt wat je keihard van je voornemen blaast. En dat man + kind helemaal niet altijd horror scenario is met gedoe en gezeur en weinig vrijheid. Ik ontdek dat ik het hartstikke leuk vind als ze er zijn zeker omdat het actieve kinderen zijn die graag leuke dingen met ons doen. OK het is ook soms rete vermoeiend hoor maar ik ben niet verplicht tijdens de kidsweekenden ook aanwezig te zijn dus ik kan ook wat voor mezelf gaan doen.



Nogmaals ieder voor zich.
Jeetje, wat een reacties weer. Alsof je dat niet zelf mag bepalen. Andermans kinderen zijn niet altijd leuk (hell, vaak strontvervelend). Je komt zéker op de tweede plaats en als je dat niet wilt, dan moet je daar niet voor kiezen. Wat is er dan mis met een man die niet gebonden is aan kinderen?



Pedroso: ik denk dat je je persoonlijk aangevallen voelt.



Oh, en het is niet zo dat ik zelf graag zo'n kinderloze man wil hebben die in de toekomst ook geen kinderen wil. Ik heb wel een kinderloos exemplaar van 41, maar die wordt zelf over 7 weken vader.
Ze bestaan wel gelukkig, maar je moet maar net op elkaar vallen. Ik ben niet snel verliefd, dus dan is het al heel moeilijk 'n goeie match te vinden met iemand die ook nog 'ns aan een paar harde eisen voldoet (kindvrij, niet-roker bijv)
@ Fleetfox tuurlijk mag ieder dat voor zich bepalen mijn reactie is puur om ook even de kant te belichten hoe het kán zijn als je wel voor de bijl gaat. Geen waarde oordeel richting mensen die het gelijk afkappen zodra de man in kwestie een kind blijkt te hebben. En ja andermans kinderen kunnen super vervelend zijn. Heb mazzel dat deze kinderen dat over het algemeen niet zijn. Ze staan zelfs voor de deur als hun vader er niet is omdat ze dan willen komen spelen en dat vind ik alleen maar positief.
Alle reacties Link kopieren
quote:pedroso schreef op 23 april 2014 @ 13:51:

[...]





Persoonlijk??? Helemaal niet. Als ik je tegenkom, mag je me gerust 10 keer afwijzen op die basis 11 keer vind ik persoonlijk :pOké
quote:Bitje93 schreef op 23 april 2014 @ 13:06:

Wanneer een vrouw geen man met kinderen wil omdat die man alimentatie moet betalen dan wil ik dat heel graag zo vroeg mogelijk in de relatie weten.



Vrouwen die zo verschrikkelijk egoïstisch/materialistisch zijn, en zo te lezen zijn dat er behoorlijk wat hier op het forum, zijn absoluut niet mijn type.Die alimentatie is de dealbreaker niet voor me, hij kan evengoed andere dure hobby's hebben tenslotte. Maar het feit dat je dan regelmatig met zijn kind(eren) opgescheept zit en hij daar allerlei verplichtingen naar heeft, daar pas ik voor. Ik wil hooguit 'n ongebonden man.
Alle reacties Link kopieren
quote:GrumpyCat1983 schreef op 23 april 2014 @ 13:51:

Tuurlijk mag dat een no-go zijn Glitglam. Net zoals dat voor een ander roken is of modeltreintjes op zolder. Wil alleen maar even aangeven dat een van tevoren gestelde no-go best kán bijdraaien als je toevallig ineens een exemplaar opduikelt wat je keihard van je voornemen blaast. En dat man + kind helemaal niet altijd horror scenario is met gedoe en gezeur en weinig vrijheid. Ik ontdek dat ik het hartstikke leuk vind als ze er zijn zeker omdat het actieve kinderen zijn die graag leuke dingen met ons doen. OK het is ook soms rete vermoeiend hoor maar ik ben niet verplicht tijdens de kidsweekenden ook aanwezig te zijn dus ik kan ook wat voor mezelf gaan doen.



Nogmaals ieder voor zich.Dat snap ik. En voor mij persoonlijk geld dat ik het nooit heb gezien als horror-scenario, ik zie ook genoeg voorbeelden in de praktijk waarbij het prima loopt. Ik heb zelf ook niets 'tegen' kinderen (wist nl dat ik zelf ook kinderen zou willen), dus dat heeft er ook niet mee te maken. Ik wilde het gewoon nooit. (relatie met man met kind)
Alle reacties Link kopieren
Tja fiona32 kinderen zijn eng, jammer dat je zelf ook een kind bent.
Je kunt maar beter jezelf zijn, er zijn al genoeg anderen.
Alle reacties Link kopieren
Voor mij persoonlijk samengevat...



Iedereen kiest voor zich zelf waar hij/zij zich goed mee voelt.



Ik voel me helemaal niet persoonlijk aangevallen. waarom zou ik? Omdat ik een kind heb? Echt niet. Ik vind het gewoon jammer dat sommige mensen op basis van vooroordelen, leuke partners of andere mooie kansen aan zich voorbij laten gaan.
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Het is geen vooroordeel. Wanneer die partner iets met zijn kind(eren) heeft, heb je daar last van als je zelf niet tegen de drukte van kinderen kunt. Ook al die verplichtingen met feestdagen zit ik niet op te wachten. En god verhoede 't dat ze zelf kinderen krijgen en dan opa als ideale oppas zien! No thanks!
Alle reacties Link kopieren
Een voorkeur staat niet gelijk aan een vooroordeel. Er kúnnen vooroordelen bij zitten, maar niet alles is een vooroordeel als het over voorkeur of dealbreaker gaat.

Ik vind ( de meeste) kinderen leuk, of tenminste oké om mee om te gaan,. alimentatie boeit me niet, en het is aantrekkelijk als een man een goede vader is.

Maar IK wil geen man die al een kind heeft. Net als een ander geen roker wil, geen partner met honden, tatoeages of wat dan ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:pedroso schreef op 23 april 2014 @ 14:06:

Voor mij persoonlijk samengevat...



Iedereen kiest voor zich zelf waar hij/zij zich goed mee voelt.



Ik voel me helemaal niet persoonlijk aangevallen. waarom zou ik? Omdat ik een kind heb? Echt niet. Ik vind het gewoon jammer dat sommige mensen op basis van vooroordelen, leuke partners of andere mooie kansen aan zich voorbij laten gaan.Ik hoef ook geen man met honden, ik heb ooit ook een keer een leuk examplaar laten gaan toen ik erachter kwam dat hij 6 honden in zijn appartement had. Eeeeeeeew.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven