Dateregels?

16-08-2016 11:40 891 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi!



Ik heb ff wat hulp nodig. Na meerdere rampzalige scharrels, onzekerheden en al jaren vrijgezel, heb ik 5 weken geleden een leuke jongen ontmoet tijdens het uitgaan. Gezoend die avond, elkaar toegevoegd op FB en de dag erna stuurde hij een privébericht en hebben we uren gechat. Vervolgens nummer uitgewisseld en na twee weken appen was daar onze eerste date. Sindsdien 4x afgesproken gehad, na date 2 ook seks.



Ik ken hem dus 5 weken en we hebben daarvan 2 dagen een keer geen contact gehad, verder iedere dag ge-appt. Ene keer begint hij, dan ik. Heel vrijblijvend allemaal. We kunnen uren appen. Klinkt leuk zou je zeggen. Maar afgezien dat we ongeveer 1x per week afspreken, een hele leuke avond hebben en vaak ook seks, gebeurt er niets. Niets in de zin van, we hebben het niet over gevoelens. We kunnen heel makkelijk met elkaar praten , hebben lol en het is gewoon gezellig allemaal. Maar geen idee wat hij wil



Maar, wat nu? Ergens ben ik bang dat het hem maar om 1 ding te doen is, terwijl ik eigenlijk de voorzet gaf om na date 2 seks te hebben. Ik vind vrijblijvend daten en zien hoe lang het gezellig is niet erg, als ik maar weet dat hij me leuk vindt en het voor hem geen kort pleziertje is. Maar is het te kort om dit nu al te vragen? Ik ben hier in het verleden al eens mee in de mist gegaan. Ook daten met een jongen, veel contact, maar uiteindelijk wilde hij niets serieus.



Vriendinnen zeggen dat ik misschien te gesloten ben en hem waarschijnlijk ook niet echt laat merken hoe leuk ik m vind. Kan. Alleen laat ik dat naar mijn idee wel blijken, voor mijn doen in ieder geval. Pff, weet eigenlijk niet wat ik hiermee wil, herkenning? Haha!
Alle reacties Link kopieren
Er zijn echt geen regels voor. Je kunt het echt niet verknoeien, door een ongeschreven regel te overtreden.

Hij vindt je leuk, of niet.

Je kunt het er natuurlijk wel met hem overhebben. Communiceren is een erg ondergewaardeerde kunst
Alle reacties Link kopieren
Thnx voor je reactie. Alleen ben ik bang dat hij de kriebels krijgt als ik erover begin. Ik ken m ook nog maar een paar weken. Ben het ermee eens hoor, ik vind het ook niet erg als iemand er gewoon eerlijk naar vraagt. Maar tot nu toe was alles heel relaxed, misschien schrikt hij als ik het over een andere boeg gooi
Alle reacties Link kopieren
Jij kunt het toch over jouw gevoelens hebben.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind je leuk en wol je graag vaker zien dan 1x per week.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik van mijn huidige relatie weet is dat ik het meteen al wist. Het was wel duidelijk hoe leuk hij mij vond en ik hem.

Uiteindelijk hebben we wel 'het' gesprek gehad maar pas na een paar maanden en toen was het eigenlijk; 'ja maar datt was toch al duidelijk'...
Waarom niet het loslaten, samen leuke dingen blijven doen en kijken hoe het loopt?
Alle reacties Link kopieren
Je bent nu inderdaad nog aan het daten. Zijn er activiteiten in de nabije toekomst die meer planning vereisen? Een festival waar je graag naar toe wil en waar je samen kaarten voor kan kopen. Een optreden of evenement. In ieder geval iets waar je echt met zijn tweeën naar toe kan gaan (als stelletje) dat over een of twee maanden is. Op die manier kan je kijken of commitment is van zijn kant. En onderneem je ook iets dat meer is dan een date of een verkapte bootycall. De andere optie is om samen een keer te gaan klussen, al is het maar een Ikea kast kopen en in elkaar zetten of zoiets waarbij "hij zijn mannelijkheid kan bewijzen".



Trouwens, als hij jou niet leuk had gevonden, dan had hij echt niet zoveel contact onderhouden gedurende een periode van 5 weken.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
De frequentie van daten zit me niet zo dwars hoor, ik ben ook niet direct van elkaar 3x per week zien. Ben lang vrijgezel geweest en moet ook nog een beetje wennen aan het afspreken met iemand etc. In de afgelopen jaren ben ik aardig mijn eigen gang gegaan



Echter heeft hij al wel 5 relaties achter de rug, dus iets meer ervaring dan ik, met mijn enige relatie van 6 jaar
quote:jaw schreef op 16 augustus 2016 @ 11:49:

De andere optie is om samen een keer te gaan klussen, al is het maar een Ikea kast kopen en in elkaar zetten of zoiets waarbij "hij zijn mannelijkheid.

wat is daar het nut van?



Al die testjes vind ik sowieso kinderachtig.
Alle reacties Link kopieren
Thnx voor de reacties! Dat is wel fijn haha



Ja het 'buitenhuis' daten doen we dus nog niet, misschien dat ik dat ook wel raar vind. Maar goed, ik stel het zelf ook niet voor. Het lijkt dan direct zo 'echt', terwijl we elkaar nog maar een paar weken kennen. Aan de andere kant hoeft dat natuurlijk niet. Maar deze situatie begint ene beetje te lijken op een scharrel die ik maanden geleden had. En misschien appt hij wel zo vaak omdat hij de seks warm wil houden? Ja, doemdenken he
Alle reacties Link kopieren
Wat wil je nou precies dan?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:kimmie1185 schreef op 16 augustus 2016 @ 11:52:

Ja het 'buitenhuis' daten doen we dus nog niet,Jullie spreken alleen af bij elkaar thuis? Al vanaf date 1?
Alle reacties Link kopieren
Klopt Medina



En wat ik wil. Ja ik vind hem leuk, zou daarom graag willen weten wat hij van mij vindt. Dat zou al wat rustiger zijn voor mijn hoofd en onzekerheid
Alle reacties Link kopieren
quote:kimmie1185 schreef op 16 augustus 2016 @ 11:52:

Thnx voor de reacties! Dat is wel fijn haha



Ja het 'buitenhuis' daten doen we dus nog niet, misschien dat ik dat ook wel raar vind. Maar goed, ik stel het zelf ook niet voor. Het lijkt dan direct zo 'echt', terwijl we elkaar nog maar een paar weken kennen. Voor mij dus omgekeerde wereld dit. Ik ben blijkbaar nog zo ouderwets dat voor mij daten buitenshuis begint en het misschien pas na 5 weken zover is dat er een date direct binnenshuis wordt afgesproken.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eens een date buiten huis voorstellen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:kimmie1185 schreef op 16 augustus 2016 @ 11:52:

Thnx voor de reacties! Dat is wel fijn haha



Ja het 'buitenhuis' daten doen we dus nog niet, misschien dat ik dat ook wel raar vind. Maar goed, ik stel het zelf ook niet voor. Het lijkt dan direct zo 'echt', terwijl we elkaar nog maar een paar weken kennen. Aan de andere kant hoeft dat natuurlijk niet. Maar deze situatie begint ene beetje te lijken op een scharrel die ik maanden geleden had. En misschien appt hij wel zo vaak omdat hij de seks warm wil houden? Ja, doemdenken he



Uhh.... dat wil je toch? Of begrijp ik je nu niet?



Mijn ervaring met een man die alleen de bootycall wil is dat hij sowieso niets meer wil ondernemen dan dat. Nooits buitenshuis, tenzij stappen en erna mee naar huis. Dat zijn mannen die ook geen verdere interesse tonen in jou als persoon.
Tjah, tjah, tjah...
Jaw ben het daar mee eens, daten begint bij mij ook steeds buiten huis, het duurt een hele tijd voor ik iemand thuis uitnodig.



To als je er niet meteen wil over praten zou ik buiten daten zonder seks. Dan weet je ook gauw waar het hem om te doen is wanneer hij daar moeilijk over doet.
Alle reacties Link kopieren
quote:kimmie1185 schreef op 16 augustus 2016 @ 11:57:

Klopt Medina

Dan is de eerste stap een paar keer buitenshuis afspreken. Als hij dat niet wil, dan weet je waar je aan toe bent.
Alle reacties Link kopieren
Waarom niet gewoon vragen wat zijn insteek is.

Lijkt me heel normaal dat ieder weet waar hij/zij aan toe is.

Beter om daar nu achter te komen dan wanneer later blijkt dat de intenties niet overeen komen.
Ik neem alleen verantwoording voor wat ik zeg, niet voor hoe jij het interpreteert
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik bang ben om het te verknallen Brnzv, en misschien omdat ik bang ben voor het antwoord?
Alle reacties Link kopieren
quote:kimmie1185 schreef op 16 augustus 2016 @ 12:25:

Omdat ik bang ben om het te verknallen Brnzv, en misschien omdat ik bang ben voor het antwoord?

Denk je dat dat minder erg is naarmate je je er verder in stort?

Het lijkt alsof jij vreest dat hij alleen voor de seks gaat terwijl jij voor de liefde gaat.

Als jouw vrees werkelijkheid is, dan voel je je alleen maar meer en meer gebruikt.

Gaat hij echter ook voor de liefde dan kan je samen zonder die onzekerheid bouwen aan iets moois.
Ik neem alleen verantwoording voor wat ik zeg, niet voor hoe jij het interpreteert
Ik denk eigenlijk dat het vooral om de seks gaat als dat is wat jullie tot nu toe hebben gedaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:kimmie1185 schreef op 16 augustus 2016 @ 12:25:

misschien omdat ik bang ben voor het antwoord?



Je kunt beter nu het antwoord weten dan zo verder doorgaan met valse hoop.



Trouwens, je vraagt hem niet gelijk ten huwelijk of zo, je vraagt hem alleen maar om buitenshuis te gaan daten. Zo dramatisch is die vraag niet.
Je hebt dus alleen nog maar thuis afgesproken ("Netflix and chill", zouden de jongeren op mijn werk het noemen ) en hebt sinds de tweede afspraak al seks met hem. Jullie doen dus niet zoveel samen, behalve seksen. Het klinkt best vrijblijvend. Maar je vraagt je nu af of hij meer (een relatie) wil?



Daar kan je op twee makkelijke manieren achter komen: stel dates buiten de deur voor. Als hij daar geen behoefte aan heeft heb je je antwoord.



Of je gaat gewoon het gesprek aan en stelt je kwetsbaar op: vertel hem dat je gevoelens voor hem hebt. Dan hoor je vanzelf of dat wederzijds is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven