Dateregels?

16-08-2016 11:40 891 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi!



Ik heb ff wat hulp nodig. Na meerdere rampzalige scharrels, onzekerheden en al jaren vrijgezel, heb ik 5 weken geleden een leuke jongen ontmoet tijdens het uitgaan. Gezoend die avond, elkaar toegevoegd op FB en de dag erna stuurde hij een privébericht en hebben we uren gechat. Vervolgens nummer uitgewisseld en na twee weken appen was daar onze eerste date. Sindsdien 4x afgesproken gehad, na date 2 ook seks.



Ik ken hem dus 5 weken en we hebben daarvan 2 dagen een keer geen contact gehad, verder iedere dag ge-appt. Ene keer begint hij, dan ik. Heel vrijblijvend allemaal. We kunnen uren appen. Klinkt leuk zou je zeggen. Maar afgezien dat we ongeveer 1x per week afspreken, een hele leuke avond hebben en vaak ook seks, gebeurt er niets. Niets in de zin van, we hebben het niet over gevoelens. We kunnen heel makkelijk met elkaar praten , hebben lol en het is gewoon gezellig allemaal. Maar geen idee wat hij wil



Maar, wat nu? Ergens ben ik bang dat het hem maar om 1 ding te doen is, terwijl ik eigenlijk de voorzet gaf om na date 2 seks te hebben. Ik vind vrijblijvend daten en zien hoe lang het gezellig is niet erg, als ik maar weet dat hij me leuk vindt en het voor hem geen kort pleziertje is. Maar is het te kort om dit nu al te vragen? Ik ben hier in het verleden al eens mee in de mist gegaan. Ook daten met een jongen, veel contact, maar uiteindelijk wilde hij niets serieus.



Vriendinnen zeggen dat ik misschien te gesloten ben en hem waarschijnlijk ook niet echt laat merken hoe leuk ik m vind. Kan. Alleen laat ik dat naar mijn idee wel blijken, voor mijn doen in ieder geval. Pff, weet eigenlijk niet wat ik hiermee wil, herkenning? Haha!
En date regels zijn natuurlijk voor iedereen anders.



Ik merk dat die van ons het tegenovergestelde zijn van elkaar: ik date eerst buiten de deur en als het dan klikt en super goed voelt komen we na een tijdje (niet na 2 dates al) bij elkaar thuis.



Werkt jouw "aanpak" tot nu toe voor je?
Waarom moet het allemaal zo moeilijk en omslachtig? Ik snap best dat je bang bent voor het antwoord, maar het is zoals het is, beter weet je het z.s.m. Als jij gevoelens voor hem hebt en een relatie wil, dan wordt het er niet beter op als je het zo maandenlang laat doorsudderen, terwijl hij jou als een leuke scharrel ziet.



De volgende keer dat jullie 's ochtends samen wakker worden en jullie een beetje liggen te kletsen in bed, zeg je gewoon 'wat hebben wij nu eigenlijk samen?' Dan zal hij een stilte laten vallen en hij zal zeggen dat hij je echt leuk begint te vinden, of hij antwoord misschien wat ontwijkend, dan weet je ook genoeg. Of hij zegt dat hij het nog niet zeker weet, maar dat hij daar graag achter wil komen. Jij kan ook vertellen dat je hem echt leuk vindt en kijken hoe hij hierop reageert.
Alle reacties Link kopieren
quote:Libra1990 schreef op 16 augustus 2016 @ 12:41:

En date regels zijn natuurlijk voor iedereen anders.



Ik merk dat die van ons het tegenovergestelde zijn van elkaar: ik date eerst buiten de deur en als het dan klikt en super goed voelt komen we na een tijdje (niet na 2 dates al) bij elkaar thuis.



Werkt jouw "aanpak" tot nu toe voor je?



Ik date ook eerst buiten de deur.

Helemaal mee eens, met deze reactie.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Alle reacties Link kopieren
Eerst buiten de deur daten snap ik hoor. Maar elkaar thuis op de bank beter leren kennen, is ook wat voor te zeggen.

Het is gewoon een beetje tegenstrijdig. Want eigenlijk doet hij geen hele rare dingen, het zit meer in mijn hoofd.



We daten alleen bij elkaar thuis, maar daarentegen hebben we wel bijna iedere dag contact en toont hij interesse in de dingen die ik doe. En ja we hebben seks, maar daarvoor hebben we vaak wel een hele avond lekker voor de tv gehangen en gepraat etc. En het is na de seks ook niet direct van, hup weg jij. Dus ik weet het niet zo goed. Misschien is hij ook gewoon nog aan het aftasten.



Gisteren hebben we ook seks gehad, en nu app ik dus niks voordat hij wat appt. Puur om te zien of ie contact gaat zoeken. Erg he haha
Alle reacties Link kopieren
O hij app nu net
Alle reacties Link kopieren
quote:kimmie1185 schreef op 16 augustus 2016 @ 11:46:

Thnx voor je reactie. Alleen ben ik bang dat hij de kriebels krijgt als ik erover begin. Ik ken m ook nog maar een paar weken. Ben het ermee eens hoor, ik vind het ook niet erg als iemand er gewoon eerlijk naar vraagt. Maar tot nu toe was alles heel relaxed, misschien schrikt hij als ik het over een andere boeg gooi

Maar waarom zou hij er van schrikken als hij jou echt net zo leuk vindt, als jij hem?

(en als hij je niet leuk vindt, is dat ook mooi duidelijk)
Zoals je het beschrijft klinkt het voor mij trouwens als een beginnende relatie. Jullie zitten nog in de date-fase, maar er is wel degelijk ontzettend veel contact en belangstelling naar elkaar toe. Wanneer een man alleen uit is op seks (en dit ook al heeft gekregen), dan investeert hij verder wat minder in het persoonlijke contact, is mijn ervaring.
Ik begrijp wel waarom je zo moeilijk doet en al het advies afslaat. Jij bent stapelgek op hem en je bent doodsbenauwd dat hij jullie instant-sex relatie wel prima vindt
Alle reacties Link kopieren
Ik zou in deze situatie denk ik zeggen dat er een leuke tentoonstelling/voorstelling is waar je graag heen wil, en hem mee vragen. Uit zijn reactie daarop is veel af te leiden.



Ik heb een tijdje een scharrel gehad waarbij ik ook twijfelde aan zijn intenties. Toen ik een middagactiviteit voorstelde er toch zo'n reactie kwam van huh waarom afwijken van wat we altijd doen. Was voor mij een duidelijk teken. Niet erg, maar dan wist ik dat. Er was ook dagelijks appcontact e.d. maar voor hem was het gewoon casual afspreken zonder verdere verplichtingen of doel zeg maar.
Ik zou "het gesprek" ook een beetje awkward vinden hoor na 5 weken. Daarbij hoeft het ook niet wel of niet wat te zijn, het kan er ook ergens tussenin hangen nog.



Ik vind het wel een goed idee om buitenshuis af te spreken. Als jij gewoon voorstelt iets leuks te gaan doen en hij zegt ja dan weet je dat hij a. dat hij ook wel wat anders met je wil doen dan seks en b. wel buitenshuis met je gezien wil worden. Zonder dat je meteen plannen hoeft te maken om hem aan je ouders voor te stellen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nijn5 schreef op 16 augustus 2016 @ 13:10:

Ik zou "het gesprek" ook een beetje awkward vinden hoor na 5 weken.Nee dat zou ik je ook echt afraden om daar nu al over te beginnen. Sowieso is vaak al zo als je er direct naar moet vragen, dat het antwoord vaak onbevredigend zal zijn (anders had je het wel gevoeld).
Dus je bent urenlang aan het praten, komt bij elkaar thuis, loopt de rest van de tijd te appen en hebt seks met elkaar, maar een gesprek over de roze olifant in de kamer is dan ineens 'akward'? Ik vind het heel normaal dat je na een tijdje wil weten waar je aan toe bent. Als TO verliefd is (wat ze volgens mij is), dan is het een gevaarlijk spelletje om zo door te gaan. Ze heeft alle recht om te weten waar ze aan toe is. En als het allemaal nog niet duidelijk is, dan weet je dat ook. Maar dan weet je in elk geval hoe het zit.
quote:Jamie-Lee schreef op 16 augustus 2016 @ 13:15:

[...]





Nee dat zou ik je ook echt afraden om daar nu al over te beginnen. Sowieso is vaak al zo als je er direct naar moet vragen, dat het antwoord vaak onbevredigend zal zijn (anders had je het wel gevoeld).



Wat is er mis om te vragen waar hij/zij dit naar toe ziet gaan?

Is het leuk voor de neuk of wat meer?



En wat 'wat meer' dan is, dat zal de toekomst moeten laten blijken. Mijn vriend en ik hebben snel naar elkaar uitgesproken dat wij een serieuze relaties zochten. Als 1 van de 2 dat niet zag zitten, ben je dus niet 'nodeloos' elkaars tijd aan het verdoen, om maar even heel erg zwart wit te zeggen.
Je hoeft je ook niet passief op te stellen, of het te vragen. Je kan ook zeggen 'ik vind je echt heel leuk'. Dan komt het gesprek vast ook wel op gang. Ik snap dat eromheen gedraai nooit zo. Je hoeft toch alsnog niet morgen met elkaar te gaan trouwen en een kind te baren? Het gaat om verkering: de tijd dat je exclusief met elkaar bent en elkaar beter leert kennen. Dat is alsnog een leuke periode, waarin je verder tot niets verplicht bent. Als het tegenvalt kun je het alsnog zonder verdergaande consequenties uitmaken.
Alle reacties Link kopieren
[quote]Jamie-Lee schreef op 16 augustus 2016 @ 13:15:

[...]





Nee dat zou ik je ook echt afraden om daar nu al over te beginnen. Sowieso is vaak al zo als je er direct naar moet vragen, dat het antwoord vaak onbevredigend zal zijn (anders had je het wel gevoeld).[/quote]

als je het niet voelt, kun je toch beter direct stoppen dan?
Alle reacties Link kopieren
quote:Fruity-Pebbles schreef op 16 augustus 2016 @ 13:19:

[...]



Mijn vriend en ik hebben snel naar elkaar uitgesproken dat wij een serieuze relaties zochten. Als 1 van de 2 dat niet zag zitten, ben je dus niet 'nodeloos' elkaars tijd aan het verdoen, om maar even heel erg zwart wit te zeggen.

en volgens mij geldt dat voor de meeste geslaagde relaties.

Als je in het begin al moeilijk moet doen of je aan regels schijnt te moeten houden, heb je gewoon de ware nog niet gevonden.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je onzekerheid wel. Lijkt een beetje op wat ik met een jongen had. Wij spraken ook alleen maar thuis af, keken een filmpje enzo. Ondertussen weinig gesprekken over gevoelens terwijl ik wel degelijk van alles voelde. Na 6 weken zijn we een x naar de film geweest en de dag daarna vroeg ik voorzichtig wat hij dacht over 'ons'. Was een slecht idee haha, hij zat er een beetje omheen te draaien en we hebben elkaar daarna nog een maandje af en toe gezien maar het werd niks. Achteraf maar beter ook. Mijn huidige vriend nam me meteen overal mee naartoe en ik wist gelijk dat het goed zat!



Natuurlijk kan het zijn dat mijn situatie totaal anders was maar luister goed naar je onderbuikgevoel... Dan weet je vaak al wel of de onzekerheid terecht is of niet.
Alle reacties Link kopieren
Nadat je iemand pas 5! weken kent vragen waar het naartoe gaat? Wellicht zie ik het verkeerd maar ik vind dat echt heel kort. Ik zelf zou daar echt geen antwoord op weten, en als ik het antwoord wel had geweten dan had mijn date dat aan mij gemerkt. Dat is wat ik probeerde te zeggen net..
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 16 augustus 2016 @ 13:22:

[quote]Jamie-Lee schreef op 16 augustus 2016 @ 13:15:[/b.[/quote]

als je het niet voelt, kun je toch beter direct stoppen dan?Als je hét niet voelt vanaf de andere kant, en je voelt het zelf wel dan kan je inderdaad beter direct stoppen. Erom vragen waar het heen gaat/wat de ander voelt is denk ik vragen naar de bekende weg..
Alle reacties Link kopieren
quote:Jamie-Lee schreef op 16 augustus 2016 @ 13:25:

Nadat je iemand pas 5! weken kent vragen waar het naartoe gaat? Wellicht zie ik het verkeerd maar ik vind dat echt heel kort. Ik zelf zou daar echt geen antwoord op weten, en als ik het antwoord wel had geweten dan had mijn date dat aan mij gemerkt. Dat is wat ik probeerde te zeggen net..

Het gaat niet om waar het naar toe gaat (geen 15 jaren plan), het gaat om hoe je elkaar NU ziet.

Is de ander iemand waar je een relatie mee ziet zitten, of leuk voor de neuk.
Alle reacties Link kopieren
Joh, vraag het gewoon. Zelf deed ik het meestal zo: checken of we exclusief waren. Dus zo van: we zien wel wat het wordt maar laten we wel zolang exclusief zijn met elkaar. Werkte prima. Met de laatste ben ik zelfs getrouwd , en nog steeds trouwens.



Weet je, als hij je niet echt leukleuk vindt, dan kan je het maar beter vlot weten. Anders wordt het hartezeer alleen maar groter wanneer de stekker eruit gaat. Jatochniettan?



Succes!
Alle reacties Link kopieren
quote:[message=23913931,noline]uuutef17 schreef op 16 augustus 2016 @ 13:24Mijn huidige vriend nam me meteen overal mee naartoe en ik wist gelijk dat het goed zat!



Natuurlijk kan het zijn dat mijn situatie totaal anders was maar luister goed naar je onderbuikgevoel... Dan weet je vaak al wel of de onzekerheid terecht is of niet.Dit. Als het goed zit, voel je dat. Voel je het niet, dan is hét er meestal ook niet en is het 'gewoon voor de leuk/neuk' maar niet iets serieus. Een serieus gesprek gaat hier niets aan veranderen.
Als je elkaar echt leuk vindt, dan is het na 5 weken echt wel duidelijk. Uitspreken naar elkaar dat je de ander echt leuk vindt en een relatie met de ander wil, is dan een formaliteit. Maar wel heel belangrijk om te doen. Als iemand na 5 weken nog twijfelt, dan is het HET gewoon niet. Beter om dat dan te weten, als je zelf wel verliefd bent.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties! Voor veel valt wat te zeggen. Ik denk met name inderdaad dat je zoiets zelf wel voelt, en dat het per situatie verschillend is.



Ik denk dat het er voornamelijk op neer komt dat ik jarenlang vrijgezel ben geweest, en wel gescharreld/gedate heb sindsdien, maar wel een beetje pech heb gehad met de kerels waarmee ik dit deed. Want ze meenden het geen van allen serieus. 1 persoon appte me dagelijks, we spraken 1x per week af en hadden seks. Maar uiteindelijk wilde hij niets vasts. Ik ben er gewoon een beetje pessimistisch van geworden.



Ik kan me daarnaast ook moeilijk kwetsbaar opstellen. Als een van jullie zegt 'stel gewoon voor om buitenshuis iets te gaan doen', dan lijkt dat heel simpel. Maar ik krijg het m'n bek niet uit. Ergens denk ik ook, wat moet ie met mij? Hij KAN het niet serieus menen. Belachelijke gedachte natuurlijk.



Grappig eigenlijk, dat de een 5 weken totaal niet kort vindt om zoiets te vragen, en de ander het veel te kort vindt haha.
Alle reacties Link kopieren
quote:kimmie1185 schreef op 16 augustus 2016 @ 13:35:





Ik denk dat het er voornamelijk op neer komt dat ik jarenlang vrijgezel ben geweest, en wel gescharreld/gedate heb sindsdien, maar wel een beetje pech heb gehad met de kerels waarmee ik dit deed. Want ze meenden het geen van allen serieus. 1 persoon appte me dagelijks, we spraken 1x per week af en hadden seks. Maar uiteindelijk wilde hij niets vasts. Ik ben er gewoon een beetje pessimistisch van geworden.had het hem dus maar eerder gevraagd...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven