Dateregels?

16-08-2016 11:40 891 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi!



Ik heb ff wat hulp nodig. Na meerdere rampzalige scharrels, onzekerheden en al jaren vrijgezel, heb ik 5 weken geleden een leuke jongen ontmoet tijdens het uitgaan. Gezoend die avond, elkaar toegevoegd op FB en de dag erna stuurde hij een privébericht en hebben we uren gechat. Vervolgens nummer uitgewisseld en na twee weken appen was daar onze eerste date. Sindsdien 4x afgesproken gehad, na date 2 ook seks.



Ik ken hem dus 5 weken en we hebben daarvan 2 dagen een keer geen contact gehad, verder iedere dag ge-appt. Ene keer begint hij, dan ik. Heel vrijblijvend allemaal. We kunnen uren appen. Klinkt leuk zou je zeggen. Maar afgezien dat we ongeveer 1x per week afspreken, een hele leuke avond hebben en vaak ook seks, gebeurt er niets. Niets in de zin van, we hebben het niet over gevoelens. We kunnen heel makkelijk met elkaar praten , hebben lol en het is gewoon gezellig allemaal. Maar geen idee wat hij wil



Maar, wat nu? Ergens ben ik bang dat het hem maar om 1 ding te doen is, terwijl ik eigenlijk de voorzet gaf om na date 2 seks te hebben. Ik vind vrijblijvend daten en zien hoe lang het gezellig is niet erg, als ik maar weet dat hij me leuk vindt en het voor hem geen kort pleziertje is. Maar is het te kort om dit nu al te vragen? Ik ben hier in het verleden al eens mee in de mist gegaan. Ook daten met een jongen, veel contact, maar uiteindelijk wilde hij niets serieus.



Vriendinnen zeggen dat ik misschien te gesloten ben en hem waarschijnlijk ook niet echt laat merken hoe leuk ik m vind. Kan. Alleen laat ik dat naar mijn idee wel blijken, voor mijn doen in ieder geval. Pff, weet eigenlijk niet wat ik hiermee wil, herkenning? Haha!
quote:Jenette schreef op 28 augustus 2016 @ 11:43:

Jullie hebben zeker een punt hoor. Maar ik kan er niks aan doen dat ik het minder positief inzie.

Ik ben niet verzuurd, maar vind dat je je kans realistisch moet inschatten.

We gaan het vast lezen.In mijn reactie had ik het niet specifiek over jou hoor. Dit is een forumwijd fenomeen en er zijn er een pak meer die dezelfde soort reacties geven. Dat geeft verder niet (al denk ik dat degenen die dit soort topics openen óók niets hebben aan projectie en brengt dat alleen maar meer twijfel en onzekerheid) maar ik vind het wel verdrietig voor je dat je zulke negatieve ervaringen hebt blijkbaar.
quote:highlander schreef op 28 augustus 2016 @ 11:47:

Als je elke date zwart in ziet lijkt het mij verstandig om geen dates te doen.

Want je kunt niet van een vreemde verwachten dat diegene

en het licht in je leven gaat brengen

en precies dat is wat je verlangt,

want geen enkele man is zo'n superman.

Door zwartkijken raakt de menselijke maat zoek imo.Precies dit. Doe je jezelf tekort mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:highlander schreef op 28 augustus 2016 @ 11:47:

Als je elke date zwart in ziet lijkt het mij verstandig om geen dates te doen.

Want je kunt niet van een vreemde verwachten dat diegene

en het licht in je leven gaat brengen

en precies dat is wat je verlangt,

want geen enkele man is zo'n superman.

Door zwartkijken raakt de menselijke maat zoek imo.



Precies!



Als je met een handrem erop gaat daten, doe het dan niet.

Voorwaarden stellen in je hoofd ("dit en dit wil ik niet in een nieuwe relatie, want genoeg meegemaakt hierin in oude relatie"), begin er dan maar niet aan.



Puur mijn mening hoor...



Man A is man B niet. En vrouw A is vrouw B niet.

Nieuwe relatie is nieuw begin.



Rugzakken zijn er, en dat mag ook, maar die moet je op je rug houden of leegmaken. Niet over de grond achter je aanslepen.
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
quote:Hightower schreef op 28 augustus 2016 @ 12:12:

[...]





Precies!



Als je met een handrem erop gaat daten, doe het dan niet.

Voorwaarden stellen in je hoofd ("dit en dit wil ik niet in een nieuwe relatie, want genoeg meegemaakt hierin in oude relatie"), begin er dan maar niet aan.



Puur mijn mening hoor...



Man A is man B niet. En vrouw A is vrouw B niet.

Nieuwe relatie is nieuw begin.



Rugzakken zijn er, en dat mag ook, maar die moet je op je rug houden of leegmaken. Niet over de grond achter je aanslepen.Juist.
Ik gaf al toe dat ik een cynicus ben als het gaat om de huidige manier van daten, maar ook ik kijk naar huidige en vroegere ervaringen van mezelf en mensen in mijn omgeving.



Als ik dan zie hoe soepel het nu bij mij gaat en dat zet tegenover alle onzekerheden die Kimmie nu heeft, omdat hij niet duidelijk is over zijn intenties (en zij dus ook niet) kan ik het niet helpen om toch zeer terughoudend te blijven over haar slagingskansen.
quote:iris1969 schreef op 28 augustus 2016 @ 12:31:

Ik gaf al toe dat ik een cynicus ben als het gaat om de huidige manier van daten, maar ook ik kijk naar huidige en vroegere ervaringen van mezelf en mensen in mijn omgeving.



Als ik dan zie hoe soepel het nu bij mij gaat en dat zet tegenover alle onzekerheden die Kimmie nu heeft, omdat hij niet duidelijk is over zijn intenties (en zij dus ook niet) kan ik het niet helpen om toch zeer terughoudend te blijven over haar slagingskansen.



Dat is mijn punt. Je kunt dat helemaal niet "zetten tegenover hoe soepel het nu bij jou gaat".

Andere situatie, andere mensen. Heeft niets te maken met hoe het bij jou gaat of ooit is gegaan.
Alle reacties Link kopieren
Mee eens.
Mot met to
Alle reacties Link kopieren
quote:Jenette schreef op 28 augustus 2016 @ 11:25:

Simpel, die reacties komen voort uit veel date ervaring via datingsites. Lees alle ervaringen maar eens en het is niet gek dat het negatief wordt benaderd. Ik kan best een positief antwoord geven maar wat heeft to daar aan? Ik lees dingen, en gebaseerd op wat ik weet geef ik antwoord.

Als je al tig jaar in een relatie zit kun je je niet voorstellen hoe het internetdaten loopt. Dan geef je antwoord obv je jarenlange relatie ervaring, wat ik niet representatief vind in dit topic.

Te rooskleurig, sorry.Nou mooi dat ik mijn vent, net als de to, ook in de kroeg heb opgedoken dan
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:Voyager schreef op 28 augustus 2016 @ 12:38:

[...]





Dat is mijn punt. Je kunt dat helemaal niet "zetten tegenover hoe soepel het nu bij jou gaat".

Andere situatie, andere mensen. Heeft niets te maken met hoe het bij jou gaat of ooit is gegaan.Dat kan, maar volgens mij reageert een geïnteresseerd en/of verliefd persoon vrij universeel.
quote:hatsetats schreef op 28 augustus 2016 @ 12:39:

[...]



Nou mooi dat ik mijn vent, net als de to, ook in de kroeg heb opgedoken dan Verliep het bij jou ook minder soepel dan, in het begin?
Alle reacties Link kopieren
Tja Hats, als ik ze in de kroeg leerde kennen was het gelijk dikke mik. Geen vaag gedoe.
Mot met to
Ik vind de locatie niet altijd relevant, want in de kroeg kun je ook scharrels en ONS-en opduiken, al zijn die intenties dan wel vaak heel duidelijk en in die zin dus inderdaad geen vaag gedoe.



Wat betreft het huidige (internet) daten: juist omdat je meer keuzes dan ooit hebt gaat het allemaal razendsnel en is het vaak ook weer net zo snel voorbij als het begon, terwijl je vroeger veel minder kansen had, maar ook vaak veel langer om elkaar heen draaide.



Dan leerde je elkaar meestal kennen voordat je echt intiem werd en dan speelt de luchtigheid en vrijblijvendheid die Kimmie nu ervaart ook niet mee.



Ik heb gewoon mijn twijfels over al die luchtigheid/vrijblijvendheid en hoop dat daar snel een eind aan komt.
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 28 augustus 2016 @ 12:31: alle onzekerheden die Kimmie nu heeft, omdat hij niet duidelijk is over zijn intenties (en zij dus ook niet)

Ze hoeft die duidelijkheid niet van hem te laten afhangen hoor.

Ze kan ook zelf initiatief nemen, duidelijk zijn over haar intenties.

Die onzekerheid doet ze zichzelf aan door haar mond te houden.

En voor zover ik weet kunnen mensen nog steeds geen gedachten lezen.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Alle reacties Link kopieren
quote:Eva- schreef op 28 augustus 2016 @ 12:45:

[...]



Verliep het bij jou ook minder soepel dan, in het begin?

Ik heb een half jaar gesmacht. Ik kende mr Tats al een jaartje of wat toen ik opeens zomaar in een klap verliefd op hem werd. Maar ik zat nog in een relatie, dus was een no go.

Ik had net mijn broer verloren, ex was daar een botte hork over (en niet alleen daarmee, ik was al een keer weggegaan, weer teruggekomen, weer op het punt om te stoppen toen mijn broer ziek werd en binnen twee maanden stierf) Meneer tats was lief, belangstellend (itt ex) en ikdacht dat ik daarom verliefd was.

Maar goed, er waren meer mensen lief en op hen werd ik niet verliefd. Dus veel gesproken met ex, verteld dat ie mij bij hem weg joeg, dat ik verliefd was op een ander. En intussen maar signalen opvangen en interpreteren en mijzelf gek maken. Na een half jaar was ik nog steeds verliefd. Dus relatie uitgemaakt en toen de stoute schoenen aangetrokken. Opgebeld en mezelf opnde koffie uitgenodigd. Blijven slapen (jajajaja seks op de eerste date) nooit meer weggegaan.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:highlander schreef op 28 augustus 2016 @ 13:01:

[...]



Ze hoeft die duidelijkheid niet van hem te laten afhangen hoor.

Ze kan ook zelf initiatief nemen, duidelijk zijn over haar intenties.

Die onzekerheid doet ze zichzelf aan door haar mond te houden.

En voor zover ik weet kunnen mensen nog steeds geen gedachten lezen.Ja zij blijft maar luchtig doen en durft geen gevoelens te tonen. Volgens mij omdat ze bang is voor zijn reactie als ze eerlijk is, maar van alle opties (eerlijk zijn, stoppen of doormodderen) heeft zij imo voor de slechtste (maar wel heel veilige!) optie gekozen.
Alle reacties Link kopieren
Naja, wie weet groeit haar zelfvertrouwen adhv dat boek wat ze besteld heeft.

En kan ze met die zelfgekweekte 'ballen' na zijn vakantie wel haar kans wagen.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Alle reacties Link kopieren
quote:hatsetats schreef op 28 augustus 2016 @ 13:04: veel gesproken met ex, verteld dat ie mij bij hem weg joeg, dat ik verliefd was op een ander. En intussen maar signalen opvangen en interpreteren en mijzelf gek maken. Na een half jaar was ik nog steeds verliefd. Dus relatie uitgemaakt en toen de stoute schoenen aangetrokken. Opgebeld en mezelf opnde koffie uitgenodigd. Blijven slapen (jajajaja seks op de eerste date) nooit meer weggegaan.

Geinig, zo is wijlen mijn vrouw ook aan mij gekomen.

Nadat we jaren als platonische vrienden met elkaar omgingen.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Leuk Hatsetats!!



Ik ben nu ook aan het daten met iemand die gemengde signalen afgeeft. Super leuke vierde date gisteren. Hij had voor allerlei lekkers gezorgd, heerlijk aan het water gehangen. Daarna naar mijn huis gegaan, gekookt, geborreld.

Maar verder niks.. Hij ging gewoon niet verder dan zoenen en wat gefriemel, op de derde date ook al. Toen het stort regende en ik hem aanbood dat hij kon blijven slapen, vond hij door de regen fietsen wel lekker. Ehm, ok..



Om vervolgens bij thuiskomst wel een appje te krijgen over hoe leuk en gezellig hij het vond.

Begrijp er niks van. Nu maar gevraagd hoe hij er in staat, ben benieuwd naar zijn antwoord.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eva- schreef op 28 augustus 2016 @ 13:33:

Leuk Hatsetats!!



Ik ben nu ook aan het daten met iemand die gemengde signalen afgeeft. Super leuke vierde date gisteren. Hij had voor allerlei lekkers gezorgd, heerlijk aan het water gehangen. Daarna naar mijn huis gegaan, gekookt, geborreld.

Maar verder niks.. Hij ging gewoon niet verder dan zoenen en wat gefriemel, op de derde date ook al. Toen het stort regende en ik hem aanbood dat hij kon blijven slapen, vond hij door de regen fietsen wel lekker. Ehm, ok..



Om vervolgens bij thuiskomst wel een appje te krijgen over hoe leuk en gezellig hij het vond.

Begrijp er niks van. Nu maar gevraagd hoe hij er in staat, ben benieuwd naar zijn antwoord.



Wat is dat toch met die mannen? Las ergens op VF ook al een topic van een vrouw die er helemaal gek van wordt dat date alleen maar wil zoenen. En dat uren lang...



Misschien baalde hij ervan dat hij geen schone boxershort heeft voor de dag erop. Of schone sokken. Of geen tandenborstel bij zich. Of vindt hij het gewoon "eng". Of gaan mannen er nog steeds vanuit dat het initiatief tot seks altijd vanuit hen komt (dus niet MOET komen) en als het dan anders is, ze niet weten wat ze ermee aan moeten? Beetje oergevoel vs moderne mens?
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Ik vind dat prima hoor uren zoenen. En seks hoeft van mij ook niet meteen. Alleen die gemengde signalen, krijg daardoor het idee dat hij mij niet zo leuk vindt.

Hij zegt dat ook niet. Weet wel dat hij een kat uit de boom kijker is en in alles wat traag.

Drie van de vier dates op mijn initiatief bijvoorbeeld.

Ga niet steeds in alles het voortouw nemen, voel mij dan echt niet vrouwlijk.
quote:Eva- schreef op 28 augustus 2016 @ 14:00:

Ik vind dat prima hoor uren zoenen. En seks hoeft van mij ook niet meteen. Alleen die gemengde signalen, krijg daardoor het idee dat hij mij niet zo leuk vindt.

Hij zegt dat ook niet. Weet wel dat hij een kat uit de boom kijker is en in alles wat traag.

Drie van de vier dates op mijn initiatief bijvoorbeeld.

Ga niet steeds in alles het voortouw nemen, voel mij dan echt niet vrouwlijk.

Ik vind dit nu juist helemaal geen gemengd signaal: hij zegt dat hij het rustig aan doet, omdat hij een kat uit de boom kijker is en wat doet hij? Yep precies dat wat hij zegt.



Waarom moet je trouwens gelijk seks hebben? Ik date nu ook en we hebben nog geen seks gehad en wat mij betreft houden we dat nog even zo. Hij accepteert dit en we houden het dus bij zoenen. Geeft iemand van ons gemengde signalen af, zijn we niet serieus naar elkaar toe omdat we nog geen seks hebben gehad? Nee, totaal niet.



Seks kan trouwens de boel ook behoorlijk vertroebelen, want het kan ook betekenen dat het daar om gaat en dat er niets meer zal gaan groeien. Ik zou dus juist blij zijn met een man die het rustig aan wil doen ipv dat ik me dan gelijk onaantrekkelijk ofzo voel.



En wat betreft dat initiatief nemen: als je dat niet fijn vindt dan doe je dat eventjes niet. Kijk maar of hij dan met iets leuks komt. Wellicht verrast hij je of misschien is hij initiatiefloos van karakter en dan weet je dat ook gelijk weer. Dat kan dan een dealbreaker zijn of niet.
Alle reacties Link kopieren
Lastig die gemengde signalen Eva. Maar misschien is er een reden voor dat ie niet direct seks wil? Bang om te snel te gaan misschien? Zo te lezen doet hij wel moeite om jullie dates gezellig te maken, en laat ook direct daarna weten dat ie het leuk vond.



Heb je hem deze vraag via een app gesteld en heeft hij al gereageerd? Stoer dat je dat gedaan hebt! Ben benieuwd naar z'n antwoord. En idd wat Iris zegt, ik zou nu ook ff wachten tot het initiatief voor een volgende date van hem komt, dan weet je het snel genoeg
Hij mag best de kat uit de boom kijken ik ben ook zo'n type, maar ik voel echt wel aan wanneer de interesse wederzijds is en wanneer niet. Voor mij heeft dat niet zozeer met seks te maken. In dit geval wel en vatte ik dit op als signaal.



Gelukkig laat mijn gevoel mij nooit in de steek, heb reactie terug van hem dat hij zijn gevoelens niet helder heeft. Ik ga nu even bedenken wat ik er mee ga doen, maar na al dat gedate en bijkomende teleurstellingen durf ik hier denk ik niet mee verder te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Eva, bedoelde mijn vorige reactie beetje sarcastisch.



Tuurlijk gaat het niet om seks. Maar kan me wel voorstellen dat het leuk is na 4e date als date blijft slapen. (Of je dan "all the way" gaat, is nog niet eens van belang.) Zeker als het alternatief is om door de stromende regen naar huis te rijden.



Jammer van je antwoord wat je gekregen hebt.
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Aha duidelijk. Ik dacht dat hij heel enthousiast was over jou, maar alleen nog geen seks wilde, maar dit is inderdaad iets anders. Jammer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven