de boot gemist?

28-05-2016 16:30 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees al heel lang mee op het forum maar nu zelf maar eens een account aangemaakt.



De eerste keer dat ik mij inschreef op een dating site was ik midden / eind dertig.

Op de site zaten heel veel mannen die net als ik weinig relatie ervaring hadden. Maar ook mannen die wel relaties hadden gehad maar nog nooit hadden samen gewoond. Of die een paar jaar hadden samen gewoond.



Veel van die mannen waren net als ik zelf op zoek naar de liefde van hun leven. Een partner om zich mee te settelen en samen oud mee te worden en een gezin mee te beginnen.



Na 1,5 af en aan gedate te hebben dacht ik mijn droomman gevonden te hebben maar na de geboorte van onze dochter veranderde hij als een blad aan een boom. Hij begon mij lichamelijk en geestelijk te mishandelen. Toch ben ik nog veel te lang bij hem gebleven omdat ik niet kon geloven dat hij zo was veranderd en de droom van een gezin niet op wilde geven.



Uiteindelijk toch weg gegaan omdat dochter er ook onder begon te lijden en relatie therapie de situatie eerder verslechterde dan verbeterde.



Daarna een aantal jaar alleen geweest en in therapie geweest om deze relatie te verwerken.



Inmiddels ben ik net 49 geworden en zit midden in de overgang. Nu ben ik voor mijn gevoel wel weer toe aan een fijne relatie. Alleen zit het mij dwars dat ik mij oud en afgeschreven voel doordat ik in de overgang zit.



Ook van de mannen die nu in mijn leeftijdscategorie op de daingsite staan wordt ik niet vrolijk.

Bij de vraag wat betekent het huwelijk voor jou staat bijna altijd geen interesse meer in.



Been there, done that, got the rugzak en de alimentatie verplichting.



Ze zijn niet meer op zoek naar de liefde van hun leven want dat was hun ex.



Ze zijn op zoek naar aangenaam gezelschap om hin vrije tijd mee door te brengen.



Ik snap inedns die vriendin die ook bij haar tweede huwelijk groots uitpakte wat ik toen onzin vond wat je hebt toch al de ervaring dat het mis kon gaan. Ik vond troywen sowieso nirt nodig.



Nu snap ik dat je anders altijd de nieuwe vriendin blijft in plaats van zijn vrouw ook al zou je 5 jaar edn relatiee hebben want zijn ex is 20 jaar zijn vrouw geweest.



Ineens snap ik vrouwen die aan de 2e leg beginnen want ze willen ook graag de moeder van zijn kinderen zijn.



Ik heb het gevoel de boot gemist te hebben omdat ik eigenlijk nog steeds op zoek ben naar wareterwijl mannen van mijn leeftijd op zoek zijn naar en vrouw om hun leven een beetje op te leuken maar ze niet meer echt een relatie willen.
Is een huwelijk noodzakelijk om een goede relatie te hebben?
Je zou toch na 49 jaar moeten weten dat 'de ware' niet bestaat en 'ze leven nog lang en gelukkig' ook vaak een fabeltje is?



Misschien kun je je eigen houding wat bijstellen? Want op je 49e op zoek zijn naar de ware is ook wel wat treurig eerlijk gezegd. Die mannen zien het een stuk gezonder, als ze gewoon leuk gezelschap zoeken. Je zit op je 49e niet meer in de 'opbouwfase'. Als je eind 20 of begin 30 bent dan bouw je van alles samen op: carriere, huis, gezin enz.

Dat hebben mensen van 50 al over het algemeen, dus zo'n soort relatie zoeken ze ook niet meer.

Lijkt me niets mis mee en ondanks dat je die fase niet meer hebt kun je je toch prima aan elkaar verbinden en veel van elkaar houden?
Alle reacties Link kopieren
Nee dat is niet noodzakelijk.

Maar ik vind het jammer dat veel mannen niet meer gaan voor dit is voor altijd maar voor we zien wel hoe lang het leuk is.
Alle reacties Link kopieren
Heel eerlijk? Als ik dit zo lees ben je iets te hard opzoek naar datgene om je plaatje compleet te maken. Het komt over alsof je een huwelijk 'moet' hebben en dat je je droompartner 'moet' vinden. Als je op zoek gaat naar je droompartner en al het andere al afschrijft, dan is de kans groot dat je de boot mist ja. Waarom niet 'gewoon' op zoek gaan naar liefde? Iemand meteen afschrijven omdat hij schijnbaar geen interesse meer heeft in een huwelijk is toch gek? Door alleen maar te zoeken naar iets wat niet bestaat (een perfecte partner), mis je al het andere moois. Iemand hoeft niet perfect te zijn om er een relatie mee te hebben. Jij bent waarschijnlijk ook niet perfect, toch?



Kijk naar het hele plaatje, niet alleen naar één ding. Immers, jij wilt toch ook dat mannen jouw gehele profiel bekijken en niet alleen je foto oid? Zoek een leuke man uit, waarvan je denkt 'Hier kan ik wel een gezellig avondje mee hebben', of het dan de droompartner van je leven is dat zie je later wel. En wat als dat niet zo is, kan je er dan geen relatie mee hebben? Kan je dan niet meer 'gewoon verliefd' zijn?
Dat is toch gewoon heel volwassen en verstandig? Want zo gáát het toch ook qua relaties? Zeker op die leeftijd, als je niet meer samen kinderen krijgt en dus ook geen reden meer hebt om bij elkaar te blijven als het niet meer leuk is ?



En dat wil niet zeggen dat je niet tóch iemand kunt tegenkomen voor altijd?
I shall say this only once: mannen willen gewoon een leuke vrouw die niet zanikt en ergens woont waar ze kunnen parkeren.



True story.
En ik heb eigenlijk nog nooit gehoord dat mannen alle vrouwen ná hun ex minder serieus nemen omdat hun ex de gouden standaard was ofzo. Onzin is het, als je het mij vraagt.
Alle reacties Link kopieren
Misschien is dat wel waar ik zo tegenaan loop. Dat je op deze leeftijd inderdaad niet meer in de opbouwfase zit. Terwijl ik dat voor mijn gevoel dus gemist heb dat samen ervoor gaan doordat mijn eerste relatie gewoon niet goed was. Nu wordt ik daar zo mee geconfrontreerd



Dat kan je natuurlijk nooit meer inhalen en dat maakt mij ergens wel verdrietig.
quote:Amand schreef op 28 mei 2016 @ 16:43:

I shall say this only once: mannen willen gewoon een leuke vrouw die niet zanikt en ergens woont waar ze kunnen parkeren.



True story.

Hou jezelf daar dan aan aan die belofte



Het is eerder 'I shall say this 1 million times, every week'.
quote:Amand schreef op 28 mei 2016 @ 16:43:

I shall say this only once: mannen willen gewoon een leuke vrouw die niet zanikt en ergens woont waar ze kunnen parkeren.



True story.Je vergeet het jurkje
Alle reacties Link kopieren
Zou je niet eerst eens kijken of je 1 kan vinden waar jij altijd bij zou willen blijven? Misschien verandert hij wel van gedachten.



Overigens ben ik altijd ver gebleven van mannen die een gezin zochten. Ik kreeg er altijd zo'n bankvulling idee bij. Dat het niet zoveel uitmaakte wie ik was, als ik maar naast hem op de bank wilde zitten.
Misschien kun je daar iets van leren dat 'we zien wel, kijken hoelang het leuk is'.

Waarom moet alles perfect tot aan de dood? Volgens mij leef je teveel in een sprookje. Geniet van het moment.
quote:SilverShadow schreef op 28 mei 2016 @ 16:46:

[...]



Je vergeet het jurkjeNee, dat is iets van mij persoonlijk. Dat durf ik niet voor alle andere mannen te bepalen.
quote:plonkie schreef op 28 mei 2016 @ 16:45:

Misschien is dat wel waar ik zo tegenaan loop. Dat je op deze leeftijd inderdaad niet meer in de opbouwfase zit. Terwijl ik dat voor mijn gevoel dus gemist heb dat samen ervoor gaan doordat mijn eerste relatie gewoon niet goed was. Nu wordt ik daar zo mee geconfrontreerd



Dat kan je natuurlijk nooit meer inhalen en dat maakt mij ergens wel verdrietig.

Dat is een heel vervelend gevoel. En dat is even iets waar je bij stil moet staan en dat is even verdrietig. Je komt nou eenmaal op een leeftijd dat niet alles meer kan en dat bepaalde deuren écht dicht zijn, en dat is gewoon best heftig. Maar beter dat jij dat accepteert dan dat je hoopt op een man die er net zo in staat als jij nu.



Overigens; jij hebt dat toch ook gehad met je ex? Ja, dat was een klootzak, maar al die mannen die nu een nieuwe vriendin zoeken hebben misschien ook wel vreselijke exen. Je doet net of die allemaal een ex-ware hebben zitten, maar dat heb jij toch ook? Bij je ex heb je ook gedacht dat dit hem was.
quote:Rhaegal schreef op 28 mei 2016 @ 16:46:

[...]



Hou jezelf daar dan aan aan die belofte



Één keer in dit topic
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 28 mei 2016 @ 16:45:

En ik heb eigenlijk nog nooit gehoord dat mannen alle vrouwen ná hun ex minder serieus nemen omdat hun ex de gouden standaard was ofzo. Onzin is het, als je het mij vraagt.Ik hoop dat je gelijk hebt. Sta nu pas sinds kort weer ingeschreven en heb nog niet echt weer gedate.
quote:Amand schreef op 28 mei 2016 @ 16:48:

[...]



Één keer in dit topic

Ik was er al bang voor.

En dat ruimte om te parkeren is zó overrated. Beetje leuke kerel komt op zijn motor aan en die kun je overal kwijt.
Een leuke kerel zeikt niet over parkeergeld. Wat een knieperd ben je dan, slecht teken.
Alle reacties Link kopieren
quote:plonkie schreef op 28 mei 2016 @ 16:40:

Nee dat is niet noodzakelijk.

Maar ik vind het jammer dat veel mannen niet meer gaan voor dit is voor altijd maar voor we zien wel hoe lang het leuk is.Waarom is dat zo erg dan? Ik denk dat 99% van de mensen met die instelling in een relatie stappen, of in ieder geval op eerste date gaan. Er zal maar een enkeling zijn die op de eerste date al meteen gaan voor "dit is voor altijd". Dat komt later pas, dat komt pas na het bekijken van een datingprofiel. Iemand die met die instelling op een eerste date zou gaan, zou ik als ontzettend benauwend ervaren. Pas als ik verliefd ben, dan zou ik een plaatje als "forever and always" kunnen zien maar daarvoor echt niet. Als mijn date met dat idee op onze eerste date zou aankomen dan zou ik denk ik gillend wegrennen.
Ik vind motorrijden onverantwoord wanneer je nog kinderen hebt om voor te zorgen.
quote:sinnombre schreef op 28 mei 2016 @ 16:50:

Een leuke kerel zeikt niet over parkeergeld. Wat een knieperd ben je dan, slecht teken.Wij zijn geen match, lees ik.
quote:plonkie schreef op 28 mei 2016 @ 16:48:

[...]





Ik hoop dat je gelijk hebt. Sta nu pas sinds kort weer ingeschreven en heb nog niet echt weer gedate.Geef het gewoon een kans. Echt, bijna niemand wil alleen zijn en op onze leeftijd is zowat iedereen alleen, lijkt het. Daarbij; je bent een vrouw dus wanneer je er niet als een hond of paard uitziet moet een date zo te regelen te zijn. Leg de lat laag voor jezelf en kom achter de geraniums vandaan.
quote:Amand schreef op 28 mei 2016 @ 16:51:

Ik vind motorrijden onverantwoord wanneer je nog kinderen hebt om voor te zorgen.Ach, hertrouwen is gevaarlijker
Wauw...



"Een tweede huwelijk want jij wil toch ook zijn vrouw zijn, en zonder huwelijk blijft zijn ex-vrouw altijd zijn vrouw"



En "Ik snap ineens de tweede leg want jij wil óók de moeder van zijn kinderen zijn"



Wauw, wauw, wauw...



Wat gaat hier mis?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven