De ideale vrouw is een Bitch.....(?!)

27-03-2013 10:01 147 berichten
Alle reacties Link kopieren
Behoud Immer Totale Controle Hoera!



de boodschap van het boek is: blijf jezelf! Blijf een bitch en zorg goed voor jezelf zodat je ook goed voor anderen kan zorgen. Dat lijkt me een hele goede voor vele dames op het forum hier.



Maar het gaat erom dat een man je niet zo snel van je stuk kan brengen, de man niet ziet als middelpunt van jouw bestaan en de relatie met jezelf het allerbelangrijkste vind, en daar ook naar handelt.



Welke vrouwen vinden het nog meer moeilijk om een goede relatie met zichzelf te behouden en meer Bitchy moeten worden op het moment dat het nodig is, om zelfrespect te behouden? Met name in relaties waar het meer geven dan nemen is.
Alle reacties Link kopieren
Dank je Vlammetje, ik zal de inleiding aanpassen van het Topic met jouw woorden. Dan is het misschien iets duidelijker!



Ik zie het ook zoveel voorbij komen hier dit issue..
Ik vind 'jezelf blijven' of 'voor jezelf opkomen' wat anders dan een "bitch zijn".

En vraag me trouwens ook wel af hoeveel vrouwen de man als "middelpunt van hun bestaan" zien, zoals in de OP staat. Niet veel denk ik.
Nou..ik lees toch heel vaak dat iemand bij verbreken van de relatie zegt dat ze niet weet hoe verder te leven...



Veel te zwaar, en veel te veel eer voor iemand die een aanvulling zou moeten zijn. En die ook weer vervangbaar is, want dat is gewoon zo. Een volgende liefde is weer net zo leuk, en misschien wel beter en fijner.
Alle reacties Link kopieren
Precies Julius, het is eerder regel dan uitzondering op het forum te lezen hier, dat wereldjes instorten, vrouwen geen doel meer DENKEN te hebben en al hun zelfrespect verliezen.



"Veel te zwaar, en veel te veel eer voor iemand die een aanvulling zou moeten zijn. En die ook weer vervangbaar is, want dat is gewoon zo. Een volgende liefde is weer net zo leuk, en misschien wel beter en fijner."



En daarom moet je meer Bitchy zijn, en er meer maling aan hebben dat iemand blijkbaar niet de juiste is voor jou. Maar waarom blijkt dat in de praktijk zo moeilijk te zijn??!!
Alle reacties Link kopieren
quote:valentinamaria schreef op 27 maart 2013 @ 10:24:

ik begrijp dat hele wegcijferen niet.

daar zit toch ook een strategie achter om iets te bereiken?100%. Verbetering in een situatie komt ook pas alleen op het moment dat de persoon dit zelf door heeft.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je een verkeerde snaar te pakken hebt TO. Je moet niet maling hebben aan en bitchy zijn. Je moet stoppen met teveel naar anderen kijken wat zij doen, maar naar jezelf kijken en je eigen gedrag. Alleen dat beinvloed hoe je behandeld wordt door anderen. Je kunt de wereld niet beinvloeden, maar jezelf wel.



Heb zelfrespect en respect voor een ander. Je strategie is om wat minder respect te hebben voor een ander, maar dat is niet goed. Respect hebben gaat altijd op en als die niet overeenkomt met je zelf respect dan laat je elkaar los.
Nee, geen moeite mee. Ik hop ook niet van relatie naar relatie.
Alle reacties Link kopieren
Nou, niet meer maling. Maar ik denk dat stiekem, en ik merk het om me heen, vrouwen echt het ouderwetse gevoel hebben dat je een relatie MOET hebben om gelukkig te zijn. Dat je zo gelukkig bent en wordt. Terwijl dat in de praktijk niet zo werkt.



Ik lees het ook in topics over huwelijken, ik ben niet gelukkig. Nee, je wordt er niet gelukkiger van. En in een relatie heb je problemen die je alleen inderdaad niet hebt. Maar dat is een relatie.



In de media zie je alleen maar een sprookje, of ze gaan uit elkaar. Maar dat is het echte leven niet. Een relatie is een gelijkwaardige partnerschap en daarbij zou je goed voor jezelf en je partner moeten zorgen zonder daarbij je eigen identiteit op te geven. Alles doen voor een ander is geen relatie...



Het gaat in het boek dus duidelijk niet om kortaf, gemeen of wat dan ook te zijn, maar om voor jezelf na te gaan wat jij nodig hebt en wat je partner nodig heeft en daar een middenweg in te vinden
Alle reacties Link kopieren
.
quote:bloemetje1975 schreef op 27 maart 2013 @ 11:05:

Precies Julius, het is eerder regel dan uitzondering op het forum te lezen hier, dat wereldjes instorten, vrouwen geen doel meer DENKEN te hebben en al hun zelfrespect verliezen.



"Veel te zwaar, en veel te veel eer voor iemand die een aanvulling zou moeten zijn. En die ook weer vervangbaar is, want dat is gewoon zo. Een volgende liefde is weer net zo leuk, en misschien wel beter en fijner."



En daarom moet je meer Bitchy zijn, en er meer maling aan hebben dat iemand blijkbaar niet de juiste is voor jou. Maar waarom blijkt dat in de praktijk zo moeilijk te zijn??!!Weinig zelfvertrouwen denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Dat wegcijferen, of tegen beter weten blijven geven..heeft ook een doel. Namelijk jezelf niet kwijtraken. Die pijn niet aan willen gaan.

Zolang je je zelfrespect uit de ander haalt.. Is dat het doel dus.
Alle reacties Link kopieren
als je jezelf wegcijfert ben je jezelf toch al kwijt?
wij slapen nooit.
quote:bloemetje1975 schreef op 27 maart 2013 @ 11:12:

Dat wegcijferen, of tegen beter weten blijven geven..heeft ook een doel. Namelijk jezelf niet kwijtraken. Die pijn niet aan willen gaan.

Zolang je je zelfrespect uit de ander haalt.. Is dat het doel dus.Volgens mij ben je jezelf inderdaad dan kwijtgeraakt. En durf je de confrontatie met jezelf niet aan. Dus blijf je maar energie in een verkeerde 'relatie' stoppen.
Alle reacties Link kopieren
maar wat denk je dan uit die relatie te halen?
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
quote:bloemetje1975 schreef op 27 maart 2013 @ 11:12:

Dat wegcijferen, of tegen beter weten blijven geven..heeft ook een doel. Namelijk jezelf niet kwijtraken. Die pijn niet aan willen gaan.

Zolang je je zelfrespect uit de ander haalt.. Is dat het doel dus.ok, wat moet je dan doen om te zorgen dat het in de toekomst niet weer gebeurd? Een bitch worden of je eigenwaarde halen waar het hoort, bij jezelf met een omgeving die je daarin ondersteund en helpt zelf te bouwen. Pick one.
Alle reacties Link kopieren
quote:MilaDila schreef op 27 maart 2013 @ 11:14:

[...]





Volgens mij ben je jezelf inderdaad dan kwijtgeraakt. En durf je de confrontatie met jezelf niet aan. Dus blijf je maar energie in een verkeerde 'relatie' stoppen.



Dat gebeurd dus ook een beetje. En gelukkig zie ik nu bij mezelf alweer dat oude patroontje terug komen. En zie ik het ook bij heel veel anderen gebeuren. Jezelf kwijtraken en dus ook je zelfrespect op het moment dat een relatie niet goed blijkt te zijn.



Mijn vraag is hoe je daar anders mee om kunt gaan. er zijn vrouwen die in mijn ogen daar heel anders in staan.

Gemakkelijker hier mee om kunnen gaan. Omdat ze de BITCH formule in de vingers hebben. Behoud van zelfrespect in lle situtaties.
Alle reacties Link kopieren
quote:rozenstruikje schreef op 27 maart 2013 @ 11:17:

[...]





ok, wat moet je dan doen om te zorgen dat het in de toekomst niet weer gebeurd? Een bitch worden of je eigenwaarde halen waar het hoort, bij jezelf met een omgeving die je daarin ondersteund en helpt zelf te bouwen. Pick one.





Dus een b.i.t.c.h. worden Echt je zou voor de gein het boek eens moeten lezen. Al ben ik het met een aantal dingen niet helemaal eens uit het boek. De uiteindelijke boodschap is dat je je eigenwaarde in jezelf moet zoeken en in je eigen leven. Een relatie is een toevoeging van je leven.



En ja, ik ben ook in die valkuil gestonken hoor. Dat ik mijn dingen opgaf voor een ander omdat ik niet verlaten wilde worden. Dat hij problemen had, dat hij een moeilijke jeugd had. Maar dat blijkt gewoon het leven te zijn... En ja, ik ben single. Dus? Het is geven en nemen in een relatie. En als dat in balans is en blijft, dan ben je gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
Mss vlammetje. Ik heb het boek inderdaad niet gelezen, maar dan ben ik het sowieso oneens met de titel. Ik zie ook vrouwen overcompenseren door inderdaad een bitch te zijn. Zo zonde. Vrouwen zijn mooi, prachtig en alles waard om goed behandeld te worden en diegene die dat niet kan, moet daar met zijn poten vanaf blijven. (andersom geldt dat ook voor mannen)
Alle reacties Link kopieren
quote:rozenstruikje schreef op 27 maart 2013 @ 11:17:

[...]





ok, wat moet je dan doen om te zorgen dat het in de toekomst niet weer gebeurd? Een bitch worden of je eigenwaarde halen waar het hoort, bij jezelf met een omgeving die je daarin ondersteund en helpt zelf te bouwen. Pick one.



Dat klinkt zo kort door de bocht en zo gemakkelijk. Voor de meeste vrouwen die hier last van hebben is het een patroon geworden.

Het gaat om liefde "verdienen" omdat ze die liefde niet uit zichzelf kunnen halen. Ergens niet geloven dat ze liefde waard zijn. en dus maar blijven hopen op broodkruimeltjes.



Het is juist bedoeld dit om iets harder te worden dit Topic.
Alle reacties Link kopieren
Bloemetje, je hebt afhankelijkheid en kwetsbaarheid. Afhankelijkheid is niet goed, kwetsbaarheid wel. De bitchfactor heeft voor mijn gevoel niet echt een kwetsbaarheids factor.



Als je jezelf open stelt voor mooie en kwetsbare dingen betekent dat het ook kwetsbaar is. Alleen daarom is het al de bedoeling om daar zorgvuldig mee om te gaan en niet aan de eerste de beste sjaak te geven. Op het moment dat iets toch stuk gaat doet dat dan nog steeds rete veel pijn, het slaat alleen de bodem niet onder je voeten vandaan.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft geen 'bitch' te worden als je een normale partner aan je zij hebt. Dan hoef je niet constant te letten op je grenzen, 'bitchy' gedrag vertonen e.d. Bij een goede,normale,repectvolle partner hoef je dit soort 'trucjes' niet uit te voeren.

Moet dat wel, dan past de partner niet bij je of haalt hij gewoon streken uit die niet kunnen, zoals jouw 'vriend'.

En dan is het niet zo dat jij moet veranderen in deze relatie (of een andere), want hij gaat écht niet veranderen, ook als jij dat wel doet.

Deze vent moet je gewoon aan de kant zetten en een man vinden waarbij je jezelf kan zijn, die jouw grenzen respecteert enz enz, dan hoef je ook geen 'bitch' te worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken het Bloemetje, ik heb het jaren gedaan. Het is pas gestopt toen ik durfde te kijken welke egoistische motieven bij mij allemaal heerste. Ik deed alles voor die ander en zo op het oog was dat ook allemaal heel fraai. Maar dat was het niet. Ik had een egoistisch motief en had ook geen respect voor hem. Ik wilde iets en ik had iets om dat te bereiken. Als iemand dat afnam werd ik woest. Niet echt gezond. Je kunt beter echt naar jezelf kijken en hoe je met jezelf en anderen omgaat. En aan die fouten werken.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
quote:vlammetje1976 schreef op 27 maart 2013 @ 11:22:

[...]





En ja, ik ben ook in die valkuil gestonken hoor. Dat ik mijn dingen opgaf voor een ander omdat ik niet verlaten wilde worden. Dat hij problemen had, dat hij een moeilijke jeugd had. Maar dat blijkt gewoon het leven te zijn... En ja, ik ben single. Dus? Het is geven en nemen in een relatie. En als dat in balans is en blijft, dan ben je gelukkig.



ik ben ook single, en dacht dat ik inmiddels wat sterker geworden was, en dus opgewassen tegen mijn ex. Maar loop weer net zo hard tegen de lamp nu. Gatver, over valkuil gesproken!



Begin weer te geven, geven.. En niets is in Balans.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven