De ideale vrouw is een Bitch.....(?!)

27-03-2013 10:01 147 berichten
Alle reacties Link kopieren
Behoud Immer Totale Controle Hoera!



de boodschap van het boek is: blijf jezelf! Blijf een bitch en zorg goed voor jezelf zodat je ook goed voor anderen kan zorgen. Dat lijkt me een hele goede voor vele dames op het forum hier.



Maar het gaat erom dat een man je niet zo snel van je stuk kan brengen, de man niet ziet als middelpunt van jouw bestaan en de relatie met jezelf het allerbelangrijkste vind, en daar ook naar handelt.



Welke vrouwen vinden het nog meer moeilijk om een goede relatie met zichzelf te behouden en meer Bitchy moeten worden op het moment dat het nodig is, om zelfrespect te behouden? Met name in relaties waar het meer geven dan nemen is.
Alle reacties Link kopieren
quote:MilaDila schreef op 27 maart 2013 @ 11:10:

Nee, geen moeite mee. Ik hop ook niet van relatie naar relatie.





Dit. Ik heb er ook geen moeite meer mee. Vroeger ging ik ook een periode van relatie naar relatie. Achteraf gezien toch uit een stukje onzekerheid.



Nu heb ik een heerlijk leven met vrienden, kinderen en mezelf Voel me dus ook sterk genoeg om voorlopig alleen te blijven en alleen nog voor iemand te gaan als die nog een toevoeging voor mijn ,toch al leuke, leven is. Heb totaal geen behoefte om nu al iemand te ontmoeten. Voelt heerlijk vrij. Maar merk dan ook dat ik een stuk zelfverzekerder ben dan in die jaren geleden.
Alle reacties Link kopieren
quote:gurly3 schreef op 27 maart 2013 @ 13:56:

[...]





Haha in de houtgreep! Heerlijk! You go girl!Ik was het van plan om het nooit meer te doen hoor
Alle reacties Link kopieren
Hoe manipulerend kan iemand zijn?!



En oh wat had ik zijn gezicht graag willen zien toen je hem het touw gaf! Goud waard meissie.



Dat het zo ver moet komen dat je iemand in de houtgreep moet nemen ook, maar idd you go girl!!
Alle reacties Link kopieren
Wel ontzettend fijn dat je na deze ervaringen nu een positieve ervaring hebt. En nu met deze man al heb je rugzakjes je weer kwetsbaar op kunt stellen en je muurtje hebt kunnen afbreken.

Mooi hoor!!!
Alle reacties Link kopieren
Bloemetje1975... ik kom toevallig op je topic terecht en herkende je naam...



Je had gereageerd op een prikbordbericht van mij... doe je nog mee? Mail me dan eventjes (zie prikbordbericht)! :-D
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel hoor Maar ik geef toe, het is en blijft nu ook heel moeilijk om me kwetsbaar op te stellen en mijn eigen ik te bewaren. Mede de reden waarom we nu geen vast relatie hebben.



Het boek waar bloemetje het over had heeft me wel doen realiseren dat ik heel makkelijk in die valkuil sprong! En nu leer ik langzaam dat ik dat niet hoef te doen. Gewoon de herkenning. En het forum helpt...



En zijn gezicht toen ik hem dat touw gaf? Vol ongeloof
Alle reacties Link kopieren
@ insanne.. Ik ben an sich ook happy alleen met mijn dochter. Alleen moeten er geen exen voorbij komen want blijkbaar ben ik daar niet geheel ongevoelig voor! Zeker niet als het gaat om mindgames. Dan moet ik toch meer ruggengraat hebben. En krijgen!



@fridolientje jaaa, ben nog steeds in! Mail je later. Deze bitch.. ;) gaat even lief zijn voor zichzelf en even de stad in.
Alle reacties Link kopieren
Moest verder werken dus late reactie. Juist wanneer je je kwetsbaarheid onder ogen komt en volledig accepteert, is het niet langer je zwakke plek. Tot die tijd wel. Dat maakt het een heel dubbel iets.



De kracht ervan is de paradoxale onaantastbaarheid. Je wordt immuun voor dingen. Manipulatie heeft geen grip meer op je. Het werkt ook verwarrend, mensen verwachten een verdediging. Als je die niet opwerpt, veranderen ook hun reacties.



De kracht is dat je jezelf als breekbaar, feilbaar, gevoelig wezen accepteert. Wanneer een ander je niet accepteert kwetst dat veel minder. Je hebt geen bevestiging van een ander nodig. Je bent van jezelf. Dat je met jezelf door één deur kunt is het belangrijkste. Wanneer je je zo fundamenteel met jezelf verbindt, weiger je daarna vrij vanzelfsprekend een relatie met iemand die slecht voor je is.



De kern ben jij. Niet een gepimpte jij, gewoon jij. Wanneer je daar je rust mee vindt, laat je je niet meer opnaaien door iemand die zo met je omgaat. Die zet je dan vriendelijk maar zonder pardon weer lekker buiten .
Alle reacties Link kopieren
Pastiche, wanneer schrijf jij een boek? Wauw! Je hebt geheel gelijk en je hebt prachtig verwoord.
Alle reacties Link kopieren
Nou.. in feite vond ik dat wel de kern van het boek wat Bloemetje noemt. Wat ik hierboven beschreef is al heel lang mijn "levensfilosofie". Ik kwam de titel tegen en moest erom grinniken, heb het toen gelezen. Vanuit een heel andere hoek eigenlijk uiteindelijk dezelfde conclusie. Ook logisch, het gaat altijd om zelfacceptatie en -liefde.



Het is ook denk ik een van de zwakste plekken in meisjes en vrouwen in de huidige maatschappij. Waar zelfliefde ontbreekt, ontbreekt ook het grenzen kunnen trekken.



Ik vond het een erg assertief boek, het is denk ik niet voor alle vrouwen. Het moet je liggen, anders worden het toch spelletjes en doen-alsof. Vandaar dat ik een iets ander geluid wou laten horen, zachtaardige en wat kwetsbaardere vrouwen die weinig tot geen innerlijke bitch hebben, zijn niet gedoemd .
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook beide boeken in de boekenkast staan. Gekregen van een vriend die vond dat het echt wat voor mij was? Afijn, het is niet de bedoeling dat je gaat doen alsof je assertief bent. Dat werkt inderdaad niet.



Maar wat mij wel opvalt, en dat wordt ook in het boek aangehaald, is dat in vele vrouwenbladen er een beeld wordt geschetst dat je een bepaald recept moet volgen om een goede relatie te krijgen. Meestal is dat iets met lingerie, make-up of het maken van een uitgebreid diner. Niets mis mee als je dat voor jezelf doet, maar om een man te houden? Het is mij echt nog niet gelukt! Aan de andere kant, misschien kan ik wel niet koken



Zonder gekheid, meisjes leren al heel jong dat je op een bepaalde manier dient te gedragen om een vriendje te krijgen. Dat is toch van de zotte? In mannenbladen staan dit soort adviezen echt heel zeldzaam. Hoe kan dat toch? Waarom worden vrouwen niet aangemoedigd om zichzelf te accepteren? Waarom moet je een relatie hebben? Als iemand het antwoord weet, dan hoor ik het graag!
Alle reacties Link kopieren
Uit die boeken leer je ook hoe je je zou moeten gedragen. Ik zie het verschil niet.



Maar ik begrijp dat bitch in is en the rules uit.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk zelf dat veel van de dingen die "moeten", vooral economisch voordeel opleveren voor iemand. Vrouwenbladen zijn een leuk voorbeeld daarvan. Bergen met reclamepagina's. Maar kijk naar wat overblijft.. vaak is dat ook reclame. Dat is het humoristische ervan. Zelfde met bijv trends. Het gaat nergens over en toch "moet" het. Ka-ching!



Het is niet alleen dat, sommige dingen zijn zo oud als het vrouwzijn lijkt het. Maar een hoop van het gemoet is briljante, daaropingespeelde, economische stimulans.



Mannen boeit het meestal geen zak. Dus voor hún doen we het iig niet .
Alle reacties Link kopieren
Haha, ja mannen hebben daar wat minder interesse in. Ik werk met alleen maar mannen, het enige commentaar dat ik soms krijg: goh, je hebt lippenstift op. Draag ik al jaren Maar goed.



Wat mannen wel opvalt is je uitstraling. Niet wat je aanhebt, niet wat je op gezicht smeert of hoe je je haar draagt, maar wat je uitstraalt. En als dat zelfvertrouwen is... dan kunnen ze dat zeker waarderen is mijn ervaring. Maar daar kun je geen reclame voor maken
Alle reacties Link kopieren
@ pastiche, wat heb je dat goed en mooi beschreven. Zal het zeker nog eens nalezen.

Ik weet dat ik kwetsbaar ben en sinds kort ook duidelijke aanwijzingen daarvoor. Lang verhaal.

Dus probeer dat stukje bij beetje ook te accepteren. Alleen raakt het me extra hard dat mijn ex daar weer zo mee omgaat omdat hij dat ook weet.



Ik wil ook geen spelletjes spelen, ik zou alleen willen dat het me niet zo raken. En ik me niet in bochten ga wringen om het contact goed te houden en me weer laten overrulen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je het niet benoemen? Ik bedoel, hij weet het. Dus als hij wat van je wil, kun je gewoon zeggen: ik doe het niet ondanks dat (benoem gedrag of uitspraak) doet. Zo wordt het hem ook duidelijk dat je er niet meer intrapt.
quote:pastiche schreef op 27 maart 2013 @ 16:24:

Moest verder werken dus late reactie. Juist wanneer je je kwetsbaarheid onder ogen komt en volledig accepteert, is het niet langer je zwakke plek. Tot die tijd wel. Dat maakt het een heel dubbel iets.



De kracht ervan is de paradoxale onaantastbaarheid. Je wordt immuun voor dingen. Manipulatie heeft geen grip meer op je. Het werkt ook verwarrend, mensen verwachten een verdediging. Als je die niet opwerpt, veranderen ook hun reacties.



De kracht is dat je jezelf als breekbaar, feilbaar, gevoelig wezen accepteert. Wanneer een ander je niet accepteert kwetst dat veel minder. Je hebt geen bevestiging van een ander nodig. Je bent van jezelf. Dat je met jezelf door één deur kunt is het belangrijkste. Wanneer je je zo fundamenteel met jezelf verbindt, weiger je daarna vrij vanzelfsprekend een relatie met iemand die slecht voor je is.



De kern ben jij. Niet een gepimpte jij, gewoon jij. Wanneer je daar je rust mee vindt, laat je je niet meer opnaaien door iemand die zo met je omgaat. Die zet je dan vriendelijk maar zonder pardon weer lekker buiten .

Mooi verwoord.



Ik vind het best lastig om mijn wensen en grenzen aan te geven zonder dat het een hooglopende ruzie wordt, maar toch wil ik wel dicht bij mezelf blijven en dat is een moeilijke manier van leven. Toch voel ik me dan beter dan dat ik me volledig aan een ander aanpas.
Alle reacties Link kopieren
Vrouwen hebben denk ik veel meer behoefte aan verzorging, gezin bij elkaar houden, misschien ook zoals jullie zeggen vanuit de media een bepaald plaatje geschetst wordt.

Maar ook nog vanuit de geschiedenis van de vrouw.. Dat aanpassen en afhankelijk zijn zit er ook nog ingebakken.
Ja dat ook. Het schijnt dat vrouwen gemiddeld meer waarde hechten aan en meer hun best doen voor een relatie. Bij mannen wordt het al snel een onderdeel(tje) van hun leven en dat kan gaan botsen.
Alle reacties Link kopieren
@iris, natuurlijk voelt dat uiteindelijk beter, anders ga je toch je grenzen over. En grenzen aangeven zonder dat je boos wordt duidt er volgens mij al op dat je iets te ver bent?



Vlammetje, ik zeg het ook wel.. Ik heb van de week al uitgesproken wat het met me deed.

Alleen als donderslag bij heldere hemel veranderde hij daarop weer, het lijkt wel alsof het hem macht geeft als ik me kwetsbaar opstel!!!
quote:bloemetje1975 schreef op 27 maart 2013 @ 19:23:

@iris, natuurlijk voelt dat uiteindelijk beter, anders ga je toch je grenzen over. En grenzen aangeven zonder dat je boos wordt duidt er volgens mij al op dat je iets te ver bent?





Ik vrees het, want ik ben best een pleaser in relaties, al gaat het wel steeds beter. Ook al ben ik nogal fel van aard en als een ander dan ook boos wordt wordt het helaas vaak snel een ruzie.



Lastig hoor, want ik vind het fijn om een eenheid met iemand te zijn én ik vind het fijn om mezelf te kunnen zijn, met al mijn nukken en grillen. Dat maakt mij mij.
quote:bloemetje1975 schreef op 27 maart 2013 @ 19:23:

Alleen als donderslag bij heldere hemel veranderde hij daarop weer, het lijkt wel alsof het hem macht geeft als ik me kwetsbaar opstel!!!Dat geeft ook macht en niet iedereen gaat daar netjes mee om .
Alle reacties Link kopieren
Dat het je raakt is niet raar. Dat je het blijft opzoeken is waar het mis gaat. Persoonlijk denk ik dat als je in een contact met iemand regelmatig denkt: ik wou dat ik niet zo gevoelig/emotioneel/kwetsbaar was, je omgaat met de verkeerde persoon voor jou.



Een wat dikkere huid, relativeringsvermogen en gezonde zelfspot kweken is allemaal prima. Maar het moet wel binnen je persoonlijkheid blijven passen. Niet dat je aan jezelf voorbij rent. Als iemand je daar voor je gevoel toe dwingt omdat je hem of haar anders niet krijgt, forceer je jezelf. En slaat een relatie nergens op, zelfs als je hem binnenharkt. Dan heeft hij een relatie met een Bloemetje die niet bestaat en moet je beschaamd je echte zelf blijven verbergen.



Het werkt hoe dan ook niet zo. Als het echter wel zou werken, zou alles een leugen zijn. En dan ben je veel verder van huis dan nu. Je moet iemand willen die jou het gevoel geeft dat je geweldig bent.



Dat is mijn gedachte geweest die ene keer dat ik op een egocentrische zak hooi stuitte: ik verdien toch verdorie wel beter. En ik had groot gelijk. Waarom gun je jezelf dat niet?
quote:pastiche schreef op 27 maart 2013 @ 19:31:

Je moet iemand willen die jou het gevoel geeft dat je geweldig bent.



en
Alle reacties Link kopieren
Ja ik snap je Iris. Ik moet zeggen dat ik dat jaren terug ook wel zocht in mijn relaties, een bepaald soort eenheid. Maar heb tot de voor mijzelf wat bevreemdende conclusie moeten komen dat ik zelf teveel een eenling ben. Ik kies dus ook mannen uit die die ruimte voor zichzelf nodig hebben. Sinds ik dat zie van mijzelf, moet er veel minder of zo. Maar goed, dat soort dingen zijn zo persoonlijk, ook wat je precies zoekt en hoe je dat doet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven