Dertiger, single, verdrietig en datemoe

02-12-2016 10:40 280 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik ben begin dertig en ik ben nog steeds vrijgezel. Dit begint me steeds meer tegen te staan en ik begin te geloven dat het voor mij niet meer weg gelegd is in dit leven. Of ik het geheel los laat, me lekker voel of niet lekker voel, of ik op zoek ga of ik veel onderneem of thuis blijf zitten het lijkt allemaal niets uit te maken.

Ik zou graag willen weten of er hier meerdere mensen zijn die ook dit probleem hebben en hoe jullie daarmee om gaan.
yasinaa wijzigde dit bericht op 18-01-2018 14:40
63.83% gewijzigd
quote:cloudwalker schreef op 07 december 2016 @ 19:54:

Niet om je een downer aan te praten, maar ik had ook een vriend, fwb, en omdat ik t zo relaxed bij m vond ging ik aan m'n gevoel voor hem twijfelen. Aka ik dacht mss wel verliefd op hem te kunnen worden. Had me in tijden niet zo goed gevoeld bij een man, waarschijnlijk omdat het niet serieus was.

Heb dit dus kenbaar gemaakt, dat ik mijn gevoelens op het bewuste moment tegenhield maar evt voor meer wel open stond. Inmiddels ben ik over die twijfel heen, maar ben ik ook een vriend kwijt. Heb geprobeerd contact te onderhouden maar hij is bang geworden dat ik alsnog meer wil.

En dat doet echt pijn, want ik zie hem niet meer op die manier. (Dit is dus een mannetje die bindingsangst keer duizend heeft, zelfs in vriendschappen) Dus ik snap je twijfel wel, je kan een blauwtje lopen...



Ahhhh feelings! Go away!!

En waarom denk je dan dat hij bindingsangst heeft? Woord wordt te pas en te onpas gebruikt maar heel weinig mensen hebben daadwerkelijk bindingsangst.

Heb ook in zo'n situatie gezeten, fwb sprak zijn gevoelens uit naar mij. Heb ook alle contact verbroken. Heb geen bindingsangst hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:Treezebees schreef op 08 december 2016 @ 07:57:

[...]



En waarom denk je dan dat hij bindingsangst heeft? Woord wordt te pas en te onpas gebruikt maar heel weinig mensen hebben daadwerkelijk bindingsangst.

Heb ook in zo'n situatie gezeten, fwb sprak zijn gevoelens uit naar mij. Heb ook alle contact verbroken. Heb geen bindingsangst hoor.



Omdat hij daarvoor in therapie is ;)

Zou t nooit te pas en te onpas roepen, zit er zelf middenin.

Hij gaf ook aan er heel veel last van te hebben. Wat dus idd blijkt nu.
Alle reacties Link kopieren
quote:Alicemorgan82 schreef op 05 december 2016 @ 16:37:

[...]





Ik spreek voor mezelf, maar ook denk ik wel een beetje voor de gemiddelde vrouw: klinkt misschien vreemd maar wij hebben een soort kronkel in ons hoofd dat jullie dat laatste jullie interesse wekt en dat als jullie geen initiatief nemen dat enkel komt omdat jullie niet willen.

Logisch dat jullie net zo goed onzeker kunnen zijn, dat gaat er echter bij ons niet in op een of andere manier.

Ik weet ook niet waarom niet



(En leg me trouwens dan meteen wel even uit hoe dat bij de gemiddelde man dan wel zit )



Ik herken dit niet, val juist van nature op verlegen en een beetje schutterige mannen. Ik ben zelf net zo dus dat ik op die manier relaties heb gekregen mag een wonder heten



Het heeft me altijd doodeng geleken om een man te zijn. Je moet telkens maar weer initiatief tonen, dat durf ik niet eens! Dus ik was automatisch éxtra vriendelijk en supportive bij mannen die over hun eigen voeten struikelden bij hun romantische pogingen. Ik heb ook een paar keer kort iets gehad met echte jagers, ter contrast denk ik , maar ik werd gewoon niet blij van hoe ze in het leven en tegenover mij stonden. Meer verlegen mannen benaderden me als méns, vonden mij leuk. Zonder dat hoeft het voor mij niet.



Ik denk dat vrouwen onzeker kunnen zijn over wat anderen van hen vinden en dat ze daarom al snel gedrag van een man interpreteren als 'niet geïnteresseerd in mij'. En dat het daar ophoudt want dan geven ze zelf ook geen signaal meer af dat ze openstaan voor die man. En dan wordt die man nóg onzekerder en denkt laat maar, ze vindt me niks.



Samen onzeker staan schutteren heeft zijn charme. De innerlijke overtuiging dat je een fantastisch leuk mens bent, helpt je daar doorheen. Ik heb daar nooit aan getwijfeld bij mezelf dus ik interpreteer iemands onzekerheid simpelweg als onzekerheid. En daar heb ik alle begrip voor. Zo vul je niks voor elkaar in en kun je er samen om lachen (achteraf, wanneer je er allebei niet meer als een tomaat uitziet).
quote:cloudwalker schreef op 08 december 2016 @ 08:03:

[...]





Omdat hij daarvoor in therapie is ;)

Zou t nooit te pas en te onpas roepen, zit er zelf middenin.

Hij gaf ook aan er heel veel last van te hebben. Wat dus idd blijkt nu.Ach ok... Maar afstand nemen wanneer een fwb gevoelens ontwikkelt lijkt me toch nog steeds heel normaal hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:Treezebees schreef op 08 december 2016 @ 07:57:

[...]



En waarom denk je dan dat hij bindingsangst heeft? Woord wordt te pas en te onpas gebruikt maar heel weinig mensen hebben daadwerkelijk bindingsangst.

Heb ook in zo'n situatie gezeten, fwb sprak zijn gevoelens uit naar mij. Heb ook alle contact verbroken. Heb geen bindingsangst hoor.

Bindingsangst wil vooral zeggen dat iemand zich niet wil binden met jou. Het is gewoon een manier om te zeggen: Ik vind je leuk, lief en aantrekkelijk, maar ik mis net dat beetje méér om samen met jou oud te willen worden.



Het beste kun je gaan daten zonder verwachtingen, gewoon om nieuwe mensen te ontmoeten en een leuk gesprek te hebben. Soms kun je zin een meer hebben, of gewoon zin in sex. En op een gegeven moment kun je iemand tegenkomen met wie je verder wilt. Ga er alleen niet bij iedere date bij voorbaat uit dat hij de ware kan zijn.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
quote:oudebaas schreef op 08 december 2016 @ 10:29:

[...]



Bindingsangst wil vooral zeggen dat iemand zich niet wil binden met jou. Het is gewoon een manier om te zeggen: Ik vind je leuk, lief en aantrekkelijk, maar ik mis net dat beetje méér om samen met jou oud te willen worden.



Het beste kun je gaan daten zonder verwachtingen, gewoon om nieuwe mensen te ontmoeten en een leuk gesprek te hebben. Soms kun je zin een meer hebben, of gewoon zin in sex. En op een gegeven moment kun je iemand tegenkomen met wie je verder wilt. Ga er alleen niet bij iedere date bij voorbaat uit dat hij de ware kan zijn.Ben ik niet helemaal met je eens. Soms zijn je angsten je de baas, hoe graag je ook zou willen dat t niet zo was. Als je daar niet aan werkt zal dit altijd blijven, hoe graag je mss ook wilt binden, je kán het niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Treezebees schreef op 08 december 2016 @ 10:23:

[...]



Ach ok... Maar afstand nemen wanneer een fwb gevoelens ontwikkelt lijkt me toch nog steeds heel normaal hoor.Heb je gelijk in, alleen ik had twijfels, die nu weg zijn. Het waren twijfels vanuit eigen angsten. En ik kan hem niet duidelijk maken dat ik niks meer van m wil. Ook geen seks. Alleen vriendschap.
Alle reacties Link kopieren
quote:cloudwalker schreef op 08 december 2016 @ 10:45:

[...]





Ben ik niet helemaal met je eens. Soms zijn je angsten je de baas, hoe graag je ook zou willen dat t niet zo was. Als je daar niet aan werkt zal dit altijd blijven, hoe graag je mss ook wilt binden, je kán het niet.Echte bindingsangst komt inderdaad voor. Maar in de meeste gevallen zal het geen echte bindingsangst zijn.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
quote:oudebaas schreef op 08 december 2016 @ 10:55:

[...]



Echte bindingsangst komt inderdaad voor. Maar in de meeste gevallen zal het geen echte bindingsangst zijn.Klopt, het is natuurlijk makkelijker om te zeggen dat je bindingsangst hebt dan iemand vertellen dat je diegene eigenlijk niet zo leuk vind...
quote:cloudwalker schreef op 08 december 2016 @ 11:21:

[...]





Klopt, het is natuurlijk makkelijker om te zeggen dat je bindingsangst hebt dan iemand vertellen dat je diegene eigenlijk niet zo leuk vind...En soms is het voor de lijder aan bindingsangst makkelijker om te zeggen 'ik vind je niet leuk' dan toegeven dat hij/zij een probleem heeft dat het hele liefdesleven aan het verzieken is.. Zo iemand heeft ook niet ineens twee maand later wèl iemand aan wie hij/zij zich bindt, maar gaat vaak jaren modderend door.
quote:cloudwalker schreef op 08 december 2016 @ 07:41:

Haha ja altijd proberen positief te blijven toch?! Had al een zoiets maar die dacht er uiteindelijk toch iets anders over dan ik

Ik val toch op de onbereikbare mannen, lekker cliché maar helaas wel waar...



Goodmorning!

Dan was dat dus niet de juiste man voor je...

Een Syrisch vriendje van me (die waar ik het over had) die zei het heel mooi:

'God send people to you, but if he sees that he is not good he will send him away...'

Vond ik mooi gezegd...



Trouwens, lijden loutert...

(Flauw, was bezig vanmorgen in nieuwe huis en ben helemaal relaxed... zelf m'n gordijnen opgehangen, jee!)
Dat is mooi gezegd, Alice! En vaak zien we dat achteraf ook wel in..
Ja zeker.

Wel jammer dat dat vaak pas achteraf is...
quote:oudebaas schreef op 08 december 2016 @ 10:29:

[...]



Bindingsangst wil vooral zeggen dat iemand zich niet wil binden met jou. Het is gewoon een manier om te zeggen: Ik vind je leuk, lief en aantrekkelijk, maar ik mis net dat beetje méér om samen met jou oud te willen worden.

M.a.w het is dan gewoon niet de juiste persoon... (En dat hele bindingsangst is dus gewoon gelul...)

Daar geloof ik echt heilig in... dat als het niet werkt dat een rede heeft.
Alle reacties Link kopieren
quote:Alicemorgan82 schreef op 08 december 2016 @ 11:37:

[...]



M.a.w het is dan gewoon niet de juiste persoon... (En dat hele bindingsangst is dus gewoon gelul...)

Daar geloof ik echt heilig in... dat als het niet werkt dat een rede heeft.



Ben t niet met je eens, ik heb dan geen bindingsangst, niet vaak zit ik aan die kant, maar heb verlatingsangst. En dat is geen gelul.

Maar. In de zin dat het de ware dan niet is, dat klopt dan wel. De ware past precies, ongeacht wat voor angsten en andere issues en eigenaardigheden je hebt.



En idd, waarom achteraf? Leermomentjes? Pfff word er zo moe van!
Alle reacties Link kopieren
quote:VesperLynd schreef op 08 december 2016 @ 11:30:

[...]





En soms is het voor de lijder aan bindingsangst makkelijker om te zeggen 'ik vind je niet leuk' dan toegeven dat hij/zij een probleem heeft dat het hele liefdesleven aan het verzieken is.. Zo iemand heeft ook niet ineens twee maand later wèl iemand aan wie hij/zij zich bindt, maar gaat vaak jaren modderend door.Precies. Dat betekent dus self fullfilling prophecy. Niet aan je angsten willen werken en er aan toegeven.
quote:cloudwalker schreef op 08 december 2016 @ 11:42:

[...]





Ben t niet met je eens, ik heb dan geen bindingsangst, niet vaak zit ik aan die kant, maar heb verlatingsangst. En dat is geen gelul.

Maar. In de zin dat het de ware dan niet is, dat klopt dan wel. De ware past precies, ongeacht wat voor angsten en andere issues en eigenaardigheden je hebt.



En idd, waarom achteraf? Leermomentjes? Pfff word er zo moe van!



Oww maar zo bedoel ik dat niet... het zal vast bestaan maar wordt ook vaak maar geroepen. En verlatingsangst is iets heel anders, dat is denk ik echt wel iets serieus..

Ja dat denk ik ook. En dat is ook het bewijs dat mijn laatste scharrel het niet was, ik was de 1e 2 weken chili en daarna werd ik onzeker. En dan klopt het gewoon niet.

(Love has to dignify us, exact us. How can it be love if all it does is make you lonely? Favoriete quote van m'n avatar...)
Alle reacties Link kopieren
How can it be love if all it does is make you lonely?

Wow. Dit.



Maar toch ergens denk ik dat liefde onvoorwaardelijk is, of kan zijn.

Vorig jaar in een depressie beland, mede door hoe ik ben behandeld door iemand. Ik zou hem heel veel slechts wensen. En toch hoop ik dat t goed met hem gaat. Onvoorwaardelijke liefde? Misschien wel, ik ben hem achteraf (heb je m weer) dankbaar voor wat hij me geleerd heeft. Op dat moment niet, natuurlijk niet, en nog wel eens baal ik ervan dat hij me zoveel pijn gedaan heeft. En toch heeft hij een plek in mijn hart.



Dit slaat trouwens op de quote die je schreef ;)
Onvoorwaardelijke liefde tussen 2 vreemden? Snap ik niet. In een ander topic lees ik ook iemand die zegt dat ze haar ex onvoorwaardelijk graag ziet.

De enige persoon die ik onvoorwaardelijk graag zie is mijn zoon. Die mag nog zware feiten plegen, die blijft mijn zoon en ik zal hem gaan bezoeken in de gevangenis. Een man waar ik een relatie mee heb zal ik absoluut niet onvoorwaardelijk graag zien. Trap een paar keer op mijn hart en dat zal voor jou afgesloten worden. Voor altijd.
Alle reacties Link kopieren
quote:Treezebees schreef op 08 december 2016 @ 13:02:

Onvoorwaardelijke liefde tussen 2 vreemden? Snap ik niet. In een ander topic lees ik ook iemand die zegt dat ze haar ex onvoorwaardelijk graag ziet.

De enige persoon die ik onvoorwaardelijk graag zie is mijn zoon. Die mag nog zware feiten plegen, die blijft mijn zoon en ik zal hem gaan bezoeken in de gevangenis. Een man waar ik een relatie mee heb zal ik absoluut niet onvoorwaardelijk graag zien. Trap een paar keer op mijn hart en dat zal voor jou afgesloten worden. Voor altijd.



Liefde, dankbaarheid, hoe je het ook wilt noemen.

Weet niet zo goed hoe ik het moet verwoorden.

Ik zou het heel erg vinden als mijn ex-en iets zou overkomen bijvoorbeeld.
quote:cloudwalker schreef op 08 december 2016 @ 12:20:

How can it be love if all it does is make you lonely?

Wow. Dit.



Maar toch ergens denk ik dat liefde onvoorwaardelijk is, of kan zijn.

Vorig jaar in een depressie beland, mede door hoe ik ben behandeld door iemand. Ik zou hem heel veel slechts wensen. En toch hoop ik dat t goed met hem gaat. Onvoorwaardelijke liefde? Misschien wel, ik ben hem achteraf (heb je m weer) dankbaar voor wat hij me geleerd heeft. Op dat moment niet, natuurlijk niet, en nog wel eens baal ik ervan dat hij me zoveel pijn gedaan heeft. En toch heeft hij een plek in mijn hart.



Dit slaat trouwens op de quote die je schreef ;)



Onvoorwaardelijk of niet, ik weet niet... is ook geen interessante vraag denk ik.

En natuurlijk leer je ervan, if it doesn kill you it makes you stronger.

Op het moment zelf dat iets niet gaat hoe je gewild had voelt dat niet zo, maar van fouten leer je,

zo simpel is het....
Alle reacties Link kopieren
quote:cloudwalker schreef op 07 december 2016 @ 17:35:

Nouuuu zit echt wel avonden op de bank zielig te zijn. Heb 2 kinderen dus ben huis gebonden. De ene avond gaat t beter dan de andere hoor. De weekenden dat ik 'alleen' ben kom ik op zich best door, maar zou het zo fijn vinden weer eens naast iemand wakker te worden. Een leuke man wel te verstaan haha



Hoe komt t dat je geen vriendinnen hebt? Als ik zo vrij mag zijn...



Ik heb ook 2 kinderen dus ik weet dat je aan huis gebonden kan zijn. Maar wel fijn dat je toch vriendinnen hebt. Hoe kom jij aan ze?



Hoe komt het dat ik geen vriendinnen heb....? Goede vraag, ik ben naar de andere kant van het land verhuisd 5 jaar geleden waar ik niemand kende behalve mijn vriend. Ik werd zwanger en mijn leven draaide om mijn vriend en kinderen. Verder had/heb ik geen sociaal leven. Wel banen gehad maar geen collega's die vriendinnen zijn geworden. Ik sport niet of heb geen hobby's waar ik vrouwen ontmoet.



Via een oproepje wel iemand ontmoet maar dat is helaas misgelopen. Ben nu wel af en toe naar activiteiten van nieuwemensenlerenkennen aan het gaan maar je moet ook maar net de klik met iemand hebben. En dat voel ik misschien niet heel snel of ik verwacht er misschien teveel van.



Ja hoe kom je aan vriendinnen...?
Alle reacties Link kopieren
Wat naar dat je geen vriendinnen hebt. Ik heb 2 echte vriendinnen voor het leven, die kennen me door en door en ik hen ook, al meer dan 20 jaar. Daarnaast nog een stuk of 6 goeie vriendinnen, die ken ik iets korter, jaar of 6. Ik koester deze meiden stuk voor stuk, kan niet zonder ze. Daarnaast een groep vrienden die ik af en toe zie nog.



Nieuwe vrienden maken kost heel veel tijd, al vind ik zelf het onwijs leuk om mensen te leren kennen. Waarom ga je niet sporten? Vind je dat niet leuk?
Alle reacties Link kopieren
quote:Heksehazel schreef op 08 december 2016 @ 09:16:

[...]





Ik herken dit niet, val juist van nature op verlegen en een beetje schutterige mannen. Ik ben zelf net zo dus dat ik op die manier relaties heb gekregen mag een wonder heten



Het heeft me altijd doodeng geleken om een man te zijn. Je moet telkens maar weer initiatief tonen, dat durf ik niet eens! Dus ik was automatisch éxtra vriendelijk en supportive bij mannen die over hun eigen voeten struikelden bij hun romantische pogingen. Ik heb ook een paar keer kort iets gehad met echte jagers, ter contrast denk ik , maar ik werd gewoon niet blij van hoe ze in het leven en tegenover mij stonden. Meer verlegen mannen benaderden me als méns, vonden mij leuk. Zonder dat hoeft het voor mij niet.



Ik denk dat vrouwen onzeker kunnen zijn over wat anderen van hen vinden en dat ze daarom al snel gedrag van een man interpreteren als 'niet geïnteresseerd in mij'. En dat het daar ophoudt want dan geven ze zelf ook geen signaal meer af dat ze openstaan voor die man. En dan wordt die man nóg onzekerder en denkt laat maar, ze vindt me niks.



Samen onzeker staan schutteren heeft zijn charme. De innerlijke overtuiging dat je een fantastisch leuk mens bent, helpt je daar doorheen. Ik heb daar nooit aan getwijfeld bij mezelf dus ik interpreteer iemands onzekerheid simpelweg als onzekerheid. En daar heb ik alle begrip voor. Zo vul je niks voor elkaar in en kun je er samen om lachen (achteraf, wanneer je er allebei niet meer als een tomaat uitziet).Leuke bijdrage, je klinkt als een leuk iemand.
Alle reacties Link kopieren
Beetje gevalletje van: die ik leuk vind willen mij niet en die mij leuk vinden wil ik niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven