Dertiger, single, verdrietig en datemoe

02-12-2016 10:40 280 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik ben begin dertig en ik ben nog steeds vrijgezel. Dit begint me steeds meer tegen te staan en ik begin te geloven dat het voor mij niet meer weg gelegd is in dit leven. Of ik het geheel los laat, me lekker voel of niet lekker voel, of ik op zoek ga of ik veel onderneem of thuis blijf zitten het lijkt allemaal niets uit te maken.

Ik zou graag willen weten of er hier meerdere mensen zijn die ook dit probleem hebben en hoe jullie daarmee om gaan.
yasinaa wijzigde dit bericht op 18-01-2018 14:40
63.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Snap ik hoor, dat je af en toe zo'n bui hebt. Als je over het algemeen positief in het leven staat, zal dat het dan niet zijn

Tinder zou ik ook skippen, wat er al gezegd werd: betaalde datingssites zijn een stuk serieuzer.



En wat misschien zou helpen (misschien heb je dat al lang gedaan hoor) is gewoon eens even heel andere dingen te gaan doen?

Dus een andere sportschool, meegaan met een single-reis, een cursus of workshop ergens volgen, enz.

Misschien ontmoet je dan juist weer andere mannen?
Alle reacties Link kopieren
quote:pommiaan schreef op 02 december 2016 @ 11:00:

Wil je een relatie omdat je onderhand aan kinderen wil beginnen, of heb je geen kinderwens?



Sowieso zou ik het persoonlijk al niet zoeken via Tinder. Ik heb er zelf nooit opgezeten, maar ervaringen van anderen hebben bij mij een beeld gevormd van Tinder waarbij er alleen maar mafklappers opzitten die een avontuurtje zoeken en waar je op lange termijn niks aan hebt.



Als je openstaat voor datingssites, zou ik het dus ook op een betaalde datingssite zoeken. De meeste mensen betalen niet voor iets als ze er niet serieus mee bezig zijn, dus daar heb je denk ik meer kans om iemand te vinden die ook serieus is.



Verder snap ik dat je baalt van de cliché's, maar bij mij waren die wel altijd van toepassing. Als ik totaal niet zocht en eigenlijk helemaal geen relatie wilde, kwam er juist iemand op mijn pad.



Als ik het los laat gebeurt er helemaal niets helaas. Denk dat het bij iedereen anders werkt en is ook kwestie van mazzel. Ik wil ook het liefst kinderen in de toekomst, maar wel met iemand samen. Eerst een goede mooie stabiele relatie als basis en juist dat lijkt zo onmogelijk voor mij. Vraag me echt af of er nog wel leuke mannen van mn leeftijd bestaan die nog vrij zijn :(.



Ik ga denk ik datingsites maar proberen.
Alle reacties Link kopieren
Daar ben ik ook mee bezig! Heb voor komende tijd plannen om meer andere dingen te gaan doen met allemaal nieuwe mensen, zodat ik andere dingen doe, in andere omgevingen kom, in andere kringen kom, etc. Daar heb ik wel zin in! Heb namelijk veel zin in nieuwe dingen.
Alle reacties Link kopieren
Het is ook moeilijk, vooral als je een gezinswens hebt



"of gaan accepteren dat ik voor altijd alleen blijf en dat toch een plekje zien te geven. Dan is mijn vraag hoe kan ik dat geheel een plekje gaan geven?"



Misschien helpt het om én je verlangens naar een relatie serieus te nemen én tegelijkertijd te kijken hoe je je leven als single leuker en misschien ook gevoelsmatiger volwaardiger kan maken. Dus én je inschrijven op een leuke serieuze datingsite én op zoek gaan naar nieuwe vriendinnen die ook single zijn. Het vervelende is dat je gewoon niet weet wat de toekomst brengt, daarom kun je maar beter proberen het leven elke dag zo leuk mogelijk voor jezelf te maken, ook/juist als single.



Zou je evt. bewust alleenstaand ouder willen worden bijvoorbeeld? Dat zijn wel dingen waar ik over na zou denken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Yasinaa schreef op 02 december 2016 @ 11:04:

[...]





Super dat je hem gevonden hebt! Ik ben echt heel blij voor je! Wel rot dat je eerder zoveel pijn moest ervaren, al maakt het denk ik wel dat je jouw goede liefde echt waardeert en ervan geniet!

Ik ben 46 jr Yasinaa...ietsjes ouder dan jij.

Kan nog huilen, om wat ik meemaakte...soms haat ik mannen, en gooi of dump ze in het kanaal, zo,n bedachte kreet van me.

Maar ik haat ze soms, en dat mag vind ik, want wat een kanarie,s zaten erbij zeg!...god sta me bij, knuppels gewoon.

Maar goed...hou vertrouwen in je eigen goedheid, en dan beloof ik je...dat hij er ineens is.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
festivals, de hele zomer lang. 1000en mensen.

very metal
Alle reacties Link kopieren
En dan nog iets, wat al die mensen ook zeggen, al die hoegenaamde kreten die men bedacht...eerst gelukkig worden met jezelf bv, is de grootste bullshit die ik ooit mocht horen...er klopt helemaal niets van, niks hoor.

Trek je er dus ook niets van aan...dat verzinnen mensen zelf joh!..om maar iets van een diagnose te stellen ofzo...zo is Nederland...men moet ergens een oorzaak vinden...en weet je?..die is er soms gewoon niet.

Gewoon niet.

Pech...dikke vette pech...die bestaat wel.!!

.

Dus ....zet door!...en geloof in jou mooie lieve man, en dat wanneer hij voor je staat...jij denkt...

Die haald me werkelijk waar, iedere zin uit mijn mond...hoef niets meer te zeggen, niets meer te denken....hij is er...en het is genoeg"!

.

Ik weet niet, of je dan blij moet zijn...maar goed, dat zien we dan wel weer.

Wie dan leeft..wie dan zorgt.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
@ Timetraveler. Dat zal ik gaan doen! Ik heb er wel over nagedacht over alleenstaande ouderschap, maar ik denk niet dat ik daarvoor daadwerkelijk wil gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb exact in dezelfde situatie gezeten als jij en ben ongeveer even oud. Ook ik was aan het daten tot ik er bij neerviel. Dan weer liep dat op niets uit, of trof ik de verkeerde figuren. Ik ben perioden super onzeker geweest omdat er dan weer een man in mijn leven was die ik wel leuk vond, maar het liep allemaal niet. Het was allemaal worstelen.



Uiteindelijk ben ik iemand tegengekomen buiten het internet om. Compleet onverwacht, 'in het echte leven'. Inmiddels ben ik verloofd en zwanger. Ik zeg dit absoluut niet om je ogen uit te steken, maar omdat ik gewoon was waar jij nu bent en het leven écht écht écht een totale ommezwaai kan maken.



Probeer dus niet in die put te vallen. Zorg goed voor jezelf. Natuurlijk moet je niet gaan toeleven naar dat ene moment dat het jou overkomt dat je opeens iemand tegenkomt...maar geniet van elke dag die je hebt met jezelf.
Alle reacties Link kopieren
Ja klopt, eerst geloofde ik die dingen wel, maar bij mij is het echt onzin. Het is bij mij echt puur pech. Ik ben gelukkig met mezelf en ik vermaak me prima, maar is bepaald verlangen in mij en kan het (nu) gewoon niet uitschakelen. Ik kom gewoon niet in aanraking met goede leuke mannen als ze er rond mijn leeftijd nog zouden zijn.
Alle reacties Link kopieren
Gaaf voor je dat het bij jou is goed gekomen! Geniet van de liefde en van jouw zwangerschap!
yasinaa wijzigde dit bericht op 18-01-2018 14:33
35.89% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:Yasinaa schreef op 02 december 2016 @ 11:23:

Ja klopt, eerst geloofde ik die dingen wel, maar bij mij is het echt onzin. Het is bij mij echt puur pech. Ik ben gelukkig met mezelf en ik vermaak me prima, maar is bepaald verlangen in mij en kan het (nu) gewoon niet uitschakelen. Ik kom gewoon niet in aanraking met goede leuke mannen als ze er rond mijn leeftijd nog zouden zijn.

Je hebt een dood normaal verlangen...echt, hoor, heel gewoon.

Maar ze zijn er hoor!...ach man, ze lopen overal...!!..das soms de pest joh...shit.

.

Mischien wel te veel...haha..

Maar ach, wil maar zeggen, maak eens een grap, tegen een vent, zeg maar..bij het foute antwoord, lig je in het kanaal...dat vinden de kerels leuk hoor,prikkel ze, speel met ze...en om dan bevriend te worden met een man, die njet gelijk sex met je hoeft, die met je praat en met je lacht...

Die moet je hebben!
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
Meld je aan op een datingsite.
Vind het wel bijzonder dat jij altijd dating advies geeft Elle, terwijl dat kanaal achter jou huis vol ligt met complete mislukkingen.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je toch je interessegebied moet verbreden. Nu weet ik niet waar jij tot nu toe jouw type man tegenkomt. Maar als dat uiteindelijk de verkeerde types zijn, dan zou ik als ik jou was, toch eens bij jezelf te raden gaan en eens bedenken wat het nu is waar jij echt op valt en wat dat gemeen heeft met al die dingen waar jij op afknapt.



Oh, en de juiste nerd is een gigantische aanwinst. Trouw, loyaal, er alleen voor jou (en zijn hobby), sociaal binnen zijn vertrouwde omgeving, verantwoordelijk en goed. Maar dan wel met de nadruk op de juiste.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het helemaal, is zo frustrerend dat je gewoon niet weet wat de toekomst brengt. Ik wilde het op een gegeven moment zo graag afsluiten, niet meer die hoop en teleurstelling telkens ervaren. Maar ja, er zat toch nog een kleine kans in dat..? Dus zo kon ik me nooit ergens op instellen.



Uiteindelijk heb ik (via een soort single reis) mijn man ontmoet op mijn 33e, helemaal gesetteld en twee kinderen gekregen Ik hoop dat dat jou ook gebeurt!



Een praktische tip: woon je in een grote stad? Zoek daarbuiten. Mijn ervaring van mannen in grote steden is dat het heel veel vrijbuiters, peter pannen en bindingsangstige types zijn. Zal allicht niet voor allemaal gelden, maar wellicht kun je eens in een andere hoek zoeken.
quote:elle5460 schreef op 02 december 2016 @ 11:04:

[...]



En je mag behoeftes hebben!..juist Alice...stop ze niet weg!...iedereen heeft ze, dus spreek ze uit.!

Praat erover...zo menselijk..daar ga je nu juist de fout in...praat!!..en mensen krijgen herkenning en erkenning.

Ja dat weet ik, stopte dat weg, lang volgehouden tot ik onlangs best wel een dip kreeg omdat het naar boven kwam.

Nu mag ik dat voelen van mezelf en dat lucht op.

Maar verder weet ik het niet, ik ben echt echt echt klaar met tinderen, en datingdites is pcies hetzelfde en ik heb daar echt geen zin in want het is echt de hel.

En ik wil gewoon mentaal en spiritueel op 1 lijn liggen. Zulke types vindt je niet op Tinder e .d



En kritisch zijn, ik vind dat alleen maar goed.



Fijn topic dit trouwens. Ja zijn meer topics over maar dat zijn inmiddels vooral kletstopics over dates geworden. (En vraag TO ging niet over dates)

Ik kan het prima handelen maar ik zit in dezelfde mood als TO.
quote:jaw schreef op 02 december 2016 @ 11:33:

Ik denk dat je toch je interessegebied moet verbreden. Nu weet ik niet waar jij tot nu toe jouw type man tegenkomt. Maar als dat uiteindelijk de verkeerde types zijn, dan zou ik als ik jou was, toch eens bij jezelf te raden gaan en eens bedenken wat het nu is waar jij echt op valt en wat dat gemeen heeft met al die dingen waar jij op afknapt.



Oh, en de juiste nerd is een gigantische aanwinst. Trouw, loyaal, er alleen voor jou (en zijn hobby), sociaal binnen zijn vertrouwde omgeving, verantwoordelijk en goed. Maar dan wel met de nadruk op de juiste.





Dragisa: vind ik geen vriendelijke opmerkinh. Juist van mislukkelingen leer je heel veel. Dat heet levenservaring.

Elle is hartstikke cool en lief en ze begrijpt ons.



Liever advies van een ervaringsdeskundige dan van iemand waar alles op rolletjes loopt op liefdesgebied. (Bleeeeeggg)
Ik denk ook dat je op een serieuze, niet gratis, datingsite meer kans hebt op een goede. Verder zou ik in de profieltekst al eerlijk zijn, je zoekt geen scharrel of zogenaamde aanvulling ipv invulling van je leven (even gechargeerd in clichés). Verder moet je mensen ook wel even een kans geven. Ook een saaie sukkel kan een leuke vent zijn, maar ik denk wel dat er enige mate van aantrekkingskracht moet zijn. Als dat er na twee, drie dates niet is, next. En (persoonlijke invulling, ik weet dat er ook mensen heel anders over denken) pas seks hebben als je enige mate van commitment (en 100% exclusiviteit) hebt afgesproken.
Ik snap je wel hoor. Een vriendin van mij is (op papier) nog niet eens gescheiden en heeft alweer een vriend. Hoe dan.



En ik ben een paar jaar ouder dan jij, en mij lukt het ook niet. Ene date na de andere, haal er altijd wel meerdere dates uit, maar op de een of andere manier leidt het allemaal tot niets.

Het 'geluk' is dat ik geen kinderwens heb, dat haalt de druk er enorm af. En weet je, ik ben eigenlijk best gelukkig. Zat mannen die beschikbaar zijn in geval van jeuk, en ik heb totale vrijheid om te doen wat ik wil.



En ja, ik mis het samen zijn, en het iemand hebben om te delen ook, maar ik vertel mezelf maar dat het allemaal wel komt, want anders weet ik het ook niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dragisa schreef op 02 december 2016 @ 10:59:

Waarom is settelen het hoogste doel in je leven? Het is behoorlijk overrated namelijk.Vind je? Het is juist ontzettend menselijk, samen willen zijn met die speciale ander.
Alle reacties Link kopieren
quote:Alicemorgan82 schreef op 02 december 2016 @ 11:38:

[...]



Ja dat weet ik, stopte dat weg, lang volgehouden tot ik onlangs best wel een dip kreeg omdat het naar boven kwam.

Nu mag ik dat voelen van mezelf en dat lucht op.

Maar verder weet ik het niet, ik ben echt echt echt klaar met tinderen, en datingdites is pcies hetzelfde en ik heb daar echt geen zin in want het is echt de hel.

En ik wil gewoon mentaal en spiritueel op 1 lijn liggen. Zulke types vindt je niet op Tinder e .d



En kritisch zijn, ik vind dat alleen maar goed.



Fijn topic dit trouwens. Ja zijn meer topics over maar dat zijn inmiddels vooral kletstopics over dates geworden. (En vraag TO ging niet over dates)

Ik kan het prima handelen maar ik zit in dezelfde mood als TO.Helemaal mee eens! Je verwoordt het helemaal goed.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn zoveel vrouwen met hetzelfde probleem, dit blijkt nu ook weer uit de reacties. Ik ga ook duidelijk zijn in wat ik wil. Ik ga er gewoon meteen voor uitkomen dat ik iets serieus wil.
quote:Principe-Prinses schreef op 02 december 2016 @ 11:45:

[...]





Vind je? Het is juist ontzettend menselijk, samen willen zijn met die speciale ander.



Ik zeg niet dat het niet menselijk is he.



Ik zeg wel dat ik het raar vind dat hele jonge vrouwen ( to is 31, niet 131) zo desperate opzoek zijn naar een metgezel, en zich daarom in allerlei bochten gaan wringen.

Het zorgen voor een man en nazaat als hoogst haalbare doel vind ik ook erg jaren 50.



Prima hoor, ik heb er geen last van, maar ik verbaas me er gewoon over.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het juist volkomen. Omdat het zo menselijk en natuurlijk is. Het heeft niks met de jaren 50 te maken, maar met hoe de aard van de mens is.



En ja, logisch dat je rond je 30 heel, heel erg toeraakt aan een vaste relatie om de toekomst mee aan te gaan. Dat is nu eenmaal de leeftijd dat mensen zich settelen en de biologische klok toch zachtjes aan begint te tikken.



Ik vind het juist weer gek dat mensen dat niet snappen, dat ouderwets en overrated noemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven