Dertiger, single, verdrietig en datemoe

02-12-2016 10:40 280 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik ben begin dertig en ik ben nog steeds vrijgezel. Dit begint me steeds meer tegen te staan en ik begin te geloven dat het voor mij niet meer weg gelegd is in dit leven. Of ik het geheel los laat, me lekker voel of niet lekker voel, of ik op zoek ga of ik veel onderneem of thuis blijf zitten het lijkt allemaal niets uit te maken.

Ik zou graag willen weten of er hier meerdere mensen zijn die ook dit probleem hebben en hoe jullie daarmee om gaan.
yasinaa wijzigde dit bericht op 18-01-2018 14:40
63.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het super dat er vrouwen zijn die niet mega knappe nerds een eerlijke kans geven
...
anoniem_6368c0de068c3 wijzigde dit bericht op 30-11-2017 15:03
98.98% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:ooitverlegen schreef op 06 december 2016 @ 22:58:

Ik vind het super dat er vrouwen zijn die niet mega knappe nerds een eerlijke kans geven

ja he! Mijn beste keus ooit.

Ik zie het ook bij mijn vrijgezelle vriendin, sommigen worden te kritisch en dan mis je weleens wat voor je neus staat.
Alle reacties Link kopieren
Wat een lieve vrouwen hier



En moeten de nerds er nog iets speciaals voor doen of worden ze wel opgemerkt?
quote:VesperLynd schreef op 06 december 2016 @ 22:27:

Als ik alle voors en tegens tegen elkaar afweeg, denk ik dat het maar het beste is om vrijgezel te blijven en een zo prettig mogelijk leven te leiden. Stabiel, kalm, overzichtelijk. De consequenties van verliefd zijn (als het al zover komt en die kans is al zeer klein), zijn dat je uiteindelijk of A) je huis en leven met een ander moet delen of B) een gebroken hart. Beide uitkomsten vind ik minder aantrekkelijk dan mijn kalme, kabbel-leventje. Mijn ervaring met mannen is dat het alleen maar mijn rust verstoord. Aan daten doe ik dus ook al een paar jaar niet meer, mede ook omdat ik het doodeng zou vinden om eventueel werkelijk mijn hart weer aan iemand te verliezen. Plezier hebben in het gewone leven en een beetje genieten van dat wat er op je pad komt, daar gaat het om.

+ 1000



Ik heb ook bovenstaande conclusies getrokken en ik heb ook met eigen ogen ondervonden dat onzekerheden niet minder worden als je iemand ontmoet. Ze veranderen enkel.

En idd je weet nooit wat er op je pad komt maar dat zien we dan wel weer.

Het klopt helemaal wat je zegt en ik zit ook in zo'n fase maar ik ga niet meer ontkennen dat ik best graag een fijn iemand naast me zou wilken maar me in allerlei bochten wringen, werkt niet en geen zin meer in want ook ik word daar onrustig van, zeker na alle mislukte dates vind ik het lastig om vertrouwen te houden.
quote:ooitverlegen schreef op 07 december 2016 @ 06:50:

Wat een lieve vrouwen hier



En moeten de nerds er nog iets speciaals voor doen of worden ze wel opgemerkt?

Nee! Gewoon lekker nerdy zijn, ben ik ook wel een beetje. (Ik hou van de natuur en The Davinci code is mijn lievelingsfilm. Das best wel nerdy )



Ik vind dit trouwens een heel fijn topic ... , is fijn, gelijkgestemden...

(Forummeet !)
quote:spell68 schreef op 06 december 2016 @ 10:23:

[...]





Ja, ik had inspiratie! Die is nu weer weg hoor, daar zorgt de gemeente wel voor.



Natuurlijk is onzekerheid normaal. Maar er is een groot verschil tussen onzekerheid over je eigen capaciteiten en onzekerheid over wat mensen van je vinden, alhoewel ze wel verbonden zijn. Het eerste komt volgens mij voort uit het feit dat je jezelf niet genoeg kent en het tweede omdat je jezelf te weinig lief hebt.



Het tweede is alleen ontzettend onlogisch. Mensen vinden iets van je, ongeacht wie of wat je bent. Dat kun je toch niet veranderen en al zeker niet door goedkeuring te gaan zoeken dat werkt vaak averechts.



Mensen denken teveel na en leven te weinig in het moment. Als je leert in het moment te leven dan lost het al veel op, want dan bestaat onzekerheid niet. En het leeft een stuk makkelijker!



Had ik al gezegd dat ik vanmiddag weekend heb? (gewoon even om je jaloers te maken).

Klopt helemaal wat je zegt.

Niet goed genoeg en lief vinden weet ik (Jan Geurtz), ben ik flink mee bezig maar dat heeft tijd nodig.

Mooi verder wat je zegt.



Sorry niet jaloers want heb leuk werk en 5 dagen weekend, boring....
Alle reacties Link kopieren
Jezelf zijn is het belangrijkste. En als je iemand leert kennen: geen jaloezie, elkaar niet (veel) beperken en niet proberen te veranderen. Ik ga bijv niet elke avond zeuren dat man zijn sokken vergeet in de was te gooien, ik krijg het nooit in zijn systeem. Dus ik gooi ze wel in de was, kleine moeite bespaart ergernissen en zo hebben we andersom die kleine dingen ook. Ik merk dat bewust je battles kiezen al veel meer rust en positiviteit geeft.



Maar wat ik het meeste waardeer in mijn nerd man is zijn eerlijkheid en dat hij onvoorwaardelijk van mij houdt. De minder leuke punten vallen daarbij absoluut in het niet.
Alle reacties Link kopieren
Wat definieert nu exáct de nerd volgens jullie? Ik lees hier (begrijpelijk) veel uiteenlopende eigenschappen, maar wat zijn nu de nerd-basiswaarden, bij wijze van spreken? Ze zullen (is ook al gezegd meen ik) toch heus niet allemaal ict'er zijn, om maar een voorbeeld te noemen?
anoniem_320037 wijzigde dit bericht op 07-12-2016 10:25
Reden: Typooo
% gewijzigd
quote:Kwamkwammertijd schreef op 07 december 2016 @ 10:24:

Wat definieert nu exáct de nerd volgens jullie? Ik lees hier (begrijpelijk) veel uiteenlopende eigenschappen, maar wat zijn nu de nerd-basiswaarden, bij wijze van spreken? Ze zullen (is ook al gezegd meen ik) toch heus niet allemaal ict'er zijn, om maar een voorbeeld te noemen?

Onnodige vraag/discussie wat mij betreft....

ik idd. Neem de term neus niet erg serieus want idd wat ik nou een neus...
Alle reacties Link kopieren
quote:spell68 schreef op 05 december 2016 @ 21:13:

[...]



En ja, ik vind de meeste mensen pijnlijk saai, allemaal met hetzelfde gemiddelde levensbeeld. Ik hou van onafhankelijke flexibele mensen, voornamelijk emotioneel. Mensen die bereid zijn weg te lopen van alles en iedereen als hun waardes overschreden worden. Mensen die doen wat zijn willen doen en niet wat ze denken dat de maatschappij van ze verwacht. Die geven me wel eens onverwachte zienswijzen en invalshoeken en dat maakt ze interessant genoeg om in mijn leven te houden.



Herken je dat ook?



Ik herken dat

Voel me zelf ook meer aangetrokken tot mensen die zonder een ander te kwellen doen wat ze zelf willen en zich niet door anderen of een overheid laten beperken.



Na een lange relatie en een zeer burgerlijk leven te hebben geleid ging bij mij zo'n 12 jaar geleden het roer om en heb ik een leven buiten NL gecombineerd met een leven hier. Kon dat gelukkig binnen mijn werkzame leven goed combineren en heb ik gedaan waar sommige jarenlang van dromen.



Via Tinder heb ik afgelopen voorjaar een date gehad met iemand waar ik nog erg vaak aan terug denk. Een man die NL veelvuldig heeft achtergelaten en op veel plekken over de hele wereld heeft gewoond en gewerkt en die week ook weer vertrok om zijn dromen waar te maken. We wisten va de eerste minuut dat er niets meer in zat dan een kop koffie en gezelligheid en was dat ook precies wat we ons hadden voorgesteld.



Ik kijk vaak op datingsites of op een Tinder om te kijken of ik getriggerd word door opvallende profielen maar ga ik uiteindelijk vaak toch liever werken
Alle reacties Link kopieren
quote:Kwamkwammertijd schreef op 07 december 2016 @ 10:24:

Wat definieert nu exáct de nerd volgens jullie? Ik lees hier (begrijpelijk) veel uiteenlopende eigenschappen, maar wat zijn nu de nerd-basiswaarden, bij wijze van spreken? Ze zullen (is ook al gezegd meen ik) toch heus niet allemaal ict'er zijn, om maar een voorbeeld te noemen?Over het algemeen, hun manier van zich inleven en opgaan in een onderwerp. Meestal zijn dat onderwerpen, hobby's of bezigheden welke niet breed uitgemeten worden door de media als huidig modegril. En dit dan ook prefereren boven het onderhouden van oppervlakkige sociale contacten ter instandhouding van zoiets basaals als populariteit. Oftewel, ze hechten meer waarde aan hun onderlinge contacten met mensen die wat inhoudelijks te vertellen hebben.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Ook ik herken dat...

Ik wil niet superieur doen maar ik ben zo allergisch voor dat oppervlakkige geleuter....

5 minuten is oktober maar 12 dates... neus doe maar niet.... *gaap*
quote:jaw schreef op 07 december 2016 @ 10:48:

[...]





Over het algemeen, hun manier van zich inleven en opgaan in een onderwerp. Meestal zijn dat onderwerpen, hobby's of bezigheden welke niet breed uitgemeten worden door de media als huidig modegril. En dit dan ook prefereren boven het onderhouden van oppervlakkige sociale contacten ter instandhouding van zoiets basaals als populariteit. Oftewel, ze hechten meer waarde aan hun onderlinge contacten met mensen die wat inhoudelijks te vertellen hebben.

Nou als dat de voorwaarden zijn (en die zij er officieel niet hé... het is maar een term...) dan ben ik een absolute mega super nerdin

(Die tablet uit raam gaat gooien wegens hele irritante automatische verbeterdinges)

Uitgevonden en verbeterd...
Alle reacties Link kopieren
quote:jaw schreef op 07 december 2016 @ 10:48:

[...]





Over het algemeen, hun manier van zich inleven en opgaan in een onderwerp. Meestal zijn dat onderwerpen, hobby's of bezigheden welke niet breed uitgemeten worden door de media als huidig modegril. En dit dan ook prefereren boven het onderhouden van oppervlakkige sociale contacten ter instandhouding van zoiets basaals als populariteit. Oftewel, ze hechten meer waarde aan hun onderlinge contacten met mensen die wat inhoudelijks te vertellen hebben.



Deze! Daarnaast wat introvert en meestal wat sociaal awkward.



De meeste mensen hebben eigenlijk een beeld van het uiterlijk dat werd geprojecteerd in Revenge of the Nerds. Dikke bril, niet moeders mooiste en wat sullig. Daarom staan de meeste mensen raar te kijken als ik mezelf al nerd omschrijf. Ik ben het tegenovergestelde. Ik ben fit, afgetraind en gespierd, altijd erg leuk om die gezichten dan te zien. Dan gaan ze mij vertellen dat ik geen nerd kan zijn...



Maar ik leer graag. Ik heb idd ook een teringhekel aan koetjes en kalfjes praat. Misschien ook de reden, waarom ik zo moeilijk lang met mensen kan praten. Velen hebben meer interesse in facebook dan eens een boek te lezen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Alicemorgan82 schreef op 07 december 2016 @ 10:51:

[...]



Nou als dat de voorwaarden zijn (en die zij er officieel niet hé... het is maar een term...) dan ben ik een absolute mega super nerdin

(Die tablet uit raam gaat gooien wegens hele irritante automatische verbeterdinges)

Uitgevonden en verbeterd...



Jij wel, jij spreekt Arabisch! Dat is wel super duper nerderig!



Ik wou al vragen of je ook een vertaalgids had, want ik kon er geen touw aan vastknopen!



5 dagen weekend boring?? Lekker op de bank een boek lezen, hoe kun je nog beter nerd zijn, heerlijk! Geen mensen aan mijn hoofd. Ik kannie wachten!



Een forummeet van nerds, zou dat in een museum plaats vinden??
ja van talen houden is wel vrij nerderig ja.

Ik ben overigens trots op mijn nerd zijn, nerds hebben de halve wereld !

Ik heb zeker een vertaalgids, wat had ik gezegd? Misschien weet ik het zelf en ander app ik

het wel naar mijn niet-leraar... (ik leer het van een vriendje van mij. met wie ik een stom probleem heb maar dat leg ik zo uit)

Museum, mmm zo erg ben ik ook weer niet want daar ben ik niet zo dol op...



Ok ik heb ff een nutteloos stom rotprobleem, daar gaan we weer...

Echt zo geen zin in...

*kruipt liefst onder de grond of in een grot in de Hymalaja/groenland/anderverland*

Er is namelijk een kans dat ik iemand een beetje leuk ga vinden. Nu qua vlinders nog niks aan de hand maar dat kan ook komen omdat ik het te eng vind en daardoor blokkeer.

Is nu een vriendje van me, nog niet zo lang.

Hij is een stukje jonger, zo ziet hij er ook uit maar hoe die over komt is heel anders, niet jonger.

In het begin zag ik geen 'leukvindgevaar' maar ik begin hem langzaam anders te zien.

Of dat wederzijds is, geen idee, hij is vrij gesloten (niet naar mij, mij vertelt hij vrij veel) en ik vind dat ie de laatste weken wat nerveuzerig naar mij.

Wat en of daar wat achter zit weet ik niet.

(en dat hij me leuk vindt, 'gewoon' leuk, niks meer niks minder, dat was al wel duidelijk)

Was weinig aan de hand, behalve dat ik niet kan ontkennen dat, als mijn vermoeden klopt, het wel eens wederzijds is. (maar goed dat weet ik dus niet zeker en ik ga het echt niet vragen... ja tenzij het van jullie moet )

En daar heb ik helemaal geen zin in, nou ja wel als het klopt wat ik denk maar ik wil niet iemand leuk vinden voor jan l*l.

Niet weer..., ik heb gewoon geen zin in de zoveelste onzekerheid over iemand.

Echt echt echt niet.

Mjah, het iemand leuk gaan vinden houd ik daar niet mee tegen ben ik bang....



Qua type (en dan heb ik het niet over het uiterlijk, wat heel erg ok is bij hem, maar ik heb meer nodig.

Ik wil mentaal op 1 lijn zitten met iemand. Dat is absoluut een voorwaarde)

is hij helemaal zeker weten wat ik fijn vind en nodig heb. (en dat had ik niet verwacht maar is wel zo)



Meeeeehhh geen zin in weer dat stomme gesodemieter....

Schiet me maar lek...



Sorry voor dit vaag stukje Davinci-code-taal maar ik moest het ff kwijt...
quote:spell68 schreef op 07 december 2016 @ 11:55:

[...]





Jij wel, jij spreekt Arabisch! Dat is wel super duper nerderig!

Koeterwaals Arabisch... maar goed dat weet jij niet...
Alle reacties Link kopieren
quote:spell68 schreef op 07 december 2016 @ 11:55:

[...]





Jij wel, jij spreekt Arabisch! Dat is wel super duper nerderig!



Ik wou al vragen of je ook een vertaalgids had, want ik kon er geen touw aan vastknopen!



5 dagen weekend boring?? Lekker op de bank een boek lezen, hoe kun je nog beter nerd zijn, heerlijk! Geen mensen aan mijn hoofd. Ik kannie wachten!



Een forummeet van nerds, zou dat in een museum plaats vinden??Ik stel brainwash voor als meeting plaats!
quote:spell68 schreef op 07 december 2016 @ 11:55:

[...]

Een forummeet van nerds, zou dat in een museum plaats vinden??Wat mij betreft in het hoofdkwartier van de researchgroep Space Engineering aan de TU Delft..
quote:VesperLynd schreef op 07 december 2016 @ 14:52:

[...]





Wat mij betreft in het hoofdkwartier van de researchgroep Space Engineering aan de TU Delft..

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa



Ja of het Louvre, daar moet ik als Da vinci code lover toch een x heen.

(zou 5e x Parijs worden... ook wel vrij nerderig)
Alle reacties Link kopieren
quote:spell68 schreef op 07 december 2016 @ 11:55:

[...]

Een forummeet van nerds, zou dat in een museum plaats vinden??



Dan wel elk weer in een Museum dat raakt aan diens specifieke interesse.



Ik weet nog dat computerpelletjes een typisch Nerd ding waren, net zoals DC/MARVEL superhelden comics. En tegenwoordig is het populair bij de mainstream commercie, waardoor allerlei types zich nu er mee bezig houden en dan 'mag het opeens'.



https://www.geeksaresexy.net/2012/12/18 ... eeky-boys/
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
e se non ho chi moda, e se non ho chi moda...

parlo d'amor con me, con me.... Parlo d'amor con me!



Sorry echt ff een zware paniekdip hier...

(zie ena laatste reactie, lang ouwehoerverhaal en ook ff een behoorlijk

helpikblijfalleenenwiliknuffniet-stemming...)
Ik wil patat...
Alle reacties Link kopieren
quote:Yasinaa schreef op 02 december 2016 @ 11:08:

[...]





Het is soort gevoel in mij, het lijkt me gewoon heel mooi. Eerst lekker romantiek genieten met zijn tweetjes. Zo eigen gezinnetje samen met iemand die er altijd voor me is waar ik het voor ben en hij uiteraard ook voor mij. Als vriendinnen gaan settelen hebben ze helaas minder tijd en minder zin om vaak leuke dingen met me te doen. Lekker voor man en kinderen zorgen. Lijkt me geweldig. Ik denk ook dat ik dan weer meer aansluiting vind bij bepaalde vrienden/vriendinnen als ik een vriend zou hebben nu spreken ze vaak met elkaar af met de partner erbij. Ik word dan uiteraard niet gevraagd, is voor mij ook niet leuk in mijn eentje tussen de stellen, hetgeen voor mij nu onbereikbaar lijkt.



Ik snap helemaal dat je je zo voelt. Maar ik moet je ook even uit de droom helpen. Ik begrijp dat je er zo tegenaan kijkt. Dat deed ik vroeger ook toen ik vrijgezel was. Ik baalde ook dat het mij maar niet lukte een leuke man te vinden en droomde ook van de dingen die jij noemt. Ik dacht als ik dat heb dan is mijn leven wel goed.



Nou inmiddels een aantal jaren en 2 kinderen verder is de realiteit toch wel anders. Misschien ben ik niet het beste voorbeeld want ik heb mijn psychische problemen en vraag me af of ik me ooit, in welke situatie dan ook, gelukkig zal voelen. Het zit denk ik ook niet in me (ben chronisch depressief).



Maar ik hoop heel erg dat je wel een leuke man tegen zal komen. Wil er alleen mee zeggen dat dat ook niet zaligmakend is en niet je leven per definitie leuk maakt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven