Dertiger, single, verdrietig en datemoe

02-12-2016 10:40 280 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik ben begin dertig en ik ben nog steeds vrijgezel. Dit begint me steeds meer tegen te staan en ik begin te geloven dat het voor mij niet meer weg gelegd is in dit leven. Of ik het geheel los laat, me lekker voel of niet lekker voel, of ik op zoek ga of ik veel onderneem of thuis blijf zitten het lijkt allemaal niets uit te maken.

Ik zou graag willen weten of er hier meerdere mensen zijn die ook dit probleem hebben en hoe jullie daarmee om gaan.
yasinaa wijzigde dit bericht op 18-01-2018 14:40
63.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:Yasinaa schreef op 05 december 2016 @ 17:28:

Ja klopt, ik zie nu in dat dat niet klopt. Ik zat gewoon in een enorme dip en ik heb veel inzichten opgedaan. Ik heb nu vertrouwen in de toekomst en ik weet nu precies hoe ik het nu ga aanpakken en uiteraard nu lekker genieten van het leven. Zekerheid heb ik niet, maar ik voel dat het toch goed gaat komen.Knap dat je zo kan denken. Dat zit helaas niet in mij. :(
quote:Singlegirlx schreef op 07 december 2016 @ 16:00:

[...]





Knap dat je zo kan denken. Dat zit helaas niet in mij. :(

Dat dacht ik ook maar dat is i.m.o een keuze.

Ik kan het wel sinds een tijdje maar soms lukt het ff niet zoals nu.

(alhoewel ik wel weer rustiger ben dan net)



(grrrr echt ambtanerengedrag weer he... zit ik ff in een dip is meneer de ambtenaar bezig

met zn RL. Een ambtenaar met een RL, belachelijk...)
Alle reacties Link kopieren
quote:Alicemorgan82 schreef op 07 december 2016 @ 16:07:

[...]



Dat dacht ik ook maar dat is i.m.o een keuze.

Ik kan het wel sinds een tijdje maar soms lukt het ff niet zoals nu.

(alhoewel ik wel weer rustiger ben dan net)



Voor veel mensen geldt dit misschien inderdaad maar als ik naar mezelf kijk lijkt dat wel onmogelijk. Ik lijk me wel niet goed te kunnen voelen in wat voor leven ik ook zit.



Ik was in een vorige lange relatie ongelukkig en dacht altijd dat het veel beter kon met iemand anders. Toen ik een tijd single was voelde ik me niet happy, ik had toen een leuke lat relatie, achteraf gezien had ik het toen leuk maar op dat moment kon ik ook niet blij zijn met mijn leven. Toen werd ik verliefd en kreeg een relatie en kinderen en nu is het nog niet goed.



Ik vraag me weleens af of ik het wel kan..... tevreden zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een (midden) dertiger, meer dan date-moe en bij tijden best verdrietig over de single status. Momenteel loskomend van scharrel met wispelturige bindingsangst trekken.

Mag ik meeschrijven?



Edit: ben op zich best happy met mezelf, (wel een work in progress), kan mezelf prima vermaken, heb geweldige vriendinnen, maar heb sinds een tijdje het gekriebel dat een relatie er best mag komen. Ondanks dat ik t alleen op zich ok heb.
Alle reacties Link kopieren
quote:cloudwalker schreef op 07 december 2016 @ 16:28:

Hier ook een (midden) dertiger, meer dan date-moe en bij tijden best verdrietig over de single status. Momenteel loskomend van scharrel met wispelturige bindingsangst trekken.

Mag ik meeschrijven?



Edit: ben op zich best happy met mezelf, (wel een work in progress), kan mezelf prima vermaken, heb geweldige vriendinnen, maar heb sinds een tijdje het gekriebel dat een relatie er best mag komen. Ondanks dat ik t alleen op zich ok heb.Ik snap je helemaal. Ik weet hoe het daten kan zijn, de teleurstelling en het gevoel dat je nooit iemand zult ontmoeten. Het is wel heel wat waard dat jij happy bent met jezelf, je kan vermaken alleen en dat je geweldige vriendinnen hebt. Dat zijn belangrijke dingen en wou dat ik ze had. Ik heb dan een relatie maar al die andere dingen niet en dan is het ook niet leuk.
Alle reacties Link kopieren
Nouuuu zit echt wel avonden op de bank zielig te zijn. Heb 2 kinderen dus ben huis gebonden. De ene avond gaat t beter dan de andere hoor. De weekenden dat ik 'alleen' ben kom ik op zich best door, maar zou het zo fijn vinden weer eens naast iemand wakker te worden. Een leuke man wel te verstaan haha



Hoe komt t dat je geen vriendinnen hebt? Als ik zo vrij mag zijn...
Alle reacties Link kopieren
quote:Alicemorgan82 schreef op 07 december 2016 @ 14:37:

ja van talen houden is wel vrij nerderig ja.

Ik ben overigens trots op mijn nerd zijn, nerds hebben de halve wereld !

Ik heb zeker een vertaalgids, wat had ik gezegd? Misschien weet ik het zelf en ander app ik

het wel naar mijn niet-leraar... (ik leer het van een vriendje van mij. met wie ik een stom probleem heb maar dat leg ik zo uit)

Museum, mmm zo erg ben ik ook weer niet want daar ben ik niet zo dol op...



Ok ik heb ff een nutteloos stom rotprobleem, daar gaan we weer...

Echt zo geen zin in...

*kruipt liefst onder de grond of in een grot in de Hymalaja/groenland/anderverland*

Er is namelijk een kans dat ik iemand een beetje leuk ga vinden. Nu qua vlinders nog niks aan de hand maar dat kan ook komen omdat ik het te eng vind en daardoor blokkeer.

Is nu een vriendje van me, nog niet zo lang.

Hij is een stukje jonger, zo ziet hij er ook uit maar hoe die over komt is heel anders, niet jonger.

In het begin zag ik geen 'leukvindgevaar' maar ik begin hem langzaam anders te zien.

Of dat wederzijds is, geen idee, hij is vrij gesloten (niet naar mij, mij vertelt hij vrij veel) en ik vind dat ie de laatste weken wat nerveuzerig naar mij.

Wat en of daar wat achter zit weet ik niet.

(en dat hij me leuk vindt, 'gewoon' leuk, niks meer niks minder, dat was al wel duidelijk)

Was weinig aan de hand, behalve dat ik niet kan ontkennen dat, als mijn vermoeden klopt, het wel eens wederzijds is. (maar goed dat weet ik dus niet zeker en ik ga het echt niet vragen... ja tenzij het van jullie moet )

En daar heb ik helemaal geen zin in, nou ja wel als het klopt wat ik denk maar ik wil niet iemand leuk vinden voor jan l*l.

Niet weer..., ik heb gewoon geen zin in de zoveelste onzekerheid over iemand.

Echt echt echt niet.

Mjah, het iemand leuk gaan vinden houd ik daar niet mee tegen ben ik bang....



Qua type (en dan heb ik het niet over het uiterlijk, wat heel erg ok is bij hem, maar ik heb meer nodig.

Ik wil mentaal op 1 lijn zitten met iemand. Dat is absoluut een voorwaarde)

is hij helemaal zeker weten wat ik fijn vind en nodig heb. (en dat had ik niet verwacht maar is wel zo)



Meeeeehhh geen zin in weer dat stomme gesodemieter....

Schiet me maar lek...



Sorry voor dit vaag stukje Davinci-code-taal maar ik moest het ff kwijt...



Natuurlijk moet je dat niet vragen. Je moet daar gewoon vanuit gaan. Mensen worden niet zo maar zenuwachtig (tenzij we het over een sociale fobie hebben), dus hij zal jou ook wel leuk zijn gaan vinden.

The window of attraction is op het werk een stuk groter dan bijvoorbeeld in de kroeg, dus dat kan zo maar ineens komen.



Ga gewoon ergens koffie drinken of samen de koran vertalen of zo. Iemand treffen die je zowel emotioneel, mentaal als fysiek aantrekkelijk vindt, is echt een zeldzaamheid. Zonde om niet ff te kijken of het wederzijds is. Ik bedoel, klote voel je toch al, dus daar hoef je het niet voor te laten.



En ik bedoelde een vertaalgids voor die rare woorden, maar dat was een tabletprobleem.
Alle reacties Link kopieren
quote:Alicemorgan82 schreef op 07 december 2016 @ 14:37:

ja van talen houden is wel vrij nerderig ja.

Ik ben overigens trots op mijn nerd zijn, nerds hebben de halve wereld !

Ik heb zeker een vertaalgids, wat had ik gezegd? Misschien weet ik het zelf en ander app ik

het wel naar mijn niet-leraar... (ik leer het van een vriendje van mij. met wie ik een stom probleem heb maar dat leg ik zo uit)

Museum, mmm zo erg ben ik ook weer niet want daar ben ik niet zo dol op...



Ok ik heb ff een nutteloos stom rotprobleem, daar gaan we weer...

Echt zo geen zin in...

*kruipt liefst onder de grond of in een grot in de Hymalaja/groenland/anderverland*

Er is namelijk een kans dat ik iemand een beetje leuk ga vinden. Nu qua vlinders nog niks aan de hand maar dat kan ook komen omdat ik het te eng vind en daardoor blokkeer.

Is nu een vriendje van me, nog niet zo lang.

Hij is een stukje jonger, zo ziet hij er ook uit maar hoe die over komt is heel anders, niet jonger.

In het begin zag ik geen 'leukvindgevaar' maar ik begin hem langzaam anders te zien.

Of dat wederzijds is, geen idee, hij is vrij gesloten (niet naar mij, mij vertelt hij vrij veel) en ik vind dat ie de laatste weken wat nerveuzerig naar mij.

Wat en of daar wat achter zit weet ik niet.

(en dat hij me leuk vindt, 'gewoon' leuk, niks meer niks minder, dat was al wel duidelijk)

Was weinig aan de hand, behalve dat ik niet kan ontkennen dat, als mijn vermoeden klopt, het wel eens wederzijds is. (maar goed dat weet ik dus niet zeker en ik ga het echt niet vragen... ja tenzij het van jullie moet )

En daar heb ik helemaal geen zin in, nou ja wel als het klopt wat ik denk maar ik wil niet iemand leuk vinden voor jan l*l.

Niet weer..., ik heb gewoon geen zin in de zoveelste onzekerheid over iemand.

Echt echt echt niet.

Mjah, het iemand leuk gaan vinden houd ik daar niet mee tegen ben ik bang....



Qua type (en dan heb ik het niet over het uiterlijk, wat heel erg ok is bij hem, maar ik heb meer nodig.

Ik wil mentaal op 1 lijn zitten met iemand. Dat is absoluut een voorwaarde)

is hij helemaal zeker weten wat ik fijn vind en nodig heb. (en dat had ik niet verwacht maar is wel zo)



Meeeeehhh geen zin in weer dat stomme gesodemieter....

Schiet me maar lek...



Sorry voor dit vaag stukje Davinci-code-taal maar ik moest het ff kwijt...Waar ben je bang voor? Gekwetst worden? Zoek uit wat dat iets is tussen jullie, ga gewoon die kop koffie scoren. Kun je altijd nog denken nee, niet mijn ding. Angst voor angst is the biggest mf. Enne leeftijd hoeft echt niks te zeggen! Tenzij het gaat om een 18 jarig broekie dan zou ik zeggen abort mission!
Alle reacties Link kopieren
Ga ervoor! Maar is het niet dat je 'twijfelt' omdat alles goed klikt? Kan natuurlijk ook. Omdat je aangaf 'nog' geen vlinders enzeau te hebben.

Iemand leuk vinden kan ook gewoon toch?
quote:spell68 schreef op 07 december 2016 @ 18:41:

[...]





Natuurlijk moet je dat niet vragen. Je moet daar gewoon vanuit gaan. Mensen worden niet zo maar zenuwachtig (tenzij we het over een sociale fobie hebben), dus hij zal jou ook wel leuk zijn gaan vinden.

The window of attraction is op het werk een stuk groter dan bijvoorbeeld in de kroeg, dus dat kan zo maar ineens komen.



Ga gewoon ergens koffie drinken of samen de koran vertalen of zo. Iemand treffen die je zowel emotioneel, mentaal als fysiek aantrekkelijk vindt, is echt een zeldzaamheid. Zonde om niet ff te kijken of het wederzijds is. Ik bedoel, klote voel je toch al, dus daar hoef je het niet voor te laten.



En ik bedoelde een vertaalgids voor die rare woorden, maar dat was een tabletprobleem.



Ja dat snap ik maar welke woorden zei ik dan? Ma fi shi moestahil ? ( niets is onmogelijk)



Koffie drinken, hihi dan mis je iets.. we zijn al een tijdje bevriend en gaan regelmatig wat drinken en dan hebben we hele goede fijne gesprekken.

En ik vind hem nu gewoon leuk, maar gewoon gewoon, zonder toeters en bellen en vlindertuinen. (Ik ben geen 14 meer en zeker met al die mislukte dingen gaat dat niet meer zo snel)

Ik vermoed gewoon dat dat niet zo blijft. En daar ben ik gewoon zo bang voor... en ik haat die angst maar als ik dat loslaat dan weet ik nu al dat die angst uitkomt en dat ik hem leuk ga vinden... (echt leuk...)



Ja dat is ook zeldzaam... dat weet ik ook wel maar ergens in m'n hoofd zit een stemmetje die zegt dat hij toch iedereen kan krijgen en dat hij me vast niet leuk vind blablabla...

Niet arrogant bedoeld maar ik weet eigenlijk echt wel dat dat gelul is en dat ik echt wel de moeite waard ben.

Ik ga er gewoon maar es op vertrouwen... die eeuwige reserves heb ik geen fluit aan...



Ik voel me niet meer zo ruk hoor... mede te danken aan een wandeling en Chinees

Shukran Spell (bedankt)



Nutteloos oftoppic bericht: ik wil geen Arabisch meer. Arabisch is stom. 6000000000 verschillende accenten, je kan dingen op 84 manieren zeggen en ik snap er geen hol van...

Ana ma biddi (ik wil niet)
quote:cloudwalker schreef op 07 december 2016 @ 19:19:

Ga ervoor! Maar is het niet dat je 'twijfelt' omdat alles goed klikt? Kan natuurlijk ook. Omdat je aangaf 'nog' geen vlinders enzeau te hebben.

Iemand leuk vinden kan ook gewoon toch?

Ja dit klopt helemaal.



Troelieboelie: waar ik bang voor ben is dat ik hem meer dan leuk ga vinden en dat dat dan niet wederzijds is.

En dat als ik die stomme angst loslaat (die werkelijk nergens op slaat...) ik hem echt meer dan leuk ga vinden.

(En ik heb in mijn hoofd dat hij toch de hele wereld kan krijgen. Hij is echt bloedmooi...)

er zitten in mijn systeem allemaal davinci codes die ik zelf niet eens snap...



Correctie ik snap het wel: ik ga veel te hard rn mot ff een rem erop gooien...

Niks aan de ha...hand.... en ik moet niks overhaasten. Als het wat betreft gevoel echt meer dan leuk wordt... zien we dan wel...
Alle reacties Link kopieren
Niet om je een downer aan te praten, maar ik had ook een vriend, fwb, en omdat ik t zo relaxed bij m vond ging ik aan m'n gevoel voor hem twijfelen. Aka ik dacht mss wel verliefd op hem te kunnen worden. Had me in tijden niet zo goed gevoeld bij een man, waarschijnlijk omdat het niet serieus was.

Heb dit dus kenbaar gemaakt, dat ik mijn gevoelens op het bewuste moment tegenhield maar evt voor meer wel open stond. Inmiddels ben ik over die twijfel heen, maar ben ik ook een vriend kwijt. Heb geprobeerd contact te onderhouden maar hij is bang geworden dat ik alsnog meer wil.

En dat doet echt pijn, want ik zie hem niet meer op die manier. (Dit is dus een mannetje die bindingsangst keer duizend heeft, zelfs in vriendschappen) Dus ik snap je twijfel wel, je kan een blauwtje lopen...



Ahhhh feelings! Go away!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Alicemorgan82 schreef op 07 december 2016 @ 19:25:

[...]





Ja dat snap ik maar welke woorden zei ik dan? Ma fi shi moestahil ? ( niets is onmogelijk)



Koffie drinken, hihi dan mis je iets.. we zijn al een tijdje bevriend en gaan regelmatig wat drinken en dan hebben we hele goede fijne gesprekken.

En ik vind hem nu gewoon leuk, maar gewoon gewoon, zonder toeters en bellen en vlindertuinen. (Ik ben geen 14 meer en zeker met al die mislukte dingen gaat dat niet meer zo snel)

Ik vermoed gewoon dat dat niet zo blijft. En daar ben ik gewoon zo bang voor... en ik haat die angst maar als ik dat loslaat dan weet ik nu al dat die angst uitkomt en dat ik hem leuk ga vinden... (echt leuk...)



Ja dat is ook zeldzaam... dat weet ik ook wel maar ergens in m'n hoofd zit een stemmetje die zegt dat hij toch iedereen kan krijgen en dat hij me vast niet leuk vind blablabla...

Niet arrogant bedoeld maar ik weet eigenlijk echt wel dat dat gelul is en dat ik echt wel de moeite waard ben.

Ik ga er gewoon maar es op vertrouwen... die eeuwige reserves heb ik geen fluit aan...



Ik voel me niet meer zo ruk hoor... mede te danken aan een wandeling en Chinees

Shukran Spell (bedankt)



Nutteloos oftoppic bericht: ik wil geen Arabisch meer. Arabisch is stom. 6000000000 verschillende accenten, je kan dingen op 84 manieren zeggen en ik snap er geen hol van...

Ana ma biddi (ik wil niet)



Post van 7-12 10.36 en 10.48 uur. Kweennie, je hebt het allemaal over je neus... erg dubieus.



Jaaaa, dat ken ik wel hoor. Niet zozeer dat gevoel dat je iemand leuk vindt, maar de angst dat je emotioneel afhankelijk van iemand wordt, juist als de ander je ook leuk vindt.



Realiteit is natuurlijk dat hij echt niet iedereen kan krijgen. Sommigen vinden hem wel aantrekkelijk en anderen niet. Net zoals sommigen jou de moeite vinden en sommigen niet. Al die kwalificaties die zorgen alleen maar voor stress, want dan heb je het gevoel dat je daaraan moet voldoen, ook al ben jij zelf degene die ze stelt. Let it go. Je bent gewoon wie je bent, niet knap niet lelijk, niet slim, niet dom, niet aantrekkelijk, niet onaantrekkelijk. Laat anderen er maar iets van vinden, dat doen ze toch wel, ongeacht hoe jij jezelf probeert neer te zetten.



Arabisch en Chinees en Japans en Russisch is moeihluk! Waarom ga je geen Italiaans leren, handig voor je opera blèren, weet je ook nog eens precies wat je kweelt!
quote:spell68 schreef op 07 december 2016 @ 20:26:

[...]





Post van 7-12 10.36 en 10.48 uur. Kweennie, je hebt het allemaal over je neus... erg dubieus.



Jaaaa, dat ken ik wel hoor. Niet zozeer dat gevoel dat je iemand leuk vindt, maar de angst dat je emotioneel afhankelijk van iemand wordt, juist als de ander je ook leuk vindt.



Realiteit is natuurlijk dat hij echt niet iedereen kan krijgen. Sommigen vinden hem wel aantrekkelijk en anderen niet. Net zoals sommigen jou de moeite vinden en sommigen niet. Al die kwalificaties die zorgen alleen maar voor stress, want dan heb je het gevoel dat je daaraan moet voldoen, ook al ben jij zelf degene die ze stelt. Let it go. Je bent gewoon wie je bent, niet knap niet lelijk, niet slim, niet dom, niet aantrekkelijk, niet onaantrekkelijk. Laat anderen er maar iets van vinden, dat doen ze toch wel, ongeacht hoe jij jezelf probeert neer te zetten.



Arabisch en Chinees en Japans en Russisch is moeihluk! Waarom ga je geen Italiaans leren, handig voor je opera blèren, weet je ook nog eens precies wat je kweelt!



Duuuuhhh dat weet ik al....

Opera is ook acteren en dat gaat echt niet als ik niet weet wat ik zing....

(Zinnetje een van m'n vorige reacties is uit 1 van m'n lievelingsarias. Uiteraard weet ik wat dat betekent.)

Maar goed dat is zingtaal, geen spreektaal.



Verder, thnx voor wat je zegt want je zegt echt steengoede dingen die kloppen als een bus.

Een klein detail: ik weet natuurlijk niet zeker of hij me leuk vindt op die manier...

Dat ga ik echt niet uit hem trekken.... dat werkt niet en bovendien klopt het misschien niet...
Alle reacties Link kopieren
Je kan het ook even op z'n beloop laten...
Ja dat is zeker een goed idee...hem pushen heeft echt geen zin denk ik...

Doe ik de laatste tijd sowieso, het ff laten als ik het niet weet...

Dank je!
Alle reacties Link kopieren
Haha ja is soms wel goed, even afstand nemen van een situatie en even aankijken hoe t gaat.

Pfff klinkt alsof ik zelf heel wijs ben nu, maar zou me er ook knap onzeker over voelen als ik in je schoenen zou staan ;)



Heb er zelf een handje van me emotioneel aan mensen (mannen) te gaan hechten, en dit vervolgens te verwarren met gevoelens van verliefdheid oid. (Had ik gewacht met m'n twijfels uit te spreken had ik nu nog een vriend gehad.)
quote:cloudwalker schreef op 07 december 2016 @ 19:54:

Niet om je een downer aan te praten, maar ik had ook een vriend, fwb, en omdat ik t zo relaxed bij m vond ging ik aan m'n gevoel voor hem twijfelen. Aka ik dacht mss wel verliefd op hem te kunnen worden. Had me in tijden niet zo goed gevoeld bij een man, waarschijnlijk omdat het niet serieus was.

Heb dit dus kenbaar gemaakt, dat ik mijn gevoelens op het bewuste moment tegenhield maar evt voor meer wel open stond. Inmiddels ben ik over die twijfel heen, maar ben ik ook een vriend kwijt. Heb geprobeerd contact te onderhouden maar hij is bang geworden dat ik alsnog meer wil.

En dat doet echt pijn, want ik zie hem niet meer op die manier. (Dit is dus een mannetje die bindingsangst keer duizend heeft, zelfs in vriendschappen) Dus ik snap je twijfel wel, je kan een blauwtje lopen...



Ahhhh feelings! Go away!!

Sorry las je reactie net pas, thnx. Weet niet waarom maar ik heb hier wel wat aan.

ik heb sterk het gevoel dat ik niks moet forceren of te snel moet gaan, al kan ik de vinger niet erop leggen wat dat precies is. Denk absoluut niet dat hij bindingsangst heeft, of iets dergelijks. Kan het niet goed uitleggen maar hij is heel erg puur en intuïtief. Ik zelf heb eerder bindingsangst denk ik.. alhoewel bij de juiste persoon zal dat wel meevallen, althans dat geloof ik. Net als dat de juiste persoon voor mij ook bestaat, inshallah )
quote:cloudwalker schreef op 07 december 2016 @ 22:09:

Haha ja is soms wel goed, even afstand nemen van een situatie en even aankijken hoe t gaat.

Pfff klinkt alsof ik zelf heel wijs ben nu, maar zou me er ook knap onzeker over voelen als ik in je schoenen zou staan ;)



Heb er zelf een handje van me emotioneel aan mensen (mannen) te gaan hechten, en dit vervolgens te verwarren met gevoelens van verliefdheid oid. (Had ik gewacht met m'n twijfels uit te spreken had ik nu nog een vriend gehad.)Ben ik ook koningin in... of aandacht verwarren met liefde...ook zoiets.
Alle reacties Link kopieren
quote:Alicemorgan82 schreef op 07 december 2016 @ 22:22:

[...]



Sorry las je reactie net pas, thnx. Weet niet waarom maar ik heb hier wel wat aan.

ik heb sterk het gevoel dat ik niks moet forceren of te snel moet gaan, al kan ik de vinger niet erop leggen wat dat precies is. Denk absoluut niet dat hij bindingsangst heeft, of iets dergelijks. Kan het niet goed uitleggen maar hij is heel erg puur en intuïtief. Ik zelf heb eerder bindingsangst denk ik.. alhoewel bij de juiste persoon zal dat wel meevallen, althans dat geloof ik. Net als dat de juiste persoon voor mij ook bestaat, inshallah )Oh dat geloof ik ook hoor, dat ergens mijn prins rondloopt. Althans, ik hoop t. Ben lichtelijk gecompliceerd en heb een kleine gebruiksaanwijzing maar er is vast iemand die die gebruiksaanwijzing kan lezen ;)
...
anoniem_6368c0de068c3 wijzigde dit bericht op 30-11-2017 15:02
99.05% gewijzigd
Angsten aanpakken is altijd handih...

Mezelf van alles aanpraten niet, ik heb echt geen bindingsangst.. (wordt nogal snel geroepen... ook door mij)

Dat bedoelde ik niet heel serieus.

Ik wik het (met juiste persoon) juist heel graag en daar word ik juist onzeker van aangezien ik tot nu toe niet erg goed ben in de liefde...
Alle reacties Link kopieren
quote:VesperLynd schreef op 08 december 2016 @ 00:36:

Als je denkt dat je bindingsangst/verlatingsangst hebt en dat die overgaat als de je 'de ware' tegenkomt, ga je echt nog heel lang alleen blijven. En waarom? Omdat het niet aan die ander ligt, maar aan je eigen angst. Pak je die angst aan, dan sta je ook veel meer open voor een relatie. (Voor mijzelf; ik ben nog niet zo ver, maar ik weet wel dat ik die kant op moet en maak wel kleine stappen. Niet eens met oog op een relatie, maar om weerbaarder te zijn in contact met mannen (=mijn mening geven, boos worden wanneer nodig, behoeftes uitspreken, kaft van koren scheiden en eigen wensen kennen en daar naar handelen)).



Ik weet niet of je dit algemeen bedoeld of naar mij toe maar ik ben oa hiervoor in therapie. Weet heel goed dat je hier niet zelf afkomt, al dacht ik dat vroeger wel. Nu weet ik dat bindingsangst/verlatingsangst een ingewikkelde materie is.

En idd, wat jij noemt is precies mijn insteek, al is de ware tegenkomen wel wat ik uiteindelijk zou willen!
Als die bestaat maar daar gaan we in het kader van positief denken maar ff vanuit.

Ja hoop ik ook en het gaat me nog lukken ook.... dat zeg ik je... :smile

Goedemorgen!
Alle reacties Link kopieren
Haha ja altijd proberen positief te blijven toch?! Had al een zoiets maar die dacht er uiteindelijk toch iets anders over dan ik

Ik val toch op de onbereikbare mannen, lekker cliché maar helaas wel waar...



Goodmorning!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven