die knappe meester...

04-12-2015 10:09 825 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na de zomer is er een nieuwe leraar op de school van mijn kinderen gekomen. Hij is midden veertig, ik ben dertig. We zijn beiden gescheiden: ik heb twee jongens, hij een dochter. 's Ochtends staat hij vaak in de gang om de kinderen op te vangen en te begroeten, de eerste weken zei hij vrij weinig maar keek me vaak wel lang aan. Ik raak daar altijd verlegen van, buiten een "goedemorgen" kwam er van mijn kant ook vrij weinig.



Nu zit ik ook in de oudercommissie en is het mijn taak om o.a. het sinterklaasfeest te organiseren. Hiervoor had ik zijn hulp nodig, dus we mailden wat over en weer. Vroeg hem of het hem tot dusver bevalt op school, waarna hij terug mailde dat hij mijn inzet erg waardeert. Voor de grap mailde ik terug dat ik daar weinig van merk, aangezien hij zo weinig praat, waarna hij de dag erop (met de directeur naast hem) zei dat hij me heel erg aardig vindt. Tijdens het inpakken van de sinterklaascadeautjes op school kwam hij, toen ik alleen was, ook bij me zitten om een praatje te maken, of hij komt me koffie brengen terwijl hij zich niet laat zien als er andere ouders bij me zitten. Een boel ouders vinden hem een "autist" omdat hij dus zo weinig zegt en vaak alleen starend/observerend in de hal staat. Tegen mij echter zegt hij altijd wel wat, geeft me een glimlach of knipoogt eventjes als ik langsloop. Gisteren gaf hij me een speels tikje op mijn rug, toen ik zijn doorgang belemmerde, met een knipoog erbij, maar vanochtend stonden er wat collega's om hem heen en kwam er alleen een kort "goedemorgen" uit. Wel had ik vanmorgen een mailtje met een :-) en een "ik wens je een hele fijne dag", spontaan.



Flirt deze man nou met me... of niet? Zou het een kwestie van verlegenheid zijn, aangezien hij zo weinig laat merken als er anderen bij zijn? Hij geeft mijn kinderen overigens geen les, dus nu sinterklaas weer bijna vertrekt heb ik ook geen "reden" meer om hem te mailen w.b. de organisatie van sinterklaas etc.

Ik weet niet zo goed wat ik moet doen, kom zelf uit een relatie van ruim dertien jaar en ben dus al heel lang uit het spel. Ik heb geen idee of ik er nu van uit kan gaan dat hij me leuk vindt, en hoe ik eventueel ook een stap moet zetten. Ik vind hem inderdaad erg leuk, het is een knappe man om te zien, heel leuk met zijn leerlingen en andere kinderen (zijn unaniem gek op hem), alleen in contacten met andere ouders lijkt hij wat terughoudend te zijn. En moet je eigenlijk wel iets potentieel beginnen/willen met een leraar bij je kinderen op school?



Ik word helemaal gek van mezelf, maar ja... ik vind hem gewoon heel erg leuk en stiekem hoop ik dat hij mij evenzo leuk vindt. Iemand tips, suggesties, schop onder mijn kont?
Alle reacties Link kopieren
Hij flirt! Vraag om een kopje koffie te drinken om 'het feest tw evalueren' en kijk hoe het loopt. Veel plezier!
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Alle reacties Link kopieren
Klinkt wel alsof hij je leuk vindt

Als Sinterklaas achter de rug is, zou ik aangeven dat ik het jammer vindt dat er nu geen reden meer is om contact te hebben en vragen of hij zin heeft om een keer samen wat te drinken/af te spreken/ect.
Alle reacties Link kopieren
Ja, hij flirt. Leuk hoor.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Hij flirt, net als jij overigens. Maar ik vind flirten met de meester echt not done...
Alle reacties Link kopieren
Mens, sleep 'm mee de bezemkast in! Dit is overduidelijk.

Of wat Monatala zegt.
Silence is golden. Duct tape is silver.
Alle reacties Link kopieren
Die man geeft toch geen les aan jouw kinderen, TO? Ik vind het wel kunnen hoor.

En als die man later al les zou geven aan de kinderen, dan zie ik het probleem nog niet zo. Ik heb ook regelmatig meesters/juffen gehad die les gaven aan hun eigen kinderen.

Enige probleem zou kunnen zijn dat het ongemakkelijk wordt als het niets blijkt te worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:floortjejohanna schreef op 04 december 2015 @ 10:19:

Hij flirt, net als jij overigens. Maar ik vind flirten met de meester echt not done...Pfff zelfs als leerling vind ik dat prima te doen. (wel na de basisschool)
Silence is golden. Duct tape is silver.
Alle reacties Link kopieren
Eens met Monatala. Nodig de meester uit voor een kopje koffie en kijk hoe dat loopt.
Alle reacties Link kopieren
quote:floortjejohanna schreef op 04 december 2015 @ 10:19:

Hij flirt, net als jij overigens. Maar ik vind flirten met de meester echt not done...



Ligt eraan. Om de cijfers van je kind omhoog te, uh, krikken? Nee. Omdat je die man gewoon leuk vindt? Moet gewoon kunnen.



To, wat Minniemouse zegt. Vraag of hij een keer op de koffie komt om het Sinterklaasfeest te evalueren, see where it takes you. Veel plezier!
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
quote:missmisery schreef op 04 december 2015 @ 10:23:

[...]



Pfff zelfs als leerling vind ik dat prima te doen. (wel na de basisschool)Echt! Dus als middelbare scholier flirten met je docent (en docent flirten met leerling) vind jij wel kunnen? Ik ben zelf middelbare school docent, maar kan me daar echt niets bij voorstellen...
quote:Maechtje schreef op 04 december 2015 @ 10:27:

[...]





Ligt eraan. Om de cijfers van je kind omhoog te, uh, krikken? Nee. Omdat je die man gewoon leuk vindt? Moet gewoon kunnen.



To, wat Minniemouse zegt. Vraag of hij een keer op de koffie komt om het Sinterklaasfeest te evalueren, see where it takes you. Veel plezier!Hoe gênant voor je kinderen, mama doet het met de meester... Nee sorry...
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 04 december 2015 @ 10:21:

Die man geeft toch geen les aan jouw kinderen, TO? Ik vind het wel kunnen hoor.

En als die man later al les zou geven aan de kinderen, dan zie ik het probleem nog niet zo. Ik heb ook regelmatig meesters/juffen gehad die les gaven aan hun eigen kinderen.

Enige probleem zou kunnen zijn dat het ongemakkelijk wordt als het niets blijkt te worden.



Klopt, hij geeft les aan een groep vijf. Mijn oudste zoon zit ook in groep vijf, maar dan in een andere klas (er zijn er twee). Jongste zoon zit in groep drie, maar ze zijn gebonden aan een lettersysteem (groep 3a en 3b, 4a en 4b, etc.) en op deze manier zal ook hij niet bij deze meester in de klas komen.



Pffff... ik vind het zo eng. Ik voel me haast weer zestien.

Ik denk dat ik hem na het weekend dan inderdaad, onder het mom van "sinterklaasfeest doorspreken", vraag voor een kop koffie. Gewoon met een mailtje, denk ik, hem persoonlijk aanspreken vind ik echt té. *zucht*
Alle reacties Link kopieren
quote:floortjejohanna schreef op 04 december 2015 @ 10:29:

[...]





Hoe gênant voor je kinderen, mama doet het met de meester... Nee sorry...



En wat nou als haar kinderen in groep 7 en 8 zitten. En de meester les geeft aan groep 4? Wie weet ontstaat er iets heel moois en dan kan het niet omdat hij een leerkracht is op de school waar haar kinderen op zitten. Wat een onzin.

De juf van mijn dochter is 1 van mijn beste vriendinnen. De directie weet dat, toch is het geen enkel probleem. Ze is professioneel en op school is het ook Juf. Prive noemt mijn dochtertje haar gewoon bij haar voornaam.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
quote:floortjejohanna schreef op 04 december 2015 @ 10:29:

[...]





Hoe gênant voor je kinderen, mama doet het met de meester... Nee sorry...Mama doet nog niks met de meester, maar dat is ook wat me ergens wel tegenhoud. Ik wil niet dat zij een naam krijgen o.i.d. Jij zegt dus: "nee, niet doen, meer vissen in de zee?"
Nou nou to nodig hem uit voor een bakkie leut en daarna bespring je hem.
Flirt hij met je?



Jij flirt met hem!
Alle reacties Link kopieren
quote:floortjejohanna schreef op 04 december 2015 @ 10:28:

[...]





Echt! Dus als middelbare scholier flirten met je docent (en docent flirten met leerling) vind jij wel kunnen? Ik ben zelf middelbare school docent, maar kan me daar echt niets bij voorstellen...Nee logisch, van die jochies op de middelbare school moest ik ook niks weten.
Silence is golden. Duct tape is silver.
quote:quarter09 schreef op 04 december 2015 @ 10:35:

[...]





Mama doet nog niks met de meester, maar dat is ook wat me ergens wel tegenhoud. Ik wil niet dat zij een naam krijgen o.i.d. Jij zegt dus: "nee, niet doen, meer vissen in de zee?"



Dat is inderdaad mijn mening. Daar hoef je het niet mee eens te zijn, en zoals je leest, denken er meer anders over.

Wel goed dat je er even bij stil staat...
quote:missmisery schreef op 04 december 2015 @ 10:41:

[...]



Nee logisch, van die jochies op de middelbare school moest ik ook niks weten.
Je klinkt als een verliefde puber TO

En zo te lezen vindt hij jou ook leuk.

Ik zou hem uitnodigen voor een kop koffie. Maar niet onder het mom van sinterklaasfeest doorspreken, dat klinkt zo suf!
Hou je kak maar even op tot je kinderen naar de middelbare school zijn. Stel dat het echt flirten is en jullie wat krijgen dan begeef je je in een ontzettende slangenkuil. Scheven ogen van andere oudercommissieleden (zij doet het met de meester dus ze denkt zeker dat ze de baas is van de commissie), andere ouders die het geen prettig idee vinden dat de leerkracht 's avonds op de bank het wel en wee van zijn leerlingen misschien wel doorneemt met een moeder van school, en klasgenoten of andere ouders die denken dat het jouw kinderen voordeeltjes oplevert omdat jij het met de meester doet. Je hebt ook altijd nog de kans dat jouw kinderen bij hem in de klas komen. Moet je allemaal niet willen.
quote:maylina schreef op 04 december 2015 @ 11:01:

Hou je kak maar even op tot je kinderen naar de middelbare school zijn. Stel dat het echt flirten is en jullie wat krijgen dan begeef je je in een ontzettende slangenkuil. Scheven ogen van andere oudercommissieleden (zij doet het met de meester dus ze denkt zeker dat ze de baas is van de commissie), andere ouders die het geen prettig idee vinden dat de leerkracht 's avonds op de bank het wel en wee van zijn leerlingen misschien wel doorneemt met een moeder van school, en klasgenoten of andere ouders die denken dat het jouw kinderen voordeeltjes oplevert omdat jij het met de meester doet. Je hebt ook altijd nog de kans dat jouw kinderen bij hem in de klas komen. Moet je allemaal niet willen.Dan stapt ze toch uit de oudercommissie?
Alle reacties Link kopieren
Je vergeet nog al die andere gescheiden vrouwtjes die op het plein staan te geilen op de meester.
Krijg de rambam. Allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Ooo wat spannend!!!

Dit is zeker weten flirten.

En dat anderen hem een autist vinden slaat nergens op. Zijn die anderen allemaal gedrags deskundige???

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven