Dilemma

25-04-2015 10:11 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties, ik sluit het topic.
quote:Maar misschien bindt een kind ook wel weer.Wat je ook doet, wat je ook besluit, laat bovenstaand zinnetje alsjeblieft never nooit een factor zijn in je besluitvorming. Een kind is geen, en mag nooit zijn, bindmiddel. Een kind is geen maizena voor je relatie, geen lijm. Wat een kind wel is, is een levenslange ketting tussen jou en de andere ouder. In ieder geval tot het kind 18 jaar is, tot die tijd zit je aan die ander vast, of je nou een relatie hebt of niet.
Zoek een ander, dit wordt drama!
Alle reacties Link kopieren
Kinderen binden niet. Als je samen kinderen wil, moet je zorgen dat je op één lijn zit, anders ga je je al snel aan elkaar ergeren. Gooi daar een bak slapeloze nachten bovenop en dan ben je al snel niet meer blij met elkaar.



Afgezien van dat heb ik een paar vragen:

- wil je met je huidige partner oud worden?

- waarom ben je al 4 jaar bij hem?

- denk je dat de 'perfecte' partner bestaat?

- zou je zelf voor iemand de 'perfecte' partner kunnen zijn?
Alle reacties Link kopieren
quote:Bij_Zonder schreef op 25 april 2015 @ 10:13:quote:Maar misschien bindt een kind ook wel weer.Wat je ook doet, wat je ook besluit, laat bovenstaand zinnetje alsjeblieft never nooit een factor zijn in je besluitvorming. Een kind is geen, en mag nooit zijn, bindmiddel. Een kind is geen maizena voor je relatie, geen lijm. Wat een kind wel is, is een levenslange ketting tussen jou en de andere ouder. In ieder geval tot het kind 18 jaar is, tot die tijd zit je aan die ander vast, of je nou een relatie hebt of niet.Mooi gezegd. Helemaal mee eens!
Alle reacties Link kopieren
Tjeezus , wat zijn vrouwen slecht en als het niet lukt. Mag ie af en toe komen kijken. Dit is geen dilemma maar een NIET DOEN
Alle reacties Link kopieren
Kinderen binden in feite wel maar om de verkeerde redenen! Geloof me, als je niet 100% zeker bent en je gaat ervoor en het gaat uiteindelijk alsnog mis dan is juist het kind de dupe!!

Wat je eventueel nog kan doen is om dit gewoon eerlijk met je vriend te bespreken. Hoe kijkt hij er tegenaan!

Misschien kan hij je nog wel verrassen en veranderd je kijk op de hele relatie. 34 Is nog niet super oud. Praat er over en wacht nog even een paar jaar. Als je dan nog samen bent en het voelt zelfs een stuk beter dan kun je alsnog die wens in vervulling laten gaan samen.
Lieve to

een kind bindt je alleen letterlijk voor het leven,meer niet.

De meest dolverliefde stellen moeten op een bepaald moment in hun relatie ,als het kind er is, weer wennen aan hun partner. Ze kennen hen immers al jaren als geliefde en niet als nieuwbakken papa en of mama. Dat is een wezenlijk verschil.

Veel stellen redden het dan ook niet samen, omdat ineens blijkt dat ze toch anders in het leven staan als het gaat om kinderen opvoeden.

Kortom; geef je kind nooit die taak mee om jouw en je partner gelukkig door het leven te laten gaan.

Los daarvan moet je voor jezelf bedenken of je wel bij de juiste man zit en je vriend bij de juiste vrouw. Het klinkt alsof je koste wat het kost een kindje wilt, maar je vriend zou je grote liefde moeten zijn en geen donor...
Je ziet hem niet als de vader van je kinderen, maak hem dan ook niet de vader van je kinderen.
Inderdaad, een kind is geen maïzena. Als een kind komt in een relatie die niet stevig en stabiel is, dan kun je er donder op zeggen dat jouw relatie met je huidige vriend kapot gaat. Dus ik ben het eens met Bij_Zonder. Het gaat je ketting zijn tussen jou en je vriend.



Dat jullie nooit dolverliefd zijn geweest is geen punt, dat is slechts gevoel. Verliefdheid is wel een belangrijke basis naar mijn idee, maar de vraag is: hou je genoeg van je vriend om bergtoppen en dalen aan te gaan met hem? Houdt hij op die manier van jou? Heb je het hierover gehad met hem?
Alle reacties Link kopieren
quote:Bij_Zonder schreef op 25 april 2015 @ 10:13:quote:Maar misschien bindt een kind ook wel weer.Wat je ook doet, wat je ook besluit, laat bovenstaand zinnetje alsjeblieft never nooit een factor zijn in je besluitvorming. Een kind is geen, en mag nooit zijn, bindmiddel. Een kind is geen maizena voor je relatie, geen lijm. Wat een kind wel is, is een levenslange ketting tussen jou en de andere ouder. In ieder geval tot het kind 18 jaar is, tot die tijd zit je aan die ander vast, of je nou een relatie hebt of niet.Perfect verwoord!
Alle reacties Link kopieren
Eens met mijn voorgangers. Dit is geen dilemma maar een grote NO GO!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou denk ik verder gaan. Als je een vervelend gevoel krijgt door de gedachte dat jouw vriend de vader van jouw kind wordt, zegt dat heel veel!! Had ik destijds ook een heb er toen voor gekozen om te gaan scheiden. Echt vreselijk, maar de beste beslissing ooit! Nu inmiddels ruim 5 jaar samen met mijn lief, getrouwd en nummer twee op komst. Ik was 29 toen ik ging scheiden. Als je het gevoel hebt dat het niet goed genoeg zit, dan zit er vaak ook iets niet goed. Kom je de ware niet tegen, kan je alsnog een bam worden. Lijkt mij vooralsnog vele malen beter dan een kind op de wereld zetten met iemand waar je nu al geen goed gevoel bij hebt.
Alle reacties Link kopieren
Opmerkelijk dat je al vier jaar samen bent met iemand die je maar zozo vindt. En wat vindt die man daar nou van? vindt hij jou ook maar zozo?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Toch zegt die duur van de relatie ook wel iets: je bent trouw uit principe of er zijn weinig andere gegadigden geweest.



Als je denkt dat hij een goed genenpakket voor je kind heeft, dan kan hij best een goede vader zijn. Je kan dan altijd nog apart gaan leven.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
bij twijfel niet doen.



niets is erger voor een kind dan opgroeien in de wetenschap dat een van je ouders spijt heeft dat jij geboren bent.



je dilemma is drama in de maak in dit geval en onder deze omstandigheden
Allemachtig, laat die man een vrouw vinden die volledig van hem houdt en voor hem gaat.
Alle reacties Link kopieren
Een kind krijgen vergt veel van je energie en zal dus nooit een bindmiddel zijn in een relatie waar al geen saamhorigheid is.

Het zou je in snel tempo uit elkaar drijven.

Je kunt beter geen kind krijgen met deze man, maar kiezen: of een kabbelende relatie zonder kinderen of uit elkaar en op zoek naar 'een ware'.
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk denkt hij hetzelfde .
Ik heb een hele fijne, stabiele, liefdevolle relatie met de liefde van mijn leven maar toch heeft het krijgen van kinderen er echt wel ingehakt. Je moet soms echt kunnen putten uit de reservevoorraad betreft gunnen (slaap, ontspanning) en liefde voor elkaar.

Als die basis er al niet is dan wordt het wel heel lastig en ben je bij het minste geringste elkaars vijand.
Alle reacties Link kopieren
En toch heb ik in de serie "I didn't know I was pregnant" meerdere malen stellen gezien die uit pure liefde voor het onverwachte nieuwe kind enthousiast ouder zijn geworden en bij elkaar zijn gaan wonen. Ik weet uiteraard niet hoe lang dat heeft geduurd in al die verschillende gevallen, maar ouders willen niet van nature de verzorging afschuiven op de partner en zelf alleen maar het leuke ervaren. Ik zag echt vaders die tot tranen toe bewogen waren en er alles voor overhadden om het kind niet ter adoptie aan te hoeven bieden. Echt heel ontroerend.



Uiteraard zijn dit allemaal showcases en de ouders die plompweg het kind wegdeden aan een adoptiefpaar zullen niet in de serie zijn opgenomen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 25 april 2015 @ 11:40:

En toch heb ik in de serie "I didn't know I was pregnant" meerdere malen stellen gezien die uit pure liefde voor het onverwachte nieuwe kind enthousiast ouder zijn geworden en bij elkaar zijn gaan wonen. Ik weet uiteraard niet hoe lang dat heeft geduurd in al die verschillende gevallen, maar ouders willen niet van nature de verzorging afschuiven op de partner en zelf alleen maar het leuke ervaren. Ik zag echt vaders die tot tranen toe bewogen waren en er alles voor overhadden om het kind niet ter adoptie aan te hoeven bieden. Echt heel ontroerend.



Uiteraard zijn dit allemaal showcases en de ouders die plompweg het kind wegdeden aan een adoptiefpaar zullen niet in de serie zijn opgenomen.Klinkt als een mtv pulpserie. gebruik dat vooral als graadmeter ;)
Alle reacties Link kopieren
Er was ook een stel bij dat de relatie al veel eerder had verbroken omdat ze echt niet bij elkaar pasten en, omdat het niet anders kon, bij elkaar is gaan wonen om een van de partners in staat te stellen om de kost te verdienen. Later, toen het kind wat groter was en de moeder zelfstandig de kost kon gaan verdienen is de man alsnog apart gaan wonen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Een kind bind niet. Je mag nooit zo'n zware hypotheek op de schouders van een kind leggen. Ik snap niet dat je het zelfs maar overweegt.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven