Dit is Minder van Tinder 2!

12-01-2015 10:41 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, dan doe ik het maar even.

Deel Twee Tinder Trouble!



Hier kunnen we verder kletsen over wat er wel niet zo geweldig is aan deze complexe, intrigerende en uiterst multidimensionaal maar toch heel erg leuke app.



Linkje zal ik even in 't oude topic plaatsen.
Wie niet luisteren wil, moet maar lezen.
Alle reacties Link kopieren
quote:dreamerx schreef op 18 juni 2015 @ 17:57:

in het echt heel afstandelijk, nors en niet geintereseerd. Dag meneer! hahahaHij had toch kunnen benoemen dat hij onzeker was?
Hatsjikideee...
Alle reacties Link kopieren
quote:pulli23 schreef op 19 juni 2015 @ 03:06:

Ik zeg ja tegen een kans geven. Misschien ook omdat ik dat zo zou kunnen zijn, met dat afstandelijk blijven.



Voor mij voelt een hand geven al als "too close for comfort", laat staan dat ik iets minder afstandelijk doe. Maar dat betekent helemaal niet dat ik je niet super vindt.



Probeer dus door het afstandelijke heen te kijken.introvert?
Alle reacties Link kopieren
En ja als je materiaal wil voor een goede post in dit topic
Wie niet luisteren wil, moet maar lezen.
Alle reacties Link kopieren
Het kan, maar dan zou ik iets voorstellen om echt te gaan doen. Iets actiefs zodat je iets te bepraten hebt en hij misschien daardoor wat opener kan worden.
You’d be filthy rich if you’d let go of things you can’t control
Alle reacties Link kopieren
quote:spell68 schreef op 19 juni 2015 @ 10:22:

[...]





introvert?

Yup en de wetenschap dat je dat bent & al een half dozijn psychologen hebt versleten maakt dat je onzeker bent.



@pausini: Als man zeggen dat je onzeker bent is nogal wat. (Juist omdat je onzeker hierover bent).



Anyways, wil voornamelijk ook kudos geven dat je het nog gevraagt hebt na afloop dreamerx. Mijn dates (3 and counting..) blijven altijd stil na afloop van de eerste date. Onzekerheid maakt voornamelijk -voor mij iig, maar denk dat ik dit kan postuleren naar anderen- afstandelijk, norsigheid heeft daar niets mee te maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:pulli23 schreef op 19 juni 2015 @ 13:07:

[...]



Yup en de wetenschap dat je dat bent & al een half dozijn psychologen hebt versleten maakt dat je onzeker bent.



@pausini: Als man zeggen dat je onzeker bent is nogal wat. (Juist omdat je onzeker hierover bent).



Anyways, wil voornamelijk ook kudos geven dat je het nog gevraagt hebt na afloop dreamerx. Mijn dates (3 and counting..) blijven altijd stil na afloop van de eerste date. Onzekerheid maakt voornamelijk -voor mij iig, maar denk dat ik dit kan postuleren naar anderen- afstandelijk, norsigheid heeft daar niets mee te maken.Een half dozijn omdat je introvert bent? Omarm het, een echte goede intro is zeldzaam, maar vaak erg gewild. Niks om onzeker over te zijn hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:spell68 schreef op 19 juni 2015 @ 14:29:

[...]





Een half dozijn omdat je introvert bent? Omarm het, een echte goede intro is zeldzaam, maar vaak erg gewild. Niks om onzeker over te zijn hoor.

Zonder veel verder er op in te willen gaan: ik was (tussen 14 & 20 jaar) zo onzeker/introvert dat ik geheel vast liep in de maatschappij. - Grootste reden dat ik nu nog aan het studeren ben. Zoals ik zei: zelfs iemand aankijken is voor mij "te gevaarlijk" en ik moet echt drie keer ademen voor ik op iemand afloop (als je goed oplet zie je dat ik altijd mijn adem in hou als ik praat bijvoorbeeld). Een vraag stellen aan de prof waar anderen bij zijn? Oh dat ging echt niet hoor.

(Laat staan dat ik een leuke dame aanspreek, al die ogen die in je rug prikken.)





Ergste is: hoe leuker ik iemand vind hoe afstandelijker ik ga doen uit onzekerheid (tot ik me helemaal vertrouwd voel).
Alle reacties Link kopieren
Ja Pulli, maar de eerste date in het water gooien omdat je je niet een beetje open kunt stellen is ook zo wat.

Lijkt me trouwens een martelgang om te gaan daten als je dit van jezelf weet, kun je je beter een beetje kwetsbaar opstellen toch, of een geheel andere manier van contact zoeken vinden... Ik ben niet extreem onzeker maar blind daten lijkt me dan wel weer best eng.
Hatsjikideee...
Alle reacties Link kopieren
quote:Lijkt me trouwens een martelgang om te gaan daten als je dit van jezelf weet, kun je je beter een beetje kwetsbaar opstellen toch



Ik speel altijd met de vraag, "zal ik zeggen dat ik onzeker ben"?: maar hoe zou jij het vinden als er een "potentie" naar je toe komt en nog voor dat je elkaar echt spreekt zegt: "hey sorry maar ik ben misschien wat afstandelijk, ben namelijk onzeker". Dan krijg je toch het gevoel dat hij er toch niet 100% voor wil gaan?



As for tinder/blind date: Een blind date is gewoon als een achtbaan: je denkt eerst "waar ben ik in godsnaam mee bezig, dit kan nooit goed gaan", maar als je eenmaal bezig bent gaat het gewoon door. (Nog wel die anderhalve meter afstand houden voor personal space he!).

Tinder biedt juist een oplossing: kan ik iig een eerste contact maken & mensen aanspreken.
Alle reacties Link kopieren
quote:pulli23 schreef op 19 juni 2015 @ 13:07:

[...]



Yup en de wetenschap dat je dat bent & al een half dozijn psychologen hebt versleten maakt dat je onzeker bent.



@pausini: Als man zeggen dat je onzeker bent is nogal wat. (Juist omdat je onzeker hierover bent).



Anyways, wil voornamelijk ook kudos geven dat je het nog gevraagt hebt na afloop dreamerx. Mijn dates (3 and counting..) blijven altijd stil na afloop van de eerste date. Onzekerheid maakt voornamelijk -voor mij iig, maar denk dat ik dit kan postuleren naar anderen- afstandelijk, norsigheid heeft daar niets mee te maken.Thanks, ja ik ben zelf ook nogal onzeker en wist t dus allemaal niet, Ag gun hem zeker nog een 2de kans dus ga denk ik nog wel een keer afspreken.
Just love your life.
Alle reacties Link kopieren
quote:pulli23 schreef op 19 juni 2015 @ 17:53:

[...]





Ik speel altijd met de vraag, "zal ik zeggen dat ik onzeker ben"?: maar hoe zou jij het vinden als er een "potentie" naar je toe komt en nog voor dat je elkaar echt spreekt zegt: "hey sorry maar ik ben misschien wat afstandelijk, ben namelijk onzeker". Dan krijg je toch het gevoel dat hij er toch niet 100% voor wil gaan?



As for tinder/blind date: Een blind date is gewoon als een achtbaan: je denkt eerst "waar ben ik in godsnaam mee bezig, dit kan nooit goed gaan", maar als je eenmaal bezig bent gaat het gewoon door. (Nog wel die anderhalve meter afstand houden voor personal space he!).

Tinder biedt juist een oplossing: kan ik iig een eerste contact maken & mensen aanspreken.

Natuurlijk maar het wordt dan hoe dan ook een blind date

Denk dat het onhandig is om voordat je elkaar bij wijze van spreken een hand geeft te zeggen dat je onzeker bent maar als je merkt dat het in je in de weg zit tijdens de date, zal het mogelijk de lucht kunnen klaren en ruimte geven om het te benoemen, onafhankelijk van je sekse.
Hatsjikideee...
Zou het juist wel van te voren willen weten.
Alle reacties Link kopieren
quote:pulli23 schreef op 19 juni 2015 @ 15:49:

[...]



Zonder veel verder er op in te willen gaan: ik was (tussen 14 & 20 jaar) zo onzeker/introvert dat ik geheel vast liep in de maatschappij. - Grootste reden dat ik nu nog aan het studeren ben. Zoals ik zei: zelfs iemand aankijken is voor mij "te gevaarlijk" en ik moet echt drie keer ademen voor ik op iemand afloop (als je goed oplet zie je dat ik altijd mijn adem in hou als ik praat bijvoorbeeld). Een vraag stellen aan de prof waar anderen bij zijn? Oh dat ging echt niet hoor.

(Laat staan dat ik een leuke dame aanspreek, al die ogen die in je rug prikken.)





Ergste is: hoe leuker ik iemand vind hoe afstandelijker ik ga doen uit onzekerheid (tot ik me helemaal vertrouwd voel).



Dat is idd wel een kwetsbare leeftijd. Ik kan me voorstellen dat dat erin hakt. Kijk je dan in gesprekken nooit iemand in de ogen en is dat al verbeterd de afgelopen jaren?



Ik ben zelf eigenlijk de laatste jaren steeds introverter geworden. Ik merk steeds meer dat veel mensen me energie kosten. Ik ben helemaal niet onzeker, maar alleen al de gedachte om met onbekende mensen "small talk" te moeten hebben, creëert een weerstand in me, dus daar begin ik al niet aan. Ik ga me dan ook meteen afstandelijk gedragen, dat herken ik wel. Alhoewel het me totaal niet uitmaakt of ik iemand leuk vind of niet.



Heb je toevallig ook social anxiety disorder (ik ken de nederlandse term niet)?



Het is in ieder geval wel lastig als je graag contact wil met andere mensen, introvert zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er nu echt niet veel last meer van - behalve dat ik altijd erop moet letten me "sociaal acceptabel" te gedragen. Ik heb geen echte "disorder" of iets, ik ben gewoon niet sterk sociaal (komt niet van nature). En dat gecombineerd met extreem trage sociale ontwikkeling (tot mijn 17-18e was ik nog echt van "meisjes? eeeewww" jongetjes achtig) en onzekerheid, leidt het totaal plaatje wel tot problemen.



Nu is het gewoon een kwestie van erop letten. Probleem is: hoe leuker je iets/iemand vindt hoe erger je het vindt als "het" mislukt, dus hoe onzekerder je wordt.







Anyways, back to tinder - zit bij mij nu op een laag pitje (examens), maar probeer nog steeds contact te houden met iemand, ik hoop echt dat het niet minder wordt omdat we al zo lang chatten. (3 weken nu, en ik ben nog echt 3 weken bezig met tentamens, dus wil niet daten voor die tijd).
Alle reacties Link kopieren
quote:pulli23 schreef op 19 juni 2015 @ 15:49:

[...]



Ergste is: hoe leuker ik iemand vind hoe afstandelijker ik ga doen uit onzekerheid (tot ik me helemaal vertrouwd voel).Als je echt "de ware" vindt zal je merken dat dat probleem er opeens niet meer is. Vraag me niet hoe het zit of hoe het komt maar zo werkt het.
Alle reacties Link kopieren
Dan moet je de ware wel "zien", en die ware jou ook zien. Als afstandelijk persoon sla je meteen helemaal dicht als iemand je ineens aanspreekt.
Ik heb een tijd meegelezen en het lijkt me leuk met jullie mee te schrijven. Hoi allemaal!



Heb tinder anderhalf jaar geleden voor het eerst gebruikt en inmiddels met 9 mannen een date gehad. Meestal blijft het bij 1 date. Een daarvan werd een korte romance, maar na een ‘ben niet toe aan een relatie‘ toch maar afgehaakt. Hiervoor een lange FWB gehad, waar ik veel te lang mee door ben gegaan, omdat ik wel meer wilde. Complex!



Nu al een weekje met iemand aan het appen en het klikt heel erg. foto's = goed! Wilde eigenlijk naar links swipen, omdat hij hip en knap eruit ziet. Voor het eerst heb ik geen rem in het aantal appjes dat ik stuur, gaat helemaal in de flow.

De eerste afspraak is bij hem thuis, overdag. Heb dit wel vaker gedaan en dan nog nooit seks gehad op de eerste date. Wel gezoend, maar geef dan op tijd aan, Ik ga naar huis. Geen a28 -pyjama- vrachtwagen verhalen!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb volgende week zaterdag weer een tinderdate!
Just love your life.
Alle reacties Link kopieren
Jeeee met dezelfde of met een nieuwe?
You’d be filthy rich if you’d let go of things you can’t control
Alle reacties Link kopieren
Nieuwe! Die oude tv hoor ik amper meer van. En vind het wel prima zo!
Just love your life.
Alle reacties Link kopieren
Leuk, is deze nieuwe tv een beetje leuk?



Hier even geen updates vanwege een vakantie van zijn kant..
You’d be filthy rich if you’d let go of things you can’t control
<grrr hij wil foto niet plakken>



Hooray for Tinder !!!!!!
O, Wacht,



Geen plaatjesrechten
Dan maar even zo... KLIK
Manakamana; herkenbaar, en heel vervelend, die mannen die nog niet toe zijn aan een relatie. En ook het uitkijken met FWB, qua gevoelens.

Veel plezier op jouw date.



Dreamer, leuk! Weer een date!



Mijn tindervlam nam toch ineens weer contact op, en ja, hij is "nog niet toe aan een relatie" , oftewel, hij heeft het nu leuk met meerdere vrouwen. Leuke nachten gehad met hem, leuke diepgaande gesprekken gevoerd, samen gegeten, en nu is het weer stil.

Gebruikt hij me? Waarschijnlijk wel, geniet ik er van? Absoluut. Maar word ik hier uiteindelijk blij van? Waarschijnlijk niet.

Moet heel erg uitkijken dat ik niet denk "hij wil uiteindelijk wel een relatie, en ik kan hem vast wel overtuigen dat hij wel een relatie wil met mij"

Want hoe groot is die kans nou? Minimaal..

Kan mijn energie wel beter besteden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven